


Цитат:
Вторият етап от транспортирането на гигантския реактор до „Лукойл Нефтохим Бургас" продължава и днес. До края на деня мегаструктурата трябва да бъде доставена, по улиците на града тя се движи със скорост от 1 до 5 км в час. Най-тежките товари, минавали някога през територията на България за всички времена, ще бъдат заснети от екип на "Discovery Channel", за поредицата Мега структури.
В истинска атракция за бургазлии се превърна транспортирането на 57-метровия реактор, предназначен за строящия се нов комплекс в бургаската рафинерия. Самоходната модулна платформа, управлявана от специален пулт и тежаща 19 тона, върху която беше пренесен мегатоварът, на 7 септември премина първия етап от маршрута и се спря в 18.00 часа на Кронoшпан.
Товарът, пренасян на високия 9 метра реактор, тежи 1656 тона, заедно с платформата. Тя е разположена върху 240 колела, а на нея са монтирани управляеми до милиметри оси, така че товарът да е разпределен правилно и при завои да не се позволява наклон в една или друга посока.
Белгийската фирма, извършваща превозването на мегамашините, е внесла неотменима и безусловна банкова гаранция в размер на 500 000 лв. Тя ще бъде използвана, в случай на повреждане на наличната инфраструктура по трасето, както това се случи при преминаването й вчера. При завой на гигантската структура от пристанището към бул. "Демокрация" товарът засегна тротоара и там плочките пострадаха, въпреки че имаше поставени метални платна.
Въпреки, че екипите на "Discovery Channel" не бяха забелязани тази сутрин, много любопитни граждани излязоха в ранните часове да видят чудовищния товар.
Само след седмица, на 15 септември втори реактор със същото предназначение и параметри ще повтори маршрута. И двете съоръжения тежат по над 1400 тона без превозващата ги платформа. Всяко от тях е дълго над 56 метра, високо девет и широко шест метра.