
Премиерата на Dragon Age II наближава. И тъй като получаваме все повече и повече информация с течение на времето, реших да направя нова тема за играта. Тя си го заслужава. Моите почитания към старата тема и към Грим, задето я създаде, но – ново заглавие, нов късмет, както се казва.
Така, играта е вече на пазара и както се казва, всички я превъртяхме по два пъти, затова реших да копирам поста си от страница 58 за тези, които искат да модват оръжията си.
Първо теглите ето този файл.
После теглите ето този авторски туториъл.
И сега четете:
1. Отворете editor.exe с двоен клик.
2. Показва се прозорчето на едитора.
3. Кликнете на File > Open.
4. Показва се прозорчето за отваряне на запазена игра. По подразбиране сейфовете се намират в папката C:/Users/User/My Documents/BioWare/Dragon Age 2/Characters/Стиснигърло Ритниглезен/Quicksave (или Autosave, или който и да е сейф, който искате да моднете).
5. След като отворите сейфа си, се показва прозорчето с кода за този сейф. Кликнете на плюсчето до нулата, за да отворите падащия списък.
6. Кликнете на плюсчето до SAVEGAME_PARTYLIST, за да отворите падащия списък с опции.
7. След като сте отворили падащия списък, е време да кликнете на плюсчето до SAVEGAME_BACKPACK, за да отворите падащия списък с опции и възможността да можете да промените кода на някой предмет.
8. Това, което търсим, е предмет с иконично име. В нашия случай това е Staff of Parthalan, чието име е кодирано звучно с prm000im_parth_staff, ...
9. Сега е време да кодираме стойностите на жезъла. Кликнете на плюсчето му, за да отворите падащия списък на кода. След като сте го отворили, три стойности трябва веднага да ви се набият в очите, и за ваше улеснение съм ги маркирал с черна, червена и синя лента. Това са ITEM_PROPERTIES, ITEM_PROPERTIES_POWERS и ITEM_PROPERTIES_EFFECTID.
10. Първо ще засегнем стойността ITEM_PROPERTIES. Кликнете на плюсчето за падащия списък.
11. Вече засягаме истинския код. Виждате ли номерата 0, 1, 2 и така нататък, заедно с кореспондиращите им номерации? Е, това са свойствата на жезъла. 8000 например е стойността за слот за руна. Това, което се иска от вас, за да добавите ново свойство, е да кликнете на ITEM_PROPERTIES и след това да добавите нова стойност за кода с бутончето "Add", което се е появило долу. Отбелязал съм го с черна елипса.
12. Сега виждаме, че се е добавила нова празна стойност, обозначена с цифрата 8. Нулата означава, че новото свойство все още няма никакви качества. Ще променим това.
13. Когато кликнете на новата празна стойност, в прозорчето отдолу се появява текстова кутия, която позволява въвеждането на номерация. Тази номерация е именно кода на специфичното свойство. В случая въвеждаме 9115, което е кода за "вдигането на нива" на оръжието заедно с вас. Натиснете бутончето "Save", което ще запази стойността.
14. Дори и да сте въвели номерацията, тя няма да се запази, ако не натиснете бутончето "Save". Сега на снимка 14 виждаме, че след кликването кодът на стойността се е запазил.
15. Време е да моднем ITEM_PROPERTIES_POWERS. В случая това отговаря на това доколко новата стойност ще е ефективна, например дали ще получите +30 или +50 stamina.
16. Процедурата е същата. Отново кликнете на бутончето "Add", за да добавите нова стойност, която ще отговаря за ефективността на свойството, което въвеждаме в ITEM_PROPERTIES. Или в нашия случай, колко добре ще се scale-ва оръжието.
17. Копирайте номерацията от предишна стойност в дървото ITEM_PROPERTIES_POWERS. Това число, 1065353216, отговаря на единица, или по-точно, свойството ще получи нормални стойности.
18. Сега вече може да копирате стойността 1065353216 като номерация на новото свойство. Натиснете бутончето "Save", за да запазите прогреса.
19. Ред е на ITEM_PROPERTIES_EFFECTID. Това дърво отговаря за "включването" на новото свойство. Процедурата е същата. Кликнете на дървото, и когато бутончето "Add" се появи, натиснете го, за да добавите нова стойност.
20. Виждаме новата стойност, все още празна и некодирана.
21. Въведете номерацията -1, за да включите новата стойност. Натиснете бутончето "Save", за да запазите прогреса.
22. Така, сега вече трябва да имаме новото свойство налице. В ITEM_PROPERTIES е описано действието му, или 9115 за "вдигане на ниво" на оръжието. В ITEM_PROPERTIES_POWERS е описана ефективността му, или колко добре ще вдига статистики то, чрез номера 1065353216. В ITEM_PROPERTIES_EFFECTID ние включваме това свойство чрез номера -1. Това е.
23. Работата обаче още не е свършена. Кликнете на File > Save As, за да може да запазите предмета с новото свойство.
24. Ще видите прозорчето със същия сейф, който модифицирате в момента. Презапишете го, така трябва да стане.
25. Когато ви пита за потвърждение, значи сте на правилния път. Кликнете на "Yes".
26. И готово. Жезълът на Парталан вече ще вдига нива с вас и ще можете да го използвате от началото до края.
Сега искам да кажа нещо. В туториъла има папка с името "Item Properties", вътре в нея текстов файл със същото име. В него ще намерите номерациите за всички свойства. Ако искате да добавите допълнителни свойства към което и да е оръжие, следвайте този модинг туториъл, само че вместо 9115, което отговаря за scale-ването на оръжието, напишете примерно 1111, или 1104, или там която стойност решите. Само не забравяйте да промените стойностите и в ITEM_PROPERTIES_POWERS и ITEM_PROPERTIES_EFFECTID. Това е.