Карането на електричка има нещо различно от карането на нормална кола с което трябва да се свикне първоначално и то е че заради регенерацията на енергия в момента в който отпуснете педала на газта ви се бият нещо като спирачки. Това води но неравномерна возия, все едно постоянно тръгни-спри. За да не се получава така трябва да свикнете да не отпускате педала докрай, когато искате колата да продължи равномерно да се движи напред. За сметка на това в градски условия спирачката почти не се ползва, освен за пълно спиране.
На коните това се регулира от перата зад волана, на 0лево ниво нямаш реген и караш като нормално, но ако се свикне на ниво 3 в градски условия наистина можеш да караш само с педала на газта (и да, стоповете светят ако се отпусне газта, да няма фалове)
А спирачката на Нисана, колко съм псувал, че не мога да я намеря(не, не съм карал Мерцедеси, и не, не знаех къде им е) чак клипче си пуснах. После гледам са залепили лепенки Та не съм бил само аз явно.
Регистриран на:
21 Мар 2002 19:51 Мнения: 10938 Местоположение: София
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 15 Юли 2022 10:51
Аз съм карал само хибриди (някакъв хюндай tucson и тойота rav 4). Супер неудовлетворяващи, особено на извънградско. Сложили са им двигателчета на трабант едва ли не и се мъчат като грешници със 120. Хюндая возеше ужасно, а тойотата що годе не ужасно . А и разходът отива до небето. Някой път ще пробвам електричка.
___________________________________ Гипчо ( ◕ Y ◕ )
The Grim Reaper
Шефа на Кенефа
Регистриран на:
30 Ное 2003 14:14 Мнения: 7904 Местоположение: Троянски манастир
В момента играе: на троянска чушка
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 15 Юли 2022 16:25
Gipo написа:
Аз съм карал само хибриди (някакъв хюндай tucson и тойота rav 4). Супер неудовлетворяващи, особено на извънградско. Сложили са им двигателчета на трабант едва ли не и се мъчат като грешници със 120. Хюндая возеше ужасно, а тойотата що годе не ужасно . А и разходът отива до небето. Някой път ще пробвам електричка.
Я си провери данните, щот Rav4 Hybrid са били винаги с 2.5 бензин и определено не се чувства като в трабант като му стигнеш софтуерното ограничение от 190 км/ч на аутобана без особени усилия с последното поколение.
Корейските кашони много си вдигнаха качеството последните 10 години, но все още интериора е дразнещо евтина пластмаса освен в най-високите тримове, които очевидно не са в Спарк.
А иначе винаги съм бил кур за бакшишите, така че винаги ми става наполовина пишката като седна в Спарк - карал съм им всичко без тъпото бмв и и бусовете, ама кат цяло и нямам зор да плащам повече - e-Up или тъпата шкода с ръчните огледала са супер.
Регистриран на:
28 Сеп 2002 08:47 Мнения: 16967
В момента играе: No man's sky
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 16 Юли 2022 14:56
+1 за спарк. Много ги харесвам като услуга и ги ползвам в някакви ситуации, но не твърде често (хем да съм без моята кола, хем и да не съм пил). На мен сефтето ми беше точно с тъпото им бмв и като цяло усещането от бързото ускорение беше велико.
Изключително много ме кефи дизайна на последното поколение електрически корейски кошници, обаче (за разлика от грозните фолксвагени, бмвта и мерцедеси). Влюбен съм! Някои вече са и по софийските улици. За мен това се доближава до епичността на Форд Ка навремето, която промени изцяло тенденциите и наложи цял нов стил на дизайн за следващите две десетилетия
Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 6
Kia EV6
___________________________________ [02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Gen.Toast
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52 Мнения: 1382 Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 16 Юли 2022 21:13
denik написа:
Hyundai Ioniq 5
Но засега имах възможност да карам и да се возя в Up!овете от спарк, не съм имал контакт с остатъка от гамата.
