Star Wars: The Old Republic

Игри за PC
Публикувай отговор
Rinso
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Май 2011 17:25
В момента играе: Lord of the Rings Online, Dragon Age 2, Warhammer 40,000: Dawn of War 2

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Rinso »

Преди седмица-две около час и половина геймплей лийкна в нета. Посещавайки линка сега, гледам са го свалили вече :|

Как да е, след като го изгледах този час и половина вече сериозно се колебая дали ми се занимава с играта... Темпото ми се струва бавничко (но и играча много се туткаше), а самата игра си е просто WOW в Star Wars сетинг. Битките, ползването на уменията, дори придвиждването от една точка до друга посредством някакъв превоз, всичко е все едно гледаш WOW. Графиката по-скоро ми хареса, и ми изглежда като че ще върви и на по-скромни машини.
PvP не видях, но с риск да се повторя, ранното PvE (8-10 lvl. беше май) си е WOW със Star Wars скин и малко по-хубава графика. Куестовете си бяха точно в стил "Иди еди-къде-си и убий 15 еди-какви-си". Прочутите озвучени диалози са си там, обаче са си в типичен BioWare стил на "добряшки отговор, неутрален отговор и злодейски отговор". Подобно на KOTOR-ите, и тук явно си има някаква кармична скала относно етичната принадлежност на героя, демек, някои отговори и действия го приплъзват към Светлата Страна, други - към Тъмната.
От companion-ите много не се видя; човекът играеше с Jedi Knight и си имаше дроид, подобен на T3-тата от KOTOR-ите. Машинката помагаше в битките и дори имаше момент, в който диалозите, които героят водеше с едно NPC, му се отразяваха, донякъде подобно на в Dragon Age.

Основния проблем на играта, доколкото мога да съдя от тоя час и нещо, е че е еднообразна и банална. Не бих казал че изглежда чак неприятна за игра, но не знам тия сума ти години разработка в какво са отишли, при положение, че - отново - играта наистина изглежда доста изкопирана от WOW на ниво геймплей.
Хубавото... покрай приликите с WOW, ми се струва, че играта е взела и добрите черти на същата - изглежда достъпна и интуитивна за усвояване. Определено е дружелюбна към casual геймъри - много често, изглежда, се случва героя да бъде наобиколен от групичка неотстъпващи му по lvl мобове, но въпреки численото превъзходство, успява да надделее, айде, не чак с лекота, но доста категорично и безкомпросино. Уви, пак го има момента, в който колиш групичка врагове, а приятелчетата им седят на 10 метра разстояние и гледат равнодушно, чакайки да им помогнеш и на тях да предадат богу дух, тъй че AI-то и то е на ниво WOW-моб. Предполагам, че играта ще си има момент на зарибяване, пак поватарям че не ми се стори неприятна, а само банална.

Между другото, ако това са стари новини за вас, сори за времезагубата, но прегледах темата няколко страници назад и нищо не се споменаваше конкретно за това, та...
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Имаш предвид клипчето по Justin TV ли? Щях да давам линк към него, но го свалиха почти веднага.

Въпросният пич, който явно за пръв път играе MMORPG, не можеше да се оправи дори с камерата - героят му се въртеше в кръг :lol: Боят е много динамичен, виждал съм играта наживо. Героят може да скочи на 3-4 противника и да ги избие с по два удара всеки. Това не се забелязваше в клипчето, защото джедаят беше танк, стартовата зона е по-спокойна от другите и тоя Джъстин явно за пръв път хваща мишка.

Куестовете, които бяха представени, са от тъпите. Има четири вида куестове - personal story (класови куестове), world story (галактически куестове), flashpoints (инстанции) и grind missions (това, което Джъстин ни демонстрира). В началото стори-куестовете са малко, а и пичът гриндеше за левел, така че разбирам объркването ти. Има и много по-интересни мисии, бъди спокоен.

Dialogue choice и Force Alignment meter-а ги има, но не са баш като тези в KOTOR. Ако искаш, ще пиша и за това, но айде да е в някой друг пост, че тоя стана застрашително дълъг.

Нещата, които споменаваш, са характерни за всяко едно ММО, не за WoW. Засега уникалните елементи на TOR са:
- пълният войс-оувър
- наличието на (и акцентът върху) история
- някои уникални фийчъри, например companion-системата и наличието на няколко различни ендинга

Ако сложим това настрана, играта е едно сравнително стандартно ММО, от калибъра на WoW, EverQuest, Guild Wars, Lineage II и т.н. Байоуеър още от самото начало казаха, че няма да преоткриват топлата вода и да имплементират радикални концепции, които не биха се приели добре от феновете. Приеми го като стандартна онлайн игра, примесена с елементи от стандартна BioWare-игра.

AI-то варира. Различните мобове използват различен поведенчески алгоритъм - повечето са на ниво "пернишка тухла", но има и някои, които могат да работят в екип и да се допълват взаимно (предимно босовете и антуражът им).

Какви PvP и companion-и си очаквал на 8-и левел?

И да завърша с нещо много важно, за което малцина си дават сметка: това е НЕДОВЪРШЕНА ВЕРСИЯ на играта. Всичко видяно може да бъде променено преди TOR да излезе на пазара. Затова мразя лийковете, защото показват недоошлайфаната игра, която после хората се надпреварват да плюят.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

@Rinso: Виж това клипче и обърни внимание на коментарите на тестерите - почти неизменно хвалебствени. Това е добър знак.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Rinso
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Май 2011 17:25
В момента играе: Lord of the Rings Online, Dragon Age 2, Warhammer 40,000: Dawn of War 2

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Rinso »

E, Минотавре, щом си виждал играта на живо, окей, приемам всичко което казваш. Но да, клипчето по Justin TV имах предвид. На мен лично ми беше доста интересно да го гледам, защото имам сериозно намерение да се захвана с TOR, но наистина ми се стори доста WOW-подобно, та ентусиазма ми малко поувехна. Ако казваш, обаче, че играта предоставя повече от видяното в тоя час - окей, приемам го на доверие.

Интересно ще ми е да пуснеш малко повече инфо за куестовете, по-специално за класовите и галактическите. Флашпойнтовете имам идея какво са, а гринда го видях доста подробно. Примерно, в лийка на Джъстин, когато към края се сблъска с някакъв поддал се на Тъмната страна джедай и в последствие си направи светлинния меч, това класов куест ли беше? И тия класови и сетингови куестове ще са по-свежи от "Убий 50 дроида", надявам се?

Диалогът ми се вижда подобен на Mass Effect, а това с влиянието върху Force Alignment-a го отбелязах като елементарна прилика с KOTOR-ите. Предполагам, че не е същото, но за това си напомня. То не че е лошо де, наротив.

Сега, не че не си прав, че много от нещата ги има и в други MMO-та освен WOW, но айде, не е като да ми кажеш, че няма нищо общо. Да речем, придвиждването със спийдъра от точка А до точка Б си е едно към едно с язденето на грифоните/уивърните в WOW. Битките са същата работа - цъкаш моба и почваш да помпаш умения с клавиатурата, докато го autoattack-ваш. Не че това са лоши идеи, просто вече съм го играл това, макар и в друг фантастичен свят. Но ако има и още неща, невидели се досега - окей, чакам да ги видя.

PvP и companion-и не съм очаквал, просто отбелязвах, че за тях все още няма много инфо. На тоя етап предполагам, че companion-ите ще са като в Dragon Age, но без опциите за подробно развитие точка по точка и умение по умение. Но интеракцията с тях, очаквам да е голяма работа.

Все пак, добре е да знам, от някой който е виждал играта от първа ръка, че клипчето на Джъстин не е пълната картинка, щото не беше много яка такава.
Аватар
Jedi Knight
Мнения: 713
Регистриран на: 29 Авг 2004 21:17
В момента играе: League of Legends
Mass Effect
Местоположение: Dantooine
Обратна връзка:

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Jedi Knight »

Rinso написа:Битките са същата работа - цъкаш моба и почваш да помпаш умения с клавиатурата, докато го autoattack-ваш. Не че това са лоши идеи, просто вече съм го играл това, макар и в друг фантастичен свят. Но ако има и още неща, невидели се досега - окей, чакам да ги видя.

