Тъй като темата много взе да пада реших да постна едно интервю относно фифа 08:
Футболните симулации представляват все по-голяма пазарна ниша от когато и да било. Заради включването на трите нови игрални конзоли от ново поколение (next-gen) говорихме с Андрю Уилсън, изпълнителен продуцент по футбола в EA, с цел да разкрием с какво могат next-gen конзолите да обогатят футболните игри.
Може и да сме в края на настоящия футболен сезон и ваканционното настроение да ни е завладяло, но EA и KONAMI са заети с разработката на футболните симулации за новия сезон, които трябва да са в нашите ръце заедно с началото на новия календарен цикъл.
Но ще предложат ли те нещо, което не сме виждали? Едва ли би се вдигало толкова шум само заради по-добра графика и няколко нови показателя. За да разберем, буквално изпотихме с въпроси Андрю Уилсън.
Какво точно значи next-gen за футболните геймъри?
Андрю Уилсън: Основният проблем със сегашното поколение машини бяха ограниченията в технологията и процесорната мощ. Имаше много неща, които искахме да реализираме, но не успяхме именно заради това.
Например?
Ами например интелекта на футболиста и различните нива на решенията и поведението му. При сегашното поколение той имаше едно или две нива на “мислене” - например играчът се намира в наказателното поле и идва центриране, а след евентуалното отиграване не може да се планира нищо.
С next-gen можем да работим с много повече данни. Можем да управляваме повече данни при опциите за решения на игрището като в гореописаната ситуация с центрирането.
Започваме да разкриваме нива на опции за решения, каквито не бяхме виждали преди, заради това играта ще стане много по-реалистична по отношение на геймплея. Също така ще виждате доста по-малко ситуации “двойници” на терена. Целта ни е играчът да достигне 100 или дори 200 часа игра, в които да вижда все различни неща и различни решения, макар и да играе на една и съща игра.
Защо не видяхме това в първите два опита на EA на next-gen сцената - FIFA 07 и Road To The World Cup?
Пуснахме новия си енджин за FIFA 07 като дебютно заглавие за него. Видяхме някои неща при него, които се превърнаха в основи за новите ни идеи.
Видяхме различно ниво на атлетически способности в играча, от които зависеше как той се движи и борави с топката. Също така придадохме на коженото кълбо собствена физика. След това започнахме да разкриваме възможностите за различни нива на вземане на решения на терена съобразно ситуацията.
Хубавото при създаването на този род Изкуствен Интелект е, че веднъж създал основата, екипът може да я надгражда – така всяка година можем да добавяме нови и нови прийоми.
Играта за световното първенство не използва този енджин, FIFA 07 беше първата и 08 ще е втората, ползваща такава игрова платформа.
Много бяхме щастливи с нивото на прогреса си във FIFA 07, особено заради успешното пускане в употреба на новия енджин, тъй като това е опасен маньовър. Ако не потръгнеше добре, всичко можеше да се обърка. Боравенето на играчите с топката обаче се почувства като истински next-gen и искаме да доразвием това във FIFA 08, най-вече в областта на анимациите, ИИ, физиката и игровите решения. Това ще вдигне геймплея на играта до невиждани висоти.
Някога ще видим ли Изкуствен интелект и сред публиката, тя да влияе на играчите, както и обратното?
Миналата година един от инженерите ни в GDC започна нещо, което нарекохме “Emotion Engine” (Енджин за Емоциите – бел. Прев.). Този енджин се базираше на управлението на реакциите на публиката чрез определени дребни ситуации по време на игра, които да служат като “лостове” на действието му.
Така че различните действия на публиката ще дадат своя отпечатък върху тези на терена. Ако постоянно освиркват отбора ви, това ще има негативно психологичесно въздействие върху представянето на футболистите. Започнахме този проект миналата година и продължаваме да го разработваме. Не знаем как ще завърши той или как ще се държи в крайна сметка, но ако свършим добра работа, ще го усетите.
А как върви работата по коментара, където се чуват еднакви реплики през час? Могат ли next-gen конзолите да поправят това?
Буквално свършихме наличното място върху диска със сегашното поколение. Миналогодишната FIFA съдържаше 26 първенства, 15 хиляди играчи, екипи, стадиони, аудио, музика и т. н., заради което в крайна сметка не ни остана никакво място. Next-gen дисковете имат много повече свободно пространство затова още в кратки срокове ще имаме много повече и разнообразен коментар в игрите си.
Гледайки на нещата в по-дългосрочен аспект обаче, се вижда друго. Много мисля по въпроса и мечтая след време да започнем да пускаме за даунлоуд все по-нови и нови версии на коментара почти ежеседмично за да се избегнат каквито и да било повтарящи се фрази.
А замислете се за онлайн първенствата – представете си как определени коментатори се появяват да коментират някой мач от Интерактивните Лиги. Така хората вече няма да разчитат на коментара от нашата игра, след като ще има определени геймъри, които да коментират онлайн всяка седмица, а така самите те ще добиват репутация.
Колкото и да препълниш диска, никога няма да можеш да постигнеш дълбочината, която искаш. Искаме хората да се включат в създаването на различни неща. Можем да започнем с предлагането на безплатни неща за даунлоуд, но е само въпрос на време преди играчите започнат да си говорят на живо за това какво става на терена.
Нека да поговорим малко за сблъсъка PES/FIFA. Мислите ли, че имате достатъчно добра игра, която да превъзхожда PES по продажби дори да нямахте лицензите, които притежавате в момента?
Надявам се. През последните 5 години всички видяхме как пазарът нарастна съществено и смятам, че това е пряк резултат от конкуренцията. И двете компании се опитват с всички сили да предложат на пазара по-добри игри всяка година. От 2 милиона продажби достигнахме 20 милиона благодарение на конкуренцията.
Да, има напрежение върху нас и искаме да дадем най-доброто от себе си. Реалността е такава, че светът би бил по-лошо място само с една футболна игра. Конкуренцията на KONAMI определено ни кара да сме по-добри.
Кажете ни нещо за FIFA 08, което да я направи по-различна от останалите.
Не мога – поне на този етап.
Хайде, поне намекнете…
…
Един елемент, който няма да бъде годишен ъпдейт…
Ако намеквам за някои неща…. това, което сме видяли при next-gen е, че с тях се прекарва много време онлайн. И като гледам в бъдещето на футболните игри, онлайн режимите най-вероятно ще играят основна роля и не искаме да изоставаме по този показател. Това мога да намекна.
Но вие организирахте Интерактивното Световно Първенство на ФИФА онлайн. Не може да стане по-мащабно от това, нали?
Напротив, може да стане много по-голямо. Много много по-мащабно.
Наистина?
Абсолютно.
Но как?
Някога е имало точно трима души, които качваха видео в мрежата, сега имаме YouTube. Имало е трима, които са чатели през интернет, сега имаме Skype. Интерактивното Световно Първенство е добро начало, но искаме да въвлечем много, много повече хора в това…
сайта също е добър :
http://fifa08.bfl-team.com
Мало дълуг пост , ама , карай
