vanmx написа:Играта е каквото очаквах - прилича на Doom 2016 само че с други скинове и повече декори и променени анимации, което автоматично прави играта добра. Лошото че имам чувството че играя игра която вече съм играл. И двата doom-а - от 2016 и последния вървят еднакво мазно на 4к и 1080ti при максимални настройки.
Моето мнение за тези класически култови заглавия на ID е че трябва да се правят веднъж на минимум 10 години и всяка игра да е революция за жанра, а не да се превръщат в сериалчета като CoD, ама кой съм аз да говоря
Изобщо не съм съгласен с това, което казваш. Играта е достатъчно променена, за да не се чувства като ре-скин на DOOM 2016. Даже новия подход към историята и дизайна на нивата, носят усещането, че играта се развива в друга вселена. Синематиците и изгледът на Doomguy от трето лице, началото на играта, началото на нивата, допринасят за разграничаването на двата DOOM-а. Да не говорим за геймплея. Той iddqd, го е написал.
П.С: ПЪк и DOOM 2016, излезе през... 2016. 4 години не са изобщо малко време.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 14:10
от venenum
DOOM Eternal за DOOM 2016 е същото, което DOOM 2 беше за DOOM 1.
Съмнявам се да видим нова игра от поредицата в близките години.
id наи-вероятно ще се пробват да направят нещо ново, а DOOM ще си почива докато стане време за новата революция в жанра.
Просто не виждам как могат да надградят Eternal в момента.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 14:48
от iddqd
venenum стига глупости. Дуум 2 e дуум 1 с едно ново оръжие, няколко нови гада и по-гаден левъл деизайн. Нито геимплея е променен нито нищо. Дуум етърнал към дуум 2 е с нов геймплей, нов контрол физика на движението, нови платформер механики, система за демидж над противниците нов графичен енджин, оръжия, абе има ли нещо което да не е променено? Как може да кажеш такова нещо направо ме избива на агресия като чета.
Императора дуум 3 е хорър сървяйвъла, дуум 2016 си беше аркаден шутер, но беше нещо като опипваща крачка в непозната, но правилна посока за ид. Етърнал вече знаеше коя е правилната посока и не е крачка а голям скок.
Междо другото някой успя ли да види този инвейжън мод? Уж щеше да има инвейжън както в дарк соул, а аз си играя кампанията няколко дена и никой не ме е инвейднал веднъж
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 19:04
от iddqd
Винаги е била толкова заради стария енджин който ползва. Ползва огромни които обхващат цялото ниво и се зареждат в видео рамта за да може да има смуут перформънс и да няма зачитания по време на игра. Това трябва да направи всяко ниво с уникална текстура, но както се вижда новия енджин си ползва стандартната тактика с повтарящи се текстури върху които се слагат други текстури на алфа маска за детайли. Това намалява размера на играта понеже се ползват едни и същи файлове многократно а и както се вижда добавя разнообразие. Иначе би трябвало да ти върви и етърнал ако върви 2016 просто мисля, че за ултра найтмер исна над 6 гб видео рам, при мен ползва 7 гб като я надупя. 2016 искаше 5 гб видео за ултра
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 20:49
от ToxicZ
Мултито е супер умряло. Защо са го сложили изобщо не знам. Класически TDM и DM са за предпочитане пред асиметричната простотия.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 21:08
от iddqd
не е включен инвейжъна в играта още ето кво пише
To put it simply, invasions are currently not available in Doom Eternal. Invasion mode will be added to the game in a free post-launch update, although there isn’t a scheduled release window for the update just yet. Much like Battlemode, Invasion mode will pit up to two player-controller demons against one Doomslayer, although the fights will take place in one of Doom Eternal’s many campaign missions rather than specific multiplayer maps. If you’re not the PvP type, though, invasions will be able to be turned off in the settings to prevent other players from entering your game.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 23 Мар 2020 21:50
от vanmx
Добре де играх играта само половин час, ама не виждам какво е толкова различното освен новото съдържание - по разнообразните локации и сменените скинове на оръжията и анимациите на умращите гадове. И графиката ми изглежда същата и двете игри вървят по еднакакъв начин.
Като имам време ще отделея заслужено количество време за тази игра и вероаятно ще мога да дам по - точно мнение, ама със сигурност няма да се съглася че това е съвсем различна игра
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 24 Мар 2020 13:45
от venenum
Императора написа:Добре, в крайна сметка някой ще сподели ли колко Гиги е новия Дуум или... ?
За момента е към 40гб, но още не са добавени някои от мултиплейър модовете.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 24 Мар 2020 20:22
от VALEN7INVS
Изключително компактен, чак останах крайно изненадан
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 25 Мар 2020 20:57
от iddqd
Сентинел прайм в направен да е като E1M8: Phobos Anomaly от доом 1. Музиката неше ремейк, левъл лейаута линеен с много грухтене и накрая арена с бос. Точно това си мислих като пуснах дуум етърнал, че трябва да има ремейк на това ниво. Само гамата на нивото беше прекалено сиво синия са я направили, ама иначе мн се радвам, че са дали трубут на това ниво.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 26 Мар 2020 20:52
от iddqd
Бате към края на играта като си се наъпгрейдвал и задобрял става ебаси мазаляка. Не само се научаваш да ги пръскаш с оръжията, ами и да летиш по нивата от толкоз много платформинг пъзели и общо взето летиш и фърчи мозак и карантия навсякаде.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 26 Мар 2020 22:41
от iddqd
Грухтене означава много кръв, армор, оръжия и ъпгрейди за сабиране.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 27 Мар 2020 02:12
от iddqd
Чувството докато играя тая игра повече ми прилича на Мортал комбат отколкото на шутер тип Халф лайф.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 27 Мар 2020 02:46
от iddqd
Тая игра не е за някой дето не е играл шутери. Изисква се прекалено много скилл за да можеш да се насладиш на геимплея, аз даже с джоистик я играя и така с тоя платформинг адски мн ми мяза на една от любимите ми игри Darksiders 2. Просто скачаш, катериш се, някое пъзелче за разпускане на нервите, малко сикрети търсиш за ъпгрейди и после идва същинската част мазалото, а то е такова мазало, че не ти трябва да си много точен като в халф лайф примерно. Тука противниците ти са в лицето ти постоянно и заемат половината екран. По-важно е как се движиш, кое оръжие кога ползваш, как ги комбинораш просто нямаш мн време за прицелване, освен когато влизаш в слоу моушън, има и такива моменти. Мн е яко на слоимоушън ако си ги подпалил с горелката примерно 5 6 демона пред теб и си им метнал 2 гранати, след тва си изваил базуката влезал си в слоу мошън и гледаш кво става. Не съм виждал в други игри подобна лудница. Просто мн скил си требе, ако играеш за прув път шутер тая игра ще те депресира.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 27 Мар 2020 07:55
от Труповоз
vanmx написа: не виждам какво е толкова различното
Разликите са в детайлите, ама далеч не са толкова малки и незначителни.
Мелето е преработено и вече е смислен елемент от геймплея. В 2016 меле ползваш ако си чифут и не искаш да дадеш 1 патрон за зомбитата. Функционалността му приключваше до там. Гличовете са друга тема.
Кръфпънча ти дава лесна кръв от мършляците ако не си в позиция за glory. Отделно е добър о шит бутон в момент на паника. Отделно е програмиран да е контра на дадени противници, основно Doom Hunter-а, Пинкито и сабаката на мародера. Отделно можеш да го ползваш в комбо, тъй като ако не греша удря по-мощно от двуцевка в лицето. Не съм пробвал двуцевка --> балиста --> фист в лицето на мародер, но това би трябвало да му строши лактите.
Движението нуждае ли се от коментар? Освен това, дето iddqd написа, ID бяха казали, че една от основните причини да направят противниците по-агресивни бе, че когато са сложили даша, играта станала тривиална. В 2016 движението ти се свеждаше до това да се въртиш из арената, приближавайки се само когато ще си в удобна позиция да инстакилнеш някой heavy демон. В Eternal можеш да правиш каквото си искаш, даже да минаваш прави линии през тях, ако така сметнеш за правилно. Левел дизайна има в предвид куката, често слагайки мършляци на места, откъдето да имаш лесен достъп до други точки на арената.
Ъпгрейдите за бронята ти дават възможност да си направиш някакъв midgame билд с нещата, които харесваш, преди неизбежно да отключиш всичко за последните нива. Също така някои от тях са всъщност адски силни и дори задължителни. За разлика от 2016, където тези ъпгрейди бяха добри, ама пак можеше да минеш цялата игра само с този на смяната на оръжията. Кристалите сега те карат да мислиш за техните собствени ъпгрейди, не само за статовете.
Начина по който се занимаваш с ресурсите е напълно различен. Вече не трябва да фармиш картата, за всяко нещо имаш механика. Най-позитивното от това е моторната резачка, която в 2016 всички ползваха да убиват тежките демони, не да връщат куршуми, щото с два ъпгрейда имаш безкрайни куршуми. И големия майтап е, че за начина по който хората ползваха резачката в 2016 е запазен чрез меча. 2016 трябваше да си гледаш кръвта и враговете на екрана. Eternal трябва да внимаваш за всичко, което са набутали на UI-а или да сменяш трудността.
Арсенала в 2016 беше супер, но имаше някой пропуски. Въртенето на чейнгъна беше безполезно (дори макснато беше пълен боклук). Замениха го нещо много по-добро. Стън бомбата беше задължителна и я изтриха. Въпреки, че не разбирам още как действа тоя лазер, вижда ми се най-мъртвия мод в играта. Помпата я нърфнаха с добро основание. Снайпера не е да стреляш плюнки и да работи в някакви ниш ситуции, сега имам чувството че го ползвам повече от малките ракетки. Може би най-добрата промяна е балистата, тъй като гаус гъна беше абсурден.
2016 горе-долу всеки противник с изключение на пинкито и оня джендър дето призоваваше мършляци имаше една оптимална стратегия и тя беше при удобен момент да му влезнеш в лицето и да му набиеш комбото си. В Eternal е до степен същото, с няколко малки разлики. Мародера първо трябва да парираш, дебелаците моментално пускат тъпото си аое, а за други врагове имаш по-добри стратегии. Doom Hunter-а му влизам на меле само за да му изджасам каруцата, останалото с target lock ракети. Въпреки, че е хеви демон.
Играта е същата, от гледна точка на това че е продължение и пази основите. Обаче повечето от недостатъците на 2016 са поправени или чрез вкарване на нещо по-интересно или с промяна на философията зад отделния елемент. Заедно със самите нововъведения на Eternal. Това според мен не означава, че 2016 е абсолит, както повечето пациенти в youtube казват. Даже гаранция че след месец ще съм я инсталирал пак.
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 27 Мар 2020 13:36
от Serious Sam
Re: Doom Eternal
Публикувано на: 27 Мар 2020 17:59
от iddqd
Императора такъв шутер не съм играл. В който да се чувствам все едно играя мортал комбат, спайдърмен, матрицата и куейк в една игра. Ти дори не само, че неси играл подобен шутер, ами дори не си и виждал щом си мислиш, че сцените са на-оникновенно звучащи. Блаженни са невежите