@Сентри За Dark Forces/Jedi Knight не знам, тях съм ги играл пиратски от разни РИП-ове които нямаха кътсцени, за да са по-малки и да се събират на диск. Един вид не съм имал пълното изживяване. Но със сигурност, поне за мен, каквото е било моето пътуване в гейминга, Half Life беше първия шутър който ми приличаше на екшън филм, със смислен сценарии, със смислени сцени, а не просто поредица от арени.
@Императора Примера с кака Лара който дадох е анти-физика. Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри, където, както дадох пример, 50 килограмов човек може да изхвърли на люлка няколко тонен камък. За лицата, сега се сещам че Vampire The Masquerade: Bloodlines май излезе първа, и там има също доста динамични емоции по лицата на моделите. Но това е същата технология, просто друга имплементация. Та ще го приема, като революционно.
Общо взето, според мен, както аз помня, както аз съм го изживял и в какъвто ред аз съм играл игри, шутърите преди Half Life бяха всички като Serious Sam като изживявания, а след Half Life всички гледаха да сложат подобна на филм скриптирана кампания. Даже наемаха Холивудски кадри, мисля че Спилбърг писа за Medal of Honor? Мисля, че доста сцени от Call of Duty бяха взимани директно от филми, спомням си една от Enemy at the Gates (Враг пред портата)?
Ами историята на Dark Forces(или поне част от нея) я направиха на филм. Казва се Rogue One.
Повече и повече история в игрите си е част от естественото им развитие. Да се каже, че Half Life е първия FPS, който се фокусира върху историята значи да се пренебрегнат игри като System Shock, Unreal, Jedi Knight, SiN, Blood 2, Marathon. Няколко месеца преди Half Life излиза Tom Clancy's Rainbow Six, където очевидно е замесен световно известен криминален автор. Half Life е добра игра, но не е революционна.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
vanmx
Регистриран на:
08 Сеп 2009 20:35 Мнения: 2308
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера)
Публикувано на: 25 Мар 2020 10:51
Императора написа:
indigo написа:
Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри,
Първата игра която съм играл с физичен енджин тип Havok, където всеки предмет си има собствена маса и реаргира реалистично на различно влияние от играча, това е Max Payne 2.
След това имаше други игри с истинска физика, където обектите се движеха по някакъв алгоритъм вместо скриптирани анимации. HL2 използва умело тази технология за пъзели, където не можеш да минеш даден участък без да използваш физиката на играта, а gravity gun-а добавя още забавни начини да трепеш противниците.
При по "олдскул" тип шутъри физиката също според мен е доста яко, направо задължително нещо. Сега си спомням в Painkiller удоволствието да метнеш граната в купчина от 10+ гада и да гледаш как безжизнените им тела и части от тях хвърчат реалистично по цялата арена И това не е анимация и съответно гледката е винаги различна. Или пък възможността да ги заковаваш с колчета по стените... това са все технологични неща които качествено променят игрите.
Сега цъкам Doom Eternal , нещо минаващо да супер модерната игра, някакъв технологичен връх едва ли не, а тия неща ги няма там
Маце Борко
Регистриран на:
08 Фев 2008 21:42 Мнения: 8553
В момента играе: Російський військовий корабель? Іди нахуй!
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 12:28
___________________________________ "Моридина, който по принцип е човек интелигентен с богата обща култура, но в същността си е комплексиран простак..." - Алминатора
"напарфюмиран печен ебач" - кримсънчето
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 13:24
Пионерите на физиката във first person игри са Blue Sky productions, по-късно Looking Glass Studios с Ultima Underworld от 92ра. Функционалността се разширява в Ultima Underworld 2, след това в System Shock, след това в Thief, след това System Shock 2, Thief 2. След това студиото затваря и ветераните формират Arkane, където продължават с Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic и след това мисля знаете как продължават.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
indigo
Регистриран на:
13 Юни 2008 18:10 Мнения: 1869
В момента играе: RL - worst game ever.
