radi_bomb написа:
Забелязал съм, че на него почти никоя игра не му харесва
Прилича на мен - търси кусури на всичко.
Основният проблем на Джо е, че явно е ценител и е очаквал някаква дълбокомислена игра, тип KOTOR. Още в началото на клипа, пичът обяснява как си мечтае "да води флота, да открива нови цивилизации, да изследва кътчетата на
Дълбок космос 9 и смело да пристъпи там, където човешки крак не е пристъпвал досега".
Да, ама... х*й.
Джо се е разочаровал именно защото е тръгнал с твърде големи очаквания. Това е игра за масите, не за феновете (за жалост) и включва повече рейдове, отколкото сюжетни линии. Какво да се прави - това се продава в днешни дни.
Дали играта ще ви накефи, зависи от очакванията ви. Ако тръгнете с мисълта за най-великото ММОRPG, вероятно ще останете разочаровани. Играта е линейна и залага на изпитаните похвати в жанра. Няма нищо наистина иновативно, просто класическите елементи са подобрени.
Ако, от друга страна, сте фенове на игри като
World of WarCraft и
Lineage II, вероятно много ще харесате и Стар Трек. Механиката е подобрена, бъговете са по-малко, няма проблеми с баланса, луут нинджите и другите олигофрени са по-малко и т.н. Много WoW-фенчета, особено във Великобритания, вече се преориентираха към STO.
Да си го кажем направо: Стар Трек е полирана версия на WoW, с клингони и космически битки. 'Nuff said.
Та, след тази дълга увертюра, да видим какво точно не му е харесало на Джо.
1. Combat VarietyДа, боят е еднообразен. Ако трябва да сме честни обаче, вина за това носят феновете.
По време на бой в играта се следят четири неща: фазери, торпеда, щитове и сензори. По принцип те трябваше да се регулират ръчно и боят да е доста сложен.
Понеже тъпите фенчета не са свикнали на комплексна игра, те принудиха разработчиците да автоматизират и улеснят боя. Последиците са ясни - WoW-стил битки, където боят е автоматичен, а играчът само помпи специалните атаки, 'га им свърши cooldown-а. Дееба...
Джо не харесва и куестовете. Били много стандартни - "Убий 20 плъха и ми донеси опашките им", "Занеси този артифакт до Кронос за 5 минути" и т.н. Това е вярно, куестовете са идиотски, но пак напомням, че играта се цели в масовия фен - този, който играе WoW. На него такива мисии са му забавни и ги прави с кеф.
2. PVP ImprovementsТук вече е истинската мъка.
Играта има страшни проблеми с PVP-то, които се планира да бъдат оправени със следващия голям пач. Накратко, членове от същата фракция не могат да организират дуели помежду си, а open world PVP-то все още е неактивно. Можете да се борите само срещу противниковата фракция и то само в предназначените за това арени.
На моменти ситуацията е направо идиотска - разминават се човек и клингон, викат си по едно "Здрасти" и си тръгват по пътя, щото не могат да се сбият. Мъкаааа...
3. Bridge View CommsТова няма голямо значение за играта, но е важно за атмосферата. Разработчиците се дуеха как ще можем да комуникираме с екипажа си и колко реалистично ще бъде това. Особено беше хвалена voice control системата, чрез която можехме да даваме заповеди на екипажа посредством микрофон, както капитан Пикар във филмите.
Тази екстра я чаках с нетърпение. Представете си как сте се отпуснали в креслото и заповядвате на офицера да изстреля торпедата
Кеф...
Както повечето неща обаче, заради форсираното излизане, опцията е недоклатена. Не ме разбирайте погрешно, тя си работи, но не както очаквахме. Voice control-ът е изключително бавен - на екипажа са му нужни поне 3-4 сек. преди да се задейства след гласова команда (през което време корабът ви бива надялан на трески). Докато дойде ъпдейтът, сме принудени да даваме командите ръчно.
Интерфейсът също не е кой знае какво. Върши си работата добре, но, както спомена Джо, един корабен екран от филмите би бил много по-интересен от малкото изскачащо прозорче в ъгъла. В
Bridge Commander беше направено по-добре.
4. Dialogue OptionsДжо се оплаква, как в играта нямало никаква свобода и никаква възможност за креативни решения. Той искал да може да решава как да изпълни мисиите, да избира съюзниците си, да изследва нови цивилизации и да се проявява като дипломат...
Всичко това е много хубаво но... сбъркал си жанра, пич.
STO не е ролева игра. Тя е MMORPG. В нея се залага предимно на бой, рейдове, айтем хънтинг и социализация между играчите. Ако искаш комплексна игра, пусни си някое творение на BioWare - ММО-ата са простички игри, в които се залага на екшъна, не на мисленето и креативността.
Напоследък TOR се опитва да слее двата жанра, но да видим какво ще стане.
5. Klingon StuffПоради прибързаното издаване на играта, много елементи останаха недовършени (вероятно досега сте се убедили в това). Най-вече това се забелязва в съпоставката между почти завършената Федерация и незавършената Империя. Клингоните имат по-малко куестове, планети, дори кораби
Пак ще чакаме ъпдейт...
Ох, стига съм писал толкова, че ми писна
P.S. Spoontok for Emperor!