Когато техническата част на една игра МНОГО куца, тя е провал. Обсидиан ги бива да оплескват продуктите си. Bioware също имат в някаква степен този проблем, но е далеч по-малко досаден.
Имам време и ще си позволя досадно и дълго да коментирам малко по-обширно защо не съм доволен от AP

Още повече, че за пореден път беше обещавано толкова много за нея, а получихме едва 20 %. Мразя да ме лъжат:
Това, което показвате като Endings на АР всъщност е стандартната система на Mass Effect (и безброй други игри) за завършване на всеки куест. Имаш два-три избора на диалог и съответно куестът приключва по един или друг начин. Само че в Алфата са се изхитрили да го маскират като "множество начини" за край на играта. Вероятно защото за пореден път Обсидиан не са имали време да довършат продукта си както е било планирано.
С коя организация си само добавяше някой и друг диалог, а мисиите и геймплеят си бяха същите. Както казах - козметични промени. А твърдяха, че ще има едва ли не съвсем различни мисии и динамично променяща се среда.
В самата игра не забелязах оръжията и предметите да имат каквато и да било разлика. Всички мряха като мухи, независимо какво ползвах. Напомни ми за гадно небалансираната KOTOR 2. По някаква случайност не се радвам, когато героят ми е полубог и не срещам никаква трудност в цялата игра. Защо трябва нарочно да правя лошо построени статистики само и само да видя малко предизвикателство? Това ми говори за лош дизайн.
Каква дълбока РПГ система? Assault Rifle косеше наред. Нямаше абсолютно никакъв смисъл да се ползва каквото и да било друго. Shotguns??? Асолютно излишно умение. Стелтът направо си казваше Easy Mode. Търчиш навсякъде и колиш и душиш всекиго без никой да може да те види. Техническите умения бяха напълно излишни. Да, идеята им беше чудесна, но реализацията ужасна. А пък твърдяха, че независимо с какъв build си, ще можеш да минеш мисиите по предпочитан от теб начин... да, бе, да (двойно потвърдително заканително отрицание). Я да видим как ще се мине мисията с онзи хипи руснак с двата ножа ако си само специалист по Стелт и бойни изкуства. Нито може да ползваш стелт, нито юмручен бой. Практически това беше най-трудният противник (с огромна преднина), когото видях. И отгоре на всичко може да го минеш и в началото на играта. Не би ли трябвало да е най-трудно в края? Останалата част от играта героят ми я мина като горещ нож през масло.
За сравнение Dragon Age също имаше един недомислен клас - Archer. Но дори той можеше съвсем успешно да се ползва. Само си беше скучен. Сега за DA2 обещават да позволят да може да си стрелец и да го ползваш с всякакви видове умения и тактики. Ако не спазят това обещание, ще опищя Bioware форумите

Като се замисли човек, нямаше много смисъл да си и воин с меч и щит. Боец с оръжие за две ръце оцеляваше също толкова добре, а и имаше много по-полезни умения.
Изглежда обаче, че Bioware си харесват Rogue с ножове. Текат ми лигите като гледам това, което се демонстрира за backstab възможностите и за начина на придвижване на Rogue.
Някак нямам нищо против, че DA2 ще е по-екшън ориентирана. Стига да е добре направено и да доставя удоволствие. Това, че действието дълго ще се развива в един град е леко притеснително. Но Witcher 90 % също беше в един град и околностите и не беше чак толкова скучно. Предполагам, че дизайнерите са си взели поука и ще се стараят да избегнат излишното бродене по Dungeon тунели. Deep Roads определено не са ми от любимата част на DA:O.