Заглавие: Дреболии обричат качествените иначе игри.. Публикувано на: 16 Фев 2011 12:05
Хората масово затъпяват. Гейм разработчиците се опитват да направят игра, която да казва "Двеста хиляди години еволюция, това сме ние - хомо сапиенсите", че и добри пари да вземат за това, обаче просто не се получава... Повтарят едни и същи грешки, тъй като основните идеи обикновенно са копирани от някъде другаде, и най лошото - не могат да се сетят, че за да се получи интересна игра, трябва да се допитат до тези хора, които се занимават най-сериозно с такива - Pro играчите (говоря за наистина pro, не просто играчи).... Но кой да мисли за това, или ако някои се реши на прослушване на играчи, то ще е абсолютно случаен подбор... А само хората, които са отделили наистина много време играейки, могат да кажат от какво има нужда наистина една игра... Просто, в тази тема не ства въпрос, за това, какво би било най-добро за производителите, как биха могли да печелят най-много пари, ами става въпрос, за нещо, което е единствено във вреда, и на производителите, и на потребителите. Тоест хем производителите не печелят, хем потребителите не са доволни. А начини за взаимно задоволство има. От тези дребни-дребни, вероятно по 5 килобаита грешчици...
Ето, примерно, всеки зарибен по ДМ ФПС-и (quake, unreal..) знае, че големия FOV(Field of View) е опция, която не само, че придава поне 2-3 пъти по-широко периферно зрение, а и позволява почти 2 пъти по-бързо и удобно прицелване, много по-реалистично и доближаващо се до истинския ъгъл на зрение на човека. Странно е, че още от първите екшъни, този fov не е бил променян, и на никoй не му е правило впечатление, че се едно гледаш през бинокъл, и че това драстично влошава ФПС битките, и че само една команда може да промени всичко към по-реалистично и виртуално. Ето, примерно новите игри - crysis(2), battlefield, абе която и да земеш, даже и състезателните с коли, всички до една са с ужасно нисък фов ( под 60), все едно гледаш през бинокъл, докато играеш. Това си е чиста грешка, чист пропуск на разработчиците, чиста загуба за тях, от глупост. Айде сега, някой да ми каже, от к'ъв зор ги прават нарочно с нисък фов игрите? Никoй не може да отговори, просто защото няма никаква логика в ниския фов (малък зрителен ъгъл)... Друго, което се сещам, е адски-излишното бавене по менютата, по време на игра, и въобще като цяло. Това може да не е проблем за някой, който е-така просто решил да седне да погледа, да се изкефи как мигат и светкат лъщящите коли по екрана, и да пусне друга, нова игра после, но за някой, който иска изстинско предизвикателство, някои които е взел играта насериозно, тъй като очаква удобен и честен продукт, с които да премери сили с някои, или просто сам да развие малко рефлексите и мисленето си, това е адската загуба на време, а да не говорим за нервите.... Особено когато менютата нарочно са направени да се появяват бавно и бутоните да могат да се натискат само след изчакване по 1 секунда, просто заради естетиката , това със сигурност ще вбеси дори и най-спокойния, единствено въпрос на време е. Този проблем с бавното натискане и зареждане на менютата също е много сериозен, особено при някои игри, в които често трябва да даваш рестарт, или пък се налага да ползваш някакъв вид HUD, които, поради естетически съображения, е направен да ти отнема по 5-6 секунди, докато ти свърши работа. Това е просто абсурдно, и само говори за непрофесионализма на играта, което пък кара pro-играчите да бягат, което обрича играта на по-скорошно изоставяне. Към тази категория с бавните менюта, влизат и цели части от геймплей-а на някои игри, че даже и цели жанрове игри, но тъй като вече си има игров стил, който е синоним на "бавене" и "излишно", както и естетика, наречен "RPG" - там просто всичко е излишно, бавно, ненужно, и всичко това, за да се постигне така нужната "естетика" за да можеш да се филмираш, че верно си някъв герои там, което е така нужна на 16 годишните. А да не говорим пък за видовте откати на оръжията в повечето игри, както и нещата, които могат да те убият, но не зависят от волята на противника. Тоест хвърляне на зарове, а не съревнование кой е по- .
И точно в това се крие проблема, че производителите смесват тези два типа игри, за типове хора - едните са просто игри - шарени, безсмислени, се едно филм гледаш, докато другите, "Спортните игри", са лишени от филми, и разни впечатляващи простоватите души ефекти, но пък са едно наистина добро средство за дълготрайно забавление, и развитие в тази посока. В категорията "Спрортни игри", или "Pro-игри" влизат само такива FPS-и, които обикновенно нямат сингълплеър, тоест, съсредоточени са върху стила, които наистина е по-интересен от това да се стреляш в сингълплеър с некви скриптове, а именно - мултиплеър, имащи възможност за финни настройки поне на мишката (Bioshock примерно не влиза в тази категория именно заради това - не може да се изключи mouse acceleration-а, няма смяна на дефолтния FOV 50, та даже и мулти да имаше, никoй нямаше да я играе, това е една истинска lame игра), възможност за поне 90 ФОВ за нормална игра (даже и racing), отката да не е случаен, по възможснот, и най-вече да няма излишни и неудобни пречки, като тегаво, нереалистично движение, а и графиката да е изчистена, за да може прицелването да зависи максимално от skill-а. А пък да не говорим за наблягането върху сингълплеър-а, в игрите, които пък имат добри качества за мултиплаъер революция. Например Crysis, 1 и 2, много добри игри, графика, сичко. Първата част просто и до ден днешен е еталон за игра, която става и за ламерите, и за играчите (истинските). Ем шарена, ем игрална. Обаче втората, като гледам, са и сложили лошия фов 55, което ми говори, че това е поредната игра, правена най-вече за конзола, и самооо тази дреббна опцийка ще спомогне за обричането на играта сред pro-FPS-ите от сорта na quake, ut, hl2dm. Иначе нищо не и пречи да стане новата, най-добра арена deathmatch игра.
P.S. Също така невъзможността за фина настройка на клавиатурата в racing игрите, като например ужасно важната за pro играчи полу-автоматична скоростна кутия, и настойка на сенситивитито и линейността на стрелките, правят някои много добри иначе racing игри напълно осакатени за притежател на клавиатура. А клавиатурите, обратно на широкото възприятие, че НЕ стават за racing, всъшност са доста ефективни!
___________________________________ АКО ИМА КУЕЙКЪРИ ИЛИ ДРУГИ ЯКО ЗАРИБЕНИ ПО OLDSCHOOL ARENA FPS-ИТЕ - http://www.facebook.com/ohmy2
|