Регистриран на:
01 Окт 2005 20:03 Мнения: 6137 Местоположение: Sofia/Bulgaria/EU
В момента играе: League of Legends
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 27 Юли 2022 12:53
И така в последните дни имах възможност да карам VW e-up както и малките шкодички. Като цяло очакванията ми бяха ниски, но се оказах приятно изненадан. Количките на първо място не се чувстват тясни когато сте на предните седалки. Отзад вече не знам. Изненадващо, но въпреки че тези два модела са най-евтините, окачването им сякаш беше най-компфортно. Като интериор и екстериор естествено предпочитам Ъп-овете, шкодичките ми идват твърде евтини и ожмулени, включително и както вече беше отбелязано идва с ръчни огледала.
Няколко особености. От двата модела първо попаднах на Up и ми трябваха няколко минути за да разбера как се включва. Почнах да търся старт бутон и видях, че има ключалка, точно като на нормална кола от преди 20 години. Казах си: "Не може да е това" и продължих да търся. Накрая бавно започнах да приемам истината, че на колата ѝ трябва ключ да запали и почнах да го търся. Оказа се в една от малките жабки на таблото. Беше класически сгъваем ключ на VW като на пасат от 1998г. Последва друг проблем. Дадох на "контакт" разсъждавайки, че така колата трябва да е включена. Нали е електрическа? Обаче пак не щеше да се приведе в движение, усетих че и волана е твърд, което значи, че колата изобщо не беше включена. Оказа се че трябва да завъртя ключа и да го задържа завъртян, точно като че ли се пали класически автомобил, което ми се стори безсмислено, но както и да е.
Като изключим първоначалната сага със запалването, останах очарован от ъп-чето. Вози много добре. Ускорява. Интериора е модерен и комфортен. Климатика работи добре. Музикалната система е супер. Като цяло най-много се доближава до класически автомобил, включително има ръчка като на автоматик за избор на движението.
За разлика от другите модели при ъпчето и шкодата, няма регенерация освен ако не натиснете спирачката. Това прави самото движение доста плавно и приятно. На всичкото отгоре тези две коли са по-евтини от останалите с 5ст.
Единствената ми по-сериозна критика към интериора е лиспата на удобни къп-холдери, за разлика от всички други модели.
Регистриран на:
16 Яну 2009 20:45 Мнения: 347
В момента играе: Grand Theft Auto: Vice City
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 27 Юли 2022 23:21
Liberty написа:
И така в последните дни имах възможност да карам VW e-up както и малките шкодички. Като цяло очакванията ми бяха ниски, но се оказах приятно изненадан. Количките на първо място не се чувстват тясни когато сте на предните седалки. Отзад вече не знам. Изненадващо, но въпреки че тези два модела са най-евтините, окачването им сякаш беше най-компфортно. Като интериор и екстериор естествено предпочитам Ъп-овете, шкодичките ми идват твърде евтини и ожмулени, включително и както вече беше отбелязано идва с ръчни огледала.
Няколко особености. От двата модела първо попаднах на Up и ми трябваха няколко минути за да разбера как се включва. Почнах да търся старт бутон и видях, че има ключалка, точно като на нормална кола от преди 20 години. Казах си: "Не може да е това" и продължих да търся. Накрая бавно започнах да приемам истината, че на колата ѝ трябва ключ да запали и почнах да го търся. Оказа се в една от малките жабки на таблото. Беше класически сгъваем ключ на VW като на пасат от 1998г. Последва друг проблем. Дадох на "контакт" разсъждавайки, че така колата трябва да е включена. Нали е електрическа? Обаче пак не щеше да се приведе в движение, усетих че и волана е твърд, което значи, че колата изобщо не беше включена. Оказа се че трябва да завъртя ключа и да го задържа завъртян, точно като че ли се пали класически автомобил, което ми се стори безсмислено, но както и да е.
Като изключим първоначалната сага със запалването, останах очарован от ъп-чето. Вози много добре. Ускорява. Интериора е модерен и комфортен. Климатика работи добре. Музикалната система е супер. Като цяло най-много се доближава до класически автомобил, включително има ръчка като на автоматик за избор на движението.
За разлика от другите модели при ъпчето и шкодата, няма регенерация освен ако не натиснете спирачката. Това прави самото движение доста плавно и приятно. На всичкото отгоре тези две коли са по-евтини от останалите с 5ст.
