Бях я pre-order-нал и играя от day one, когато мога
Знам, че ситуацията, особено с PC версията е плачевна... но
аз лично някак си нямах проблеми
Наскоро си ъпгрейднах малко щайгата и сега съм с RTX 3060 Ti, Ryzen 7 5800X3D и 32 GB ram.
Преди главното меню като пуснете играта прави sharer pre-compilation, че да намали насичането и като цяло ми върви супер гладко с малки изключения.
Първата планета/ пролога ми вървеше с 60-80 fps, в зависимост какво имаше на екрана, падаше най-много до ~50 кадъра. Играя с повечето настройки на high, някои на medium и 1440p резолюция, ако се интересувате мога постна точно настройките.
Втората планета даже ми върви с още повече кадри, но някои места и пада повече, покрай селото и някои други райони, леко рандъм е.
Първите ми 15 часа геймплей бяха с Day 1 патча и през цялото това време имах само един hard crash, като ходих да говоря с едно NPC, вчера пуснаха нов патч за PC и г/д ми вдигна кадрите с 10-15, играх още 2 часа, има още леки бъгчета и недодялани работи, но нищо сериозно. Третата планета също ми върви с доста приличи кадри ~80-110.
Преди да продължа искам само да спомена, че Fallen Order ми е една от любимите игри и особено във времето, когато излезе беше г/д единственото, което ми задържа интереса към SW и ми даде надежда, че все още може да имаме добър SW в мрачната ера на Дисни
Също така не съм играл никакви други Dark Souls/ Souls-like игри и като цяло suck-вам супер здраво като играя Fallen Order/ Jedi Survivor
Тъй.
Ще гледам да пиша ~100% спойлър фрий, като ще спомена някои от основните неща показани в промо материалите, но и все още не съм минал играта, така че все още имам доста да изпитам.
Началото е интересно и веднага има екшън. Ако сте гледали трейлъри има и разни twist-ове
Прекарват ви през яки среди, които са бъкани с детайли и доста скоро се срещате с половин дузина нови персонажи. Има много диалози и доста яки сцени.
Геймплей-я е същия като в първата игра, но уж по-изгладен (това не ми попречва да играя ужасно и на места да умирам множество пъти).
Г/д още от началото получавате достъп до единичния меч, двойния и двата отделни.
Разграничени са на т.нар. stances, като можете да имате избрани само два по едно и също време. Можете да избирате кои да са "екипирани" на meditation points, които също като в първата игра са save points/ health refresh/ enemy respawn. Нова добавка е, че можете да fast travel между тях и да избирате други неща, за които ще напиша след малко.
Бойната система е същата като във Fallen Order, уж сте джедай, но можете да бъдете ступани от някакви грозни пилета.
Трябва да редувате атаки с block/ evade и да комбинирате различни атаки с меча или force powers, както и да приоритизирате враговете в битка, защото много често ще бъдете срещу половин дузина противника или дори повече. Повечето битки са с по-малък брой врагове, но ми се струва, че с напредването на играта става по-трудно, особено като комбинират различни типове врагове. Доста подобно на Arkham игрите. Има отново и разни bosses/ sub-bosses. Научавате им атаките и действате подобаващо.
Един от проблемите с историята е, че са изминали 5 години от първата игра и не успяват много добре да предадат информацията какво се е случило.
Кал има нов екип и всички звучат сякаш се познават адски добре и са преминали през доста неща, но за играещия усещането го няма. Това евентуално го "оправят", и липсващите истории се запълват с диалози с разните персонажи, но не е перфектно.
Втората планета вече нещата се разгръщат адски.
Атмосферата е доста western на моменти, Кал е нов странник в затънтено село, което има проблеми с бандити, самата планета е отдалечена и повечето там са разни prospector-и/ търсачи, всеки си има своя история проблеми и т.н.
Аз лично след като напреднах леко с главната история на втората планета реших изцяло да правя side quests/ exploration, от които има много, но поне в началото супер много неща са заключени/ недостъпни, защото нямате еди-какво-си умение или екипировка.
Дизайна на света е 100% metroidvania, както в първата игра, но в по-голям мащаб.