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 16:56
Как тръгнахте от пъзели с физика в шутъри, и стигнахте то катастрофиращи коли и парцалени кукли за убитите в РПГ, не ми е ясно, ама добре. То куклички за труповете, и разчленяване, и в Soldier of Fortune имаше, примерно. Но не за това става въпрос тука.
___________________________________ What's a real girl? Is it something fap-able? indeedhewasshady.
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 25 Мар 2020 20:44
Просто е интересно какво мислят хората, че прави Халф лайф уникална или револициона. Физиката е забавна екстра в сорс енджина, но както каза vanmx в по-нови игри като дуум етърнал дори не искат да използват подобни екстри, понеже изглеждат малко смехотворно на моменти. Не, че в новия дуум няма физка, но тя е ограничена само до ефектите и малките пикъпчета дето падат от изкормените демони.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Gen.Toast
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52 Мнения: 1382 Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 00:38
Междувпрочем, видяхте ли първокласната водка Златен Лъв?
С тоя контрол се мина след първия куейк, понеже въяеде истински 3д мултиплеър и там почнаха така фс играят. Иначе след това куейк 2, ънриал все са игринпреди халф лайф които се играеха така. А за тези функции дето казваш дори дюк нъкъм 3д ги имаше повечето като изключим контрола разбирасе понеже не беше истинска 3д игра.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 12:24
Мисля, че в SiN и Unreal беше default, в Quake 2 e optional и се switch-ва бързо към нея с type exec thresh.cfg. Иначе wasd си е community driven от Quake 1 multi както каза iddqd.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 27 Мар 2020 21:11
Просто преди това нямаше нужда от мишка, понеже не бяха истинско 3д игрите. Също така имаше шутери с по адвансната 3д графика, анимация и ефекти от куейк като Турок но те не ползваха мишка понеже бяха за конзола, а след това портнати за пц и просто не поддържаха мишка. Според мен контролите на игри като куейк 2, ънриал, син и тн са били настроени да може да се управлява с стрелките както в дуум и дюк нъкъм, но също така е било нагласено да може да се управлява с wasd и мишка. Аз лично мисля, че от ънриал 1 на ботмачовете почнах да играя с мишка и след това минах на куейк 2 в мултиплеър по клубчетата, после на син и после куейк 3 и после излез халфлайф с неговия цс и нещата се сговниха хаха
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 08:41
SiN излиза 10 дена преди Half-Life.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 09:16
Преди цс съм написал. Иначе хашф лайф не сме играли мп. Само съм гонтествал на някоя нощна, но не беше много добро сравнено с игрите които изброих.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 15:56
Доставено? Ти май не помниш как работеха нещата в клубовете 98ма година. Иначе се играеше в България по клубовете Quake 2 с wasd, стига глупости.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 18:00
Кое мисля? Аз го помня. Нито едното, нито другото. Всички бяхме заети да играем Quake 2, Star Craft, Age of Empires и Diablo. Имаш някаква странно ревизионистка представа за миналото. Valve бяха никои и Half-Life беше добра изненада, а не нещо, което всички са чакали. Ако нямаше компютър вкъщи това беше играта, която се играеше като ти писне от Quake 2 и искаш малко разнообразие и никой не знаеше за историята и, но пък беше известна картата с атомната бомба, която убиваше всички, които не са в бункера. И естествено като дойде Counter Strike манията това беше играта, която пускаш за малко, за да активираш Counter-а от модовете, преди да се бяха сложили директно shortcut-и към CS директно.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 19:21
Абе халф лайф беше игра която си я играеш сингъл плеър в къщи, а не в клубчетата. Беше добре направена и интересна от части. Става дума противниците поне хуманоидните уж имаха някв изкуствен интелект, прикриваха се, мятаха гранати не знам можеби това е било революционното. Иначе играта беше синематична нали имаше някаква историяя, която можеби не беше нищо особенно, или греша? но мен точно този амбия да прилича на филм ме отегчаваше в играта. То това е за сметка на гейм плея, ще прилича на филм уж, но ще има по-малко гейм плей. Енджинът беше модифициран куейк 1 енджин с добавени екстри като скелетна анимациа на нпц тата, този енджин не изглеждаше впечатляващо като ънриал енджина който излезе преди халф лайф и имаше също адванснат изкуствен интелект на противниците, но доста по яка графика като цяло. Така, че не знам наистина ли Халф лайф е толкоз революционна? Имаше някакъв човек с куфарче дето се появяваше от време на време в кампанията и не се знаеше кой е, ама това не прави играта революционна. Двойката за мен е по-добра игра от първата и я завърших за разлика от първата която ме оттегчи, даже минах първия епизод после от епизодите дето пуснаха, ама докато излезе втория вече ми беше минал мерака да го играя.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 20:43
Императора написа:
iddqd написа:
Абе халф лайф беше игра която си я играеш сингъл плеър в къщи, а не в клубчетата.