Единствената ми по-сериозна критика към интериора е лиспата на удобни къп-холдери, за разлика от всички други модели.
5ст???
___________________________________
Шефо написа:
бате тебе май са те правили двойка негри педали у психодиспансера на раднево
Liberty
Регистриран на:
01 Окт 2005 20:03 Мнения: 6137 Местоположение: Sofia/Bulgaria/EU
В момента играе: League of Legends
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 28 Юли 2022 00:20
На километър. Едните са 0,50лв на километър, другите са 0,55. Чакането също е по-евтино при шкодичките и ъповете - 0,29лв/мин, другите са 0,35 или 0,39.
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52 Мнения: 1382 Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 28 Юли 2022 18:11
Това може да прозвучи като абсолютната глупост, ама някой знае ли с какво се чисти лепило тип сопол? В момента си оправям кората на багажника и едното уплътнение е залепено с такова, недостатъчно да седи на едно място и постоянно се изплъзва, ама достатъчно лепи че да остане по пръстите и да ти развали настроението. Верото не работи и ме е страх да не разтопя пластмасата или платта с която кората е покрита.
Регистриран на:
28 Сеп 2002 08:47 Мнения: 16967
В момента играе: No man's sky
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 07 Авг 2022 12:29
Миналият уикенд ходих да гледам Ф1 в Унгария. Не е като да гледаш Илия Царски на рали Русе, ма пак ставаше
___________________________________ [02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Liberty
Регистриран на:
01 Окт 2005 20:03 Мнения: 6137 Местоположение: Sofia/Bulgaria/EU
В момента играе: League of Legends
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 10 Авг 2022 21:11
denik написа:
Миналият уикенд ходих да гледам Ф1 в Унгария. Не е като да гледаш Илия Царски на рали Русе, ма пак ставаше
Е па разкажи малко повече де...
Иначе... аз имах възможността да тествам последните 2 модела от по-разпространените електрички на Спарк които не бях тествал.
Хюндай Йоник се оказа най-голямата и луксозна кола от всичките. Има електрическа седалка на шофьора, която културно се дърпа когато отворите вратата и като седнете се намества. Жалко само, че се намества с настройките на предишния шофьор Иначе много свежо, тези екстри ги имаше в Мерцедесите и БМВ-тата преди 10-15 години, но вече са налични и в бюджетните марки.
Като ниво на комфорт няма какво да се оплача, колата изглежда и се чувства много добре. Задното стъкло е шит, както може да се предполага, горе-долу е все едно карате Пагани Зонда, само дето не карата Пагани Зонда. Има една греда минаваща през средата, която още повече ограничава видимостта, но през нощта пази от фаровете на колите зад вас, което е + предполагам.
За съжаление Йоника се отличи от останалите електрички които бях пробвал до момента с това че има едно от най-слабите ускорения. Може би защото е най-голяма и тежка, а пакета предвиден за Спарковете вероятно е най-бюджетния. Дори на спортен режим е доста бавна.
Точно обратното може да се каже за BMW i3. Това откровено казано е най-бързата кола в която някога съм се качвал. В първия момент даже беше плашещо, толкова мощно ускорява. Пробега над 250КМ също е един от най-големите. Не съм карал Тесла, но това вероятно е най-близкото усещане, поне що се отнася до бързина и мощност.
Останалите неща също са ок в БМВ-то. Изглежда готино, макар че тези тънки колела са ми леко естетически-предизвикателни. Интериора и особено горната част на таблото са леко странни и нагънати във всевъзможно форми, но да кажем е ОК. Като цяло е луксозна атмосферата и материалите са с премиум качество, както може да се очаква от един баваец. Чувствате се леко издигнати, като в SUV, както е и при Кона-та. Седалката обаче си е механична, с което БМВ-то отстъпва на Йоник-а. Друго нещо което ме дразни в тази кола е че има две врати. Дори VW e-UP и Skoda CitiGo са с 4 врати нищо че са супер малки, а тука е с две което е голям минус за мен.
