Ледник написа:И да питам още нещо запознатите: в НБУ спазва ли се това правило, че лекторът трябва да си седи в стаята дори и да няма дори един студент на лекция, или се случва господа преподавателите да се чупят отвреме-навреме?
Абе те се чупят и когато има хора, пък ти... После се отучва обаче, задължително. Уговаря се преподавателя с групата и когато е най-удобно на повечето, тогава. И в повечето случаи ти се пращат мейли ако преподавател няма да го има.
Очевидно не мога да ти кажа ако няма нито един студент дали преподавателя стои в стаята, не съм го виждал с очите си
Ahhh, she looked into your jingles,
And saw what laid beneath,
Don't try to save yourself,
The jingle is complete
Абеее незнам за СУ, му и тн... ама ТУ (ВМЕИ ЛЕНИН) е най-големия геноцид... целия ВУЗ е.... безмислен.. в МЕИ никой на нищо не може да те научи... поне да беше по-лесно.. да те оставят да си учиш и тн.. но не... 4 години ти трее се занимаваш с глупостите им.... Дано некой ден да го затворят със указ това недоразумения наречено ТУ.
God of Gods написа:Стоят. Дори да няма 1 студент си стоят. И си водят лекцията най-спокойно с един студент.
За последното съм напълно съгласен. А и аз нямам нищо против да съм единия студент, преподавателите в повечето случаи са готини. Лафят си с теб. Не са там да те гледат странно и ако ги питаш нещо да се чудят какво да ти отговорят. Или още по-зле - да ти казват "аз да не съм енциклопедия, прочети си у вас". К'во по дяволите питам нещо по темата, по специалността му, а той... това в училище, де, за НБУ нямам такива забележки
Ahhh, she looked into your jingles,
And saw what laid beneath,
Don't try to save yourself,
The jingle is complete
В СУ си е пълна порнография . Толкова некачествено и нецелесъобразно преподаване на материала чак нямам думи... До сега един свестен преподавател съм имал, и то защото е от американски университет и преподава по различен начин от нашенските експерти Няма един свестен учебник, факултетните преподаватели си пробутват техните, които са пълни бози... Аз уча само от американски учебници, защото е обяснено разбираемо на човешки език От лекции смисъл много няма, освен ако не е някой лектор които иска да му пишеш дословно каквото е казал ( и такъв случай имах едвам минах ). Общо взето много съм разочарован от качеството на висшето образование, надявах се да е по-различно на следващото ниво, но уви българска работа
Не съм много наясно кой университет е добър и кой не. СУ си е име и голяма част от кандидат-студентите искат да учат там. Дали е елитен или не, не бих могъл да кажа.
Като се замисля, не е чак толкова важно къде ще завършиш - СУ, УНСС, НБУ или някой от провинцията, а какъв специалист ще станеш, а това зависи най-много от самия човек.
Изкажете мнение и за унитата в провинцията, не се ограничавайте само със София
Don't be a prisoner of your own style!
Бла Бла Бла!
В този прекрасен форум няма девствени! Евала на всички, защото знам, че всеки си има приятелка... поне в .jpg формат
За Русенския мога да ти кажа, че не е нищо особено, мисля че приемат с матури (за да си попълнят бройката), води се някакъв технически/инженерен, но напоследък се появиха и други специалности (като европеистика примерно).
[02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel
[02:11:19] Алминатора: che imam leka forma
[02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Какво ще кажете за Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий"? Бива ли го?
Някъде бях чел, че в СУ право приемат само студенти от ВТУ. Имам предвид, ако искаш да се прехвърлиш от едно уни в друго. Мисля, че го бях зърнал в някой форум, но не помня кой
Don't be a prisoner of your own style!
Бла Бла Бла!
