Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 22 Мар 2011 01:13


Според мен котарака описва общата монотонност на играта. Наеми спътник, че хукни да си трошиш главата да му разрешаваш проблемите, повтори още 12 пъти...

Т'ва е.

___________________________________
私の拳は、死の出血!あなたの運命へようこそ!


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2004 14:09
Мнения: 1732
Местоположение: Гори тилилейски
В момента играе: Mozilla Firefox
Заглавие:
Публикувано на: 22 Мар 2011 01:23


DJ Cat написа:
Говориш глупости, ама айде от теб да мине. Сега кажи че не екшън ориентирана играта и кажи че не и трябват повече диалози, повече ъпгрейди и инвентар. Отречи и леко повтарящите се странични мисии на къмпениъните. Играта е страхотна, но да се отричат очевидни неща е тъпо.


Аз какво написах, ти какво си разбрал... :?

За мен съотношението действие-диалози беше добро. Ъпгрейдите бяха добре дошъл заместител на инвентара, който в първата част беше кошмар (личният ми рекорд е 27 минути разправия с екипировка, но мисля, че може и повече). Мисиите на къмпениъните не са повтарящи се, освен ако дефиницията ти за повтаряемост не е наистина всеобхватна.

Играта има своите слабости разбира се се, но истинските такива рядко се споменават. Феновете обичат да си губят времето с глупости, вместо да мислят. Примерите включват:

- Проклятието на средната част. Играта трябваше да служи като мост между две части, което я сложи в много тесни рамки - да развива сюжета от МЕ1, като същевременно подготвя почвата за МЕ3, но без да решава проблемите от първата част (което би обезсмислило продължението) нито да бъде прекалено епична (за да не засенчи сикуела). С други думи трябваше да е добра, но не прекалено и да е филър, без да е скучна. Дефакто единственият начин това да стане беше холивудизацията - наблягането на екшън, любов и лични драми, които изглеждат добре за зрителя, без да променят цялостната картинка. В това отношение играта беше майсторски направена - играчът беше толкова погълнат от разрешаването на локални и лични проблеми, че не забелязваше, че героят му всъщност никога не поема инициативата, а просто реагира на вече случващи се проблеми (или направо е воден за носа). Контрастирай с Dragon Age II, която трябваше да изпълнява същата роля, но се провали мизерно.

- Дължината. Това е нещо като подкатегория на Проклятието на Средната Част. Играта задължително трябваше да е къса, иначе дори холивудизацията не може да прикрие липсата на прогрес. Това е замаскирано добре (поне на първо преиграване), но ако човек се замисли осъзнава, че основните мисии са само 5-6. Усещането се засилва, когато си дадеш сметка, че събирането и индоктринирането на дрийм-тийма всъщност отнема повече време и старание от разследването на отвличанията (което се предполага да е приоритета на героя). С други думи, основният куест е второстепенен :)

- Липса на интелектуални задачи. В първата част Шепърд се занимаваше с политика, дипломация, шпионаж и какво ли още не. Такива неща почти напълно отсъстват във втората част, тъй като ако играчите се откъснат от екшъна дори за малко и осъзнаят какво се случва - или по-точно какво НЕ СЕ случва - всичко отива по дяволите. Играта е като хероин - бърза, динамична, еуфорична и не разбираш кога е свършила.

- Мини-играта със сканирането. Това дори няма да го коментирам. Подобен гринд за ресурси е рядкост дори в хардкор ММО-тата, камо ли в солова игра. Да не говорим за множеството бъгове, които направиха експлойтването олимпийска дисциплина.

Трябва да се отбележи, че повечето от тези проблеми всъщност не са грешки - играта буквално нямаше как да бъде направена по друг начин.

P.S. Сега като гледам дискусията и се чудя... въпросът ти какво общо имаше с това което казах аз или оня от YouTube?

___________________________________
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!


Профил Skype WWW

Аватар
Регистриран на:
11 Окт 2001 20:18
Мнения: 1119
Заглавие: Re:
Публикувано на: 22 Мар 2011 14:55


Пропускам ти коментара какво съм пушил, щото е смешен. Минавам по същество.

Наратива е нискокачествен и бледнее сравнение с първата част. Липсата на осезаем противник като Сарен е съществен. Че играта е огромен филър в който нищо не се случва също е абсолютно вярно. Дефакто единственото съществено нещо което разбираме в цялата втора част е че колекторите са protheans. Big fuckin' deal. "Възкресяването" на Шепърд е абсолютен space magic и напълно нереалистично. Да убиеш главният герой в първите 2 минути на играта и да го съживиш след още 2 е от където и да го погледнеш фейл.

Реално Mass Effect 2 е опростена пуцалка в която няма почти никакви рпг елементи. Проблемът на първата част не беше целият инвентар, а само как работи. Което изобщо не е трудно да се оправи. За сметка на това в двойката получаваме липса на такъв и реално - 4 части за една броня и по 3 оръжия от всеки клас, като получавайки ново можем напълно да забравим за останалите. Абсолютна липса на какъвто и да е customization на оръжията, на броните (модовете). За да получиш що-годе приличен избор от брони и оръжия трябва да платиш за DLC - което е евтин маркетинг трик и говори за недовършеност.

Ами не пича си е играл играта и отправя много точна критика към двойката.
- Къде има ремонт? Ъпгрейдите на кораба се осъществява в цъкане на екранчето като при импортнат герой реално можеш да купиш всички ъпгрейди до към средата на играта. Няма никакъв избор, никакъв самоизключващи се избори които биха обогатили replay ability-то на играта или някакво разнообразие. Пример за нещо подобно има в StarCraft 2.
- Тренинг няма никъде.
- Социализирането на персонажите става само между Шепърд и отделният персонаж в които случаи винаги Шепърд е активният, тоест той/тя отива да комуникира с тях. Реално цялата комуникация между екипажа (извън Шепърд) се осъществява в двата клаша между Миранда и Джак, Тали и Легион. Това е. Екипажа е абсолютно статичен. Тук таме един два разговора и то основно между Тали и Гарус.
И не е да го е нямало в първата част защото поне там всички се събираха след всяка мисия да обсъждат.
- Повечето персонажи нямат абсолютно никаква роля - ролята на Мордин реално се изразява в една кът сцена в която той по магия измисля за един час решението със сийкър swarm-вете. Джейкъб уж гледа оръжията но реално няма никакъв принос, Гарус също. Няма абсолютно никаква полза от Касуми, също и от Тейн. Щеше да е различно ако в SM (suicide mission-a) можеше да поставиш снапейрист който да те покрива като например Гарус или Тейн. Или инфилтриране при което Касуми би била полезна. Тали не допринася с нищо особено също.
- Връзката между кийпърите и Рийпърите я има да, ама аджеба каква полза от нея има? Абсолютно никаква.
- Спасяването/жертването на Съвета няма почти никаква разлика. В единият случай можеш да станеш отново Спектър (което също няма никакво значение освен един диалог), в другият изобщо не се виждаш с тях. Тук таме един туриан, една две асари те хранят и до там. Или една, две новинки. Това е.

А много ми е интересно как по дяволите Cerberus са толкова секретни при положение, че на всяка тяхна база или броня има тяхно лого. Duh дори няма да коментирам.

Мунициите са абсолютен retcon който няма никакъв смисъл във вселената на Mass Effect при положение че в първата игра ти се обяснява (в кодекса също) как оръжията могат да стрелят почти безкрайно. Скалъпено е някакво недоизмислено обяснение как по този начин по бързо се охлаждат но е някак си абсолютно нелогично как някой не би избрал оръжие което стреля почти безкрайно и с правилна употреба никога не прегрява. Или как цялата галактика изведнъж е минала на такава система или как бащата на Джейкъб и другите хора на планетата имат такова оръжие при положение, че не е имал контакт от 8 (или не знам си колко) години с други хора. Дори от геймплей перспектива е адски тъпо да ходиш да събираш оранжеви светещи неща след като си убил поредният mob. И как са стандартни за всяко оръжие, и как всеки враг ти пуска "амуниции/охладители".

Халосни патрони - make sense или не си спомняш Ferros?

Многослойната система е нещо от жизнено значение за Mass Effect. Точно защото роулплея го няма никакъв, защото играта те rail-road да бъдеш или смотан супер идеалист или абсолютен психар. Защото за разлика от първата част системата е навързана не с колко точки парагон/ренегейд имаш а колко възможни остават. Отделно има така наречените бариери - тоест да обедиш някой в една и съща ситуация в началото посредством ренегейд/парагон е по лесно и по трудно в по напреднал етап. Тоест е абсолютно рейндом и понякога не зависи от точките. Също това, че за разлика
от първата е charisma/intimidate е премахнат като скил. Реално ако си неутрален си преебан защото не можеш да обедиш никой. Което прави героя ти абсолютно one-sided.

Няма да коментирам абсолютно малоумните крайни реплики при избиране на дали да запазиш Collector Base-а или не. "I won't let fear justify who I am" :DDD

Helmet toggle-a е също много нужен защото е леко смешно как Шепърд пие шотове през каската или че ако си си играл да си правиш лице не можеш да го видиш защото на повечето брони шлема изобщо не може да се махне. Няма и да коментирам латексовия костюм на Миранда във вакум, нито непокрита кожа и липсата на пълна запечатана броня. Нещо което беше направено правилно в първата игра.

Harbinger e трол и абсолютно демистицира Рийпърите и прави да изглеждат като дечица. "This hurts you" - следва хедшот и трола се стапя за да се завърне няколко минути по късно отново с дебилните си реплики. Не може да се прави сравнение изобщо с Sovereign.

Пича никъде не казва да се махне колекторския генерал, даже казва да се засили ролята му за да имаме изграден персонаж като противник, нещо подобно на Сарен.

Стереотип по раси било "тъпо" - стереотипи винаги има и повечето раси имат определени черти. Идеята Шепърд да може да charm-не krogan е дебилна. Разбирам да беше куориан или асари.

А няма да обяснявам как ренегейд/парагон системата е абсолютно преебана. Всеки парагонски избор е правилен/повече content. Всеки ренегейд избор е неправилен/без content. Дефакто ренегейд е принизено до някакъв психарски комплексар. Не играем KotoR и не говорим за light side/dark side. Най смешното е че дори хора подкрепящи избора ти да запазиш базата изведнъж получават след 5 минути смяна на личността и започват да ти разправят колко грешен избор си направил.

Прогрес няма - Council-a отново не ти вярва, Кашли Уиленко е развил/а някаква амнеза и все едно цялата първа част не са били с теб. Реално отново чакаме уж Рийпърите да дойдат а галактиката си е на същото дередже.

Междувременно пуцаме по някакви Blue Suns и тн. които нямат ни'ква връзка със сюжета и са просто още нещо което да пуцаме. Лиара пък по някакви ебаси смешните причини е вече хладнокръвна кучка.

Единственият прогрес в играта е че системата за биене е много по динамична и качествена. Иначе липса на каквито и да е рпг елементи.

Аре братле вземи седни пак го изгледай щото нещо нищо не си разбрал и говориш някви глупости и вадиш точки извън контекст, които без тоя съществен контекст наистина нямат смисъл.

___________________________________
Though they sink through the sea they shall rise again; Though lovers be lost love shall not; And death shall have no dominion.


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 22 Мар 2011 15:49


Тези критики са чоплене на незначителни детайли и искания, които са доста нереалистични за днешната гейминдустрия.

Една игра си има време за разработка/бюджет/целева аудитория. Bioware си направиха равносметка след МЕ1, определиха какво по-голямата част от играчите искат и го направиха в ME2. Не си мисли, че точно на разработчиците в BW са им липсвали идеи. Напротив. Ако попрехвърлиш темите и дневниците, където дизайнери споделят процеса на разработка, ще видиш, че са имали материал за двойно повече съдържание на играта. Но по чисто практически причини не е било възможно да вкарат всичко и са се ограничили в това, което времето и финансите са им позволявали. Много от идеите за ME2 са оставени за ME3.

Накрая при разработка на играта се оказало, че има нужда от още рязане, за да се хванат крайните срокове. И някои от NPC-тата дори не е било сигурно дали ще бъдат в играта (Кели, Кен и Габи, Гарднър и т.н.). Наложило се е да махнат вече готови персонажи или да вкарат няколко NPC-та в един герой (Кели). Натовареността била такава, че се наложило дори геймплей дизайнерите да се включат и да помагат при писането на диалози и NPC-та.

BW постигнаха целта си с ME2 - минимален микромениджмънт, повече шуутър, по-малко РПГ, мноооооооооооого качествена кинематография и визия. Интерактивен екшън филм.
Феновете, които реват за повече РПГ се дерат и критикуват, но да гледаме реално на нещата - те едва ли са и 15 % от хората, които са си купили играта.
А оплакванията за реализъм (вакуумни костюми и т.н.) са верни, но също толкова и излишни. В игри, комикси, филми и т.н. е напълно позволено и оправдано да се правят компромиси с реалността за засилване на драматичния ефект (Rule of Cool anyone?).

Между другото - на Ферос не използваха халосни патрони. Бяха гранати с газ, който парализираше заразените от гигантското растение. И то само защото имунната им система бе вече много отслабена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
11 Окт 2001 20:18
Мнения: 1119
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 22 Мар 2011 19:21


Какво значи чоплене на незначителни детайли и искания при положение, че в първата част си има всичко. Единственото, което Bioware трябваше да направят е да оправят само инвентарната система и малко да подобрят бойната и да запазят всичко останало. Оостанало е само историята да се продължи като хората.

Точно проблема е в целевата аудитория. Щото те си я направиха stand alone двойката, както ще и бъде тройката. Какъв е смисъла да е трилогия и да се пренасят изборите не виждам. Опростиха я и си избягаха от собствената аудитория за да привлекат масата CoD фенчета. Същото като Dragon Age 2. Да и аз съм следил разработката, това не променя нищо обаче.

Какви 15% бълнуваш не ми е ясно. И пак как са излишни оплакванията при положение че първата част си го прави всичко точно.

А за Ферос верно ли Captain Obvious? В МЕ2 обаче къде си видял гранати?

Да, реалността за сметка на драматизъм става до един момент. Например звук във вакум, но има един предел който като се мине става боза. Щото аз не играя фентази а научна фантастика уж.

Маss Effect 2 е добра игра като stand alone. В сравнение с първата обаче не може да стъпи на малкият и пръст по всички параграфи освен бойната система.

___________________________________
Though they sink through the sea they shall rise again; Though lovers be lost love shall not; And death shall have no dominion.


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Re:
Публикувано на: 22 Мар 2011 19:45


Undertone написа:
Халосни патрони - make sense или не си спомняш Ferros?


Ето ти го твоето твърдение за халосните патрони на Ферос. Ако не си имал предвид това, грешката си е изцяло твоя, че не си се уточнил :) Не съм говорил за никакви гранати в МЕ2. Четеш диагонално.

Ясно, и ти си от хората, които искат първата част в нова опаковка. Аз пък исках да оправят грешките на първата част (не бяха малко). Направиха нещо по средата. Какво да се прави - още експериментират явно. Аз съм най-доволен, че разкараха Макото :)

Кой те излъга, че му се върза, че играеш чиста научна фантастика? :lol: Мас Дефекта си е точно като Междузвездните войни. Космическо фентъзи. Това, че горе-долу се опитват да обяснят действието на измислената технология и магия, пардон "мас ефект поле", не го прави научно :lol:

А и да не забравяме един мръсен, гаден, гнусен детайл... Мас Ефект поредицата се прави основно за ...да не казвам какви ...конзоли. Колко време трябваше да чакаме да излезе PC версията на първата игра... А и с тези конзоли идват и съответните ограничения относно игрите. колко ли по-различно щеше да бъде ако се правеха само за PC...ееех, мечти.


Профил

Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 22 Мар 2011 20:21


Маss Effect 2 е тъпа!!!

Но успях да я врътна два пъти повече от единицата, де. :P

___________________________________
私の拳は、死の出血!あなたの運命へようこそ!


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 22 Мар 2011 20:24


†Soul Hunter† написа:
Маss Effect 2 е тъпа!!!

Но успях да я врътна два пъти повече от единицата, де. :P


И двете са тъпи :lol: По различен начин. И едната повече от другата. Ама ще играем и третата, нали се сещаш :roll: Даже ще се молим да ни позволят да тъпеем с нея.


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2004 14:09
Мнения: 1732
Местоположение: Гори тилилейски
В момента играе: Mozilla Firefox
Заглавие:
Публикувано на: 23 Мар 2011 00:00


Undertone написа:
Пропускам ти коментара какво съм пушил, щото е смешен.


Пич, това беше шега. Не се засягай.

Цитат:
Наратива е нискокачествен и бледнее сравнение с първата част.


Лично аз съм съгласен, но това е въпрос на вкус. Не го излагай като факт.

Цитат:
Липсата на осезаем противник като Сарен е съществен.


Обуславя се от сюжета. Играта е криминале - ако знаеш кой е престъпникът още от началото, тогава няма смисъл да се играе.

Честно казано, радвам се, че стана така. Ако спасявахме света три поредни пъти, щеше да стане направо смешно. Опитният разказвач знае, че никоя история не трябва да се издържа на един глас. Нужно е по средата да има отлив, през който да се наблегне на нещо лично (обикновено любовна фабула), за да може последвалото приключение да изпъкне още по-ярко.

Цитат:
Че играта е огромен филър в който нищо не се случва също е абсолютно вярно.


Виж по-горния ми пост.

Не е вярно, че не се случва нищо - научаваме че Рийпърите тръгват към нас, унищожаваме цяла раса, надвиваме най-голямата шпионска мрежа в Галактиката, преебаваме/спасяваме гетите, откриваме лек за генофага, разработваме изкуствен интелект... доста неща стават.

Цитат:
Дефакто единственото съществено нещо което разбираме в цялата втора част е че колекторите са protheans.


Не съвсем. Вярно, това е най-бомбастичното разкритие, но също така разбираме че Рийпърите проявяват специален интерес към човешката раса, че гетската култура съвсем не е такава каквато изглежда, че Cerberus не са демоните за които ги мислехме и пр. и пр.

Цитат:
"Възкресяването" на Шепърд е абсолютен space magic и напълно нереалистично. Да убиеш главният герой в първите 2 минути на играта и да го съживиш след още 2 е от където и да го погледнеш фейл.


Шегуваш ли се, това беше гениално! Перфектен начин да reset-нат Шепърд, едновременно създавайки напрегната екшън-атмосфера и оправдавайки съюза със Cerberus, които в предишната част бяха заклети врагове. Да не говорим, че е оригинално - много малко филми биха си позволили такъв смел ход.

ЕДИТ: Под "reset-нат" имах предвид геймплейната механика.

Цитат:
Реално Mass Effect 2 е опростена пуцалка в която няма почти никакви рпг елементи.


"RPG-елементи" е израз, с който се злоупотребява доста често. Особено когато се говори за Mass Effect 2.

Отсъствието на инвентар и пр. НЕ Е липса на ролеви елемент. Геймплейната механика НЕ Е част от ролевия елемент. Невероятно е как дори фенове на жанра често бъркат roleplaying с rollplaying.

Цитат:
Проблемът на първата част не беше целият инвентар, а само как работи. Което изобщо не е трудно да се оправи. За сметка на това в двойката получаваме липса на такъв и реално - 4 части за една броня и по 3 оръжия от всеки клас, като получавайки ново можем напълно да забравим за останалите. Абсолютна липса на какъвто и да е customization на оръжията, на броните (модовете). За да получиш що-годе приличен избор от брони и оръжия трябва да платиш за DLC - което е евтин маркетинг трик и говори за недовършеност.


Е хайде сега, DLC-тата са по 5 лева. А и да бъдем честни - колко от нас са ги закупили и колко са ги изпиратствали?

Не казвам, че ми харесва, ама тя тая игра е направена за пари все пак.

Цитат:
- Къде има ремонт? Ъпгрейдите на кораба се осъществява в цъкане на екранчето като при импортнат герой реално можеш да купиш всички ъпгрейди до към средата на играта. Няма никакъв избор, никакъв самоизключващи се избори които биха обогатили replay ability-то на играта или някакво разнообразие.


Ъпгрейдите на кораба не са съставна част от геймплея, но това не е Лего все пак. Също така влиянието им върху събитията в играта е значително - определя кои съотборници ще оцелеят, което от своя страна оказва влияние върху самоубийствената мисия и евентуално върху третата част на играта.

Ремонтът е част от историята, не може да не си го видял.

Цитат:
- Тренинг няма никъде.


Loyalty-мисиите изпълняват същата функция, позволявайки тренирането на нови умения.

Цитат:
- Социализирането на персонажите става само между Шепърд и отделният персонаж в които случаи винаги Шепърд е активният, тоест той/тя отива да комуникира с тях. Реално цялата комуникация между екипажа (извън Шепърд) се осъществява в двата клаша между Миранда и Джак, Тали и Легион. Това е. Екипажа е абсолютно статичен. Тук таме един два разговора и то основно между Тали и Гарус.


Извън кораба парти мембърите дрънкат помежду си постоянно. Също така NPC-екипажът често обсъжда злободневните теми помежду си, които се променят в зависимост от това какво се е случило напоследък (т.е. какво е направил Шепърд).

Цитат:
- Повечето персонажи нямат абсолютно никаква роля - ролята на Мордин реално се изразява в една кът сцена в която той по магия измисля за един час решението със сийкър swarm-вете. Джейкъб уж гледа оръжията но реално няма никакъв принос, Гарус също. Няма абсолютно никаква полза от Касуми, също и от Тейн. Щеше да е различно ако в SM (suicide mission-a) можеше да поставиш снапейрист който да те покрива като например Гарус или Тейн. Или инфилтриране при което Касуми би била полезна. Тали не допринася с нищо особено също.


Това присъстваше и в миналата игра и има своето обяснение. Всеки от персонажите набляга на собствените си сили в loyalty-мисията си (тази на Касуми например се концентрира върху инфилтрацията). В стандартните мисии обаче, такова нещо е трудно за имплементиране. Представи си, че има такава, в която задължително ти трябва гет. Добре, ама ти си продал Легион на Сърбъръс. И к'во следва - автоматичен провал? Недай Боже да става дума за основен куест...

Пълна свобода във видеоигра не може да има. Ако искаш такава, грабвай четвъртото издание на Подземия и дракони и си гледай кефа.

Цитат:
- Връзката между кийпърите и Рийпърите я има да, ама аджеба каква полза от нея има? Абсолютно никаква.


Е каква полза да има бе, нали я разрушихме в първата част :)

Цитат:
- Спасяването/жертването на Съвета няма почти никаква разлика. В единият случай можеш да станеш отново Спектър (което също няма никакво значение освен един диалог), в другият изобщо не се виждаш с тях. Тук таме един туриан, една две асари те хранят и до там. Или една, две новинки. Това е.


Е ти какво точно очакваше?

Каквото и да се случило на Съвета, то е било преди две години. Вече е стара новина. Виждаш последиците от действията си в отношението на хората към теб (например онзи турианец, който те обвинява в братоубийство) и промяната на някои организации (например C-Sec). И разбира се историята се променя - и то драстично.

Ако имаше постоянни препратки към първата част, щеше да е лошо - все пак идеята е, че Шепърд вече е ауткаст. Скъсването на всички връзки спомага за усилване на усещането. Това е и причината, поради която не посещаваш Цитаделата толкова често.

Цитат:
А много ми е интересно как по дяволите Cerberus са толкова секретни при положение, че на всяка тяхна база или броня има тяхно лого.


Lol :)

Вярно си е, но тук се намесва естетическият елемент. Чисто практически погледнато, най-добре е членовете на Сърбъръс да се носят като обикновени хора и да се крият сред масите. Обаче сериозно, кой би искал героят му да е облечен с работнически комбинезон, колкото и да е разумно това? Логотата и униформите карат персонажите да изглеждат готино и ги идентифицира като част от организация - нещо като герб. По същата причина армейците носят флаг.

Цитат:
Мунициите са абсолютен retcon който няма никакъв смисъл във вселената на Mass Effect при положение че в първата игра ти се обяснява (в кодекса също) как оръжията могат да стрелят почти безкрайно. Скалъпено е някакво недоизмислено обяснение как по този начин по бързо се охлаждат но е някак си абсолютно нелогично как някой не би избрал оръжие което стреля почти безкрайно и с правилна употреба никога не прегрява.


Идеята е, че "пълнителите" акумулират произведената топлина и когато се нагреят до краен предел просто ги изхвърляш и слагаш нови. Такава система, естествено, е по-практична, тъй като намалява шанса войниците да се окажат със засякло оръжие по средата на боя.

Звучи логично, а и честно казано не смятам такава дреболия за смазващ реткон. OOU-причината е ясна - преди играчите просто чакъляха зад някой зид, докато избият всичко, което правеше играта смешно лесна на моменти. С пълнителите се окуражава по-агресивен и предизвикателен начин на игра - дебненето "на гюме" вече не е рентабилно.

Цитат:
Дори от геймплей перспектива е адски тъпо да ходиш да събираш оранжеви светещи неща след като си убил поредният mob. И как са стандартни за всяко оръжие, и как всеки враг ти пуска "амуниции/охладители".


Е това е игра все пак, няма как. Иначе героят би се одървил по средата на екшъна с един гол... ентусиазъм да го спасява от врага. Това е все едно да се оплакваш, че в Medal of Honor стояха аптечки по рафтовете - да, нереалистично е, но е необходимо.

Цитат:
Халосни патрони - make sense или не си спомняш Ferros?


Или може би ти не си спомняш, че на Ферос се биехме срещу приятели и целта беше да не ги убием?

Цитат:
Многослойната система е нещо от жизнено значение за Mass Effect.


Аха... И седмица по-късно ще излезе strategy guide, описващ идеалната последователност в която разговорите трябва да бъдат инициирани, което ще принуди играчите да избират между роулплейинг и ефективност. Много хубаво...

Цитат:
Точно защото роулплея го няма никакъв, защото играта те rail-road да бъдеш или смотан супер идеалист или абсолютен психар. [...] Дефакто ренегейд е принизено до някакъв психарски комплексар.


Ще ме извиняваш, но това са пълни глупости. Mass Effect е една от игрите на BioWare с най-нормални диалози. Разбира се, от време на време се изричат и някои наистина over-the-top реплики, като тази след Колекторската база, но те са редки и се появяват само във възлови моменти, за да se подчертаe епичността на сцената. В това отношение втората част превъзхожда първата - в оригиналния Mass Effect редовно се говореха глупости.

Простотиите в KOTOR дори няма да ги споменавам - там от лафовете на Реван ме заболяваше к*ра.

Цитат:
Защото за разлика от първата част системата е навързана не с колко точки парагон/ренегейд имаш а колко възможни остават. Отделно има така наречените бариери - тоест да обедиш някой в една и съща ситуация в началото посредством ренегейд/парагон е по лесно и по трудно в по напреднал етап.


Мисля, че говориш за scale-инга - нагласянето на трудността спрямо нивото на прогреса ти. Направено е нарочно, за да се избегнат златните билдове, които биха последвали след бързото акумулиране на точки (точно затова съм против многослойната диалогова система). Не е голям проблем да се избегне, ако знаеш какво да правиш. Единственият препъникамък е Моринт, която трябва да бъде вербувана колкото се може по-бързо, тъй като заради бъг може да се scale-не над 100% и да стане невъзможна.

Цитат:
Реално ако си неутрален си преебан защото не можеш да обедиш никой. Което прави героя ти абсолютно one-sided.


Реално това няма значение - има толкова много диалози, че е напълно възможно да имаш адски много точки и в двете категории. Героят ми беше 100% Renegade и около 40% Paragon (с DLC-тата още повече). Да не говорим за прочутата експлойт-специализация, която ти дава бонус експириънс изчислен в проценти - с няколко reset-а става направо страшно.

Цитат:
Helmet toggle-a е също много нужен защото е леко смешно как Шепърд пие шотове през каската или че ако си си играл да си правиш лице не можеш да го видиш защото на повечето брони шлема изобщо не може да се махне.


Да, глупаво е, но не е такъв сърцераздирателен геймбрейкър, какъвто го описват. Всъщност дори не го бях забелязал преди да ми го посочат.

Цитат:
Няма и да коментирам латексовия костюм на Миранда във вакум, нито непокрита кожа и липсата на пълна запечатана броня. Нещо което беше направено правилно в първата игра.


Това беше премахнато по желание на феновете - оплакваха се, че грозните скафандри им пречели да се наслаждават на героите. С други думи, същият аргумент който ти използваш по отношение на helmet toggle-а.

Цитат:
Harbinger e трол и абсолютно демистицира Рийпърите и прави да изглеждат като дечица. "This hurts you" - следва хедшот и трола се стапя за да се завърне няколко минути по късно отново с дебилните си реплики. Не може да се прави сравнение изобщо с Sovereign.


Онова е нищо, просто елитен моб, който получава бонус армър чат-пат. Харбинджър не го виждаш през цялата игра. В единствената си що-годе публична поява, звучи величествено-заплашително, като разгневен бог - "You have failed. We will find another way." (Лично мнение, разбира се.)

Бих се радвал да ми обясниш как точно "демистифицира" Рийпърите. Случайно да е разкрил някаква тайна около тях, която ти разваля съспенса?

Цитат:
Пича никъде не казва да се махне колекторския генерал, даже казва да се засили ролята му за да имаме изграден персонаж като противник, нещо подобно на Сарен.


Това не му е ролята.

Идеята е, че цялата игра преследваш злите колектори, които отвличат хора и правят с тях Бог знае какво. И когато най-сетне се добираш до тях, следва големия обрат - те са само пионки в ръцете на Рийпърите, които стоят зад всичко! Генералът много добре си изпълнява ролята - наглед страховит водач на банда зверове, но в действителност кукла на конци. Липсата на реплики само подчертава нищожността му, която се връзва с образа му перфектно.

Цитат:
Стереотип по раси било "тъпо" - стереотипи винаги има и повечето раси имат определени черти. Идеята Шепърд да може да charm-не krogan е дебилна. Разбирам да беше куориан или асари.


Всъщност стереотипите най-често възникват при неправилно разбиране или прекалено опростяване на чужда култура. Такова нещо като "средностатистически човек" не съществува. Когато се разправям с батарианеца Пешо, искам да знам, че той е на първо място Пешо и чак след това батарианец. Иначе всички НИП-ове ще изглеждат като клонинги.

Он а сайд ноут, учтивостта всъщност е единственият разумен начин да разговаряш с кроган. Ако започнеш да го заплашваш, може да стане мнооого зле...

Цитат:
А няма да обяснявам как ренегейд/парагон системата е абсолютно преебана. Всеки парагонски избор е правилен/повече content. Всеки ренегейд избор е неправилен/без content.


Няма такова нещо.

Това беше механиката в първата игра. Парагонските решения бяха по-трудни, но даваха по-големи награди, докато ренегатските бяха по-лесни, но и носеха по-малко дивиденти.

Във втората част не е така. Всяка ситуация е уникална - понякога е по-разумно да преговаряш и помагаш, друг път да стреляш и заплашваш. Това много ми хареса - изисква се известна доза мислене, не просто помпане на горната дясна диалогова опция.

Цитат:
Най смешното е че дори хора подкрепящи избора ти да запазиш базата изведнъж получават след 5 минути смяна на личността и започват да ти разправят колко грешен избор си направил.


Да, за това си прав. Дразнещо е. Но не е кой знае какво.

Цитат:
Council-a отново не ти вярва...


Еми как да ти вярва, като нямаш доказателства?

Цитат:
Кашли Уиленко е развил/а някаква амнеза...


Какво???

Цитат:
Реално отново чакаме уж Рийпърите да дойдат а галактиката си е на същото дередже.


Е то е направено нарочно това.

Никой не иска да повярва в съществуването на Рийпърите, тъй като истината е прекалено ужасна. Всички са изпаднали в състояние на отрицание и си заравят главата в пясъка, въобразявайки си, че ако не обръщат внимание на опасността, тя просто ще отмине. Само ТИ, великият герой, си достатъчно смел да погледнеш истината в очите и да се изправиш срещу нея. Та-да-да-дам!

Видяхме абсолютно същия подход в KOTOR II - всички са глупаци, само ти си прав. Направено е нарочно, за да може Шепърд да изпъкне на фона на другите.

Цитат:
Междувременно пуцаме по някакви Blue Suns и тн. които нямат ни'ква връзка със сюжета и са просто още нещо което да пуцаме.


Честно казано и аз не разбрах къде се вместват тия... помислих, че просто са наети от Колекторите да ни убият.

Цитат:
Лиара пък по някакви ебаси смешните причини е вече хладнокръвна кучка.


"Ебаси смешните причини"?!?!

Тя е прекарала две години сред боклука на галактиката, оправяйки се с най-долните бандити на Омега, постоянно избягвайки главорезите на Брокера, загубвайки приятел за чиято смърт се обвинява, потъвайки в света на интригите и шпионажа, след което вижда нейния идол да умира и да възкръсва в съюз с терористична организация.

Ако това са "смешни причини" да закоравееш, аз просто не знам...

* * *

Сега, преди да ме заклеймиш като тъпо фенбойче, което е готово да преглътне всякаква помия ако тя носи любимата му търговска марка, почакай малко. Не казвам, че играта е перфектна и не казвам, че няма кусури. Ако видиш по-горния ми пост на същата страница ще забележиш, че съм отправил доста строга критика. Но не съм съгласен с пича от тубата, че точно такива промени ще оправят продукта. Голяма част от тях за козметични, а други са фриволни и ненужни. Фенсървисът е преебал не една игра и не искам да видя това да се случи и с Mass Effect.

___________________________________
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!


Профил Skype WWW

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 23 Мар 2011 00:10


Чудя се как още никой в темата не е запищял, че в ME2 вкараха (фенсървис) да се прави романс с Тали :lol: Такива безумни дискусии има по случая из форумите на Bioware :D


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2004 14:09
Мнения: 1732
Местоположение: Гори тилилейски
В момента играе: Mozilla Firefox
Заглавие:
Публикувано на: 23 Мар 2011 00:30


Capo написа:
Тези критики са чоплене на незначителни детайли и искания, които са доста нереалистични за днешната гейминдустрия.

Една игра си има време за разработка/бюджет/целева аудитория. Bioware си направиха равносметка след МЕ1, определиха какво по-голямата част от играчите искат и го направиха в ME2. Не си мисли, че точно на разработчиците в BW са им липсвали идеи. Напротив. Ако попрехвърлиш темите и дневниците, където дизайнери споделят процеса на разработка, ще видиш, че са имали материал за двойно повече съдържание на играта. Но по чисто практически причини не е било възможно да вкарат всичко и са се ограничили в това, което времето и финансите са им позволявали. Много от идеите за ME2 са оставени за ME3.

Накрая при разработка на играта се оказало, че има нужда от още рязане, за да се хванат крайните срокове. И някои от NPC-тата дори не е било сигурно дали ще бъдат в играта (Кели, Кен и Габи, Гарднър и т.н.). Наложило се е да махнат вече готови персонажи или да вкарат няколко NPC-та в един герой (Кели). Натовареността била такава, че се наложило дори геймплей дизайнерите да се включат и да помагат при писането на диалози и NPC-та.

BW постигнаха целта си с ME2 - минимален микромениджмънт, повече шуутър, по-малко РПГ, мноооооооооооого качествена кинематография и визия. Интерактивен екшън филм.
Феновете, които реват за повече РПГ се дерат и критикуват, но да гледаме реално на нещата - те едва ли са и 15 % от хората, които са си купили играта.
А оплакванията за реализъм (вакуумни костюми и т.н.) са верни, но също толкова и излишни. В игри, комикси, филми и т.н. е напълно позволено и оправдано да се правят компромиси с реалността за засилване на драматичния ефект (Rule of Cool anyone?).

Между другото - на Ферос не използваха халосни патрони. Бяха гранати с газ, който парализираше заразените от гигантското растение. И то само защото имунната им система бе вече много отслабена.


Съгласен съм напълно.

Undertone написа:
Какво значи чоплене на незначителни детайли и искания при положение, че в първата част си има всичко. Единственото, което Bioware трябваше да направят е да оправят само инвентарната система и малко да подобрят бойната и да запазят всичко останало.


Хайде без хиперболизиране, моля. Оригиналният Мас Ефект беше невероятна игра, ама чак пък съвършена...

Не е само инвентарът и бойната система - управлението, левъл дизайна и оптимизацията също куцаха. Сериозно, тук го удари малко на фенбойщина.

Undertone написа:
Точно проблема е в целевата аудитория. Щото те си я направиха stand alone двойката, както ще и бъде тройката. Какъв е смисъла да е трилогия и да се пренасят изборите не виждам.


За консистенция. Duh.

Играта не е напълно stand-alone. Разбира се, възможно е да я минеш и без да си играл първата част, но все пак е добре да го направиш - иначе няма да разбереш половината неща.

Undertone написа:
Опростиха я и си избягаха от собствената аудитория за да привлекат масата CoD фенчета.


Според общото мнение на феновете, втората част е по-добра от първата. Явно таргет аудиторията е била уцелена.

Undertone написа:
Да, реалността за сметка на драматизъм става до един момент. Например звук във вакум, но има един предел който като се мине става боза. Щото аз не играя фентази а научна фантастика уж.


Никоя научна фантастика не е ЧАК толкова научна. Подобни неща ще видиш и в Стар Трек и във Вавилон 5 и навсякъде. Изискванията ти са прекалено високи.

Undertone написа:
Маss Effect 2 е добра игра като stand alone. В сравнение с първата обаче не може да стъпи на малкият и пръст по всички параграфи освен бойната система.


Лично мнение.

Capo написа:
Кой те излъга, че му се върза, че играеш чиста научна фантастика? :lol: Мас Дефекта си е точно като Междузвездните войни. Космическо фентъзи. Това, че горе-долу се опитват да обяснят действието на измислената технология и магия, пардон "мас ефект поле", не го прави научно.


Тук вече не съм съгласен.

Мас Ефект е хардкор сай-фай - почти всичко има обяснение, което се връзва с всички други, оформяйки много комплексна структура. Байоуеър дори бяха наели учени консултанти за тази цел. Сега даже ще се издава и енциклопедия - технически мануал.

Capo написа:
Чудя се как още никой в темата не е запищял, че в ME2 вкараха (фенсървис) да се прави романс с Тали :lol: Такива безумни дискусии има по случая из форумите на Bioware :D


Да не говорим пък за романса с Гарус. Феновете ореваха форумите и получиха каквото искаха. Аман от фенсървис :x

___________________________________
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!


Профил Skype WWW

Аватар
Регистриран на:
29 Авг 2004 21:17
Мнения: 713
Местоположение: Dantooine
В момента играе: League of Legends
Mass Effect
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 23 Мар 2011 03:06


Цитат:
Стереотип по раси било "тъпо" - стереотипи винаги има и повечето раси имат определени черти. Идеята Шепърд да може да charm-не krogan е дебилна. Разбирам да беше куориан или асари.
Това е от по-глупавите неща в коментара, и BioWare го знаят много добре ;)

Me: Tell me about the Qunari.
Sten: No.
Me: Well I wasn't expecting that.
Sten: Get used to disappointment. People aren't simple. They cannot be defined for easy reference in the manner of: 'the elves are a lithe, pointy-eared people who excel at poverty.'"

___________________________________
Sirius написа:
п.с. Котаракът вкъщи, бидейки гаден езичник, нагъва шунка за 22 лв килото като невидял и се е охранил до внушителните 8 килограма.

Z-Rock


Профил Skype WWW

Аватар
Регистриран на:
07 Дек 2009 21:41
Мнения: 1801
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 23 Мар 2011 20:03


http://www.youtube.com/watch?v=1JNfB1py_Qk


http://www.youtube.com/watch?v=VrWV_yyrS0c

___________________________________
Пени написа:
ma nikoi ne ti chete na teb postovete be


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 24 Мар 2011 16:38


Bioware изпълнява желанията на феновете...
http://epantiras.deviantart.com/art/ME2-Bioware-listens-to-fanbase-158701050?q=gallery%3Aepantiras%2F17057&qo=71


Профил

Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 24 Мар 2011 17:09


Е то пък стига вече, бе, DA2 се превърна в тотален sausage fest, остава и МЕ3 да осерат в тоя аспект и вече направо ги бойкотирам... :x

Аман от салами бе!

___________________________________
私の拳は、死の出血!あなたの運命へようこそ!


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2004 14:09
Мнения: 1732
Местоположение: Гори тилилейски
В момента играе: Mozilla Firefox
Заглавие:
Публикувано на: 24 Мар 2011 18:25


Capo написа:


Пич, не ми го отваря. Какво пише?

___________________________________
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!


Профил Skype WWW

Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 24 Мар 2011 18:52


Картина от два панела, на първия от които е изобразен рандъм служител от BW, който обяснява на шефа си как феновете от форума искат гей романтика. Шефът казва "Approved" и на втория панел имаме изображение на Грънт с Шепърд. У-А-У.

___________________________________
私の拳は、死の出血!あなたの運命へようこそ!


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Яну 2011 16:07
Мнения: 358
Местоположение: София
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 24 Мар 2011 18:55




Ето го изображението :lol:


Профил

Аватар
Регистриран на:
08 Фев 2004 14:09
Мнения: 1732
Местоположение: Гори тилилейски
В момента играе: Mozilla Firefox
Заглавие:
Публикувано на: 24 Мар 2011 19:14


ТОВА ЗАСЛУЖАВА ОТДЕЛНА ТЕМА!

И не е никаква пародия, в TOR вече вкараха абсолютно същата опция по абсолютно същата причина.

___________________________________
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!


Профил Skype WWW

Аватар
Регистриран на:
28 Авг 2009 17:26
Мнения: 225
Местоположение: Варна
В момента играе: Мнооооого неща
Заглавие: Re: Mass Effect 2
Публикувано на: 24 Мар 2011 22:24


Боже опази

___________________________________
I reject you reality and substitude my one


Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
© 2009 PC Mania | Реклама | Контакти web by: ilyan.com