Като цяло това е. От електричките на Спарк остана да тествам само VW e-Golf и има едно Рено Зое. Но те са много рядко срещани, май са само по една бройка, та не знам кога ще имам шанса.
Регистриран на:
28 Сеп 2002 08:47 Мнения: 16967
В момента играе: No man's sky
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 12 Авг 2022 08:14
Ми, общо-взето цялото преживяване е доста готино. Ф1 колите обаче са огромни на живо, дълги са колкото един по-масивен седан, което беше малко странно. За сметка на това, беше супер яко да видиш как пилотът като натисне газта по-здраво и колата се изстрелва напред. И да, колите се виждат добре, т.е., не са ти в далечината и имаш чувството, че си малко или много на самото трасе Но зависи и от местата де. Иначе атмосферата на пистата беше невероятна - като цяло са направили целия експириънс по време на състезателния уикенд много готин.
Имахме притеснения дали няма да е тъпичко да гледаш състезание, от което виждаш само малка част от самото трасе (за разлика от ТВ, където можеш да следиш цялото действие), но въпреки това беше доста интересно, а и около пистата има екрани, за да следиш какво се случва по другите завои.
Единия от дните ни пра супер як порой, но се бяхме подготвили с дъждобрани (реално, дъждобран и слънцезащитен крем са ти най-задължителните неща). Иначе, в Унгария беше доста евтинко (вкл. и храните и напитките на пистата). Въобще, за фенове е задължително това преживяване, но дори и да не си някъв супер зарибен, пак е много интересно. Желанието ми е да започна да го посещавам всяка година, но да видим Ако някой мисли да ходи някога на състезание, да ми пише, че имам някои много ценни съвети :Д
___________________________________ [02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
denik
Дидко Бандитко
Регистриран на:
28 Сеп 2002 08:47 Мнения: 16967
В момента играе: No man's sky
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 12 Авг 2022 08:26
Относно електричките - не знам дали някой е следил Римац, но компанията се превръща в един от най-големите играчи на пазара. Един хърватски пичага (Мате Римац), чийто баща има съмнително югославско минало и му помага финансово да потръгне, започва като 20-годишен да конвертира коли с ДВГ в електрички и тн. Fast forward - започват да произвеждат собствени автомобили, а хората за пръв път чуват за тях, когато през 2017 Ричард Хамънд се блъска с една от техните коли
Fast forward, в наши дни Римац Невера (последният им модел, който сега излиза тъкмо на пазара) е най-бързата ел. спортна кола с 1900 к.с., компанията е един от най-добрите и големи работодатели в Хърватия, колите им имат невероятни отзиви, произвеждат ел. компоненти за големите автомобилни брандове, Порше инвестират в тях 500 млн., като част от сделката, Римац се слива с Бугати и Мате Римац става СЕО на новата компания, като хърватите ще се занимават с развойната дейност по следващите Бугатита.
Общо взето, с малко югославски откраднати пари (за което не си съвсем виновен), но с много желание и талант, дори и на балканите можеш да направиш нещо супер яко
___________________________________ [02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Liberty
Регистриран на:
01 Окт 2005 20:03 Мнения: 6137 Местоположение: Sofia/Bulgaria/EU
В момента играе: League of Legends
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 12 Авг 2022 11:45
denik написа:
Ми, общо-взето цялото преживяване е доста готино. Ф1 колите обаче са огромни на живо, дълги са колкото един по-масивен седан, което беше малко странно. За сметка на това, беше супер яко да видиш как пилотът като натисне газта по-здраво и колата се изстрелва напред. И да, колите се виждат добре, т.е., не са ти в далечината и имаш чувството, че си малко или много на самото трасе Но зависи и от местата де. Иначе атмосферата на пистата беше невероятна - като цяло са направили целия експириънс по време на състезателния уикенд много готин.
Имахме притеснения дали няма да е тъпичко да гледаш състезание, от което виждаш само малка част от самото трасе (за разлика от ТВ, където можеш да следиш цялото действие), но въпреки това беше доста интересно, а и около пистата има екрани, за да следиш какво се случва по другите завои.
