Също така предлагам да възродим малко интереса към форума с РЕЛЕВАНТНО СЪДЪРЖАНИЕ и в тази тема да постваме нашите НЪРДСКИ, проекти които съм сигурен че изобилстват, имайки се предвид произхода на нашия форум.
Ще започна с нещо, което правя по принцип за видео за канала ми НО САМО ВИЕ и САМО ТУК ексклузивно ще може да видите прогреса по моя проект, преди да съм го постнал в канала.
Става дума за модване на РС кутия, вдъхновено от играта Final Fantasy 7: Remake и по-конкретно от града-платформа Мидгар.
Като база използвам старото ми РС, което към момента служи за НАС сървър и дори няма външна видео карта. Последното ще стане важно по-късно, защото пространството освободено от липсата на видео карта ще се ползва за модинга.
Spoiler for :
Spoiler for :
Долната част трябва да са бедняшките квартали, където няма по-добра структура, която да ги представи от бара на Тифа "Seventh Heaven" пускам референция и за него:
Spoiler for :
Стартирах с изрязване на основните форми на фасадите от 3мм шперплат с помощта на Лазер, след като преди това ги бяха направил на Фотошоп използвайки референции.
Ето как изглеждат в суров вид. Използвам многопластов подход, например прозорците имат няколко "слоя" от части така че да имат повече пространствено измерение. Частите за залепени със секундно лепило, което не съм убеден че е най-доброто решение, но каквото такова. Малката къщичка със сив цвят е направена от 2мм мукава, а не от шперплат. Плюсовете на този материал са че пуши по-малко при рязане с лазера, минусите са по-малката структурна здравина.
Spoiler for :
Spoiler for :
Spoiler for :
Следващата стъпка беше да направя барът на Тифа. Нямам много снимки от процеса (ако не броим десетките гигабайти 4К видео, но това друг път). Като цяло ето как изглежда преди боя:
Spoiler for :
Сега малко за светлините. Общо взето всичките сгради са осветени по един и същ начин. Използвал съм LED филаменти, които работят на 3V, точно както обикновените диоди. Това ще ми позволи после да ги свържа към 3V захранване на РС-то.
Spoiler for :
Spoiler for :
Spoiler for :
Сега идва време за най-критичната част от проекта до момента - боядисването. За дървените и мукавените части не се притеснявах. Само ги подготвих със слой Mode Podge и бяха готови за боя. Пластмасовите части обаче щяха да са проблем защото акрилната боя не се хваща много добре на тях. След известно проучване реших да се спра на праймер за пластмасови брони на автомобил с които покрих всичко освен фасадите на сградите.
Ето как изглеждат след нанасяне на основния цвят:
Spoiler for :
И сега дойде най-сложната част, за която се притеснявах, че тотално може да осере целия проект - състарителните ефекти. Досега само бях гледал клипчета как се прави.
В общи линии направих промивка с разредена тъмна боя и след това попих с хартия. Това прави цепнатините по-тъмни създавайки усещане за пространственост и също за състаряване. След това използвах техниката на "суха четка" с която добавих по-светли нюанси на по-изпъкналите части, засилвайки усещането за светлина и сянка.
Spoiler for :
Заслужава си да се обърне специално внимание на бара на Тифа. Тук съм приложил техниката преди състарителните ефекти да добавя допълнителни 4-5 нюанса на тухличките освен основния цвят. Това е така защото в реалния живот, ако обърнете внимание на тухлена или каменна стена, всяка тухла или камък има леко различен цвят. Това съм се стремил да постигна и тук. Добавени са перила и тентите над терасата, които са направени от опаковъчна хартия, която допълнително е боядисана с разредена черна боя (в реалния модел тези тенти приличат на някакви парцали).
Накрая, тъй като Seventh Heaven e изпълнен със светлини, се опитах да постигна това монтирайки около 15-тина мини-ледове. Това са много малки LED, почти с диаметъра на самите жици.
Spoiler for :
Spoiler for :
![[Rock On!] :rockon:](./images/smilies/rockon.gif)