Starcraft 2 в Gamestar 09/2007
Мистериозният репортер, който игра срещу някакъв шведин явно е от екипа на германското списание Gamestar. В новият брой, който трябва да излезе идващата сряда, ще има 12(!) страници посветени на новото отроче на Близ и ще бъдат представени нови юнити подобно на SuperPlay.
Два нови скрийна:
http://img502.imageshack.us/img502/692/76189280al3.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/8110/46683175sl1.jpg
Ето малко детайли от текста:
- В сегашната версия "редичките" за производство са 5 като в оригинала.
- Gateway-ът се ъпгрейдва до Warpgate. Можеш да телепортираш на всеки 30 секунди на пилонна енергия.
- Авторът описва как използва Phase Prism да телепортира 3 тъмни темплара и разбие шведина.
- Когато пича си довел обзървъра и атакувал темпларите, те автоматично се защиили срещу зилотите (като в оригинала ако изрично не си дал да атакуват дадена цел).
- Phase Cannon изчезва ако напуснат обсега на пилоните в енергийната си форма.
- Все още има Forge. Ще се използва за ъпгрейди.
- Stalker, Immortal и Soulhunter(сигурно без него, защото ще го махнат, а тези просто са играли стара версия) се отключват от Cybernetics Core( тук преводача е написал "What's with the twilight council?". Все още никой не ми е обяснил какво е това :@).
- Висшите темплари могат да вцепеняват врагове за 15 секунди и все още имат псионичната буря.
- Високи растения пречат на юнитите да виждат, както могат ги скриват.
- Има неутрални обсерватории, които разкриват част от картата, когато ги завземете.
- Новият Archon все още няма никакви специални способности, просто силна атака и здрав щит(ми че то малко ли е б.р.)
- Browder казва че ще вкарат Shield Batteries ако тестващите играта ги поискат.
- Collosus-a ще струва колкото два Рийвъра.
- Различни рампи, стълби и наклони могат да бъдат блокирани от унищожени скали.
- Star Relic-ите са винаги видими. Когато не се движат правят останалите юнити невидими. Могат да създават халюцинации и имат Detonate, което е син лъч, който за няколко секунди унищожава даден юнит. Единицата трябва да избяга или да унищожи реликвата.
- Мадършип-а струва 400/400 и 10 популация. Двата и ъпгрейда струват 300/300 (Мисля че Time Bomb-a ще е безплатното умение б.р.). Това общо прави 1000/1000, което прави 10 зилота и 5 рийвъра.
- Ще има бързи клавиши за селектиране на сградите.
Някои описания, които се знаят от SuperPlay:
- С Radar Dome можеш да виждаш юнити на минимап-а и през fog of war като червени точки, но не можеш да виждаш какви са юнитите.
- Кобрите могат да атакуват и по въздух.
- Батълкрузърите имат Ямато и новите Area of Effect плазмени торпеда за атака по земя .
- Викингите могат да атакуват по земя и въздух от земята, но имат по малко броня в летящата форма.
- Банши: Бързи и могат да стрелят с лазери по земните единици.
- Рийпърите могат да слагат timebomb на юнити или сгради всеки 30 секунди. Знак се появява и показва къде е бомбата и можеш да я унищожиш преди да експлодира.
- Не е решено дали Planetary Fortress да може да атакува и по въздух
- Тор: Специалната му способност е да прави Artilery strike. Използва четирите си оръдия, за да стреля на големи разстояния. Безпомощен е срещу въздушни атаки и е много бавен. Може да бъде убит с няколко кобри, защото завива мудно.
- Гоуст: В snipermode могат да убиват самотни войници или дребни зерги с един изстрел. Могат да викат marinedrop с 8 маринки (не 6 както се смяташе)
- Близард все още обсъжда дали да вкарат медичките. Dustin Browder: "Медичките са любимци от Brood War. Но ние тестваме дали се вписват в Старкрафт 2 и дали развалят баланса.
- Зергите са още на концепция.
- Героите в сингъл плейър няма да трупат опит, но ще имат по силни способности.
Прогрес според Gamestar: 30%
Протосите са напълно играеми и главното от терана е готово и има няколко терена почти готови. Историята е там и е голяма тайна.
Какво има да се направи: Балансиране, кампания, Батъл-нет, Зерг (за сега има само зерглинги и муталиски), ИИ, звуци, ефекти, текстури, меню и така нататък.
Въпроси и отговори с Дъстин Брадудър:
В: Дъстин, Старкрафт 2 не е много иновативна. Защо се ориентирате толкова към оригинала и по-малко към иновацията?
О: Хей, не бъдете несправедливи. Точно сега работим над иновациите, които не са много готови за объждане - например кампанията или Батъл.нет.
В: Но основата от играта все още си остава същата. Например няма четвърта раса. Защо?
О: Защото вместо това се опитваме да направим още по-различни трите раси, които бяха най-голямата иновация в оригинала. Мислим да подобрим тази сила на играта.
В: И как ще го направите?
О: С новите единици и специални способности. Само си помислете колко нови стратегии предлага Warp-In за протоса. Теренът има по-голяма роля, защото някои юнити могат да изкачват скали без усилие, например Colossus-a.
В: Как решавате кои идеи да останат в играта?
О: Ние не вкарваме произволни идеи, но премисляме дали имат смисъл. След това ги тестваме внимателно и премахаме, което не харесаме.
В: Но с вселената на Уаркрафт Близард имаше повече кураж. Уаркрафт 3 наистина направи огромна стъпка напред и показа героите, които трупат опит. Защо Старкрафт франчайза прави по-малка стъпка?
О: Защото Старкрафт 2 трябва да поддържа усещането на оригинала като първокласен RTS и чудесна основа. Затова няма нужда от големи иновации за да се получи забавляващо продължение.
В: Първият Старкрафт е мания в Корея, дори има телевизии, които предават на живо игри. Страхувате ли се, че ще обърнте гръб на корейците с прекалено необичайно и иновативно продължение?T
О: Това няма нищо общо със страх. И нищо с Корея също, поне не точно с тях. Има милиони фенове по цял свет. Те не искат да им се даде засукано продължение, а игра, която фокусира повече на оригиналната концепция. Но Старкрафт 2 ще бъде повече от прост римейк на първата игра с нови юнити и умения. Ще обновим изжевяването от играта. Феновете най-сетне ще могат да измислят нови тактики.
В: Старкрафт вероятно ще удари рафтовете през 2008...
О: ...Чакайте малко, това не е което казах (бележка: да бе, добър опит

). Ще пуснем играта когато е напълно готова.
В: Добре. Но когато е пуснете няма ли да бъде технически остаряла? Графиката изглежда доста старичка в момента.
О: Техниците все още обновяват енджина. Например с нови светлинни и сенчести ефекти, по-големи експлозии и по-добри лазери. Затова каквото виждате от скрийншотовете все още не е завършено и скоро няма да бъде. Мисля че всеки играч ще извика: "О, каква красива игра!"
Източници: Blizzforums, Battle.net forums