Единия от дните ни пра супер як порой, но се бяхме подготвили с дъждобрани (реално, дъждобран и слънцезащитен крем са ти най-задължителните неща). Иначе, в Унгария беше доста евтинко (вкл. и храните и напитките на пистата). Въобще, за фенове е задължително това преживяване, но дори и да не си някъв супер зарибен, пак е много интересно. Желанието ми е да започна да го посещавам всяка година, но да видим Ако някой мисли да ходи някога на състезание, да ми пише, че имам някои много ценни съвети :Д
Супер. Освен в Унгария, Ф1 до колкото знам се провежда и в Турция и в Гърция (Серес). Не излиза ли по-евтино да отидеш там?
Регистриран на:
28 Сеп 2002 08:47 Мнения: 16967
В момента играе: No man's sky
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 12 Авг 2022 14:35
В Гърция няма (там знам само, че се провеждат рали състезания), а Турция със сигурност е много добра идея, но там Ф1 провежда състезания до 2011 с две изключения през 2020 и 2021, заради ковид (тъй като по време на локдауните много други държави бяха баннали спортните евенти). Много ми се иска да я върнат за постоянно, защото хем е евтино, хем е и по-близко, ама не знам дали има шанс, предвид състоянието на турската икономика
___________________________________ [02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Gen.Toast
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52 Мнения: 1382 Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 15 Авг 2022 17:12
Тамън се похвалих на един колега с климатика на колата и изведнъж спря да духа студено Подозирам че някое уплътнение е отишло с целият фреон, някой да има майстор в района на София от който да е доволен?
Регистриран на:
30 Ное 2003 14:14 Мнения: 7904 Местоположение: Троянски манастир
В момента играе: на троянска чушка
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 16 Авг 2022 10:40
Gen.Toast написа:
Тамън се похвалих на един колега с климатика на колата и изведнъж спря да духа студено Подозирам че някое уплътнение е отишло с целият фреон, някой да има майстор в района на София от който да е доволен?
Уплътненията рядко заминават преди самите радиатори отпред, понеже температурна разлика, метал, корозия, система под налягане, и кур. Но не е гаранция, дано минеш евтино. За съжаление не знам някой с климатици, защото когато моя отказа преди 2 години обиколих кварталните с ония машини за диагностициране. Вдигат капака, поглеждат фитингите за зареждане с фреон, затварят капака със съжалителна усмивка и с потупване по рамото ме пращат в оторизирания сервиз, щото колата ми е 2015-та година и е с "новия" фреон R1234yf, чието пълнене струва 600 лв, и иска отделна машина която никой квартален няма, щото ако за една кола е 600 пълненето, то само бутилката в машината струва няколко хилки. Понеже се оказа и спукан радиатор за още 500 лв, че и с малко труд, и да, хладното в колата ми е доста ценно в момента.
За радост все още по-масов е предния стандарт на фреона (R134a), където пълненето е 50-60лв, ама все пак, не се връзвай да ти го напълнят преди да са проверили системата, защото тия пари доста буквално ще ги хвърлиш на вятъра.
Бях я засягал тая история преди време:
The Grim Reaper написа:
Златния фреон е R-1234yf и се налага като стандарт в по-новите коли, щото "пазел озона" като изтече, та ся покрай напъна за екологичност новите коли ги зареждат със скъпото. Защо е скъпо? Щото се произвежда само от Honeywell и Du-Pont, затва. На практика колите могат да се охлаждат с въглероден диоксид, и има сериозен напън това да се случи щото е още по-екологично и струва стотинки, ама дори не се чува щото можеш ли да орежеш печалбата на точно тия две компании... Tl;dr corpo мафия педали.
Регистриран на:
31 Май 2010 19:52 Мнения: 1382 Местоположение: бегето
В момента играе: PTSD simulator
Заглавие: Re: Мото Мания
Публикувано на: 19 Авг 2022 15:21
Оказа се че проблемът с климатика е лесен, но има егати уловката. Отишъл е съединителят за компресора, но самият компресор не е оригинален и има съвсем малко разминаване в габаритите така че оригинален съединител да не става. Сега трябва да измисля компресор.
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения