Mobile Police Patlabor: The New Files ep. 15-16 - този сериал определено не прави нищо интересно със стенинга и героите.
Mobile Police Patlabor 2: The Movie - тук си признавам, че навремето съм го подценил доста. Затова си имам причини - първо този филм трябва да се гледа с идеално качество, пък тогава бяха достъпни някакви мърляви DivX рипове на VHS-ки. Друга огромна пречка е, че ако не си запознат със света и героите на Patlabor, а аз не бях, около 50% от филма е абсолютно неразбираем. Известна представа за японската политика и междуведомствени разправии, каквато ми липсваше тогава, също би помогнала за разбирането на филма. На последно място е филмовият стил на Мамору Оши. Поне за мен, той изисква изисква известно свикване - обикновена битова сцена може без предупреждение да премине в арт импресия, а нормален разговор във философски монолог. Сега съм му свикнал, но тогава силно ми лазеше по нервите, в съчетание с това, че абсолютно не разбирах, какви са тези хорица и за какво се борят.
Добавете и определено количество аниме фенове, които ти го тикат в лицето, в разговори на съвсем друга тема, само като аргумент какви са разбирачи и колко им е изтънчен вкуса.
Е, нямало е начин да ми хареса тогава.
Странно е, че и някои сцени не ги помня. Може би тогава съм попаднал на по-орязан вариант?
Сега за самия филм. Много по-мащабен и по-изпипан от първия. Дори бих казал по-мащабен от първия Ghost In The Shell, с който има доста сходни неща. Личи си, че е правен в епохата на големите проекти и голямото пръскане на пари в аниме бизнеса. Предполагам най-добрият начин човек да му се наслади е, да забрави че историята е напрегнат политически трилър, а просто да се наслаждава на гледката - сградите, магистралите, индустриалните паркове, каналите, морето, порното с военно оборудване...в тези моменти Patlabor 2 минава в режим "всеки кадър - произведение на изобразителното изкуство". Интересен елемент са и визуалните експерименти, които Оши си прави, в тази уж по-реалистична и по-земна история: странни ракурси, изкривени физиономии, сюрреалистични видения.
Музиката допълва това, създавайки подобна на сън атмосфера. За разлика от предишния филм, тук музикалните мотиви от сериала почти не се разпознават и това е нарочно търсено.
Сеютата също са в "кино режим" и са по-земна версия на героите.
От гледна точка на фернчайза филмът не казва, кой знае колко нови неща, но прави леки развития и добавя нови щрихи към персонажите и света.
Друго положително качество е, че от всичките военно-политически конспирации в Patlabor и GITS тази е от най-смислените.
Не че ми харесва напълно. Някои моменти са пресилени (политическа гротеска?), а мотивите на злодея отново са твърде загадъчни и нерационални за такъв голям заговор.
Щом отворих дума да негативите - нещо ужасно се е случило отново с керъктър дизайна и продължава да се случва през целия филм. Единственото сносно лице е това на Нагумо. Физономията на Гото и на останалите герои не само е в друг стил, но и мутира през цялото време.
Друг малък недостатък, колкото и оргазмено красив да е филмът, тук-таме се забелязва разлика в качеството между сцените. Явно следствие от големите мащаби и броя екипи, който е работил по проекта.
В крайна сметка страхотен филм, който наистина заслужава да бъде наречен класика, но за шедьовър мога да номинирам само визията му. Сюжетът е амбициозен, но предаден по характерния за Оши неритмичен и нарочно объркващ начин. Фокусът пада върху нещата, които не са ми интересни, а по-любопитното е насметено набързо.
Maison Ikkoku ep. 1 - не знам какво очаквах от анимето, но първа серия не ми хареса. Ако продължава в същия дух - дроп.
Urusei Yatsura ме кефи повече, а има предостатъчно серии от него.