vanmx написа: не виждам какво е толкова различното  
Разликите са в детайлите, ама далеч не са толкова малки и незначителни.
Мелето е преработено и вече е смислен елемент от геймплея. В 2016 меле ползваш ако си чифут и не искаш да дадеш 1 патрон за зомбитата. Функционалността му приключваше до там. Гличовете са друга тема.
Кръфпънча ти дава лесна кръв от мършляците ако не си в позиция за glory. Отделно е добър о шит бутон в момент на паника. Отделно е програмиран да е контра на дадени противници, основно Doom Hunter-а, Пинкито и сабаката на мародера. Отделно можеш да го ползваш в комбо, тъй като ако не греша удря по-мощно от двуцевка в лицето. Не съм пробвал двуцевка --> балиста --> фист в лицето на мародер, но това би трябвало да му строши лактите.
Движението нуждае ли се от коментар? Освен това, дето iddqd написа, ID бяха казали, че една от основните причини да направят противниците по-агресивни бе, че когато са сложили даша, играта станала тривиална. В 2016 движението ти се свеждаше до това да се въртиш из арената, приближавайки се само когато ще си в удобна позиция да инстакилнеш някой heavy демон. В Eternal можеш да правиш каквото си искаш, даже да минаваш прави линии през тях, ако така сметнеш за правилно. Левел дизайна има в предвид куката, често слагайки мършляци на места, откъдето да имаш лесен достъп до други точки на арената.
Ъпгрейдите за бронята ти дават възможност да си направиш някакъв midgame билд с нещата, които харесваш, преди неизбежно да отключиш всичко за последните нива. Също така някои от тях са всъщност адски силни и дори задължителни. За разлика от 2016, където тези ъпгрейди бяха добри, ама пак можеше да минеш цялата игра само с този на смяната на оръжията. Кристалите сега те карат да мислиш за техните собствени ъпгрейди, не само за статовете.
Начина по който се занимаваш с ресурсите е напълно различен. Вече не трябва да фармиш картата, за всяко нещо имаш механика. Най-позитивното от това е моторната резачка, която в 2016 всички ползваха да убиват тежките демони, не да връщат куршуми, щото с два ъпгрейда имаш безкрайни куршуми. И големия майтап е, че за начина по който хората ползваха резачката в 2016 е запазен чрез меча. 2016 трябваше да си гледаш кръвта и враговете на екрана. Eternal трябва да внимаваш за всичко, което са набутали на UI-а или да сменяш трудността. 
Арсенала в 2016 беше супер, но имаше някой пропуски. Въртенето на чейнгъна беше безполезно (дори макснато беше пълен боклук). Замениха го нещо много по-добро. Стън бомбата беше задължителна и я изтриха. Въпреки, че не разбирам още как действа тоя лазер, вижда ми се най-мъртвия мод в играта. Помпата я нърфнаха с добро основание. Снайпера не е да стреляш плюнки и да работи в някакви ниш ситуции, сега имам чувството че го ползвам повече от малките ракетки. Може би най-добрата промяна е балистата, тъй като гаус гъна беше абсурден.
2016 горе-долу всеки противник с изключение на пинкито и оня джендър дето призоваваше мършляци имаше една оптимална стратегия и тя беше при удобен момент да му влезнеш в лицето и да му набиеш комбото си. В Eternal е до степен същото, с няколко малки разлики. Мародера първо трябва да парираш, дебелаците моментално пускат тъпото си аое, а за други врагове имаш по-добри стратегии. Doom Hunter-а му влизам на меле само за да му изджасам каруцата, останалото с target lock ракети. Въпреки, че е хеви демон.
Играта е същата, от гледна точка на това че е продължение и пази основите. Обаче повечето от недостатъците на 2016 са поправени или чрез вкарване на нещо по-интересно или с промяна на философията зад отделния елемент. Заедно със самите нововъведения на Eternal. Това според мен не означава, че 2016 е абсолит, както повечето пациенти в youtube казват. Даже гаранция че след месец ще съм я инсталирал пак.