Автор |
Съобщение |
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 04 Яну 2015 15:38
The Wolf написа: Дано си прав. Според мен просто ще има повече безработни и некадърни хора. Не си представям как някой учил в София ще тръгне да се занимава със земеделие. Те си мислят, че са хванали Бог за шлифера.
Такива хора ще могат да работят като продавачи, охранители на училища, чистачи и друга нископлатена работа, което ще размести слоевете и на практика завършилите основно(до 8 клас) вече никой няма да ги наема и ще трябва да живеят на помощи като тотално неграмотните, които нямат и 8 клас.
Отделно от това тези с първи етап на средно не биха могли да се прехранват и изхранват семейство с полагащата им се заплата според образованието им и ще има бум на престъпления и самоубийства.
Да не говорим какво ще стане с университетите. То и без това наплива всяка година намалява, а с този закон ще намалее тройно. Ще станат излишни доста специалности и няма да се преподават, а много университети ще фалират.
Дано нищо от това не се случи, ама не отиват на добре нещата, момчета... Нещо тотално не намирам логика в доводите ти. Има пренасищане в много специалности - завършва куцо, кьораво и сакато. Отделно заплатите извън държавния сектор отдавна не се обвързани с преразпределение и диплома, а с реална продуктивност / конкуренция между работниците - в момента пренасищането от висшисти бута заплатите на току що завършилите надолу. Това за нископлатените категории труд, че щяло да им падне възнаграждението, пък е пълна измислица - щом труда не изисква квалификация или някакво определено познание/адаптивност, значи нещата изобщо не са свързани с университетите и зависят от демография. Да не мислиш, че в момента има съглашение между фирми да поддържат жизнен стандарт на висшистите, като им дават няколко хиляди заплата от алтруизъм? Въобще имаш някаква налудничава представа, че университетите осигуряват по някакъв начин БВП и издържат студентите си, а не обратното - предоставят услуга на студентите/работодателите. Ако нещата работеха както в твоите фантазии, то щеше да е много лесно да се раздвижи икономиката - откриваме още 20 университета тип Цензура, където се учи право и мениджмънт, и икономиката цъфва, продавачите стават адвокати всичките (на кого?), а бай Мангау от Лом отива да работи в Кауфланд. Въобще схващането ти за университет е пак някаква комунистическа утопия. Университетът по дефиниция е за ограничен кръг от хора - нещо като елит. Идеята, че като вкараш повече хора в нещо наречено "университет", едва ли не насила, и нивото на обществото ще се вдигне, е коренно погрешна, просто нивото в "университетите" ще падне и етикетът "университет" ще загуби своя смисъл (както е и в БГ). Есенцията на университета не е материала, който се преподава, ами това, че в университети учат най-способните - нали не си мислиш, че от 10ти век до сега в Болонския университет преподават едно и също? Не, просто неща, които преди време са се смятали за занимание на елита - примерно четенето, вече се преподават на всеки, без да е необходимо всеки овчар да се записва в университет. Ако ренесансовите европейци бяха разсъждавали като нашите комунисти и бяха се хванали да вкарват всички свиневъди в (нещо наречено)"университет", сега всички щеше да сме "магистри" по овчарство и носене на товари. Университетът тогава е университет, когато не го завършва Сульо и Пульо. И ако имаме масов проблем с квалификацията на работната ръка, решението не е да прекръстим по аграрно-комунистически всеки селски хамбар на университет и да чакаме реки от злато, а да вдигнем нивото на цялата образователна система.
|
|
|
|
|
wannabe
|
|
Регистриран на:
04 Юни 2004 15:50
Мнения: 4407 Местоположение: Taina
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 04 Яну 2015 16:25
Еми има едно доста просто решение което работи по цял свят - таксите на универистетите се вдигат многократно и излишъка от парите отива във фондове които предлагат стипендии за умни и способни кандидати. По този начин заможните и способните имат достъп до висше образование, останалите запълват нужните при по-неквалифицирания труд. В същото време университетите получават по некой лев който белким може да използват да се подобрят по някав начин. Само че проблема е че като се вдигнат таксите с 20 лева и целия студентски град се вдига на простест.
В момента диплома за висше образование в България има точно такава стойност квато и тоалетна хартия Milde. Куцо, кьораво и сакато завършва университет щото вече приемат буквално с 2ки и минаваш изпит с бутилка Paddy. В момента да знаеш чужд език или имаш някви основи при програмирането е 10 пъти по ценно за работодателите от 3 дипломи за висше.
|
|
|
|
|
The Wolf
|
|
Регистриран на:
05 Юни 2011 15:04
Мнения: 1738 Местоположение: София,Люлин
В момента играе: Във форума.
