Страница 13 от 13

Re: Diablo IV

Публикувано на: 13 Сеп 2024 00:34
от Sentry
Първият най-добър сезон беше лятото като намалиха грайда за XP, вторият - зимата като махнаха излишните афикси. Сега махат излишното rarity на item-ите и world scaling-а, който булшинството не харесва, и още излишен грайнд преди ендгейма. Пичовете се водят от feedback-a на хората, които им играят играта и изхвърлят паразитните неща, дето ги бяха напъхали за феновете на Diablo 2, които така и не се закачиха да играят Diablo 4 сериозно, и които неща правеха играта по-зле за фен базата им. Аз не съм фен на сезонни игри, но за сезонна игра това изглеждат като правилните промени.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 13 Сеп 2024 08:42
от shub niggurat
Тука идва въпроса - коя е фен базата им? То ние ( или по-скоро аз, като гледам ) сме балъците дето сме си мислели че тая игра ще е нещо повече от диабло 3.5 , и тези от нас които сме се хванали на хайпа, че return to darkness, бла-бла. То това отдавна стана ясно, че няма да го бъде, но и поне да имаше някаква адекватна прогресия и ендгейм в тази игра - било то и под формата на диабло 3.5

В момента левълинг фазата е безмислена, освен самата идея да вдигаш лвл и да стигнеш новите трудности, които са добре познатите ни тормент 1,2, 3 и тн - в смисъл, няма никакво значение какво ти пада, не го гледаш - само слагаш зеленко да има, gap-а между смяната на трудностите е толкова незначителен, че няма никакво усещане за прогресия, за т.нар. journey. Т1 е достъпен веднага, пада всичко още на Т1, а следващите трудности са просто по-голям процент итем дроп. Това не е ендгейм. Да, има убери, но тях си ги имаше и преди, и не бяха нещо особено.

Иначе си прав, че се водят по фийдбека на хората - и това адски много ме объркваше, но спрях да следя вече и ми е все тая. В смисъл, има някво vocal minority дето иска играта да е гримдарк диабло 2 с PoE depth и ендгейм, много content creator-и дават такъв отзвук - но излиза, че масово хората просто искат да blast-ват и спийдфармят и явно всичките 2591825 сезона на диабло 3 с некви sub-par механики и теми за по 1 седмица начесване на крастата са дали зелена светлина всичките тия глупости да ги пробутат в д4.

Не ми се влиза в дълбокото да споря за афикси и итемизация, защото един пост у форумо не стига да се кажат нещата както трябва ( има безброй добри content creator-и, които са го казали добре през последните месеци ) , но мене ме дразни че са на принципа една адекватна промяна -> няколко балъшки решения и крачки назад.

Вероятно е защото са няколко екипа, защото има тотална липса на синхрон между тези екипи, отделно кофти мениджмънт, постоянни рокади и смяна на ръководни позиции - кат цяло - кораб без курс и капитан. Всеки шоукейс, дев стрийм и кемпфаяр чат е с различни лица, знайни и незнайни.
Почти всичко ново дето вкарат излиза че не им харесва как е излязло в крайна сметка и с всеки следващ пач/птр или сезон тотално скрапват и го правят или тотално braindead или ненужно convoluted, итемизацията я промениха 20 пъти щото явно никой там не знае как да се направи кат хората, и сега вече и руни имало - да хванат още някой шаран, заслепен от носталгия към д2 :D Като видях какво всъщност имат предвид под runewords - майко дръж ме ...

Ако трябва да съм честен, по-лесно ми е да следя промените в ПоЕ, щото там фундамента е солиден, и нещата винаги се променят към по-логичното и по-доброто, по ЕСТЕСТВЕН начин, нагласяйки играта според power creep, мета, redundant механики и тн.

Сега, в края на краищата - ако искат да грабнат вниманието на най-кежуъл аудиторията - окей, няма какво да се направи. Това е бизнес модела, не са първите, уатевър - който дал пари - дал, не се е изкефил, move on. Няма да рантвам за това.

Просто от време на време ме удря носталгията и се замислям какво можеше да е тази игра. :D

Ще го видим експанжъна, но и там сигурно ще отнеме 1 година докато нагодят поне малко нещата, че после да ги скрапнат пак.

Дет викаш - сезонни игри -> live service = live development.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 13 Сеп 2024 19:29
от Sentry
Според мен левелинг фазата е безсмислена така или иначе, щом всичко интересно ще е направено да пада след някакъв level. На практика това го виждам като махане на междинната, безсмислена трудност с абсолютно безсмислените sacred предмети и разделяне на трудността на света от paragon level-а. Иначе не виждам много промяна между това, което е било до сега, и това, което са го направили, щото след level 70 пак ти падаха същите предмети до level 100+ content-a. Ако искаме по-дълъг и по-смислен endgame, според мен трябва да е такъв endgame, който да не може да се изиграе за три месеца от casual играч, което няма как да се случи в момента със сезонния модел.

