Пич, въобще не говорих на теб, но както и да е. И аз имам някакви бегли познания по настолни стратегии (изчерпващи се най-вече с Меджик и Уорхемър
).
Цитат:
Може да съм смешен, но с познания и представи, явно надвишащи твоите.
Разбира се
Напълно е възможно, не казвам, че съм безгрешен. Никой човек не е. Всъщност, двугодишен опит с ролевите игри ме направиха донякъде реалист - трудно може да се направи система без много добри познания по математика - да, така е. Интересно ми е с елементарни познания дали можеш да изчислиш кривата на покачване на умения, кривата на опита (или прави?).
За смешността говорих на Джони, съжалявам за грешния цитат
Ставаше дума за:
Цитат:
Трето-абе,rezo,за разлика от теб знаем какво е настолна игра.
Та. Да се върнем на системите - добре, да речем че ще прави(ш)/(те) една система за ролеви игри. Основното в системите е, че те са логиката на света - чрез тях се определя дали едно действие може да сполучи; въпреки това ролевата игра не са само битките и спасяването на принцесата - основата е вживяването в дадена роля и изиграването на тази роля (РОЛЕВА игра
).
Една система трябва да бъде лесно усвоима, лесно запомняща се, лесна и проста, НО и ефективна. Не трябва да има бъгове в нея, защото това ще доведе до поредния боклук на ролевия пазар, който за нищо не става (Ендивал 2?). Препоръчително е числата да са малки, което обесмисля твоите от 1 до 100, тъй като ако трябва да смяташ 73.5 за ЖТ, пиши са отписан. Аз лично не съм математик, но най-добрата комбинация за мен е: показатели до 20 + 2 6стенни зара.
След това - махнете процентите. 20% е просто 1/5, тъй че ползвайте дроби - много по-удобни са; проценти има в омразното ДнД, а ви съветвам да не взимате много опит от там, тъй като идеите са предимно хамерикански (както доказаха примерите - клас "Архивар"?!).
Цитат:
Бойци:воин,варварин,танк,самурай
Магове:елементалист,друид,некро,чародей
Свещенници:свещенник,сатанист
Войни на боговете(нещо такова):паладин,сатанистки войн
Авантюристи:крадец,убиец,нинджа
Знам, че е много модерно да се ползват неща, които не разбирате, но ще се опитам да обясня:
Воин и самурай е едно и също. Самураите са воини, но също така са и аристокрацията в Япония; следват бушидо, тепят се с катана, вакидзаши и си правят сепуку - ей това са най-основните неща, които трябва да знаете за тях. Танк... няма да го коментирам.
Убиец = нинджа, тъй като нинджите са наемни убийци, ако сте гледали японски филми, естествено (а и в някои американски даже).
По принцип въобще не обичам класовете - според мен една система най-добре трябва да бъде безкласова, за да се доближава най-много до желанията на самите играчи - тоест да не ги определя в някакви граници или нещо от сорта. Пример за такава система е на Белите Вълци (
http://www.white-wolf.com/), където имаш само атрибути, умения (социални, познания и... ъъъ, умения) и десетстенни зарове. Това е една от най-добрите системи по света, по мое мнение по-добра и от д20.
Отделно от това трябва да знаете що е то абстрактна система, и още мноого-мноого работа. Но времето си е ваше, макар че личният съвет би бил първо да направите самия свят, а после да се заемате със системата.
А, също така - посетете ето този сайт:
http://umbra.hit.bg/lib/dark_list.htm Това е списъкът на всички български ролеви проекти засега, като повечето от тях не са видяли дори средно ниво на реализация...
А, и да пейстна мнението на един доста разбиращ човек от ролеви игри:
DeepBlue написа:
Момче (съмнявам се да си момиче), що първо не вземеш да поразгледаш какво сме изписали в темите по
този форум, преди да тръгнеш да се оргнизираш за подобно нещо?! ВЕрвай ми, 10 души никога няма да направите нещо добро, защото сте твърде голям екип (човек колкото и да си мисли че сам лесно се орпавя трябва да поназнайва и нещо от мениджмънт на проекти). Още повече ,че не е лесно да се направи нещо добро, ако само имаш някакви идеи.
Изобщо защо всички започват да рпавят системи да му се невиди! Едно време бях за всякакво творчество на тема ролеви игри, ама вече почва да става като епидемия. Де кой чел или недочел нещо и решава "ай да правим система". И за чий хуй?! Има стотици системи по света, до качествата на повечето от които нямате шанс да се доближите, ако не сте ги попрегледали първо. Я вместо да ми правите дивотии, по-добре се хванете и преведете някоя западна. Ей на, ако имат толкоз мерк да работите мога да ви дам True20 системата за превод.
Или ако толкова искате да творите - направете някой оригинален свят. Ама не стил "Warcraft meets Soul Reaver". Изобщо преди да се хвърляте на нещо което не разбирате по-добре попрегледайте първо какво са направили и написали хората.
Препоръчителни четива за начало, просто ей така подхванати на око:
http://ptgptb.org/0026/theory101-01.htmlhttp://ptgptb.org/0027/theory101-02.htmlhttp://www.rpg-rebellion.net/forum/viewtopic.php?t=933http://www.rpg-rebellion.net/forum/viewtopic.php?t=365http://www.rpg-rebellion.net/forum/viewtopic.php?t=921http://www.rpg-rebellion.net/forum/viewtopic.php?t=908http://www.rpg-rebellion.net/forum/viewtopic.php?t=508И не не сме гадни и зли елитаристи, които подтискат полета на фантазията на младоците. Просто сме минали голяма част от пътя, който тепърва ви предстои да минете... ако изобщо искате да направите "нещо добро". Щото то на гол ентусиазъм малко става "На гол тумбак чифте пищови".