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 04 Яну 2015 20:50
Пръч написа: Нещо тотално не намирам логика в доводите ти. Има пренасищане в много специалности - завършва куцо, кьораво и сакато. Всъщност има отлив на кандидати в почти всички специалности в университетите, някои дори не са могли да си запълнят бройката. А че завършват всякакви селяци и простаци по втория начин, въобще не ме бърка, понеже те не могат да практикуват специалността си, поради липса на качества и си стоят безработни с висшето под мишница. Като направиш сметка колко реално могат да работят това, което са завършили, ще видиш, че никак не са много. Пръч написа: Отделно заплатите извън държавния сектор отдавна не се обвързани с преразпределение и диплома, а с реална продуктивност / конкуренция между работниците - в момента пренасищането от висшисти бута заплатите на току що завършилите надолу.
Това за нископлатените категории труд, че щяло да им падне възнаграждението, пък е пълна измислица - щом труда не изисква квалификация или някакво определено познание/адаптивност, значи нещата изобщо не са свързани с университетите и зависят от демография. Да не мислиш, че в момента има съглашение между фирми да поддържат жизнен стандарт на висшистите, като им дават няколко хиляди заплата от алтруизъм? Преди да завърша (преди няколко години) съм си търсил работа за през лятото, също и мои приятели. Късмет с това без диплома за завършено средно да успееш да си намериш читава работа за дори минимална заплата, да не говорим каква е безработицата в страната. Както има един майтап, че вече дори и на простите чистачи им искат средно образование Естествено човек, който практикува някакъв занаят, лепи плочки да речем или върши услуги (хамалство, поправка на ел. уреди) никой няма да седне да му иска образование. Доколко такива хора работят към фирми вече е друг въпрос. Също и в днешно време заетостта им едва ли е много висока като се има предвид колко хора предлагат такива услуги по вестници и сайтове. А и никой не твърди, че вземеш ли висшето ще изкарваш минимум 10 хилки и ще си пей сърце Пръч написа: Въобще имаш някаква налудничава представа, че университетите осигуряват по някакъв начин БВП и издържат студентите си, а не обратното - предоставят услуга на студентите/работодателите. Ако нещата работеха както в твоите фантазии, то щеше да е много лесно да се раздвижи икономиката - откриваме още 20 университета тип Цензура, където се учи право и мениджмънт, и икономиката цъфва, продавачите стават адвокати всичките (на кого?), а бай Мангау от Лом отива да работи в Кауфланд. Откъде го измисли това за откриването на университети, множеството адвокати и икономисти и тн. не знам... Да съм казвал подобно нещо? Представата за университет ми е много точна и няма нищо общо с това, което си написал. На практика развиваш утопична и иронична теза на мой гръб, казвайки в повечето случаи верни неща, но естествено без никакво покритие, понеже аз не твърдя обратното. Пръч написа: Въобще схващането ти за университет е пак някаква комунистическа утопия. Университетът по дефиниция е за ограничен кръг от хора - нещо като елит. Идеята, че като вкараш повече хора в нещо наречено "университет", едва ли не насила, и нивото на обществото ще се вдигне, е коренно погрешна, просто нивото в "университетите" ще падне и етикетът "университет" ще загуби своя смисъл (както е и в БГ). Есенцията на университета не е материала, който се преподава, ами това, че в университети учат най-способните - нали не си мислиш, че от 10ти век до сега в Болонския университет преподават едно и също? Не, просто неща, които преди време са се смятали за занимание на елита - примерно четенето, вече се преподават на всеки, без да е необходимо всеки овчар да се записва в университет. Ако ренесансовите европейци бяха разсъждавали като нашите комунисти и бяха се хванали да вкарват всички свиневъди в (нещо наречено)"университет", сега всички щеше да сме "магистри" по овчарство и носене на товари. Нямам на идея защо е това многословие при положение, че не съм заявил твърдението, че всички трябва зорлем да ги набутаме по университетите. Не си ме разбрал правилно - аз съм за равния шанс всеки да може да кандидатства в университет, ако желае. А с новия закон се обезсмислят няколко неща. Малоумие е средното да се дели на два етапа, при това първият да не ти позволява да караш висше, ако поискаш. Средно уж, ама като среден пръст за завършилите го, с ограничения. И като се усети разликата чак тогава ще се