Каквото и да си говорим булшинството от Diablo аудиторията никога не е била толкова hardcore. Да, хората, които сега са hardcore gamer-и са играли старите Diablo игри, ама като сме го правили това, нека си признаем, сме били пишлемета, които не са могли да стоплят кой знае колко. Diablo 3 пък си отвори franchise-а за още по-широка и по-casual аудитория и ако другите ири в жанра се купуват от 5-10 милиона макс, то Diablo отива към поне 10 пъти толкова. И вероятно и много от тези хора са пробвали и по-hardcore игра като Path of Exile, защото е безплатна, но просто не са се задържали там, тъй като играта не е за тях. И това си е нормално - всяка игра си има нишата и Diablo просто е по-casual. В момента аз от по-големите franchise-и не очаквам нищо освен "още от същото", щото като се опитат да иновират и всичко отива по дяволите от стари разгневени фенове.

А за feedback-а - като не можеш да отсееш коя ти е аудиторията в началото feedback-а, който се получава, е nonsense, щото няколко милиона с противоречиви мнения си говорят кво на тях им харесва. Дори сега и двамата като не сме им в аудиторията мисля, че имаме много противоречиво един на друг мнение, за това как трябва да се промени играта, че да бъде за нас. В Diablo на практика имаше война между старите порастнали фенове, които са станали по-hardcore играчи, и феновте, които просто искат да разцъкат млатенка с приятели. По-hardcore играчите обаче са по-малко и имат по-разнообразни идеи, а casual-ите са не само повече, ами и нямат толкова стриктни изисквания. И затова сме на това дередже с тая игра в момента. И като цяло не мисля, че играта е лоша, за това, което е.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 14 Сеп 2024 09:05
от shub niggurat
Sentry написа:Според мен левелинг фазата е безсмислена така или иначе, щом всичко интересно ще е направено да пада след някакъв level.
Да, и това за мен е големия минус и mood killer. Да, искам да има ендгейм, но от друга страна винаги съм бил ''за'' смислен и rewarding левълинг, и отново - да има някво journey. Отново разцъквам D2R в момента, с един мод, но дори и само Д2 ако хванеш - минаването през актовете е яко преживяване, има разни milestones, гиър чекове, и падат предмети, които можеш да носиш дори в ендгейма. Дори когато съм играл WoW, винаги левълването и шматкането и преживяването е било 10/10 за мен, не да трайхардвам по рейдове и тн.
В ПоЕ е малко по-blasty, но отново - от GGG са готови да умрат, защитавайки това - няма да дадат опция за скип на кампанията, и има цяло интервю по въпроса, където много добре описват защо е важно да има тази фаза в едно екшън рпг.

Затова и винаги съм ненавиждал левъл скейлинга, и това предметите да падат според твоя левъл, което го имаше още в Д3.

Уж сега, ако съм разбрал правилно, в Д4 го променят това и уникатите ще са фиксирани. Както би било логично, дееба, нали са УНИКАЛНИ предмети, а не плаващи стат стикове.

И като кежуъл, с деца, работа, куче и всичките времеизяждащи битовизми - пак бих предпочел играта, която играя, да носи някво чувство за преживяване, което липсва в Д4. Толкова говореха, че искат да избегнат чек лист прогресията, но в момента играта им е точно това. Искаха да махнат damage on Tuesday, с новите рунически ''думи'' - вкарват точно това, под нова форма. Duh duh ...

И освен цялата плява из фийдбека и множеството противоречащи си мнения и гласове, едно е ясно - и е доказано от успешните в жанра - добрия itemization е тясно свързан с problem solving + нови геймплей възможности. Д4 е много назад в това отношение.

Карай :D

Re: Diablo IV

Публикувано на: 15 Сеп 2024 01:14
от Sentry
Това за скипа на кампанията... според мен въпросът е колко пъти е интересно да минеш една и съща история. Особено за Diablo 4, където сигурно половината време прекарано в капмпанията е диалози и cut сцени и има още една четвърт, която е минаване през set piece level-и с много малко gameplay. Мога с чиста съвест там да кажа, че харесвам историята, обаче не мога да се видя да я преигравам отново и отново.

За итемизацията - това е смисъла на легендарните афикси в Diablo 4 - да ти сменят gameplay-а. Обаче проблемът е, че това са прекалено много опции изнесени от скил системата към item системата и в момента те са си част от стандартния билд на героя. За да имаш добра итемизация, според мен, ти трябва стат система, която да ти дефинира начина на игра на героя и булшинството от item-ите да служат на тази стат система вместо да имат интеракции със skill системата и вече най-накрая като награда да имаш много редки item-и, които да ти дават нови gameplay възможности като комплимент на билдове, които вече съществуват, и сравнително малък процент от тези item-и също да могат да ти дадат достъп до билд, който не съществува в даден клас, но който не е уникален като gameplay за играта като цяло.