В този прекрасен форум няма девствени! Евала на всички, защото знам, че всеки си има приятелка... поне в .jpg формат
edit: никой не ме взема насериозно, но истината е че говоря самата истина =P
Run, rabbit run
Dig that hole, forget the sun,
And when at last the work is all done
Don't sit down it's time to dig another one place-for-rest *Ghost Master
Абе гледам, че въртите тук някакви дискусии за университети и пр. То не че има какво повече да се каже, всички знаем очевидното, но ето ви и още едно мнение :
Като ме приеха в Софийския, смятах, че ще попадна в невероятно академична и сериозна атмосфера, наситена с традиции, професионализъм и дух. Чувствах се все едно на ден ще ми въртят по две свирки за норматив. И се чувствах така първите две седмици от началото на първия семестър. После .. ми после опознах СУ.
Моята специалност е сложна, да. Не е като да се учи лесно право, никъде не е лесно. И все пак - никой не го ебе за теб в тоя ВУЗ. Стига да си плащаш редовно семестриалните такси (нещо, в което СУ изведнъж става крайно акуратен и до болка прецизен), прави каквото желаеш. Подаваната информация е нулева, научаваш за изпити и пр от колеги и ако извадиш невероятен късмет - от таблото пред "отдел Студенти". Бонуси като "професорът ще отсъства, не се разкарвайте в 8 сутринта през зимата, за да висите до 11 за следваща лекция" не съществуват. Упражненията се водят на принципа "ми дайте да ви разкажа лекцията, която ви е чел професора, ебал съм ви, че имате въпроси, да не съм ви майка, аз съм прост(о) асистент".
Друг отличителен белег на СУ - опашки. Има ги навсякъде. Все някъде, поне 50 души чакат за нещо из СУ - заверка на книжка, подаване на документи, дори се редят в студентския стол, което по мое мнение е едно от най-потресаващите места изобщо.
И другото потресаващо - учебния материал. Курсът ми е от около 300 души. Те се делят на два потока от по 150 души. По някои дисциплини (Обща теория на правото) всеки поток има свой преподавател, откъдето настъпва и голямата перверзия - всеки професор изисква да се учи по неговия учебник. В резултат на което на края на годината аз излизам с едни понятия и знания, а някой от другия поток - с коренно различни и дори противоречащи на моите. А учим една и съща дисциплина. Умилително, нали?
Отворихме дума и за изпитите .. Аз очаквах целия семестър да ме занимават с науката, да поддържат итнереса у студента жив. Ми не, някои отебаха тоя интерес на втората седмица. В резултат на което бързо-бързо научаваш всички кафета и барове на 2 км околовръст, понеже така прехвалените лекции представляват сбит вариант на учебника. Или си ги намираш в интернет, където са качени, въпрос по въпрос, целия конспект.
Впрочем, никой не чете през семестъра. По-съвестните сядат 2 седмици преди началото на сесията да попрехвърлят, за да си изяснят какво точно ще учат, а другите чакат началото на сесията. И тогава въпросният сайт става по-посещавано място и от порно раздела на арената. До следващата сесия.
Но пък в СУ има нещо адски ценно. И това са хората. Невероятно разнообразие от образи, портрети, скици и дори карикатури. Всеки намира своето място сред тези хора. За да не си намериш поне 5-6 близки колеги и 10-тина, с които жънете баровете вечерно време, трябва да си истински задник. Да не говорим, че служат като невероятен коректив, ако желаеш да се вгледаш в себе си и да осъзнаеш някои недостатъци на характера си.
No написа:
На лекция 2-ри семестър не съм се появявал. Нито веднъж. По нищо. Карам го буквално като задочен ученик, Ректората го посещавам само за подаване на документи и плащания.
И кое при това положение ти дава право да се оплакваш от висшето образование в България. Не, че то си няма огромните недостатъци, но ми омръзна от хора, които не посещават изобщо лекций, общо взето не ги ебе и накрая се жалват колко било лошо образованието, как Софийския (примерно) им бил виновен за това или онова.