заквичи на умряло и ще дойдат протестите. Второ очаквам отлив на дори и малкото цигани, които ходят на училища, завършвайки 8 клас. Сега това се обезсмисля, за какво им е тая диплома за основно при положение, че вече цели три класа (висшисти и среднисти на два етапа) ще бъдат над тях в образователната йерархия. Ще си кретат на помощи и престъпления. Дори ще забравят да говорят българския език. В Русия, ако не се лъжа средно се завършва в десети клас. На какво отгоре трябва да караш още две години в училище? Повече ли ще научиш? Дванайсетокласниците вече са брадясали здрави мъже и развити жени, които още ги карат на училище да ходят, а те се скатават по цял ден, гледайки как да издянат часовете и да пият бира. Напълно безсмислено е. Много по добра схема е край на средното образование в 10 клас и който каквото иска да прави в живота си. Ама ще кандидатства ли, ще работи ли, негова си работа, каквото му сърце иска да прави. Но да има избор и равнопоставеност! Пръч написа: Университетът тогава е университет, когато не го завършва Сульо и Пульо. И ако имаме масов проблем с квалификацията на работната ръка, решението не е да прекръстим по аграрно-комунистически всеки селски хамбар на университет и да чакаме реки от злато, а да вдигнем нивото на цялата образователна система. Университетите това, университетите онова... ти ако мислиш, че въобще някога в България има шанс някакви отрепки да не завършват висше и да се вдигне нивото на университетите, ок. Изглежда управниците ни умишлено ни искат необразовани като народ за да ни мамят по лесно. А не знаят, че простият и див човек е далеч по опасен и непримирим
|
|
|
|
|
Kirilicata
|
|
Регистриран на:
25 Апр 2014 15:10
Мнения: 1069
В момента играе: MoneyCrafta
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 04 Яну 2015 21:39
Трол на 2014/2015: Андрей
___________________________________
нелегален написа: Grim Demise написа: столквах ти профила по едно време... не искам да имаме никакви взаиомоотношения.
|
|
|
|
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 01:24
The Wolf написа: Нямам на идея защо е това многословие при положение, че не съм заявил твърдението, че всички трябва зорлем да ги набутаме по университетите. Не си ме разбрал правилно - аз съм за равния шанс всеки да може да кандидатства в университет, ако желае. А с новия закон се обезсмислят няколко неща. Малоумие е средното да се дели на два етапа, при това първият да не ти позволява да караш висше, ако поискаш. Средно уж, ама като среден пръст за завършилите го, с ограничения. И като се усети разликата чак тогава ще се заквичи на умряло и ще дойдат протестите.
Много по добра схема е край на средното образование в 10 клас и който каквото иска да прави в живота си. Ама ще кандидатства ли, ще работи ли, негова си работа, каквото му сърце иска да прави. Но да има избор и равнопоставеност!
Добре де, как успя да си противоречиш сам на себе си в два последователни абзаца? Нали новата структура на образованието е точно това, което искаш - край в 10 клас, и всеки сам си избира дали иска да продължава да учи още 2 години за прием в университет. 10ти клас са на 16-17 - вече могат да поемат отговорност за действията си. Аз виждам един единствен проблем - ако някой реши да мине с краткото средно, но след две-три години си промени мнението и иска да се пробва в университет, трябва да е осигурен механизъм да можеш да се върнеш в системата - я с приемен изпит, я с предишен успех. По принцип такива реформи не са самоцел, защото сами по себе си до нищо не водят - обаче самия факт, че 11. и 12. клас стават свободноизбираеми е добър и може да се направят много корекции в програмата. Ясно е, че следват немския модел ( http://en.wikipedia.org/wiki/Abitur), и целта е да се вкарат по-академични предмети в програмата - примерно типично по немските 12-13-класни училища (Gymnasium) се учат латински от хуманитарните профили, висша математика (диференциално и интегрално смятане - Calculus) от природоматематическите. Няма как да се преподават подобни неща на хора, нежелаещи да кандидатстват в университет - за какво му е на пияницата от кварталния сервиз латински? След едни такива 2 академично-насочени години и приемният изпит за университет може да е много по-смислен отколкото бъдещи прависти да развиват тези по възрожденска художествена литература, само защото държавата била решила, че това трябва да се набива в главите на целокупното народонеселение. И после се чудим, защо средното ниво в съдебната система било ниско.
|
|
|
|
|
Aware
|
|
Регистриран на:
05 Апр 2005 18:03
Мнения: 309
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 11:38
what if they get me? ебахти безмозъчната комунистическа измет. Мри в лайна ти и цялата ти рода
|
|
|
|
|
Serious Sam
|
Горд Пролетарий |
|
Регистриран на:
22 Фев 2012 13:46
Мнения: 6966
В момента играе: Serious Sam
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 16:17
Аз съм против "Тютюн" и "Под игото". И обратно - за цялата тетралогия "Железния светилник" на Талев + "Осъдени души" на Димов
___________________________________ ¯\_(ツ)_/ ¯
|
|
|
|
|
wannabe
|
|
Регистриран на:
04 Юни 2004 15:50
Мнения: 4407 Местоположение: Taina
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 17:32
The Wolf написа: Преди да завърша (преди няколко години) съм си търсил работа за през лятото, също и мои приятели. Късмет с това без диплома за завършено средно да успееш да си намериш читава работа за дори минимална заплата, да не говорим каква е безработицата в страната. Е именно за тва вкарват новия закон бре. Ти нещо си противоречиш яко май. Иначе безработицата в страната не е никак голяма на фона на останалия ЕУ. И то ако има такава, тва е щото е пълно с цигани и пияници които не им се работи просто. Не одавна четох една скандална статия как по малките села мъжете масово си пращат дъщерите и жените по чужбина да проституират за да ги издържат. Даже имаше интервю с една проститутка в Амстердам, която разправяше как проституира за да може да праща пари на мъжа и да се налива по цял ден в селската кръчма... Иначе заплашвал че ще прати и дъщеря им. И тва е масово.
|
|
|
|
|
vanmx
|
|
Регистриран на:
08 Сеп 2009 20:35
Мнения: 2308
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 18:34
Всички тия часове по литература са пълен булшит Единственото нещо което правят е да промиват мозъците на децата и да им налагат изкуствено някакъв модел на мислене.
|
|
|
|
|
The Wolf
|
|
Регистриран на:
05 Юни 2011 15:04
Мнения: 1738 Местоположение: София,Люлин
В момента играе: Във форума.
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 22:32
wannabe написа: The Wolf написа: Преди да завърша (преди няколко години) съм си търсил работа за през лятото, също и мои приятели. Късмет с това без диплома за завършено средно да успееш да си намериш читава работа за дори минимална заплата, да не говорим каква е безработицата в страната. Е именно за тва вкарват новия закон бре. Ти нещо си противоречиш яко май. Иначе безработицата в страната не е никак голяма на фона на останалия ЕУ. И то ако има такава, тва е щото е пълно с цигани и пияници които не им се работи просто. Не одавна четох една скандална статия как по малките села мъжете масово си пращат дъщерите и жените по чужбина да проституират за да ги издържат. Даже имаше интервю с една проститутка в Амстердам, която разправяше как проституира за да може да праща пари на мъжа и да се налива по цял ден в селската кръчма... Иначе заплашвал че ще прати и дъщеря им. И тва е масово. Не мисля, че си противореча. Последно - за съм средното да завършва десети клас, но съм против да бъде дробено на два етапа. Като оповестят какви са разликите между двата етапа средно тогава ще можем да си направим заключения колко ползотворно е за учениците. Защото едва ли достъпа до университет ще бъде единствената загубена привилегия на първия етап. Безработицата си е солидна на фона на това, че сме малка държавица. Че има хора, на които не им се работи е вярно, но че има и такива, които не могат да се доберат до работно място в различни професии също е често срещано. Примери бол. За историята с проституцията по селата съм леко изумен. Ако става въпрос за цигански семейства, това е доста честа практика не само по селата. Но ме съмнява и български семейства да са оскотяли толкова. А и също не знам колко млади хора живеят по селата, но едва ли са много. Специално селата по северната част на страната ни са безлюдни повечето. Пръч написа: The Wolf написа: Нямам на идея защо е това многословие при положение, че не съм заявил твърдението, че всички трябва зорлем да ги набутаме по университетите. Не си ме разбрал правилно - аз съм за равния шанс всеки да може да кандидатства в университет, ако желае. А с новия закон се обезсмислят няколко неща. Малоумие е средното да се дели на два етапа, при това първият да не ти позволява да караш висше, ако поискаш. Средно уж, ама като среден пръст за завършилите го, с ограничения. И като се усети разликата чак тогава ще се заквичи на умряло и ще дойдат протестите.
Много по добра схема е край на средното образование в 10 клас и който каквото иска да прави в живота си. Ама ще кандидатства ли, ще работи ли, негова си работа, каквото му сърце иска да прави. Но да има избор и равнопоставеност!
Добре де, как успя да си противоречиш сам на себе си в два последователни абзаца? Нали новата структура на образованието е точно това, което искаш - край в 10 клас, и всеки сам си избира дали иска да продължава да учи още 2 години за прием в университет. 10ти клас са на 16-17 - вече могат да поемат отговорност за действията си. Само че обстоятелствата в страната ще решават вместо младежите. Ако нямаш средства да караш 11-12 клас, то спираш в десети и почваш да работиш. Отново се опира до това колко богато е семейството ти. До 18 по закон си с родител настойник. Трябва да бъде намален този период до 16-тата годишнина според мен. Но това вече е друга тема. Пръч написа: Аз виждам един единствен проблем - ако някой реши да мине с краткото средно, но след две-три години си промени мнението и иска да се пробва в университет, трябва да е осигурен механизъм да можеш да се върнеш в системата - я с приемен изпит, я с предишен успех. Това не е лоша идея, ама както знаем добрите идеи в това правителство се трансформират и накрая приемат доста уродлива крайна форма. Ако измислят нещо подобно, то ще е прекалено завъртяно и положено така, че никой да не се възползва от такава опция. Пръч написа: По принцип такива реформи не са самоцел, защото сами по себе си до нищо не водят - обаче самия факт, че 11. и 12. клас стават свободноизбираеми е добър и може да се направят много корекции в програмата. Ясно е, че следват немския модел ( http://en.wikipedia.org/wiki/Abitur), и целта е да се вкарат по-академични предмети в програмата - примерно типично по немските 12-13-класни училища (Gymnasium) се учат латински от хуманитарните профили, висша математика (диференциално и интегрално смятане - Calculus) от природоматематическите. Няма как да се преподават подобни неща на хора, нежелаещи да кандидатстват в университет - за какво му е на пияницата от кварталния сервиз латински? След едни такива 2 академично-насочени години и приемният изпит за университет може да е много по-смислен отколкото бъдещи прависти да развиват тези по възрожденска художествена литература, само защото държавата била решила, че това трябва да се набива в главите на целокупното народонеселение. И после се чудим, защо средното ниво в съдебната система било ниско. Нищо подобно няма да се случи, уви. Представям си как за "голямата" учителска заплата идват разни професори и доценти в училищата и почват да преподават латински и висша математика. Това, което описваш ще е много дълъг процес, който от това правителство не искат да започнат. А също едва ли някоя от другите партии също би се напънала в евентуално следващо правителство да стартира. Най-много да бутнат подобни предмети за свободно избираеми и никой да не ги избира от учениците. Защото и сега в някои училища се учи латински, хинди, арабски и различни допълнителни предмети според профила, но са свободно избираеми и никой не дава пет пари за тях. Или ако са задължителни са без срочна оценка. И пак не виждам как всяко средно училище ще успее да си набави учители по предметите, които предлагаш да се добавят. С една дума - много напориста идея, но без особени шансове за реализация в България.
|
|
|
|
|
Balerion
|
|
Регистриран на:
07 Май 2014 17:15
Мнения: 183
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 23:25
За много години!! И аз да се отчета тази година в форума, макар че не съм писал от сумати време. И то най-вече, защото най-често нямам време дори и да пръдна…
Обаче, темата за образованието ми е болна и за реших да се включа. Първо - реално новият проектозакон не променя абсолютно нищо в цялата прогнила система. Радикалната промяна е само една – гимназиалният етап да се раздели на две части, от което реално, не вярвам да се извлече каквато и да била полза. И останах с това мнение най вече, защото не разбрах какво от самата училищна програма ще се промени.
Първи етап – общообразователен(добре) Втори етап – профилиран (още по добре)
Но ако в основата си програмата остане същата, нищо няма да се мръдне от сегашното положение. Аз нямам проблем с това разделение. Никой не е открил топлата вода, такова нещо има по цял свят, доколкото съм чувал преди 44-та в България също е била така, не знам дали е вярно, мързи ме да проверявам. Тази променя няма да доведе до нищо, ако не се реже до кокал, ако няма смелост за истинска обширна реформа. Сегашната програма е морално остаряла, тя не дава практически знания, а в най-добрия случай някаква обща култура.
Тя не умее да развива индивидуалните умения на ученика, не умее да го насочва в професионален план. Не умее да създава добра комуникация между ученици, учители и министерство. Не умее да създава място за принадлежност и изобщо да се вменява смисъл да се ходи на училище (за сметка на това в XII клас по предмет наречен “Свят и личност” има специален час посветен на това учителя да ти обясни защо 12 години, аджеба, си ходил на училище). Вменява остарели ценности, психика на роб. На моменти имаш чувство, че живее в някаква посткомунистическа идилия. Защото за мен дори подредбата на чиновете, както се казва е погрешна.
В професионалния етап проблемите продължават. Ако учиш в такова училище ще бъде почти сигурно, че ще се сблъскаш с недостъпен език и напълно неефективна и не добре подготвяща в професионален план програма. Награждава се зубренето на чиста теория, а практиката и на 95% липсва. Самият материал също в една част е остарял и несъвпадащ с реалната практика. За важни предмети не достигат часове, за сметка на това се вкарват допълнителни напълно ненужни предмети. Тук проблема идва директно от министерството, защото един чиновник не е наясно защо не може да се наблъскат шест курсови проекта в последния срок в последната година на обучение, той просто си няма на идея за какво иде реч. За това и от части приветствам вторият етап на гимназиалната подготовка.
В този ред на мисли миналата година още по времето на правителството на Орешарски наляво и надясно се раздаваха едни анкети на ученици и учители и се правиха разни конференции. На учителите по английски, например, се обясняваше как ще имат на разположение три години (от 8 до 10 клас) да подготвят своите ученици за n-брой часове. Идеята беше да се разучи план, по който последните две години да са силно профилирани и да вървят с един солиден платен стаж в фирми. За мен тази идея в някои основни отрасли е толкова непостижима, че чак не за вярване.
Напълно съм съгласен, че бизнесът трябва да навлезе в училищната подготовка, но не толкова изкуствено и вмешателски. Това ще натовари фирмите финансово, а държавата бяга от отговорност за развитието на учениците. Според мен това трябва да се развие с ОТЛИЧНА комуникация между местен бизнес и училищата. Да се създадат обучителски центрове за практика в училищата и бизнеса постепенно да навлиза в тяхната територия, но не по принуда, а по необходимост. Да се изшлайфат млади специалисти, които още утре да могат да постъпят на работа в дадена фирма.
Но за целта трябва много желание и хъс. Добро образование се постига с много желание и много пари. Това е истината. Край на този вид на делегирани бюджети, повече свобода в програмата и повече свободен избор в индивидуалното развитие на един ученик(това в момента напълно липсва)и не на последно място повече стимул за учителите.
|
|
|
|
|
Balerion
|
|
Регистриран на:
07 Май 2014 17:15
Мнения: 183
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 23:28
Втори пост Цитат: В Русия, ако не се лъжа средно се завършва в десети клас. На какво отгоре трябва да караш още две години в училище? Повече ли ще научиш? Дванайсетокласниците вече са брадясали здрави мъже и развити жени, които още ги карат на училище да ходят, а те се скатават по цял ден, гледайки как да издянат часовете и да пият бира. Напълно безсмислено е.
Много по добра схема е край на средното образование в 10 клас и който каквото иска да прави в живота си. Ама ще кандидатства ли, ще работи ли, негова си работа, каквото му сърце иска да прави. Но да има избор и равнопоставеност!
Наистина ли вярваш, че един младеж на 16 години е напълно наясно какво иска от живота, че те на 18 не знаят? Средно образование до 10 клас е безмозъчна идея. Ако мислиш, че последните две години са скатавка, жестоко се лъжеш. И все пак зависи от училището, зависи от човека. Цитат: Тютюн е задължителен роман, точно защото дава добър поглед върху упадъкът на едно корпоративно общество. Напълно против!! Цитат: Аз съм против "Тютюн" и "Под игото". И обратно - за цялата тетралогия "Железния светилник" на Талев + "Осъдени души" на Димов Напълно за!! „Тютюн” не лоша книга, на някои наистина може да повлияе добре, но на мен не ми даде нищо, напротив чак на моменти ми е гнусна. Пълна с пропаганда, предъвкани идеи и е прекалено социално ангажираща. За мен такава книга няма място в програмата. „Под игото” се учи освен в 7 и в 11 клас, отново излишно. Книгата изчерпва литературната си стойност с това, че е първият български роман и че описва провала на Априлското въстание. „Чичовци” от друга страна е правилно попадение. Не знам какво пречи да влезе Караславов или Вежинов, че дори може би Пасков. Да засегна проблемите и в програмата по Литература за бързо. Общо взето, Литературата и Философският цикъл могат да бъдат доста приятни часове, но ако попаднеш да добър учител, ако ли не могат да бъдат истинско мъчение. В 9 и 10 се учи нещо като история на литературата. Зле изпълнено. Разните там средновековни български текстове са повече от излишни. Световните класики са засегнати повече от бегло. В 11 и 12 клас започва мазалото. Претрупана програма, с която учителите едва смогват. Много автори и много произведения. В един час може да се случи да бъдат взети три стихотворения на Далчев – примерно. Програмата трябва да се дооформи, да се отреже, а на места може би да се допълни. Цитат: Всички тия часове по литература са пълен булшит Единственото нещо което правят е да промиват мозъците на децата и да им налагат изкуствено някакъв модел на мислене. Не мисля, че е така. Разбира се, ако не попаднеш на „Авторът е имал предвид…”, което е пагубно. Но аз имам афинитет към литературата, тъй че не съм много безпристрастен.
|
|
|
|
|
Omega-x
|
Супер Марио или Смърт |
|
Регистриран на:
01 Фев 2002 23:43
Мнения: 4868 Местоположение: Demented Mind
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 05 Яну 2015 23:49
Тоя дето говори за немския модел, изпуснал ли е че, кандидастват там към то 4-5 клас? Поне мен в Австрия след 4ти клас искаха да ме пращат на изпит. Или че т.нар Фаххохшулета, демек Техникуми, са желано място от децата? Че те нямат нищо против да станат фрезисти, дърводелци или заварчици, като учат до 16, а до 18 са на стажове във местни производства.
Я вижте сега колко предпоставки има за тая система и как тя няма да работи в Бг.
___________________________________ <3Bandaids don't fix bullet holes<3 Taytay.
|
|
|
|
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 06 Яну 2015 01:45
what if they get me? написа: vanmx написа: Всички тия часове по литература са пълен булшит Единственото нещо което правят е да промиват мозъците на децата и да им налагат изкуствено някакъв модел на мислене. Излез. Хм, нещо много дефанзивно-фанатично реагираш. Имаш ли аргументи, че не е загуба на време, или твърде надълбоко те жегна?
|
|
|
|
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 06 Яну 2015 01:48
Omega-x написа: Тоя дето говори за немския модел, изпуснал ли е че, кандидастват там към то 4-5 клас? Поне мен в Австрия след 4ти клас искаха да ме пращат на изпит. Или че т.нар Фаххохшулета, демек Техникуми, са желано място от децата? Че те нямат нищо против да станат фрезисти, дърводелци или заварчици, като учат до 16, а до 18 са на стажове във местни производства.
Я вижте сега колко предпоставки има за тая система и как тя няма да работи в Бг. И кво? Предлагаш БГ икономиката да я кара без фрезисти, дърводелци и заварчици? Сички ше сме шефове, а германците ше бачкат за нас?
|
|
|
|
|
Omega-x
|
Супер Марио или Смърт |
|
Регистриран на:
01 Фев 2002 23:43
Мнения: 4868 Местоположение: Demented Mind
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 06 Яну 2015 15:39
Пръч написа: Omega-x написа: Тоя дето говори за немския модел, изпуснал ли е че, кандидастват там към то 4-5 клас? Поне мен в Австрия след 4ти клас искаха да ме пращат на изпит. Или че т.нар Фаххохшулета, демек Техникуми, са желано място от децата? Че те нямат нищо против да станат фрезисти, дърводелци или заварчици, като учат до 16, а до 18 са на стажове във местни производства.
Я вижте сега колко предпоставки има за тая система и как тя няма да работи в Бг. И кво? Предлагаш БГ икономиката да я кара без фрезисти, дърводелци и заварчици? Сички ше сме шефове, а германците ше бачкат за нас? Предлагам "фрезисти, дърводелци и заварчици" да бъде желана професия, а не всеки да иска да е мениджър.
___________________________________ <3Bandaids don't fix bullet holes<3 Taytay.
|
|
|
|
|
The Wolf
|
|
Регистриран на:
05 Юни 2011 15:04
Мнения: 1738 Местоположение: София,Люлин
В момента играе: Във форума.
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 06 Яну 2015 21:33
@Balerion: Нищо положително няма да произлезе от този закон, а ще настъпи само всеобщо объркване и прецаквация за учениците. Ако си прочел тезата, която развивам в няколко последователни поста си видял опасенията ми. Не разбирам също защо толкова си се натегнал за този профилиран втори етап. Все едно след тези две учебни години учениците ще станат завършени инженери, програмисти и прочие и ще могат по добре да се реализират веднага. Съжалявам, че разбивам илюзиите ти, но и сега в почти всяко средно училище има паралелки с различни профили. И те започват още от 7-8 клас, което прави доста повече време прекарано в специализация. Самия аз съм завършил с профил Програмиране и уеб дизайн. И въобще не работя в тази сфера, а повече от половината ми съученици работят на бензиностанции и в супермаркети. Сам си направи извода колко ще помогне интензивното изучаване на допълнителни предмети за две учебни години в профил, след като не помага за двойно повече. Мит е, че 11-12 клас ще извадят с вълшебна пръчица квалифицирани работници. Всичко в нашата образователна система е грешно направено и развито. За това са виновни подред: Министъра на образованието, който(който и да е от последните години) е тотално некадърен, през неговите съветници, които не си разбират от работата, стига се до спуснат отгоре(разбирай по втория начин) некомпетентен директор, веднага вкарващ свое обкръжение в училището си, което също не е наясно какво да прави, а гледа да си прибере заплатката в края на месеца. Виновни са и слабо мотивираните учители, получаващи ниско възнаграждение и гледащи да си изрецитират по памет урока, мислейки, че с това се изчерпва работата им. Да не говорим колко от тях също са некадърни и слабо образовани. Никой не е длъжен да обръща внимание на индивидуалните качества на даден ученик обаче. Да не говорим пък индивидуално отношение към всеки един. Това не е по силите на никой учител. Тук се намесва родител!. Той трябва да знае от какво се интересува детето му или да е прозрял някакви заложби в него и да го насочи към специализация на умението/интереса му. Само че и повечето родители са тотално незаинтересовани от децата си. Странно общество сме си ний, българите, колкото повече разчупваш даден проблем излизат все повече и повече причини за него, а дори все още не си близо до корена му Психика на роб никой не може да ти вмени, или я имаш, или не. За липсата на смисъл да се ходи на училище си прав. Вече това е маловажно. Едва ли не се ходи на училище, колкото да се отбие номера. Задавал ли си си въпроса как? Как всички тези неграмотници, на които им четем всяка година бисерите от матурите, въобще са стигнали до правото да се явят на матури? И идва лесния и плашещ отговор - такава е политиката на училищата, те пускат всички от клас в клас, пишат тройки по милост и им връзват гащите. Обаче по притеснителното е защо го правят това? Истината е, че на никой не му се занимава допълнително с потенциалните повтарящи, по право те имат възможност за поправка през лятото, ако имат двойка, да не говорим, че училището ще търпи санкции за всеки един останал в същия клас. Министерството ще провери колко от учителите в училището въобще могат да преподават кадърно и защо се е стигнало до изоставащи в учението. Ще се разкрие защо всъщност има повтарящи и ще последват уволнения на учители, директори, съветници. И всички искат да избегнат това. Колко лесно е да завъртиш по една тройка и да си продължаваш напред към следващата учебна година. Затова и никой от учениците не се притеснява дали ще остане да повтаря класа и като има гарантирана тройка, за какво да се напъва да учи нещо? Да, наистина вярвам, че един 16 годишен човек, не употребяващ наркотици и без психични отклонения може да взима адекватни решения за себе си. Огледай се - света не е това, което е бил преди век. Сега на толкова години девойки забременяват, хора стават бащи. На 16 много момичета и момчета отиват да живеят и учат на квартири в други градове и държави и се оправят често съвсем сами. Мислиш ли, че на 16 ти трябва някой да те води за ръка? Съзряването и осъзнаването на човек става на доста по ранен етап вече. Кога си завършил средното си образование? Какво толкова научи в 11 и 12 клас, което не знаеше? За скатаването съм пределно ясен - цялата система е такава, написал съм по горе. От министъра, през учителите до учениците всички гледат да отбият номера и да минат леко. Това е моментната ситуация. vanmx написа: Всички тия часове по литература са пълен булшит Единственото нещо което правят е да промиват мозъците на децата и да им налагат изкуствено някакъв модел на мислене. И какво предлагаш? Да няма такъв предмет, а? И да дойде момент, в който децата ще знаят кои са Скалата и Кристиано Роналдо и ще са им гледали всички филми/мачове, но идея няма да си имат кои аджеба са тези Павел Вежинов, Никола Вапцаров и Елин Пелин да речем? Пръч написа: И кво? Предлагаш БГ икономиката да я кара без фрезисти, дърводелци и заварчици? Сички ше сме шефове, а германците ше бачкат за нас? Много ме радва как отговаряш. Напомняш ми на мен преди няколко години Личи си, че имаш находчиви идеи, макар и трудни за реализация, ако намалиш иронията ще е идеално.
|
|
|
|
|
Маце Борко
|
|
Регистриран на:
08 Фев 2008 21:42
Мнения: 8553
В момента играе: Російський військовий корабель? Іди нахуй!
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 06 Яну 2015 23:22
Тая тема е hilarious
___________________________________ "Моридина, който по принцип е човек интелигентен с богата обща култура, но в същността си е комплексиран простак..." - Алминатора
"напарфюмиран печен ебач" - кримсънчето
|
|
|
|
|
Motorolaz
|
|
Регистриран на:
09 Фев 2013 23:10
Мнения: 687
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 07 Яну 2015 01:43
Но също така навява скръб на сърцето
___________________________________ “If children were brought into the world by an act of pure reason alone, would the human race continue to exist? Would not a man rather have so much sympathy with the coming generation as to spare it the burden of existence" Arthur Schopenhauer
|
|
|
|
|
- Алминатора -
|
|
Регистриран на:
16 Авг 2010 21:30
Мнения: 966
|
|
Заглавие: Re: Нека развеначем някои митове за Комунизма... Публикувано на: 11 Яну 2015 02:38
дървени философи
много кухи и празни приказки като цяло
а тоя wolf е тъп за трима
___________________________________ САМО АЗ СЪМ ОТ КЪРДЖАЛИ ПУТКИ
Все аркадаши сме...!
|
|
|
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения
|
|