Undertone написа:
Пропускам ти коментара какво съм пушил, щото е смешен.
Пич, това беше шега. Не се засягай.
Цитат:
Наратива е нискокачествен и бледнее сравнение с първата част.
Лично аз съм съгласен, но това е въпрос на вкус. Не го излагай като факт.
Цитат:
Липсата на осезаем противник като Сарен е съществен.
Обуславя се от сюжета. Играта е
криминале - ако знаеш кой е престъпникът още от началото, тогава няма смисъл да се играе.
Честно казано, радвам се, че стана така. Ако спасявахме света три поредни пъти, щеше да стане направо смешно. Опитният разказвач знае, че никоя история не трябва да се издържа на един глас. Нужно е по средата да има отлив, през който да се наблегне на нещо лично (обикновено любовна фабула), за да може последвалото приключение да изпъкне още по-ярко.
Цитат:
Че играта е огромен филър в който нищо не се случва също е абсолютно вярно.
Виж по-горния ми пост.
Не е вярно, че не се случва нищо - научаваме че Рийпърите тръгват към нас, унищожаваме цяла раса, надвиваме най-голямата шпионска мрежа в Галактиката, преебаваме/спасяваме гетите, откриваме лек за генофага, разработваме изкуствен интелект... доста неща стават.
Цитат:
Дефакто единственото съществено нещо което разбираме в цялата втора част е че колекторите са protheans.
Не съвсем. Вярно, това е най-бомбастичното разкритие, но също така разбираме че Рийпърите проявяват специален интерес към човешката раса, че гетската култура съвсем не е такава каквато изглежда, че Cerberus не са демоните за които ги мислехме и пр. и пр.
Цитат:
"Възкресяването" на Шепърд е абсолютен space magic и напълно нереалистично. Да убиеш главният герой в първите 2 минути на играта и да го съживиш след още 2 е от където и да го погледнеш фейл.
Шегуваш ли се, това беше гениално! Перфектен начин да reset-нат Шепърд, едновременно създавайки напрегната екшън-атмосфера и оправдавайки съюза със Cerberus, които в предишната част бяха заклети врагове. Да не говорим, че е оригинално - много малко филми биха си позволили такъв смел ход.
ЕДИТ: Под "reset-нат" имах предвид геймплейната механика.
Цитат:
Реално Mass Effect 2 е опростена пуцалка в която няма почти никакви рпг елементи.
"RPG-елементи" е израз, с който се злоупотребява доста често. Особено когато се говори за Mass Effect 2.
Отсъствието на инвентар и пр. НЕ Е липса на ролеви елемент. Геймплейната механика НЕ Е част от ролевия елемент. Невероятно е как дори фенове на жанра често бъркат
roleplaying с
rollplaying.
Цитат:
Проблемът на първата част не беше целият инвентар, а само как работи. Което изобщо не е трудно да се оправи. За сметка на това в двойката получаваме липса на такъв и реално - 4 части за една броня и по 3 оръжия от всеки клас, като получавайки ново можем напълно да забравим за останалите. Абсолютна липса на какъвто и да е customization на оръжията, на броните (модовете). За да получиш що-годе приличен избор от брони и оръжия трябва да платиш за DLC - което е евтин маркетинг трик и говори за недовършеност.
Е хайде сега, DLC-тата са по 5 лева. А и да бъдем честни - колко от нас са ги закупили и колко са ги изпиратствали?
Не казвам, че ми харесва, ама тя тая игра е направена за пари все пак.
Цитат:
- Къде има ремонт? Ъпгрейдите на кораба се осъществява в цъкане на екранчето като при импортнат герой реално можеш да купиш всички ъпгрейди до към средата на играта. Няма никакъв избор, никакъв самоизключващи се избори които биха обогатили replay ability-то на играта или някакво разнообразие.
Ъпгрейдите на кораба не са съставна част от геймплея, но това не е Лего все пак. Също така влиянието им върху събитията в играта е значително - определя кои съотборници ще оцелеят, което от своя страна оказва влияние върху самоубийствената мисия и евентуално върху третата част на играта.
Ремонтът е част от историята, не може да не си го видял.
Цитат:
- Тренинг няма никъде.
Loyalty-мисиите изпълняват същата функция, позволявайки тренирането на нови умения.
Цитат:
- Социализирането на персонажите става само между Шепърд и отделният персонаж в които случаи винаги Шепърд е активният, тоест той/тя отива да комуникира с тях. Реално цялата комуникация между екипажа (извън Шепърд) се осъществява в двата клаша между Миранда и Джак, Тали и Легион. Това е. Екипажа е абсолютно статичен. Тук таме един два разговора и то основно между Тали и Гарус.
Извън кораба парти мембърите дрънкат помежду си постоянно. Също така NPC-екипажът често обсъжда злободневните теми помежду си, които се променят в зависимост от това какво се е случило напоследък (т.е. какво е направил Шепърд).
Цитат:
- Повечето персонажи нямат абсолютно никаква роля - ролята на Мордин реално се изразява в една кът сцена в която той по магия измисля за един час решението със сийкър swarm-вете. Джейкъб уж гледа оръжията но реално няма никакъв принос, Гарус също. Няма абсолютно никаква полза от Касуми, също и от Тейн. Щеше да е различно ако в SM (suicide mission-a) можеше да поставиш снапейрист който да те покрива като например Гарус или Тейн. Или инфилтриране при което Касуми би била полезна. Тали не допринася с нищо особено също.
Това присъстваше и в миналата игра и има своето обяснение. Всеки от персонажите набляга на собствените си сили в loyalty-мисията си (тази на Касуми например се концентрира върху инфилтрацията). В стандартните мисии обаче, такова нещо е трудно за имплементиране. Представи си, че има такава, в която задължително ти трябва гет. Добре, ама ти си продал Легион на Сърбъръс. И к'во следва - автоматичен провал? Недай Боже да става дума за основен куест...
Пълна свобода във видеоигра не може да има. Ако искаш такава, грабвай четвъртото издание на
Подземия и дракони и си гледай кефа.
Цитат:
- Връзката между кийпърите и Рийпърите я има да, ама аджеба каква полза от нея има? Абсолютно никаква.
Е каква полза да има бе, нали я разрушихме в първата част
Цитат:
- Спасяването/жертването на Съвета няма почти никаква разлика. В единият случай можеш да станеш отново Спектър (което също няма никакво значение освен един диалог), в другият изобщо не се виждаш с тях. Тук таме един туриан, една две асари те хранят и до там. Или една, две новинки. Това е.
Е ти какво точно очакваше?
Каквото и да се случило на Съвета, то е било преди две години. Вече е стара новина. Виждаш последиците от действията си в отношението на хората към теб (например онзи турианец, който те обвинява в братоубийство) и промяната на някои организации (например C-Sec). И разбира се
историята се променя - и то драстично.
Ако имаше постоянни препратки към първата част, щеше да е лошо - все пак идеята е, че Шепърд вече е ауткаст. Скъсването на всички връзки спомага за усилване на усещането. Това е и причината, поради която не посещаваш Цитаделата толкова често.
Цитат:
А много ми е интересно как по дяволите Cerberus са толкова секретни при положение, че на всяка тяхна база или броня има тяхно лого.
Lol
Вярно си е, но тук се намесва естетическият елемент. Чисто практически погледнато, най-добре е членовете на Сърбъръс да се носят като обикновени хора и да се крият сред масите. Обаче сериозно, кой би искал героят му да е облечен с работнически комбинезон, колкото и да е разумно това? Логотата и униформите карат персонажите да изглеждат готино и ги идентифицира като част от организация - нещо като герб. По същата причина армейците носят флаг.
Цитат:
Мунициите са абсолютен retcon който няма никакъв смисъл във вселената на Mass Effect при положение че в първата игра ти се обяснява (в кодекса също) как оръжията могат да стрелят почти безкрайно. Скалъпено е някакво недоизмислено обяснение как по този начин по бързо се охлаждат но е някак си абсолютно нелогично как някой не би избрал оръжие което стреля почти безкрайно и с правилна употреба никога не прегрява.
Идеята е, че "пълнителите" акумулират произведената топлина и когато се нагреят до краен предел просто ги изхвърляш и слагаш нови. Такава система, естествено, е по-практична, тъй като намалява шанса войниците да се окажат със засякло оръжие по средата на боя.
Звучи логично, а и честно казано не смятам такава дреболия за смазващ реткон. OOU-причината е ясна - преди играчите просто чакъляха зад някой зид, докато избият всичко, което правеше играта смешно лесна на моменти. С пълнителите се окуражава по-агресивен и предизвикателен начин на игра - дебненето "на гюме" вече не е рентабилно.
Цитат:
Дори от геймплей перспектива е адски тъпо да ходиш да събираш оранжеви светещи неща след като си убил поредният mob. И как са стандартни за всяко оръжие, и как всеки враг ти пуска "амуниции/охладители".
Е това е игра все пак, няма как. Иначе героят би се одървил по средата на екшъна с един гол... ентусиазъм да го спасява от врага. Това е все едно да се оплакваш, че в Medal of Honor стояха аптечки по рафтовете - да, нереалистично е, но е необходимо.
Цитат:
Халосни патрони - make sense или не си спомняш Ferros?
Или може би ти не си спомняш, че на Ферос се биехме срещу приятели и целта беше да не ги убием?
Цитат:
Многослойната система е нещо от жизнено значение за Mass Effect.
Аха... И седмица по-късно ще излезе strategy guide, описващ идеалната последователност в която разговорите трябва да бъдат инициирани, което ще принуди играчите да избират между роулплейинг и ефективност. Много хубаво...
Цитат:
Точно защото роулплея го няма никакъв, защото играта те rail-road да бъдеш или смотан супер идеалист или абсолютен психар. [...] Дефакто ренегейд е принизено до някакъв психарски комплексар.
Ще ме извиняваш, но това са пълни глупости. Mass Effect е една от игрите на BioWare с най-нормални диалози. Разбира се, от време на време се изричат и някои наистина over-the-top реплики, като тази след Колекторската база, но те са редки и се появяват само във възлови моменти, за да se подчертаe епичността на сцената. В това отношение втората част превъзхожда първата - в оригиналния Mass Effect редовно се говореха глупости.
Простотиите в KOTOR дори няма да ги споменавам - там от лафовете на Реван ме заболяваше к*ра.
Цитат:
Защото за разлика от първата част системата е навързана не с колко точки парагон/ренегейд имаш а колко възможни остават. Отделно има така наречените бариери - тоест да обедиш някой в една и съща ситуация в началото посредством ренегейд/парагон е по лесно и по трудно в по напреднал етап.
Мисля, че говориш за scale-инга - нагласянето на трудността спрямо нивото на прогреса ти. Направено е нарочно, за да се избегнат златните билдове, които биха последвали след бързото акумулиране на точки (точно затова съм против многослойната диалогова система). Не е голям проблем да се избегне, ако знаеш какво да правиш. Единственият препъникамък е Моринт, която трябва да бъде вербувана колкото се може по-бързо, тъй като заради бъг може да се scale-не над 100% и да стане невъзможна.
Цитат:
Реално ако си неутрален си преебан защото не можеш да обедиш никой. Което прави героя ти абсолютно one-sided.
Реално това няма значение - има толкова много диалози, че е напълно възможно да имаш адски много точки и в двете категории. Героят ми беше 100% Renegade и около 40% Paragon (с DLC-тата още повече). Да не говорим за прочутата експлойт-специализация, която ти дава бонус експириънс
изчислен в проценти - с няколко reset-а става направо страшно.
Цитат:
Helmet toggle-a е също много нужен защото е леко смешно как Шепърд пие шотове през каската или че ако си си играл да си правиш лице не можеш да го видиш защото на повечето брони шлема изобщо не може да се махне.
Да, глупаво е, но не е такъв сърцераздирателен геймбрейкър, какъвто го описват. Всъщност дори не го бях забелязал преди да ми го посочат.
Цитат:
Няма и да коментирам латексовия костюм на Миранда във вакум, нито непокрита кожа и липсата на пълна запечатана броня. Нещо което беше направено правилно в първата игра.
Това беше премахнато по желание на феновете - оплакваха се, че грозните скафандри им пречели да се наслаждават на героите. С други думи, същият аргумент който ти използваш по отношение на helmet toggle-а.
Цитат:
Harbinger e трол и абсолютно демистицира Рийпърите и прави да изглеждат като дечица. "This hurts you" - следва хедшот и трола се стапя за да се завърне няколко минути по късно отново с дебилните си реплики. Не може да се прави сравнение изобщо с Sovereign.
Онова е нищо, просто елитен моб, който получава бонус армър чат-пат. Харбинджър не го виждаш през цялата игра. В единствената си що-годе публична поява, звучи величествено-заплашително, като разгневен бог - "You have failed. We will find another way." (Лично мнение, разбира се.)
Бих се радвал да ми обясниш как точно "демистифицира" Рийпърите. Случайно да е разкрил някаква тайна около тях, която ти разваля съспенса?
Цитат:
Пича никъде не казва да се махне колекторския генерал, даже казва да се засили ролята му за да имаме изграден персонаж като противник, нещо подобно на Сарен.
Това не му е ролята.
Идеята е, че цялата игра преследваш злите колектори, които отвличат хора и правят с тях Бог знае какво. И когато най-сетне се добираш до тях, следва големия обрат - те са само пионки в ръцете на Рийпърите, които стоят зад всичко! Генералът много добре си изпълнява ролята - наглед страховит водач на банда зверове, но в действителност кукла на конци. Липсата на реплики само подчертава нищожността му, която се връзва с образа му перфектно.
Цитат:
Стереотип по раси било "тъпо" - стереотипи винаги има и повечето раси имат определени черти. Идеята Шепърд да може да charm-не krogan е дебилна. Разбирам да беше куориан или асари.
Всъщност стереотипите най-често възникват при неправилно разбиране или прекалено опростяване на чужда култура. Такова нещо като "средностатистически човек" не съществува. Когато се разправям с батарианеца Пешо, искам да знам, че той е на първо място Пешо и чак след това батарианец. Иначе всички НИП-ове ще изглеждат като клонинги.
Он а сайд ноут, учтивостта всъщност е единственият разумен начин да разговаряш с кроган. Ако започнеш да го заплашваш, може да стане мнооого зле...
Цитат:
А няма да обяснявам как ренегейд/парагон системата е абсолютно преебана. Всеки парагонски избор е правилен/повече content. Всеки ренегейд избор е неправилен/без content.
Няма такова нещо.
Това беше механиката в първата игра. Парагонските решения бяха по-трудни, но даваха по-големи награди, докато ренегатските бяха по-лесни, но и носеха по-малко дивиденти.
Във втората част не е така. Всяка ситуация е уникална - понякога е по-разумно да преговаряш и помагаш, друг път да стреляш и заплашваш. Това много ми хареса - изисква се известна доза мислене, не просто помпане на горната дясна диалогова опция.
Цитат:
Най смешното е че дори хора подкрепящи избора ти да запазиш базата изведнъж получават след 5 минути смяна на личността и започват да ти разправят колко грешен избор си направил.
Да, за това си прав. Дразнещо е. Но не е кой знае какво.
Цитат:
Council-a отново не ти вярва...
Еми как да ти вярва, като нямаш доказателства?
Цитат:
Кашли Уиленко е развил/а някаква амнеза...
Какво???
Цитат:
Реално отново чакаме уж Рийпърите да дойдат а галактиката си е на същото дередже.
Е то е направено нарочно това.
Никой не иска да повярва в съществуването на Рийпърите, тъй като истината е прекалено ужасна. Всички са изпаднали в състояние на отрицание и си заравят главата в пясъка, въобразявайки си, че ако не обръщат внимание на опасността, тя просто ще отмине. Само ТИ, великият герой, си достатъчно смел да погледнеш истината в очите и да се изправиш срещу нея. Та-да-да-дам!
Видяхме абсолютно същия подход в KOTOR II - всички са глупаци, само ти си прав. Направено е нарочно, за да може Шепърд да изпъкне на фона на другите.
Цитат:
Междувременно пуцаме по някакви Blue Suns и тн. които нямат ни'ква връзка със сюжета и са просто още нещо което да пуцаме.
Честно казано и аз не разбрах къде се вместват тия... помислих, че просто са наети от Колекторите да ни убият.
Цитат:
Лиара пък по някакви ебаси смешните причини е вече хладнокръвна кучка.
"Ебаси смешните причини"?!?!
Тя е прекарала две години сред боклука на галактиката, оправяйки се с най-долните бандити на Омега, постоянно избягвайки главорезите на Брокера, загубвайки приятел за чиято смърт се обвинява, потъвайки в света на интригите и шпионажа, след което вижда нейния идол да умира и да възкръсва в съюз с терористична организация.
Ако това са "смешни причини" да закоравееш, аз просто не знам...
* * * Сега, преди да ме заклеймиш като тъпо фенбойче, което е готово да преглътне всякаква помия ако тя носи любимата му търговска марка, почакай малко. Не казвам, че играта е перфектна и не казвам, че няма кусури. Ако видиш по-горния ми пост на същата страница ще забележиш, че съм отправил доста строга критика. Но не съм съгласен с пича от тубата, че точно такива промени ще оправят продукта. Голяма част от тях за козметични, а други са фриволни и ненужни. Фенсървисът е преебал не една игра и не искам да видя това да се случи и с Mass Effect.