леле бате ама ти си бил яко тьп.За CPL да си чувал?Не знам бате ти кфо си мислиш шом има нон-стоп турнири с наградни фондове по 30 40 хиляди долара мисла ,че няма нужда от коментар....
Ето ти малко сайтове които да потвьрдят мойте думи.
http://c-strike.headoff.com/
искам да го прочетеш цялото.
Начало(Intro)
Можеш ли да обесниш за начинаещите какви са основните функции на CPL и какви са "неговите" намерения за компютърните игри ?
Основните функции на The Cyberathlete Professional League's през последните 6 години бяха да вдигнат нивото на състезанията по компютърни игри до професионално ниво с множество турнири, които предлагат най-високо ниво на надпреварване и високи парични награди.
Кои бяха събитията, които подготвиха създаването на CPL ?
Турнирът "The 1997 Red Annihilation" безпорно беше катализатор, но идеята беше малко неочаквана за мен и за тези, които бяха свързани с мен по онова време. По тази причина, за да основа CPL трябваше да намеря група от хора, които вярваха в възможностите, които предлагах аз.
Какво гледахте във геймърското комуникиране, което Ви създаде мисълта за организирана групировка ?
Гледах дозина геймъри с отлични представяния на състезанията и ставащи доста известни във доста стегната група от геймъри. Моята съществена идея беше да им докарам по голямо внимание и познаване.
Как се спряхте на името "Cyberathlete Professional League" ? Веднага ли го избрахте или имаше момент в който мислехте различно име ? Има ли някакъв втори или трети избор и бихте ли го споделили с нас ?
Терминът "cyberathlete" бе измислен от мен през 1997 г. и сега е добре-разпознаваща интернационална марка. Първо бяхме кръстени "Cyberathlete Organization", но няколко месеца след това сменихме името на "Cyberathlete Professional League".
Как протече първото официално CPL събитие ? Всичко ли беше наред както си го искал или имаше и проблеми, които в последвстие трябваше да поправиш ? Колко голям беше турнирът и на каква игра се играеше ?
Първото събитие беше малко. Нямаше официални покани и всъщност всичко тръгна малко или много гладко. Играта беше Quake, а наградите бяха предметни, предоставени от нашите ранни споносори.
Как се промени CPL от първото събитие до сега ? Ако можеш да се върнеш назад и дадеш на себе си някои съвети за началото на CPL, какви съвети би дал относно във какво трябва да се превърне CPL ?
Не бих променил нищо. Всяка негативна стъпка е била много ценна за нас помагайки ни да растем и напредваме и да мислим, че тя никога няма да се повтори.
В този случай надявахте ли се или мислихте ли, че CPL ще допринесе голям успех, или разби ли CPL вашите очаквания ?
Когато създадохме CPL всички се надявахме да има успех, но в някои моменти то надвиши нашите очаквания. Например, не вярвахме, че CPL ще стане световно известно събитие толкова бързо както стана.
Според теб с какво се отличава CPL от другите геймърски лиги ?
Не съм сигурен, защото ми остава малко време да гледам какво правят другите. Ние си правим нашите неща и това е достатъчно да се запазим.
Ако трябва да направите сметка, в колко турнира според вас е участвал CPL, в една или друга форма ? Кои са по големите състезания в които сте участвали ?
В последните 6 години, CPL е бил домакин на 18 гейм-турнира в Америка и е раздал $1.000.000 в парични награди и $250.000 в предметни. Дивизията на CPL в Европа държи за 8 главни турнирни събития и е раздала за сега $250.000 в парични награди. CPL държи също така и главни събития в Бразилия, Австралия и Сингапур като е принесъл допълнително $100.000 в парични награди.
Има ли някои турнири които са протичали необикновенно добре или такива които са се отличавали от другите ?
Не няма такива. Всички имат позитивен аспект и някои негативни, които ни учат какво да не правим отново.
С какво се различават Cyberathlete Professional League и The Cyberathlete Amateur League ? Не искат ли всички да бъдат опреличаване на професионалисти, а не на аматьори ?
CPL държи турнири на живо, а CAL държи онлайн турнири. Някой хора са щастливи играейки в амтьорската лига, но други се стремят да станат "про" и се упражняват много за да се представят добре на CPL турнирите.
