Заглавие: Re: Бензин vs. Дизел
Господи, колко глупости на едно място!
Цитат:
- при отпускането на съединителя, не е нужно да се подава газ, защото колата сама си продължава (тук е малко относително, но тези които са карали и двата типа ще разберат за какво става дума)
Това тук зависи от въртящият момент при обороти на празен ход - демек ~ 800 при бензин и около 600-700 при дизел.Тъй като на БГ пазара МАСОВО се карат коли с 1.4-1.6 бензинови двигатели, а дизелите са 1.9 при това с турбо - разликата във въртящият момент става голяма, при все, че бензинът то прави при по-високи обороти и ето го мита.Опитайте това с двигател с по-голям обем бензин и ще видите как и той в ниските тръгва без газ - моята кола е 2.0 с мек съединител и газ на тръгване рядко пипам.
Цитат:
- като цяло кпд-то е доста високо
Като цяло поне 90% от дизелите са с турбо.Не сравнявай ябълки с круши ами сравти турбодизел с турбобензин и тогава разликата се стопява много.А за атмосферти ДВГ дори не е нужно да говим - такъв дизел вече няма не поради високо КПД...
Цитат:
- майната му, че е неикономичен - неслучайно хората са казали "да имаш бензин в кръвта"
Неикономични бяха бензините, в момента един чисто нов Passat CC 1.8 TFSI 160кс дава разход от 11 градско във Варна.
Цитат:
- защо всички супер коли (ферарита, ламборджинита, астън мартини; да не говорим разни зонди, кьонигсгеги и т.н.) са на бензин? (тука контрата на другия е - ама на не безизвестното състезание 24 часа на Льо Ман дизеловите мотори взеха да печелят повече и да издържат)
Защото дизелът като цяло е по-тежък двигател а при спортните коли се гони ниско тегло + задължителната турбина, а доста производители държат колата да бъде атмосферна заради по-специфичното усещане при шофиране и липса на турбо лаг.Също така бензиновият двигател се развърта по-бързо.Да не коментираме звукът, който е важно качество за една спортна кола.Между другото, защо приемате суперколите и състезателните коли като каймакът на авто-индустрията?
Цитат:
Дизел - за нормални хора... Учиш се да го караш (особено по-модерните с ел. подаване на газ, без жило), защото ти скача много и отведнъж, по-муден е двигателя ако не е в обороти, много по-тесен работен диапазон...
Учиш се да караш каквато кола ще караш, но по-лесен е прехода бензин->дизел отколкото обратното, защото бензина е малко по-сложно да го караш наистина добре.
Цитат:
- По-голям въртящ момент при ниски обороти.
И никакъв във високи, поради липсата на такива.
@AcTivE - дизела има капризни дюзи, има турбо, по-претенциозен е откъм масло.Не знам какво сложно видя в бензина за обслужване и много неща за повреда, но разликата между това да обслужиш 1.9TDI двигател и 1.8T такъв е над 200лв...
@Gipo
1.Прочети това и говори, за Active също се отнася.
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 76#p8974762.Това като си купуваш чисто нова кола ме съмнява да те вълнува, а именно поради тази причина втора ръка дизел внесен в България под 300 000км няма, пък нема да му е по-дълъг живота.Още повече, че това е мит от старите дизели, в днешно време никой не прави толкова здрави коли - няма финансова изгода от това.А качествено сложена газова уредба съкращава живота и мощността на бензина и вдига разхода с до 5%.
3.Погледни последните дизелови ДВГ - например 1.4 TFSI на VaG групата и пак говори.
3.А при бензина дори не се замисляш.
4.Обяснил съм по-нагоре за суперколите.
5.Кола на годината е конкурс, в който никога не се взима конкретна модификация.Виж сайта и спри да говориш глупости.
6.Смешно или не, виж линка и пак кажи
7.И какво каза с тоя опит? Сложи 2 коли от 1 и същ клас ( например BMW 740i и 740d ) една до друга и прави стартове - от летящ, от място, както искаш.После ми говори пак за динамика.
Да, фен съм на бензина, но всичко зависи от конкретния автомоблил.За SUV, среден клас автомобили и дори някои лимузини дизелът е по-подходящ защото като цяло спокойната, плавна работа на дизела подхожда с философията на съответния клас автомобил, докато при едно купе например бензинът е по-подходящ спрямо насочеността на автомобила към конкретни клиенти.Аз обичам купета и харесвам бензин, но ако някой ден си взема SUV - най-вероятно ще бъде дизел.