Няма auto-attack в тази игра, всичко са умения ;)
Sirius написа:п.с. Котаракът вкъщи, бидейки гаден езичник, нагъва шунка за 22 лв килото като невидял и се е охранил до внушителните 8 килограма.
Z-Rock
Rinso
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Май 2011 17:25
В момента играе: Lord of the Rings Online, Dragon Age 2, Warhammer 40,000: Dawn of War 2

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Rinso »

Нима? Е, това е добре. Значи ще са по-динамични, отколкото изглеждаха 8)
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Auto-attack няма. Един клик - един удар. Всяко оръжие има определен обсег и след всеки удар има 1-2 сек. през които не можеш да атакуваш, така че трябва да преценяваш добре тайминга и дистанцията.

Ако трябва да бъдем точни, то и WoW и TOR са клонинги (поне като геймплейна механика) на оригиналния EverQuest от 1999-а. Последната въведе почти всички неща които сега приемаме за даденост, включително trinity-системата.

За куестовете мога да разказвам надълго и нашироко, но по-добре ми се обади по Скайп, че не мога да използвам форума като личен чат.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Georg Zoeller написа:Enemies will definitely not just stand around waiting to be attacked, even though, in the end, that's kind of their purpose in an MMO (they are enemies, after all).

A few examples:

They engage in a variety of activities when not in combat, which include patrols and overwatch over areas where that makes sense.

When traversing through hostile territory, it is usually a good idea to fully assess the situation before attacking - just because there's two sandpeople leisurely lounging at the sarlacc pit, it doesn't mean there isn't a sniper deployed on a dune nearby covering the camp.

At some times, this can be even a bit unfair - Who'd know that the emergency protocol for the missile platform involved a special ops team rappelling in from above when the alarm is triggered... or who knew that the Jawas had shoulder mounted rocket launchers in their backbacks.

When engaged, blaster wielding humanoids often attempt to disperse and find cover, which can mix things up. Humanoids that perceive friendly targets engage enemies will often join the fight as well.

Droids are usually a bit more straightforward, as their programming often miraculously omits that sense of self preservation seen in humanoids. Few might take cover, but then again, if you have big guns or deploy-able shields, you might not have to.

Smarter / Stronger enemies also react to changing conditions in battle. If a smuggler or agent think they can be a ******** and try to wear down an entire encounter full of enemies by slowly taking potshots from cover, they'll be surprised to find that thermal detonators or targeted headshots make a very effective counter to that kind of behavior.

Many enemies encountered in the game will have access to special attacks, defense or other abilities, many of which are staples of the Star Wars universe. Bosses, especially force users, often have a wide array of abilities and the player will have to watch things like 'not fighting a guy that has Force Push while standing at the edge of the Sarlacc Pit'.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Днешният ъпдейт - Trooper Character Progression.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Theron Fears
Мнения: 158
Регистриран на: 22 Юни 2009 11:19

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Theron Fears »

Vanguard-a изглежда интересен. А ще има костумизация на броните нали? Цветова гама поне да се избира, или няма да има такова нещо?
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Theron Fears написа:Vanguard-a изглежда интересен. А ще има костумизация на броните нали? Цветова гама поне да се избира, или няма да има такова нещо?


Йок. Appearance tab засега няма. Има helmet toggle, ако се интересуваш.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Аватар
Jedi Knight
Мнения: 713
Регистриран на: 29 Авг 2004 21:17
В момента играе: League of Legends
Mass Effect
Местоположение: Dantooine
Обратна връзка:

Re:

Мнение от Jedi Knight »

В момента системата позволява да използваш цветовата гама на нагръдника за цялата си броня.
Sirius написа:п.с. Котаракът вкъщи, бидейки гаден езичник, нагъва шунка за 22 лв килото като невидял и се е охранил до внушителните 8 килограма.
Z-Rock
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Jedi Knight написа:В момента системата позволява да използваш цветовата гама на нагръдника за цялата си броня.


Сигурен ли си? Когато питахме Ериксън за броните, той каза, че няма опция за боядисване - зелената броня на трупъра не можеш да я направиш червена.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Аватар
Infernal
Мнения: 565
Регистриран на: 19 Яну 2011 19:35
В момента играе: на компютъра

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от Infernal »

Някой знае ли нещо за system requests на играта? Да знам дали ще ми тръгне
VALEN7INVS
Цар
Мнения: 8458
Регистриран на: 18 Ное 2001 08:24
Местоположение: Амстердам, Нидерландия
Обратна връзка:

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от VALEN7INVS »

Хмм, отдавна не бях попреглеждал ъпдейтите, но определено от всичко, което видях, най ми се понрави войникът на републиканците. Ебати иронията. :?

Само като си помисля, че плановете ми бяха да играя някой от ситските класове.. А и двата са толкова жалки и долнопробни.. :lol:
QVOD·EST·SVPERIVS
EST
·SICVT
QVOD
·EST·INFERIVS
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Мнение от Минотавъра »

Billy Wonka написа:Някой знае ли нещо за system requests на играта? Да знам дали ще ми тръгне


Ниски ще са, това е ММО.

Валентин написа:Хмм, отдавна не бях попреглеждал ъпдейтите, но определено от всичко, което видях, най ми се понрави войникът на републиканците. Ебати иронията. :?

Само като си помисля, че плановете ми бяха да играя някой от ситските класове.. А и двата са толкова жалки и долнопробни... :lol:


Sith Inquisitor Class Trailer
Sith Warrior Progression

What were you saying, mate?
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
Аватар
Infernal
Мнения: 565
Регистриран на: 19 Яну 2011 19:35
В момента играе: на компютъра

Re:

Мнение от Infernal »

Минотавъра написа:
Billy Wonka написа:Някой знае ли нещо за system requests на играта? Да знам дали ще ми тръгне


Ниски ще са, това е ММО.




да ми сложат 256 mb video с p.s 3 и загинах :D, дано са като на wow CAta тя ми вървеше
Аватар
doggymien4o
Мнения: 1352
Регистриран на: 30 Мар 2009 20:04
В момента играе: Квот фана
Местоположение: София

Re: Star Wars: The Old Republic

Мнение от doggymien4o »

Е ти Катаклизъм в Близз ли си цъкал? Щото тази ще е платена :)
жената трябва да прави само 70 неща - 69 и мусака
...master freakout...
...the world is full of shit...
Минотавъра
Мнения: 1732
Регистриран на: 08 Фев 2004 14:09
В момента играе: Mozilla Firefox
Местоположение: Гори тилилейски
Обратна връзка:

Re: Re:

Мнение от Минотавъра »

Billy Wonka написа:да ми сложат 256 mb video с p.s 3 и загинах :D, дано са като на wow CAta тя ми вървеше


Абсурд. Играта ще е лека, но не ЧАК ТОЛКОВА лека - енджинът на WoW е на равнище 2001-а.

Подозирам, че ще е нещо като Star Trek Online - 2x1.8 GHz процесор, 1 GB RAM, NVIDIA GeForce 7950 / ATI Radeon X1800.
Remember when you could play multiplayer without 15-year-olds insulting your mother or questioning your sexuality? Good times...

Алкохола - враг на пола, с плодов сок - към полов скок!
VALEN7INVS
Цар
Мнения: 8458
Регистриран на: 18 Ное 2001 08:24
Местоположение: Амстердам, Нидерландия
Обратна връзка:

Re:

Мнение от VALEN7INVS »

Минотавъра написа:
Валентин написа:Хмм, отдавна не бях попреглеждал ъпдейтите, но определено от всичко, което видях, най ми се понрави войникът на републиканците. Ебати иронията. :?

Само като си помисля, че плановете ми бяха да играя някой от ситските класове.. А и двата са толкова жалки и долнопробни... :lol:


Sith Inquisitor Class Trailer
Sith Warrior Progression

What were you saying, mate?

Е точно за това говоря. :?
QVOD·EST·SVPERIVS
EST
·SICVT
QVOD
·EST·INFERIVS
Публикувай отговор