


В Париж Ferrari показа новия си модел. Иновациите на Скудерията във Формула 1 се пренасят и в туристическите автомобили на марката. Ferrari твърдо се придържа към принципа да представя всяка година поне по един нов модел
За наследника на 360 Modena се заговори още в началото на годината. Предвижданията на Ferrari да покаже обновен модел на “малкото конче” през март 2005 г. на салона в Женева обаче не се сбъднаха - фирмата избърза с премиерата на новото Ferrari на салона в Париж, тъй като времето е пари, а когато става дума за Ferrari, е въпрос на много пари.
По първоначална информация приемникът на 360 Modena трябваше да се казва 430 Monza, но както обикновено в Маранело, не всички слухове отговарят на действителността. Преди месец Ferrari разпространи в официалния си прессайт първите снимки на новата берлинета под името F 430. Дали F430 е просто фейслифт на познатия 360 Modena или принципно нов автомобил не е лесно да се прецени. Формата на купето напомня на стария модел, но на практика се оказва, че F430 е изцяло нов автомобил, а моделът налага и нови стандарти по отношение на мощността и динамиката. Детайлите придават на автомобила по-агресивен вид и това съвсем не е случайно. С новия си модел Ferrari отново се изправя срещу конкурентите си, в лицето на Lamborghini Gallardo и Porsche 911.
Под прозрачния заден капак се крие “сърцето” на F430.
Двигателят
отново е V-образен, 8-цилиндров, но с увеличен работен обем от 4308 куб. см и повишен въртящ момент - 465 Нм при 5250 об/мин. Мощността също е увеличена и сега е 483 к.с. Динамичната характеристика се допълва от впечатляващата максимална скорост - 315 км/ч. Предавателната кутия е 6-степенна, секвенциална, с последователна полуавтоматична смяна на предавките от лостчетата зад волана, като времето за превключване е намалено със 150 милисекунди. За отличната реакция на автомобила при спиране се грижат карбонно-керамичните дискове на спирачките. Двигателят осигурява равномерно разпределение на масите между предните и задните колела, а окачването е с двойни напречни носачи. Силовият агрегат е разположен централно, пред задния мост и е достъпен за погледа. Специфичната маса на F430 е намалена до 2,8 кг на конска сила, което прави автомобила още по-пъргав и енергичен. В новия F430 са използвани и
технологии от болидите
във Формула 1. Това са електронният диференциал E-diff и воланът, на който са монтирани копчета и сигнални лампи за контрол на динамиката, напомнящи за кокпита на шампионския болид на Михаел Шумахер.
Новият F430 е направен 93% от алуминий, като всеки детайл е излят по нова технология на фирмата, което ги прави по-леки. Дизайнът се различава значително от този на предшественика, а с новите елементи колата изглежда доста по-застрашителна. Подът на алуминиевото купе е плосък. Отпред въздушните отвори са станали по-големи, а едва 7 см делят спойлера от пътя. Променени са и фаровете, които осигуряват на автомобила по-застрашително излъчване. Стоповете са почти изцяло заимствани от най-бързия Ferrari - Enzo, страничните огледала вече не са заоблени, а отсечени. Алуминиевите 19-цолови джанти също са с нов дизайн. Поръчките за новия F430 стартират от началото на следващата година, след като на салона в Детройт моделът бъде представен и на американския пазар. За всички, които искат да притежават новото "конче", в пълна сила е максимата: "Колкото повече - толкова повече" или, казано по друг начин, около 150 000 евро, без мита и акцизи.