denik написа:Миналият уикенд ходих да гледам Ф1 в Унгария. Не е като да гледаш Илия Царски на рали Русе, ма пак ставаше  

 
 Е па разкажи малко повече де...
Иначе... аз имах възможността да тествам последните 2 модела от по-разпространените електрички на Спарк които не бях тествал. 
Хюндай Йоник се оказа най-голямата и луксозна кола от всичките. Има електрическа седалка на шофьора, която културно се дърпа когато отворите вратата и като седнете се намества. Жалко само, че се намества с настройките на предишния шофьор 

 Иначе много свежо, тези екстри ги имаше в Мерцедесите и БМВ-тата преди 10-15 години, но вече са налични и в бюджетните марки. 
Като ниво на комфорт няма какво да се оплача, колата изглежда и се чувства много добре. Задното стъкло е шит, както може да се предполага, горе-долу е все едно карате Пагани Зонда, само дето не карата Пагани Зонда. Има една греда минаваща през средата, която още повече ограничава видимостта, но през нощта пази от фаровете на колите зад вас, което е + предполагам.
За съжаление Йоника се отличи от останалите електрички които бях пробвал до момента с това че има едно от най-слабите ускорения. Може би защото е най-голяма и тежка, а пакета предвиден за Спарковете вероятно е най-бюджетния. Дори на спортен режим е доста бавна.
Точно обратното може да се каже за BMW i3. Това откровено казано е най-бързата кола в която някога съм се качвал. В първия момент даже беше плашещо, толкова мощно ускорява. Пробега над 250КМ също е един от най-големите. Не съм карал Тесла, но това вероятно е най-близкото усещане, поне що се отнася до бързина и мощност. 
Останалите неща също са ок в БМВ-то. Изглежда готино, макар че тези тънки колела са ми леко естетически-предизвикателни. Интериора и особено горната част на таблото са леко странни и нагънати във всевъзможно форми, но да кажем е ОК. Като цяло е луксозна атмосферата и материалите са с премиум качество, както може да се очаква от един баваец. Чувствате се леко издигнати, като в SUV, както е и при Кона-та. Седалката обаче си е механична, с което БМВ-то отстъпва на Йоник-а. Друго нещо което ме дразни в тази кола е че има две врати. Дори VW e-UP и Skoda CitiGo са с 4 врати нищо че са супер малки, а тука е с две което е голям минус за мен. 
Като цяло това е. От електричките на Спарк остана да тествам само VW e-Golf и има едно Рено Зое. Но те са много рядко срещани, май са само по една бройка, та не знам кога ще имам шанса.