Говориш за период, в който сигурно едно едва ~10% домове разполагаха с персонални компютри, от които сигурно само едва половината с компютри, които ставаха за игра на модерни игри. Ако не и по-малко.
Именно. Играта стана масово известна у нас години по-късно.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 21:10
Халф лайф никога не е имал голями системни изисквания. Помня когато излезе, че го играех на пентиум 166 мхз с вудо ръш, демек един от първите 3д ускорители и си вървеше съвсем ок. За разлика от Халф лайф, Ънриъл който излзна преди него имаше огромни изисквания и изчаках да си купя ново пц пентиум 2 на 350 с вудо 2 и това беше първата игра която сложих на него. Дори на това супер мощно пц ънриала не вървеше много добре ако го играя на 1024. Става дума халф лаф ползваше ъпгрейдван куейк 1 енджин вървеше ми с 120 кадара на супер слабо пц. Можеби в това се дължеше часъ от успеха му, че всеки можеше да го играе за разлика от ънриал, който си беше удоволстве за богати гъзарчета.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
iddqd
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40 Мнения: 5115
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 21:22
8 ram? Явно не си бил роден тогава. На такъв процесор подхождаше 32 рам. 8 рам се ползваше на 486, а 16 рам на пентиум 100. Стига си писал глупости. Нищо не разбираш.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
* Pentium 166 MHz * 32 MB RAM * OpenGL- or DirectX-compatible 3D accelerator.
If you don't meet those requirements, you NEED a new PC.
Значи не просто съм го подкарвал, ами съм влизал в рекомендет. Ти си ебаси интелектуалния инвалид братле. Гуугъл не занеш как се ползва.
___________________________________ Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.
Sentry
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57 Мнения: 5224
Заглавие: Re: Half-Life: Alyx
Публикувано на: 28 Мар 2020 21:56
Императора написа:
Sentry написа:
Именно. Играта стана масово известна у нас години по-късно.
Довърши логическото съждение, което исках да изтъкна за бавния иддяд:
всичко ходеше по комп. клубовете. ТЕ бяха основната среда, в която се разпространяваше знание и мания по дадена игра. ТАМ процъфтяваше геймърството в началото.
И халфата си беше налична още 99та. Нали помня как я играех и как после всички чакахме опозинг форса. Дори помня нещо повече: Опозинг форса се оказа адски труден за пиратската инсталация, защото инсталирането ѝ беше първото, което беше една идея по-сложно от копи-пейст на кракнато .exe.
А бе ти някакъв различен език ли говориш? В клубовете се играеха масово multiplayer игри или игри, които можеха да бъдат масово преигравани отново и отново в къс времеви период(стратегии). Хора, които играеха single player игри, особено с история, бяха изключението. Знаеш ли защо знаеш, че Opposing Force се инсталира трудно? Щото си си го инсталирал във вас, а не си ходил по клубовете да го играеш. И да, 99та средата, като излезе CS, го сложиха навсякъде Half-Life по клубовете, ама пак рядко се играеше там.
iddqd, половината PCта 98ма бяха с windows 3.11 на 486 архитектура или по-зле.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения