Личи си колко е разбрал doom123 щом се е заял за най-дребните работи а изобщо не е обърнал внимание на смислените промени.
По играта е мислено доста и си личи каква е била идеята.
Най-важната промяна е че не можеш да експандваш до безобразие или да превземаш докато станеш толкова нагрухтян че вече си безсмъртен. Просто с новите правила за култура, издръжка и хепинес ако се опиташ да експанднеш прекомерно се оказваш преебан.
Втората голяма промяна е начина на бой - край на жалкия варварин който сам ти завзема град , край на експлойтите с които с бърз блиц превземаш, край на грамадните безмъртни стакове. В момента войската се строи по бавно , по-малко на брой е но стратегическото придвижване е в пъти повече от преди. Пък и морските войски най-сетне правят нещо докато преди бяха крайно безмислени с невъзможноста си да стрелят по земни цели.
Дипломацията която се оплю по-горе всъщост Е по-добра от преди. Компютъра вече е склонен да размени и по-едри цели или дори да отстъпи градове ако види че го натискаш.- нещо което никога не ставаше преди. А за търговията с науки - само може да ме радвали че са махнали този експлойт който позволяваше на 2-3 гъсти държави да изпреварят другите с много. Сега всъщност пак има пакт за рисърч който обаче струва пари изисква време. За търговията с карти - премахната е с балансираща цел по същата причина . За одирането на кожата - пълни глупости - играя на 5 степен на трудност и не забелязвам никакво одиране - даже печеля добри пари от търговия. б.т.в Досега от трите ми игри се забелязва очеизвадна разлика в отношението към мен в зависимост как играеш - С Японците всички ме мразеха след като завземах и не ми се доверяваха дори да им замазвах очите с подаръци (дори като натрупаш армия по границите ти натрупват ответна). Докато с Александър бях в защитен пакт с всички без да имам никаква армия.
Градовете държави са съвсем нова степен на геймплей - първо на първо - спадането и вдигането на рейтинга далеч не зависят само от парите а от много други фактори като политиките в дървото на развитие, зависимистта им от други държави (ако са зависими от друга държава дори и даваш пари не стига), има значение куестовете които ти дават - има някои искат да им откриеш чудо, други да прокараш път, трети искат специфичен ресурс, четвърти искат нещо друго. Каква е ползата - ОГРОМНА. Освен че ти дават ресурси безплатно без които е НЕВЪЗМОЖНО да имаш стабилен хепинес при правилно развитие можеш да имаш не само двоен хепинес и двойни ресурси но дори да вземаш 33% от науката която произвежда градът държава. В цифри казано ако твоята наука е 50 на ход може да стане 200 при правилна политика. Но дори това не е най-важното. Един maritime city state на съюзник ти дава чист бонус храна за ЦЯЛАТА ти империя. Два -три такива съюзника и изобщо няма нужда да правиш и една ферма а можеш да вложиш всичко в търговски постове и пари. Припомням и че за разлика от преди сега науката идва от популация а не от парите което значи - повече храна, повече популация - повече наука.
Цивилопедията е същата като преди - не видях нещо супер решаващо да го няма.
За автоуправлението на работниците и скаутите подчертавам че съм съгласен - работниците са особено ужасни и имат навика да изпадат в берсерк по строеж на пътища и железници което съсипва икономиката или пък да ти развалят вече направеното за да сложат нещо безмислено.
По отношение на лага - при мен е напълно играемо на едноядрен процесор и 1.5 гб рам , ходовете са ми по 6-7 секунди максимум. Все пак сме към края на 2010 година - очаква се да имаш поне що годе добър компютъра и няма да залагва.
Купуването на земя което се спомена е чисто опционално - цената принципно зависи от развитието и стойсноста на хекса, но ако имаш култура няма никакъв смисъл да хвърляш пари на вятъра. Има смисъл да хвърля пари за сгради и армия което вече е реална опция особено пък като откриваш нова колония.
Цитат:
Здр. ако може да ми обясните какво значение има "production" ? И какво трябва да направя за да се махне това: "Barracks count still required: 5". На някой градове ми дава 4, а на други 5.
Всеки град обработва хексовете около него в зависимост от популацията си - 5 популация обработват 4 хекса, 10 популация 9 хекса и т.н. (1 популация е самия град). От всеки хекс се добиват 3 вида ресурс - храна (вдига популацията от която зависят обработваемите хексове и науката), пари (вдигат парите които се използват за издръжка на сградите, армиите, инфраструктурата и за други цели) и най-накрая продукция която се използва само за едно нещо - строеж на сгради в града и армия. Продукция дават мини построени на хълм и дъскорезници построени в гора. Затова ако искаш град силен с продукция трябва да си го направиш в средата на много гора или хълмове като на останалото място направиш само ферми за да издържаш популацията.
Едни такъв град се ползва за помпане на войски, за правене на чудеса - и оттам ти става главния източник на култура, или за бърза конструкция на сгради за щастие (екстремно важни). Един съвет - не си строй всички сгради във всички градове - първо така нищо няма да направиш защото не може да се насмогне с продукция, и второ издръжката става непосилна.
А между другото който ви казва че не пишело никъде какво имат противниците като ресурси - не му вярвайте , има такъв екран
http://www.garath.net/Sullla/Civ5/Immor ... ypt-16.jpg