Какво мислиш за стриктно multiplayer игрите противно на игрите които са singleplayer и multiplayer ? Мислиш ли, че създателите на игри трябва да правят игрите си отделно singleplayer или multiplayer, а не заедно ?
Харесвам ги заедно и мисля, че и двете трябва да бъдат сложени в игрите.
Про-гейминг(pro-gaming)
Кога мислиш, че гейм турнирите започнаха да стават популярни ?
Започнаха да се популяризират през нашето събитие в Ню Йорк през 1999, когато The Wall Street Journal, Denver Post, Rolling Stone, New York Magazine, Chicago Daily Herald, New York Daily News и Wired следяха и коментираха събитието.
Какъв прогрес виждаш в турнирите през следващите 5 или 10 години ?
Ще започнат да се разраства от тук нататъка, и ще се превърне в официален спорт.
Мислиш ли, че някоя игра ще премахне Counter-Strike като официална CPL игра ? Може би Counter-strike2 или Team Fortress2 когато бъдат пуснати ?
Не, за сега не.
Дай ми парите(Show me the money)
С 5 или 6 цифрени награди в някои турнири, мислиш ли, че геймърите ще загубят интерес към игрите и ще започнат да участват само заради паричните награди ? Парите са винаги добри, но дали това ще бъде главното заради което ще участват играчите на тези състезания ? Смяташ ли, че паричните награди ще намалеят в бъдеще или те само ще усилят интереса към подобни състезания ?
CPL предлага достатъчно пари да привлече най-добрите играчи на турнирите и състезанията. Съперничеството движи спорта, а не това колко голяма е наградата.
С такива големи награди, независимо дали са парични или предметни от спонсорите, мислиш ли, че малките състезания ще бъдат "заличени" ? Ако те не могат да предложат такива награди, мислиш ли, че няма да могат да се популализират ?
Oтначало хората ще се втурват към събитието което им предлага по големи награди, но после ще се върнат при организацията която им предлага по голям игрови стандарт, където безпристрасноста, справедливоста и профисинализма са главния аспект.
Имаше скорощни статии за младите играчи играещи Counter-Strike за голям период от време, някои играели 9 дена без прекъсване, мислиш ли че CPL предлагайки големи парични награди подтикват младите играчи в тази област ?
Това е една от причините да сложим възрастови ограничения.
Класации(StatsWh0re)
С класацията на играчите, даващи бърз номер на играча определяща го като добър играч, мислиш ли, че класациите са по-важни ?
Определено. Много популярни спортове се установяват с класация, затова и този не би трябвало да е по различен.
Какво мислиш за днешната съревнователна система ? Трябва ли играч който има най-много убийства в игра да печели първо място ? Или трябва тяхните точки да се сравняват и по това колко пъти са умирали в игра например ?
Би било по интересно ако бъдат сравнявани не само по това колко добре убиват, а също и до колко успяват да останат живи докато убиват.
Конзоли(Consoles)
Какво е твоето мнение за тези турнири на конзолни игри изникнали на места ?
Игране на телевизор с геймпад и джойстик не може да ме заинтригува. Въпреки, че много са на различно мнение.
Виждаш ли CPL да работи с някой от тези конзолни състезания или може би създаване на нова лига специално за тях ?
Не, никога за сега.
Какво мислиш, че трябва да направят създателите на конзоли за да популализират и окуражат турнирите на тях ?
Да ги направят за компютър както правят създателите на Halo.
Мислиш ли, че тези турнири ще станат известни както турнирите по компютърни игри или че конзолите винаги ще бъдат считани за занимание на неохотните и тези, които не са твърдо упорити ?
В действителност не.
Заключение(Closing)
Какво би казал на геймър, който никога не е бил на голям турнир, и очаква съвет с какво може да сблъска ?
Няма думи които да опишат какво е усещането да бъдеш на голям турнир като CPL.
Някаква загатка какво ще следва за CPL в следващия дълъг период от време ?
Все хубави неща
Някакви последни думи за геймърите преди да те оставим сам ?
Не губете надежда, нещата започват да стават интересни от сега нататъка.
Благодарим за интервюто.
П.П. А пьк това ,че вие тука сте яко ламари и още като почнете играта вече сте мьртви.....защо ли не ви харесва тая игра.