Undertone написа:
11 дена до Arrival. Дано да бъде поне двойно по дълго от LotSB и със същото качество ако не по добро.
Съмнявам се, ще излезе много скъпо ($15 или повече). По-вероятно е да е същото като LotSB и Overlord - около три часа content за $7.
Capo написа:
Undertone написа:
http://www.youtube.com/watch?v=0cHTNFa79RU&feature=related - тоя пич доста градивна критика отправя към двойката.
Не знам колко градивна е критиката, издържах на заспалия му монотонен глас едва първите две части
Да, много скучен водещ. Все едно пак гледам "Геймъри шоу".
Според него, целият наратив е нискокачествен - от интрото до ендинга, включително историята, обратите, завръзката и развръзката. Протагонистът, антагонистите и дори парти мембърите са описани като скучни персонажи, създадени без въображение, които дори не участват (!!!) в историята.
Пичът също така критикува "неразбираемия сюжет". Според него цялата игра е един огромен филър, в който дефакто не се случва нищо и който само подготвя почвата за третата част. Повечето събития са безсмислени и необясними - например възкресяването на Шепърд, действията на Колекторите и като цяло всичко.
Препоръчани са пет стъпки, които биха усъвършенствали играта:
1. Превръщане на Шепърд в активен, вместо в реактивен персонаж.
2. Създаване на сюжет, който да има значение в цялостната история на сетинга.
3. Подобряване на loyalty-системата.
4. Повече мислене и по-малко бой.
5. Нелинеарно сюжетно развитие.
Следва ИЗКЛЮЧИТЕЛНО опростенo резюме, което се предполага да обясни историята.
Играта е определена като "твърде много екшън за сметка на всичко останало". Взаимоотношенията с останалите персонажи куцат, мениджмънт и инвентаризация липсват и финалната битка е разочароваща.
ОЩЕ: Нужна е helmet toggle опция. Мини-играта със сканирането на планети е досадна и ненужна. Идеята за амуниции е калпава - старата cooling-система е по-добра. Липсва ненасилствен модел (!!!) за разправяне с враговете. Усеща се липса на crouching-функция. Harbinger е ненужен и разваля историята. Същото се отнася и до Human Reaper-а. Loyalty мисиите са идиотщина. Дреболии като Cerberus-логотата са ненужни и развалят впечатлението. Летящият танк е простотия. Играчът трябва да научава за чуждите култури ин-гейм, а не от Кодекса. Шепърд не трябва да умира в началото. Колектор-дроните трябва да превръщат хората в зомбита, а не да ги парализират. Колектор-генералът е ненужен. Идеята за самоубийствена мисия е добра, но е само една - а би трябвало всяка мисия да е такава. Също така е много лесна и липсва предизвикателство. Би било добре ако Шепърд е вълк-единак и може да се оправя без придружители.
Undertone написа:
Гласът му наистина е монотонен но пича прави супер градивна критика. Основно към сюжета и съекипниците които определено куцаха във втората част и предлага много добри решения на проблемите макар и вече да е заминало. Дано Bioware си вземат поука за третата част.
Рико, братче, какво си пушил пак бе?
Каква конструктивна критика, като половината му доводи могат да бъдат оборени от добре обучена маймуна?
Повечето от предложените нововъведения или са козметични (и абсолютно ненужни) или вече съществуват. Имам чувството, че пичът не е играл играта, а само е чел гайдовете към нея.
И за да не бъда голословен, ще приведа няколко примера:
- Ремонтът и ъпгрейдите на кораба ВЕЧЕ са съставна част от играта.
- Тренинг също има.
- Социализиране между персонажите съществува и то динамично развиващо се с историята.
- Далеч не всички съотборници са биячи - Шепърд взема Мордин заради медицинската му експертиза, Касуми е крадец/шпионин/инфилтратор (според случая), Миранда е администратор, а Тали е инженер.
- Конструирани устройства (дрони, оръдейни кули) дал Бог.
- Цялата Цитадела е претъпкана с предавания, които отразяват действията на Шепард, за ал-Джилани да не говорим.
- Спасяването/жертването на Съвета ИМА последици в играта и диалозите.
- Връзката между Рийпърите и Кийпърите отдавна е установена и потвърдена - първо от Шепърд, след това от Чорбан.
Направо се чудя дали този е играл играта - и ако да, дали това е същата игра която съм играл аз. Явно някои хора трябва да им посочваш plot twist-овете с една голяма светеща стрелка, зер да не ги изпуснат.
Продължавам с абсолютно ненужните иновации:
- Tagging-ът (каква точно функция ще изпълнява?)
- Премахването на дребни неща като логота и амуниции. Много ми е интересно какво точно се надява да постигне с това (освен загуба на индивидуалност)?
- Ненасилствен метод за разправяне с враговете, посредством халосни патрони - WTF...
- Въвеждане на многослойна диалогова система с ОГРОМЕН потенциал за злоупотреба.
- Helmet toggle опция.
- Премахване на Harbinger, Кодекса и Collector General-а - без коментар.
- Стереотипиране по раси, при което схващанията на личността ще зависят от расата, а не от индивида (едва ли е необходимо да обяснявам как това ще убие целия ролеви елемент).
Има още много, ама направо нямам сили да ги изредя.
Пичът също така има дразнещия навик да представя мнението си за факт. Много неща, които по принцип са субективни и зависят от вкуса на играча, са представени от него като аксиома. На моменти ми идеше да фрасна самодоволното копеле в мутрата, ама пуста виртуална реалност...
От 3-а част нататък става направо страшно. Приключил с tweak-овете, нашият смело се пренася в поднебесните висини на фен фикшъна. Дефакто цялата история е преработена до степен, при която дори на феновете ще им е трудно да я разпознаят. Заид е благороден идеалист. Грунт е рицарски архетип. Миранда се превръща в супермутант. Шепърд е Месията. Harbinger и Collector General не съществуват. Тук някъде мозъкът ми изключи, но повече инфо, вярвам, не ви е и нужно.
Това не е Мас Ефект. Това е напълно нов сетинг, с Шепърд в главната роля.
В целия този калабалък има една добра идея за алтернативни мисии (бягане, проучване, политика), но тя се губи сред купищата помия. Бих препоръчал на автора да се изяви във fan fiction раздела на форума и да не си губи времето с глупости. Всеки който гледа клипа, прави това на своя собствена отговорност.