
Шампионат - Пилоти
01. Дженсън Бътън (Brawn GP) - 70
02. Марк Уебър (Red Bull) -51.5
03. Себастиан Фетел (Red Bull) - 47
04. Рубенс Барикело (Brawn GP) - 44
05. Нико Розберг (Williams) - 25.5
06. Ярно Трули (Toyota Racing) - 22.5
07. Фелипе Маса (Ferrari) - 22
08. Луис Хамилтън (McLaren - Mercedes) - 19
09. Кими Райконен (Ferrari) - 18
10. Тимо Глок (Toyota Racing) - 16
11. Фернандо Алонсо (Renault F1) - 13
12. Хейки Ковалайнен (McLaren - Mercedes) - 9
13. Ник Хайдфелд (BMW Sauber) - 6
14. Себастиен Буеми (Torro Rosso) - 3
15. Роберт Кубица (BMW Sauber) - 2
16. Себастиен Бурде (Torro Rosso) - 2
17. Казуки Накаджима (Williams)
18. Джанкарло Фисикела (Force India)
19. Адриан Сутил (Force India)
20. Нелсън Пикет (Renault F1)
21. Хейми Алгейшуари (Torro Rosso)
Шампионат - Конструктори
01. Brawn Grand Prix - 114
02. Red Bull - 98.5
03. Scuderia Ferrari Marlboro - 40
04. Panasonic Toyota Racing - 38.5
05. McLaren - Mercedes - 28
06. AT&T Williams - 25.5
07. ING Renault F1 Team - 13
08. BMW Sauber - 8
09. Scuderia Torro Rosso - 5
10. Force India
Пилоти и Отбори:
Vodafone McLaren Mercedes
1. Луис Хамилтън
2. Хейки Ковалайнен


Scuderia Ferrari Marlboro
3. Фелипе Маса
4. Кими Райконен


BMW Sauber F1 Team
5. Роберт Кубица
6. Ник Хайдфелд


ING Renault F1 Team
7. Фернандо Алонсо
8. Нелсън Пикет


Panasonic Toyota Racing
9. Ярно Трули
10. Тимо Глок


Scuderia Toro Rosso
11. Себастиен Бурде
12. Себастиан Буеми


Red Bull Racing
14. Марк Уебър
15. Себастиян Фетел


AT&T Williams
17. Нико Розберг
18. Казуки Накаджима


Force India F1 Team
19. Адриан Сутил
20. Джанкарло Фисикела


Brawn GP F1 Team
21. Дженсън Бътън
22. Рубенс Барикело


Промени
Най-значими са промените в самите болиди. Колите са много различни от миналогодишните. Предното крило е разширено, при него вече присъства подвижен елемент, който пилотът има право да промени два пъти, с цел намаляване или увеличаване силата на притискане на колата си. Задните крила пък са смалени и вдигнати по нагоре. Всички аеродинамични елементи, които присъстваха по колите през миналата година бяха премахнати. Тези промени намаляват трудностите да караш зад противников автомобил, както и грипа на самите коли, което би трябвало да направи изпреварванията по-лесн и по-чести. Гумите вече са сликове (без канали), което означава, че колите ще имат повече сцепление (тоест чрез гумите се компенсира загубеното от промяната в аеродинамиката сцепление, за да могат колите да се карат). Също така отборите са разработили авангардната система KERS (Kinetic Energy Recovery System - Система за възстановяване на кинетична енергия). Принципно това представлява уред, който събира топлината, отделена при спиране и я трансформира в енергия, която пилотите могат да ползват чрез специален "boost" бутон, за кратко време увеличавайки скоростта на колите си.
Що се отнася до отборите - малко след началото на зимната сесия, от Хонда обявиха, че незабавно прекратяват участието си във Формула 1, поради трудности, свързани с глобалната икономическа криза. След дълги спекулации кой, ако изобщо някой, ще закупи отборът от Бракли, най-накрая Рос Браун, техничният гений на отбора, отговорен и за всички успехи на Михаел Шумахер през кариерата на германеца. Екипът задържа и двамата си досегашни пилоти - Дженсън Бътън и Рубенс Барикело. Споменавайки пилотите - тази година имаше малко промени. След като Дейвид Култард официално прекрати кариерата си през миналия сезон и тази година ще коментира по BBC във Великобритания, мястото му бе заето от Себастиен Фетел. Мястото на Фетел в Торо Росо пък ще бъде заето от Себастиен Буеми, който през миналата година стана вице-шампион в GP2 сериите.
Тестовете накратко
Оставяйки настрана ранните етапи на зимната сесия, в които доминираха пилотите на Торо Росо и Ред Бул с колите от 2008, с излизането на новите болиди едно стана ясно - силите са крайно изравнени. Всеки ден разликата в топ времената на първия и последния беше не повече от секунда. Постепенно нешата влязоха в ритъм, и отборите, от които се очаква най-много, показаха най-много. Ферари всеки ден бяха заели горните места по времена, следвани от БМВ, и Макларън. Тойота и РедБул обаче нееднократно успяха да надвият по-именитите отбори, просто защото все още никой не знае нищо за новите коли. Изненадващо Рено бяха бавни първоначално.
Постепенно обаче Рено подобриха времената си, издрапвайки до върха на таблицата в някои дни. Изненадата дойде от Макларън обаче, които след очакван добър старт, започнаха да тестват само със старото крило от 2008 година, показвайки, че имат проблеми с аеродинамиката на болида си. Хамилтън и Хейки имаха трудности с настигането на съперниците си и през последният месец бяха най-бавната двойка на пистите.
И тогава дойде мигът на бившият отбор на Хонда. Присъстващ под името Браун Гран При, отборът от Бракли с появата си веднага се настъни на първо място, често изпреварвайки съперниците и със секунда. Нито един от другите отбори не можеше да подържа темпото на дуото Бътън-Барикело. Скоростта на новия отбор накара някои от падока да коментират, че най-вероятно Браун и компания не представят за тестовете истинска кола, а по-скоро се опитват да си намерят спонсори, тествайки с по-бърза и противоречаща на правилата кола. Въпреки това всички знаем, на какво Рос Браун е способен, и никого не би очудило, ако колата им наистина е бърза.
КОЛЕГИ ! В три часа след полунощ наше време почва първата свободна тренировка в Австралия. В събота, в осем часа сутринта, ще можем да наблюдаваме по бТВ и ТВ7 първата квалификация за сезона, а в неделя - първото състезание! Гран при на Австралия в Албърт Парк, Мелбърн. Нищо не се знае, почти всички пилоти имат шанс за победа. Едно се знае - ще бъде велико! :Д За кого сте, кой мислите че ще спечели? Въобще, коментирайте! Язе ще ъпдейтвам темичката често, ще я бъмпвам редовно :- ) Надявам се, че има и други фенове ^.^
Календар за сезон 2009
29 Март - Гран при на Австралия
5 Април - Гран при на Малайзия
19 Април - Гран при на Китай
26 Април - Гран при на Бахрейн
10 Май - Гран при на Испания
24 Май - Гран при на Монако
7 Юни - Гран при на Турция
21 Юни - Гран при на Великобритания
12 Юли - Гран при на Германия
26 Юли - Гран при на Унгария
23 Август - Гран при на Европа
30 Aвгуст - Гран при на Белгия
13 Септември - Гран при на Италия
27 Септември - Гран при на Сингапур
4 Октомври - Гран при на Япония
18 Октомври - Гран при на Бразилия
1 Ноември - Гран при на Абу Даби