Та, откъде да започна?
Grinding Gear Games е Новозеландска компания, която се състои само от десет, но упорито трудещи се мъже в името на Висшата кауза. Проектът е бил започнат още през далечната 2006 година и обявен едва септември тази година. Отначало е бил само един човек - Крис Уилсън, след което с още един приятел се набутали в техния гараж да продължат проекта (позната история общо взето), като накрая успяват да привлекат към себе си още цели осем човека. Та, с какво толкова играта е толкова уникална от другите в жанра?
Като за начало, тя е къде по-мрачна даже и от предстоящото Диабло ( за кой ли път го споменавам ама няма как), и в същото време има доста прилична визия. И Е БЕЗПЛАТНА!
Да, cash shop ще има, но няма да е познатия ни от другите игри, т.е. предметите там са чисто козметични и не влияят по никакъв начин на баланса в играта (от типа на по-готини ефекти при някои магии, преименуване на героя, смяна на цвета на дрехите и т.н.).
Засега са обявени три от общо шестте класа в играта - Marauder ( който се води strength герой), Ranger (dexterity) и Witch (съответно intelligence). Това ще са и статистиките в играта. Другите три необявени класа ще представляват хибриди от първите три. Дотук нищо ново. Но нека погледнем самото развитие на героя.
Всеки герой може да придобие всяко умение в играта, като например воина да мята огнени топки или мага да се бие с меч. Но по принцип играта е измислена така, че да те насърчава да използваш уменията на дадения персонаж (примерно ако играете с мародер, ще ви е къде по-лесно и ефективно да инвестирате предимно в strength).Ами, и дотук нищо особено, ще кажете, виждали сме го в Guild Wars и тем подобни. А какво ще кажете, ако разберете, че след всяко ниво получавате стандартна точка, която обаче можете да използвате за да изучите едно пасивно умение, общия брой на които наброява около 1000! (реална цифра, не си измислям
Всяко оръжие може да притежава от един до няколко сокета, в които да се слагат gems и които могат да се местят от един предмет на друг свободно. Уникалното в случая е, че тези скъпоценности ви дават самите магии и качват ниво заедно с вас! Освен това има и сокети за модификации на уменията, примерно ако имате fireball можете да го модифицирате така, че да стреля две огнени топки наведнъж, а защо не и няколко подред с един клик! Има и gems, които създават енергийна бариера около вас, която да ви защити докато седите на едно място (примерно като използвате frost nova или гореспоменатото мултиплициране на магията). Ако искате да покачите имунитета си към дадена магия пък (примерно frost nova), трябва да я имате и да добавите модификационен камък към нея, даващ резистенция към чуждите такива. И това е едва началото.
За PvP маниаци като мен също са помислили - ще има специални арени,на които да се млатим на воля и се очаква да има награди в края на всеки сезон. Гилдии също ще има, както и чат канали.
Също така сървърите ще бъдат разделени на ''лиги'', където ще важат най-различни правила - от това да няма регенерация на мана до това да загубите героя си перманентно при смърт ( hardcore mode). Също и други, при които сървъра почва с даден брой хора и лека полека елиминира хората с по-малко експириънс докато не останат само ''батките''. Съществува и даже възможност да си платите за свой собствен сървър, където вие създавате правилата!
Играта е все още в алфа разработка, но скоро се очаква да пуснат затворена бета, за която може да се запишете като се регистрирате на техния сайт. Очаква се бетата да бъде пусната първата четвърт на 2011, т.е. уж най-късно в края на март трябва да я пуцаме.
Историята - за нея все още не се знае много, но както подсказва и самото име, вие сте прокудени от собственото си кралство поради неспазване на законите, но вместо да ви припишат смъртна присъда,те решават да направят нещо далеч по-жестоко - да ви пратят на континента Wraeclast, където бродят всякакви страховити създания, чието единствено желание е да заситят глада си. Вие започвате захвърлени на брега и трябва да си пробиете път до първия град в играта. Историята, ако вярваме на това което казва Крис, няма да бъде разказвана под формата на досадни монолози, а ще накарат играча да почувства разрушението и отчаянието на положението, в което се намира. Също така гадовете са направени така, че да ви обграждат при първа възможност. Това, комбинирано с мрачните и неприветливи подземия и катакомби с епичен бос накрая, както и литрите кръв, разливани наоколо прави играта доста по-мрачна и ''сериозна'' от излезлите напоследък.
За тези които искат да я играят сами също е помислено, макар че офлайн вариант няма.
Ето и сайта на играта - http://www.pathofexile.com/leagues/
Интервю относно новия клас ''Вещица'' и превю на играта като цяло.
http://www.pcgamer.com/2010/12/17/witch ... able-class
http://www.gameplanet.co.nz/pc/games/16 ... -of-Exile/
Тук Крис обяснява по-подробно системата на уменията в играта :
http://www.youtube.com/watch?v=Xdq4Bi72i8Y
А ето и малко клипчета от самата игра :
http://www.youtube.com/watch?v=puhioIlUz0Q
http://www.youtube.com/watch?v=iaFXuK4qO6w
http://www.youtube.com/watch?v=1juvhPizt3U - тук Крис коментира играта докато я играе.
Е това е всичко от мен засега и добре дошли на континента на прокудените!