За runeword системата - според мен е различно от премахнатите афикси. Проблемът с damage on tuesday си беше, че тези афикси са random и трудно се намираше комбинация от афикси, които да ти е полезна. Новата runeword система обаче не е random и ти си избираш condition-ите и ефектите, така че е по-лесно да си направиш комбинация, която на теб ще ти е полезна и можеш да закачиш този ефект на всеки item, а не ти се пада random в комбинация с други неща.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 17 Сеп 2024 11:32
от Gipo
Не съм гледал нищо за експанжъна, освен малко геймплей на новия клас. Ей така, да не си спойлвам нищо и да откривам нещата като го играя.
За мен Д4 няма нищо общо с Д3. Тройката беше боклук като излезе, който леко се подобри с времето, но си остана боклук до края (много ме е яд, че открих Grim Dawn чак покрай първия му експанжън и вече бях метнал хил. часове в Д3). D4 беше умопомрачително по-добра игра на релийс в сравнение с D3 на релийс. D4 се подобри значително преди експанжъна си. Надявам се, че няма да направят първия лош експанжън в историята на поредицата.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 18 Сеп 2024 05:41
от Sentry
Gipo написа:Не съм гледал нищо за експанжъна, освен малко геймплей на новия клас. Ей така, да не си спойлвам нищо и да откривам нещата като го играя.
За мен Д4 няма нищо общо с Д3. Тройката беше боклук като излезе, който леко се подобри с времето, но си остана боклук до края (много ме е яд, че открих Grim Dawn чак покрай първия му експанжън и вече бях метнал хил. часове в Д3). D4 беше умопомрачително по-добра игра на релийс в сравнение с D3 на релийс. D4 се подобри значително преди експанжъна си. Надявам се, че няма да направят първия лош експанжън в историята на поредицата.
С expansion-а се изнася paragon level-а от character level-ите и става глобален и се слагат torment трудности вместо досегашните трета и четвърта трудност и се добавят още трудности, които можеш да избереш още от началото. Затова има хора, които казват, че 4 започва да заприличва на 3.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 18 Сеп 2024 10:27
от Gipo
Sentry написа: С expansion-а се изнася paragon level-а от character level-ите и става глобален и се слагат torment трудности вместо досегашните трета и четвърта трудност и се добавят още трудности, които можеш да избереш още от началото. Затова има хора, които казват, че 4 започва да заприличва на 3.
Това парагона да е след стандартния левъл е логично и нямам идея защо досега не беше така. Другото, което спомена определено е в посока Д3, но е вероятно най-малко негативното нещо на Д3. Дотук нямам проблеми с това, ама да видим.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 19 Сеп 2024 05:49
от shub niggurat
Проблема, за мен, е че това ще им е тъпото извинение за енд гейм. Когато играта стане твърде лесна дори за кежуълите ( или когато контента от експанжъна изветрее - което ще е на втория месец имо ) ще бутнат още няколко тормент нива и ще кажат няква тъпотия от сорта, че са добавили нови предизвикателства, бла-бла. Реално тази прогресия им отваря вратите за безкраен scaling на трудността, но по най-мързеливия и вече доскучал ни начин от Д3.

А от друга страна, сега ще е още по-плавно и безпроблемно да удариш макс левъла, от където вече почва играта - както те винаги са искали. Тук идва въпроса - кому е нужно тогава да има левълинг фаза :lol: Ако се замислиш, това не е ли тотална загуба на време, ако абсолютно нищо няма значение? Направо да дадат едно бутонче да започнеш от макс лвл с крап бейсик гиър, ддз :lol:
Което ще е отвратително, естествено. Затова все още смятам, че нямат точно ясна визия за играта си. Или по-скоро, визията на корпоративно ниво е много ясна, по-скоро се разминава с това, което слушаме из разните им campfire chat-ове и обещания.

Re: Diablo IV

Публикувано на: 08 Окт 2024 05:55
от shub niggurat
Ахахах скивайте чифутите Близзард - преди седмица ли колко се бият по гърдите, expansion is early - дръпнаха там с няколко часа за да е на 7ми срещу 8ми за да може да се радват американчетата. Ставам тая сутрин да я пусна докат си пия кифето преди работа - expansion delayed

:lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Diablo IV

Публикувано на: 12 Дек 2025 12:17
от the_presator
Нов експанжън догодина - Lord of Hatred.
Ще има нова кампания, два нови класа (един от които паладин) и още сума ти неща :D

https://www.youtube.com/watch?v=Gpaz0etTqJw

https://www.youtube.com/watch?v=gjuC4H-3EGk

Re: Diablo IV

Публикувано на: 12 Дек 2025 14:15
от Gipo
Паладинът вече можеш да го играеш, ако имаш приордър на експанжъна.
Мен не ме влече още от Д2, а в Д3 дори не съм създавал крусейдър.
Ако втория клас е уич доктор или асасин, ще съм хайпнат.