->Изход<- написа:
Лошо няма, че играта ти харесва. Но не си криви душата втората беше пълна с филъри и e спорно до колко е рпг (да не говорим за razwalq]ata role-play-а механика с парагон и ренегейд, пряко служещи за persuasion).
Куестовете, които могат да бъдат решени без нито една престрелка се броят на пръстите. Май единствения, за който се сещам е loyalty мисията на Самара. А щом куестовете се минават преди всичко със стрелба ми е малко трудно да определя играта като RPG с шутър елементи. Обратното е значително по-точно.
Съгласен съм, че играта е пълна с филъри. Ако трябва да бъдем точни, тя цялата е един гигантски филър - целта на съществуването й е да бъде мост между първата и третата част.
Парагон/ренегейд механиката действително беше ужасна, но можеше да се оправи... чрез експлойтване на бъгове
Но всичко това няма нищо общо с жанра на играта.
Трудно е да се намери ролева игра, която не се състои 80% от бой. Причина за това е фактът, че такава левелинг система се балансира много лесно - просто умножаваш количеството опит по даден брой опоненти. Оттам нататък само определяш количеството експириънс който е необходим за вдигане на ниво.
Не че не съществуват изключения (Planescape Torment, VTM: Bloodlines), но те са точно това - изключения. В 95% от RPG-тата се прогресира чрез бой - още от '70-те години на миналия век и първия Dungeons & Dragons.
Причината поради която Mass Effect е определяна като "RPG с шутър елементи" е фактът, че екшънът, макар да съставлява 80% от играта, е просто
филър - неговата функция е да запълва време и да те отведе от един диалог към друг. Диалозите и историята са важните неща - боят е сложен само за губивреме. Няма как, без него играта щеше да се превърта за 5-6 часа.
"Шутър с RPG-елементи" са игрите с excuse plot - продукти, в които екшънът е истинската цел, а сюжетът и сетингът (доколкото ги има) служат само за оправдание на пердаха. Това определено не може да се каже за МЕ, която си е story-driven игра откъдето и да го погледнеш.
Не ме разбирай погрешно - и мен по някое време безспирният екшън започна да ме дразни яко. Но това няма никакво отношение към жанра на играта. Боят е много, да, но акцентът не е поставен върху него.
Draksis написа:
Вега...
КАКВО Е ТОВА, БОЖЕ МОЙ?!?!
Сериозно, това ли е "опитният войник"? Че той мяза на карикатура бе! Аз като чух "experienced soldier" си представих нещо като Шепърд, не това пънкарче със селски изглед.
Лиара също изглежда зле. Не колкото Вега, но все пак зле.
Джунейд написа:
Филмът по Mass Effect...
Имаме тема за него -
http://pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=61996Bad Zealot написа:
Индоктринирането на Цербер...
Не е сигурно, че са индоктринирани.
"When it was announced that no matter what Shepard decided at the end of ME2 Cerberus would be coming after them, many fans, particularly if they had a Renegade playthrough, wondered what happened between the two games to cause this. Although we only have this one line, “They are indoctrinated” to speculate about right now, fans of the Mass Effect comics and novels might have been guessing that Cerberus, or rather the Illusive Man, has been indoctrinated since the First Contact War. Mass Effect: Evolution from Dark Horse comics in particular explored the origin of the Illusive Man and revealed that those aren’t crazy contacts from the future that he is wearing - his glowing blue eyes are a result of touching a Reaper Artifact.
ME fans know just from the games that coming in contact with Reaper technology usually results in indoctrination. When Jack Harper endured a physical change and created the identity of the Illusive Man after touching the artifact, was he already indoctrinated? That’s just one of the questions that one-off line certainly pushes fans to ask (and will almost certainly be answered in Mass Effect 3)."Надявам се да е нещо по-завъртяно от обикновена индоктринация, защото иначе ще бъде ебаси антиклиматичното разкритие - то 90% от феновете подозираха че така ще стане.
Аджеба, понеже гледам, че никой не го е постнал...
BioWare обявиха фен конкурс за лицето на female Shepard. Играчите могат да избират измежду шест дизайна, като победителката ще се появи на обложката на МЕ3.
Ето и вариантите:
