Автор |
Съобщение |
Sentry
|
|
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5225
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 13 Сеп 2024 00:34
Първият най-добър сезон беше лятото като намалиха грайда за XP, вторият - зимата като махнаха излишните афикси. Сега махат излишното rarity на item-ите и world scaling-а, който булшинството не харесва, и още излишен грайнд преди ендгейма. Пичовете се водят от feedback-a на хората, които им играят играта и изхвърлят паразитните неща, дето ги бяха напъхали за феновете на Diablo 2, които така и не се закачиха да играят Diablo 4 сериозно, и които неща правеха играта по-зле за фен базата им. Аз не съм фен на сезонни игри, но за сезонна игра това изглеждат като правилните промени.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
|
|
|
|
|
shub niggurat
|
|
Регистриран на:
30 Ное 2006 13:02
Мнения: 8412 Местоположение: Yuggoth
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 13 Сеп 2024 08:42
Тука идва въпроса - коя е фен базата им? То ние ( или по-скоро аз, като гледам ) сме балъците дето сме си мислели че тая игра ще е нещо повече от диабло 3.5 , и тези от нас които сме се хванали на хайпа, че return to darkness, бла-бла. То това отдавна стана ясно, че няма да го бъде, но и поне да имаше някаква адекватна прогресия и ендгейм в тази игра - било то и под формата на диабло 3.5 В момента левълинг фазата е безмислена, освен самата идея да вдигаш лвл и да стигнеш новите трудности, които са добре познатите ни тормент 1,2, 3 и тн - в смисъл, няма никакво значение какво ти пада, не го гледаш - само слагаш зеленко да има, gap-а между смяната на трудностите е толкова незначителен, че няма никакво усещане за прогресия, за т.нар. journey. Т1 е достъпен веднага, пада всичко още на Т1, а следващите трудности са просто по-голям процент итем дроп. Това не е ендгейм. Да, има убери, но тях си ги имаше и преди, и не бяха нещо особено. Иначе си прав, че се водят по фийдбека на хората - и това адски много ме объркваше, но спрях да следя вече и ми е все тая. В смисъл, има някво vocal minority дето иска играта да е гримдарк диабло 2 с PoE depth и ендгейм, много content creator-и дават такъв отзвук - но излиза, че масово хората просто искат да blast-ват и спийдфармят и явно всичките 2591825 сезона на диабло 3 с некви sub-par механики и теми за по 1 седмица начесване на крастата са дали зелена светлина всичките тия глупости да ги пробутат в д4. Не ми се влиза в дълбокото да споря за афикси и итемизация, защото един пост у форумо не стига да се кажат нещата както трябва ( има безброй добри content creator-и, които са го казали добре през последните месеци ) , но мене ме дразни че са на принципа една адекватна промяна -> няколко балъшки решения и крачки назад. Вероятно е защото са няколко екипа, защото има тотална липса на синхрон между тези екипи, отделно кофти мениджмънт, постоянни рокади и смяна на ръководни позиции - кат цяло - кораб без курс и капитан. Всеки шоукейс, дев стрийм и кемпфаяр чат е с различни лица, знайни и незнайни. Почти всичко ново дето вкарат излиза че не им харесва как е излязло в крайна сметка и с всеки следващ пач/птр или сезон тотално скрапват и го правят или тотално braindead или ненужно convoluted, итемизацията я промениха 20 пъти щото явно никой там не знае как да се направи кат хората, и сега вече и руни имало - да хванат още някой шаран, заслепен от носталгия към д2 Като видях какво всъщност имат предвид под runewords - майко дръж ме ... Ако трябва да съм честен, по-лесно ми е да следя промените в ПоЕ, щото там фундамента е солиден, и нещата винаги се променят към по-логичното и по-доброто, по ЕСТЕСТВЕН начин, нагласяйки играта според power creep, мета, redundant механики и тн. Сега, в края на краищата - ако искат да грабнат вниманието на най-кежуъл аудиторията - окей, няма какво да се направи. Това е бизнес модела, не са първите, уатевър - който дал пари - дал, не се е изкефил, move on. Няма да рантвам за това. Просто от време на време ме удря носталгията и се замислям какво можеше да е тази игра. Ще го видим експанжъна, но и там сигурно ще отнеме 1 година докато нагодят поне малко нещата, че после да ги скрапнат пак. Дет викаш - сезонни игри -> live service = live development.
___________________________________ джумерки
|
|
|
|
|
Sentry
|
|
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5225
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 13 Сеп 2024 19:29
Според мен левелинг фазата е безсмислена така или иначе, щом всичко интересно ще е направено да пада след някакъв level. На практика това го виждам като махане на междинната, безсмислена трудност с абсолютно безсмислените sacred предмети и разделяне на трудността на света от paragon level-а. Иначе не виждам много промяна между това, което е било до сега, и това, което са го направили, щото след level 70 пак ти падаха същите предмети до level 100+ content-a. Ако искаме по-дълъг и по-смислен endgame, според мен трябва да е такъв endgame, който да не може да се изиграе за три месеца от casual играч, което няма как да се случи в момента със сезонния модел.
Каквото и да си говорим булшинството от Diablo аудиторията никога не е била толкова hardcore. Да, хората, които сега са hardcore gamer-и са играли старите Diablo игри, ама като сме го правили това, нека си признаем, сме били пишлемета, които не са могли да стоплят кой знае колко. Diablo 3 пък си отвори franchise-а за още по-широка и по-casual аудитория и ако другите ири в жанра се купуват от 5-10 милиона макс, то Diablo отива към поне 10 пъти толкова. И вероятно и много от тези хора са пробвали и по-hardcore игра като Path of Exile, защото е безплатна, но просто не са се задържали там, тъй като играта не е за тях. И това си е нормално - всяка игра си има нишата и Diablo просто е по-casual. В момента аз от по-големите franchise-и не очаквам нищо освен "още от същото", щото като се опитат да иновират и всичко отива по дяволите от стари разгневени фенове.
А за feedback-а - като не можеш да отсееш коя ти е аудиторията в началото feedback-а, който се получава, е nonsense, щото няколко милиона с противоречиви мнения си говорят кво на тях им харесва. Дори сега и двамата като не сме им в аудиторията мисля, че имаме много противоречиво един на друг мнение, за това как трябва да се промени играта, че да бъде за нас. В Diablo на практика имаше война между старите порастнали фенове, които са станали по-hardcore играчи, и феновте, които просто искат да разцъкат млатенка с приятели. По-hardcore играчите обаче са по-малко и имат по-разнообразни идеи, а casual-ите са не само повече, ами и нямат толкова стриктни изисквания. И затова сме на това дередже с тая игра в момента. И като цяло не мисля, че играта е лоша, за това, което е.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
|
|
|
|
|
shub niggurat
|
|
Регистриран на:
30 Ное 2006 13:02
Мнения: 8412 Местоположение: Yuggoth
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 14 Сеп 2024 09:05
Sentry написа: Според мен левелинг фазата е безсмислена така или иначе, щом всичко интересно ще е направено да пада след някакъв level. Да, и това за мен е големия минус и mood killer. Да, искам да има ендгейм, но от друга страна винаги съм бил ''за'' смислен и rewarding левълинг, и отново - да има някво journey. Отново разцъквам D2R в момента, с един мод, но дори и само Д2 ако хванеш - минаването през актовете е яко преживяване, има разни milestones, гиър чекове, и падат предмети, които можеш да носиш дори в ендгейма. Дори когато съм играл WoW, винаги левълването и шматкането и преживяването е било 10/10 за мен, не да трайхардвам по рейдове и тн. В ПоЕ е малко по-blasty, но отново - от GGG са готови да умрат, защитавайки това - няма да дадат опция за скип на кампанията, и има цяло интервю по въпроса, където много добре описват защо е важно да има тази фаза в едно екшън рпг. Затова и винаги съм ненавиждал левъл скейлинга, и това предметите да падат според твоя левъл, което го имаше още в Д3. Уж сега, ако съм разбрал правилно, в Д4 го променят това и уникатите ще са фиксирани. Както би било логично, дееба, нали са УНИКАЛНИ предмети, а не плаващи стат стикове. И като кежуъл, с деца, работа, куче и всичките времеизяждащи битовизми - пак бих предпочел играта, която играя, да носи някво чувство за преживяване, което липсва в Д4. Толкова говореха, че искат да избегнат чек лист прогресията, но в момента играта им е точно това. Искаха да махнат damage on Tuesday, с новите рунически ''думи'' - вкарват точно това, под нова форма. Duh duh ... И освен цялата плява из фийдбека и множеството противоречащи си мнения и гласове, едно е ясно - и е доказано от успешните в жанра - добрия itemization е тясно свързан с problem solving + нови геймплей възможности. Д4 е много назад в това отношение. Карай
___________________________________ джумерки
|
|
|
|
|
Sentry
|
|
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5225
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 15 Сеп 2024 01:14
Това за скипа на кампанията... според мен въпросът е колко пъти е интересно да минеш една и съща история. Особено за Diablo 4, където сигурно половината време прекарано в капмпанията е диалози и cut сцени и има още една четвърт, която е минаване през set piece level-и с много малко gameplay. Мога с чиста съвест там да кажа, че харесвам историята, обаче не мога да се видя да я преигравам отново и отново.
За итемизацията - това е смисъла на легендарните афикси в Diablo 4 - да ти сменят gameplay-а. Обаче проблемът е, че това са прекалено много опции изнесени от скил системата към item системата и в момента те са си част от стандартния билд на героя. За да имаш добра итемизация, според мен, ти трябва стат система, която да ти дефинира начина на игра на героя и булшинството от item-ите да служат на тази стат система вместо да имат интеракции със skill системата и вече най-накрая като награда да имаш много редки item-и, които да ти дават нови gameplay възможности като комплимент на билдове, които вече съществуват, и сравнително малък процент от тези item-и също да могат да ти дадат достъп до билд, който не съществува в даден клас, но който не е уникален като gameplay за играта като цяло.
За runeword системата - според мен е различно от премахнатите афикси. Проблемът с damage on tuesday си беше, че тези афикси са random и трудно се намираше комбинация от афикси, които да ти е полезна. Новата runeword система обаче не е random и ти си избираш condition-ите и ефектите, така че е по-лесно да си направиш комбинация, която на теб ще ти е полезна и можеш да закачиш този ефект на всеки item, а не ти се пада random в комбинация с други неща.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
|
|
|
|
|
Gipo
|
|
Регистриран на:
21 Мар 2002 19:51
Мнения: 10946 Местоположение: София
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 17 Сеп 2024 11:32
Не съм гледал нищо за експанжъна, освен малко геймплей на новия клас. Ей така, да не си спойлвам нищо и да откривам нещата като го играя. За мен Д4 няма нищо общо с Д3. Тройката беше боклук като излезе, който леко се подобри с времето, но си остана боклук до края (много ме е яд, че открих Grim Dawn чак покрай първия му експанжън и вече бях метнал хил. часове в Д3). D4 беше умопомрачително по-добра игра на релийс в сравнение с D3 на релийс. D4 се подобри значително преди експанжъна си. Надявам се, че няма да направят първия лош експанжън в историята на поредицата.
___________________________________ Гипчо ( ◕ Y ◕ )
|
|
|
|
|
Sentry
|
|
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5225
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 18 Сеп 2024 05:41
Gipo написа: Не съм гледал нищо за експанжъна, освен малко геймплей на новия клас. Ей така, да не си спойлвам нищо и да откривам нещата като го играя. За мен Д4 няма нищо общо с Д3. Тройката беше боклук като излезе, който леко се подобри с времето, но си остана боклук до края (много ме е яд, че открих Grim Dawn чак покрай първия му експанжън и вече бях метнал хил. часове в Д3). D4 беше умопомрачително по-добра игра на релийс в сравнение с D3 на релийс. D4 се подобри значително преди експанжъна си. Надявам се, че няма да направят първия лош експанжън в историята на поредицата. С expansion-а се изнася paragon level-а от character level-ите и става глобален и се слагат torment трудности вместо досегашните трета и четвърта трудност и се добавят още трудности, които можеш да избереш още от началото. Затова има хора, които казват, че 4 започва да заприличва на 3.
___________________________________ We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time? Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!
|
|
|
|
|
Gipo
|
|
Регистриран на:
21 Мар 2002 19:51
Мнения: 10946 Местоположение: София
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 18 Сеп 2024 10:27
Sentry написа: С expansion-а се изнася paragon level-а от character level-ите и става глобален и се слагат torment трудности вместо досегашните трета и четвърта трудност и се добавят още трудности, които можеш да избереш още от началото. Затова има хора, които казват, че 4 започва да заприличва на 3. Това парагона да е след стандартния левъл е логично и нямам идея защо досега не беше така. Другото, което спомена определено е в посока Д3, но е вероятно най-малко негативното нещо на Д3. Дотук нямам проблеми с това, ама да видим.
___________________________________ Гипчо ( ◕ Y ◕ )
|
|
|
|
|
shub niggurat
|
|
Регистриран на:
30 Ное 2006 13:02
Мнения: 8412 Местоположение: Yuggoth
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 19 Сеп 2024 05:49
Проблема, за мен, е че това ще им е тъпото извинение за енд гейм. Когато играта стане твърде лесна дори за кежуълите ( или когато контента от експанжъна изветрее - което ще е на втория месец имо ) ще бутнат още няколко тормент нива и ще кажат няква тъпотия от сорта, че са добавили нови предизвикателства, бла-бла. Реално тази прогресия им отваря вратите за безкраен scaling на трудността, но по най-мързеливия и вече доскучал ни начин от Д3. А от друга страна, сега ще е още по-плавно и безпроблемно да удариш макс левъла, от където вече почва играта - както те винаги са искали. Тук идва въпроса - кому е нужно тогава да има левълинг фаза Ако се замислиш, това не е ли тотална загуба на време, ако абсолютно нищо няма значение? Направо да дадат едно бутонче да започнеш от макс лвл с крап бейсик гиър, ддз Което ще е отвратително, естествено. Затова все още смятам, че нямат точно ясна визия за играта си. Или по-скоро, визията на корпоративно ниво е много ясна, по-скоро се разминава с това, което слушаме из разните им campfire chat-ове и обещания.
___________________________________ джумерки
|
|
|
|
|
shub niggurat
|
|
Регистриран на:
30 Ное 2006 13:02
Мнения: 8412 Местоположение: Yuggoth
|
|
Заглавие: Re: Diablo IV Публикувано на: 08 Окт 2024 05:55
___________________________________ джумерки
|
|
|
|
|
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения
|
|