No написа:
На лекция 2-ри семестър не съм се появявал. Нито веднъж. По нищо. Карам го буквално като задочен ученик, Ректората го посещавам само за подаване на документи и плащания.
И кое при това положение ти дава право да се оплакваш от висшето образование в България. Не, че то си няма огромните недостатъци, но ми омръзна от хора, които не посещават изобщо лекций, общо взето не ги ебе и накрая се жалват колко било лошо образованието, как Софийския (примерно) им бил виновен за това или онова.
Човек как да се ходи на лекции като няма смисъл от тях Аз ходя само на лекциите с качествени преподаватели (които не са много), на другите няма смисъл да се ходи, защото нищо полезно не може да извлечеш от тях, а напротив - само си губиш от времето. Виновни са, че по-голямата част от преподавателите не могат да преподават качествено,че си пробутват техните собствени учебници и после ни ги четат - БУКВАЛНО имах един лектор, който четеше от учебника както е написано 1 към 1 и това му беше преподаването... Не благодаря мога и сам да си го прочета
Първо, нормално е лекторите да пишат учебниците защото няма кой друг. Второ, това което казваш може в известна степен да е вярно, но звучи повече като оправдание за да не се посещават лекцийте. Аз лично в първи и втори курс да съм пропуснал 4-5 лекций общо за двете години. Сега в трети го карам малко по-така и съм пропуснал за двата семестъра около 30% от лекцийте за което съжелявам. Общо взето винаги има какво да се научи стига да има желание.
Вярно е,няма кой друг да пише учебници, но това не е оправдание че повечето са некачествени Просто съм имал предмети по които съм бил на всички лекции и после не съм ги ползвал за нищо когато дойде сесията - тъй като не е добре обяснено уча от други места. И просто усещам че и да не съм бил на тези лекции все тая, така или иначе не ги ползвам за подготовка за изпит. Най си прав за желанието - без желание просто нямаш шанс в бг образованието, казвам бг защото съм попадал на английски учебници които представят дори интегралното смятане по интересен начин В бг учебника някаква суха дефиниция, един-два примера, повече от недостатъчни са да разбереш за какво става въпрос и айде върви на изпит... За сравнение в английския преди всяка дефиниця обясняват интуитивно за какво става въпрос, някакъв пример от ежедневието, нещо което ще ти подскаже за какво става въпрос, има МНОГО примери и задачи, като всяка е обяснена как се решава, а не просто отг: еди какво си. Да вярно, може да са 1000 стр отговорите, но поне разбираш как се решават всички видове задачи. Просто има един-двама лектори от които съм научил нещо. При всички други си уча сам от чужди източници, защото тяхното преподаване е просто некачествено. Гледал съм видео лекции от американски университети, където преподават същия материал и начина на преподаване на техните лектори - балкан разлика. Хората там са наистина професионалисти и си разбират от работата. Разбирам че никой нормален човек който е спец в областа си няма да остане да преподава в България за някаква минимална заплата при положение че на запад ще му плащат 10 пъти повече... Това е най-отчайващото нещо - всички мозъци изтичат извън страната и не виждам как може да се оправи това образование
Frost написа:Разбирам че никой нормален човек който е спец в областа си няма да остане да преподава в България за някаква минимална заплата при положение че на запад ще му плащат 10 пъти повече... Това е най-отчайващото нещо - всички мозъци изтичат извън страната и не виждам как може да се оправи това образование
Трябва да се вложат повече пари в него. Албания, с която ние винаги се оправдаваме, че имало и по-зле от нас в Европа, дава двойно по-големи заплати на професорите и асистентите в държавните университети.
Мозъците, които изтичат постъпват много правилно и ние няма за какво да ги виним.
Така е, аз не ги виня просто ме е яд на държавата че нищо не прави по въпроса
@No Давам още един пример - имам колеги, които са искарали 6 на писмен изпит по диференциално и интегрално смятане, това си е много сериозна материя задачи и да изкараш такава оценка трябва наистина да си умен. НО съответните хора са скъсани на устния изпит, защото не са назубрили как да доказват 20 теореми на изуст. Това не е нормално, да разбираш всичко пък да те скъсат... На съответният изпит имаше 60 скъсани от 100 човека, в западен университет ако се случи такова нещо, това означава че преподавателят не е успял да предаде материала така че студентите да го разберат, след което следват санкции... Тук съм чувал истории за преподаватели, които хващали басове кой ще скъса повече студенти
No написа:Andrey358, много ме ебе висшето ми образование, вярвай.
Това по никакъв начин не се отразява на факта, че СУ смърди, и то яко. Аз съм посещавал лекции, всъщност тази година първия семестър бях с почти 100% посещаемост. Както Сириус точно спомена по-рано, лекциите са просто преразказ на учебника. А тъй като преподавателите обикновено се опитват да те забият на изпита, учебникът така или иначе трябва да го прочетеш, така че не виждам смисъл с часове да събирам прах в Ректората и да се опитвам да държа очите си отворени..
Ще ти дам само 2 примера:
1) На устен изпит съм. Питат ме за видовете конституции. Точно на тази лекция, професорът не присъстваше и бяхме поети от асистент. Започвам с реални и фиктивни конституции. Още не съм започнал изречението и ме прекъсват с думите: "Колега, при мен, професор ............, се започва с формалноправови и материалноправови конституции. Откъде ги измислихте тия реални и фиктивни?". Ами явно асистентът си ги е измислил, или проф. Стефан Стойчев, автор на учебника по конституционно право си ги измислил. Дори така да е, едва ли можеш да изискваш студентите да знаят нещо, което не си им преподал.
2) Друг изпит, този път писмен, една ужасно умна колежка получава 2-ка. Потресена ми обяснява колко добре е знаела въпросите и че е очаквала отличен. Помоли ме да отидем заедно да видим работата. Лекторът преразгледа работата (личеше, че му е за първи път, така че едва ли "преразглеждане" е точния глагол тук), промърмори нещо, че е сбъркал и й промени оценката на 6. Едва ли дори е чел изпитните листове.
И после, пак ще трябва да се съглася със Сириус - трагичната организация в този университет, където дори елементарното подаване на молба като нищо ще ти загуби цял следобед. Че трябва и да си благодарен задето въобще си се доредил.
"Качеството" на образованието в Софийски се дължи единствено и само на това, че той все още е предпочитано място за по-интелигентните младежи, които поддържат нивото му. Не професорите, базата, опита и т.н. са по-добри - просто СУ събира в общия случай по-умните, амбициозни и т.н. студенти. Нищо повече.
П.П И.. Андрей, някак не върви точно ти да ме поучаваш за нещо свързано с висшето образование. Едно от основните изисквания на последното е правилната употреба на българския език. В същия този език, няма дума в множествено число, която да завършва на "й". Файдата от всичките лекциЙ, на които си присъствал.
Аз за разлика от тебе не съм кандидатствал с Български език, което не че ме оправдава, но все пак държа да го отбележа.
Иначе истории за "ужасни несправедливости" колкото щеш. И все пак на колежката са и поправили оценката нали? Грешки стават.
Аз лично, за тея години съм бил свидетел много по-често на случаи преподавателите да са малко по-щедри отколкото да късат ей така за спорта. Има разбирасе и такива случаи, но са по-скоро по изключение.
И все пак идеята ми не беше да споря за това колко прекрасен университет е СУ, просто искам да кажа че твърде много хора оправдават собствения си мързел и безхаберие с приказки за това колко е лош университета. Колкото и да е лош от него излизат и добри специалисти. Всичко е въпрос на лична отговорност.
има ли някой идея как се кандидатства в чужбина
едни ми казват, че само с документи-трябва да имаш диплома, оценката не е особено важна, по важни са входните изпити и таксите, дето си плащаш
ако може да ми препоръчате нещо, доста езици знам