Не е Ubisoft level bloat, но лично за мен няма особен смисъл от по-големите игрови зони. Да, изглеждат яко, но ми се струва, че най-интересните collectibles са force echoes и да научвате разни неща от тях, но нищо не ви засяга пряко, почти всички са само world building, като има и някои основни за историята.
Другите collectibles са разни безсмислени скинове/ части и даже съм изненадан, че някои са просто upgrade points, които получавате също от колене на врагове.
Като цяло ми се струват загуба на време, понеже единствените stats са health/ force/ stamina meter.
Малко по-нататък в играта получавате достъп до perks, които са ok modifiers, но повечето от тях са sidegrades, поне каквото съм намерил досега и не са жизнено важни.
Има и едни други ъпгрейди, които засега засягат само едно от оръжията на Кал, но отново не е нещо супер важно.
Всеки свят има определен брой (обикновено един за планета, но може и повече) уникални предмети, които можете да ползвате да търгувате с разни продавачи за... още скинове/ цветове или другите глупости.
Най полезните които съм видял досега са разни perks, както и опция за увеличаване на броя на активни perks.
В сравнение с предишната игра има много, АМА МНОГО диалози, с адски много персонажи. На мен ми се струва леко прекалено и borderline rpg-like, само дето няма никаква дълбочина като в RPG, просто седите и слушате. Поне са озвучени добре
Дизайна на локациите е добър и всичко е супер Star Wars-y. Сега даже получавате side quests от разните npcs, но както казах по-рано, самите "награди" за абсолютно всичко не са нищо особено. Няма character stats или екипировка със stats.
Музиката е ок, което за мен лично е разочароващо, понеже музиката на първата игра беше СУПЕР! Толкова много уникални локации с абсолютно уникални музикални теми имаше, а сега в Survivor ми се струват доста по-занижени
Може би ще се промени по-нататък idk, но определено няма tracks като Eno Cordova (от самото начало в главното меню беше!!!), Bogano, Cal's theme и т.н. прекалено много са, за да ги изброявам, но са г/д половината tracklist и липсата на нещо подобно на SUGAAN ESSENA определено се усеща също, но както казах имам още доста да играя.
Главния антагонист и неговата история не съм сигурен дали ми харесват, даже имаше един момент, в който
Нещата с него засега са супер slow burn и се страхувам, че няма да успеят много да му изградят персонажа преди неизбежно (предполагам?) да го разкарат.
Особено като се има предвид какъв е/ бил преди и колко много се е променило всичко, можеха да седнат с Кал да си приказват за супер интересни работи в продължение на часове, и да разнищват разни теми, вместо веднага да превключат на екшън
Прогреса с уменията не съм сигурен дали е добре балансиран.
Има... прекалено много умения.
В началото бях само с 3-те stances, инвестирах умения в тях, като всеки stance има отделен skill tree, отделно имате skill trees за всички force powers и survivability.
Така карах до ~12-тия час, след който в рамките на ~50 минути успях да отключа последните 2 stances, като те също имат отделни skill trees... Сега се чудя понеже има много неща от началните които не ползвам дали да не respec-на. Има такава опция и първият път е безплатно, като всеки следващ respec след това ще струва една точка умение. Отделно всички skill trees имат разни липсващи места, но тях вече мисля, че са просто някакъв избор на дизайн, защото ако се окаже, че и те са умения ще е крайно прекалено и ненужно.
Липсва ми онова умение от първата игра, с което можехте да превключите между различните мечове със специална атака и изглеждаше супер яко
Може би и в Survivor има подобно умение, но не съм видял засега.
Друго, което не ми харесва са Force Temples.
В първата игра те бяха главна част от прогреса в историята и бяха направени адски добре, особено за фен на LoK/ Darksiders като мен.
В Survivor всички храмове освен първият са изцяло по желание, а самите храмове са много по-малки и супер простовати
Няма нищо, което да се доближи до Zeffo от Fallen Order засега
Ще продължа да играя тези дни, надявам се да има изненади по-нататък. Ако няма играта ще е предимно Ok.
Не ми се струва като революционно продължение, доста далеч всъщност, но въпреки това е доста приятна за разцъкване.
Ако имате въпроси питайте.