vanmx написа:Винаги съм искал да имам "мускулеста" кола, сигурно щото дискавъри и американските филми са ме облъчили в ранна детска възраст
Шефа на един приятел има червен мустанг кабрио 5то поколение и ме вози по едно време, това е кола за магистрала, а не за търкаляне в града. Вози като каруца, ама те лепи за седалката като тръгне
Аз искам пък кола лодка като Опел дипломат, Форд Краун Виктория или Буик Роудмастър комби, коли които имат около 200 коня с 8 цилиндров двигател.
Ама като загине полото ще го сменям с Инсигния, не съм чувал нищо лошо за тая кола.
Като заговорихте за тия огромните гемии, шефът ми в предната работа си беше взел Тесла модел Х и тва нещо беше скандално огромно като габарити. То вече се срещат тук-там из София и си прави впечатление колко са масивни. Иначе, доста яка играчка, дори имах възможността да се повозя в нея и верно яко лети... един ден бих карал електричка със сигурност Аз и на спарковете се размазвам от кеф на някоя права отсечка
[02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Eто я и моята хубавица. Това е втората ми кола, взех я август 2017г. Audi A4 1,9 TDI 110 коня, от 1999г. Просто съвършенство. Моторът 1,9TDI по технологията AFN, е последният здрав и най-добър дизелов двигател на VW. Следващите версии на 1,9 TDI – 116 коня, 132 коня, както и 2.0 TDI и прочее вече са по технологията за впръскване Сommon Rail (кон умрел) и вече са супер проблемни откъм дюзи, които се запушват и струват цяло състояние да се поправят. Карам и поддържам още две коли за огненото шоу, които обаче са пасати 1998 и 1999 със същия двигател. Грешки в двигателя няма. На единия пасат му гърмя веднъж турбото и съм го сменял за 350лв + 100лв труд. Такива цени за модели след 2000г. няма.
Та да се върнем на колата. Освен че е от последните здрави модели на Audi/WV, колата очевидно, е адски стилна, отвътре и отвън, много запазена, сякаш днес е излязла от завода, не преди повече от 20 години. С добра поддръжка ще изкара още много години или докато я забранят. Със своите 110кс, достигани при нисък въртящ момент, направо залепя на седалката, а за магистрален път е просто мечта. Градско дава разход от 6 на 100, извънградско (до 110-120 км/ч) 4,5! Ако на магистралата я дъните естествено вдига разхода леко.
Аз лично не карам с над 160, просто не го смятам за правилно, обикновено съм в рамките на ограничението. Но колата има капацитет да се движи с 180-200 без проблем, ако бяхме на немските аутобани.
Иначе е комби с достатъчно голям багажник. Малко по-тесничка е в сравнение с респективните пасати, но компенсира това със стил и комфорт. Като цяло това е момици.
Колата ти е железарка, чувал съм много добри отзиви за този модел. Иначе при комънрейлите има много повече позитиви, отколкото негативи. Може първото поколение да е било кофти.
Това пък е моята, след вторият път като откраднаха номера. Джантите 17ки ги замених за по-смислени 16 цолови, имам касетофон с usb и блутут, радвам се на стандарта 2din.
Колата е абсолютно способна да се търкаля със 180 ама ме е страх ако нямам багаж да вдигам повече от 150.
Сега съм набелязал фаровете за смяна, да вляза и аз във въоръжената надпревара за ослепяване на противника.
Само веднъж исках да тествам алфата колко може да вдигне - при идеални условия малко над 200. Карам предимно на магистрала Тракия, често настъпвам повече газта но само за малко и не повече от 160км/ч, колкото да изпреваря по-бързо някаква колона от влачеши се тирове. Страх ме е да карам бързо и не ми се плащат глоби
Аудито верно е трепач! Не съм фен на дизелите лично, но въпреки това оценявам железните двигатели Иначе и аз имам психологическа граница до около 160км/ч. Предполагам моята може да ги вдигне до 175-180, ама ме е страх да тествам. Пък и почти никога не съм карал извънградско сам и не ми се рискува с други хора :Д Отделно, тия високите хечбеци стават и доста нестабилни - ако беше някой седан с по-нисък център на тежестта, сигурно по бих се пробвал
едит: Абе Gen. Toast, това 4х4 ли е? Чак сега забелязах. Как е разхода?
[02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
И аз така със скоростта. Вдигам над 140км/ч, само ако трябва да изпреваря. Иначе веднъж вдигнах 205 и моментално свалих, за да тествам как ще се държи мондеото. Беше на чисто нов участък от магистралата и нямаше никой друг.
The Arrow написа:Имам някакъв далечен спомен, че ти имаше някакъв инцидент на бул. Брюксел по пътя за летището или се бъркам?
Там ако се оправя, ще ме дават по новините
Единствената катастрофа е дето убих мерцедеса в едно дърво по малките улички зад бан, докато се правя на дрифтър-келеш... Оттогава съм спрял...
Иначе туарега съм го изпъвал до 230 на магистралата, но тоя гардероб започва да харчи и да издъхва... Но пък до бургас със 100 по круиз (пак за експеримент) ми даде около 6.7 разход, което го считам за успех
Иначе по магистралата най си обичам да си закрепя на 120, джамовете до долу и чалгата на мах
Аз не виждам как изобщо ние в България можем да достигнем двучислен процент електромобили без обстойно преработване на електропреносната мрежа.
Тия в ЕС които правят всичко по силите си да премахнат ДВГ от пътищата, ще направят лоша шега хем на собствените си икономики, хем на гражданина който иска да има ток 24 часа в денонощието в XXI век.
Gen.Toast написа:Аз не виждам как изобщо ние в България можем да достигнем двучислен процент електромобили без обстойно преработване на електропреносната мрежа.
Тия в ЕС които правят всичко по силите си да премахнат ДВГ от пътищата, ще направят лоша шега хем на собствените си икономики, хем на гражданина който иска да има ток 24 часа в денонощието в XXI век.
Аз го виждам зарядните станции да се захранват със слънчеви панели, а енергията да бъде съхранявана в батерии. Това би било вариант, за да не зависят станциите и ел. колите от енергийната мрежа.
Една таква станция със слънчеви панели може да зареди кола, то направо да слагаха тия панели по покривите на колите.
През ноща като карам из София и после като тръгна паркирам е голямо шоу - никъде няма къде да се паркира, нито провилно нито неправилно - паркингите зад панелките и тротоарите заети само от коли, по главните улици също нацвъкано, направо няма къде да се ходи, имам чувството че всеки има по няколко коли. И все си мисля какво ли щеше да стане ако всичките тия таратайки бяха електромобили пуснати в контакта. Даже и да започнем да произвеждаме толкова електричество, даже ел. мрежата да се направи да издържи на такова натоварване, не знам как физически всеки ще може да си зарежда автомобила през ноща, като той даже няма къде да го паркира
Домашно зареждане абсурд. По-скоро да изчакаме да се подобри времетраенето на едно зареждане и да ходим по бензиностанциите. Щото сега изкарваме по 5 мин в бензиностанция, докато при електричка много повече..
[02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Така е, прави се хайп от нищо - все още нямаме технологиите за смислен електромобил - батериите са същите като от преди 30+ години, а елещтродвигателя е като тези от преди век. Докато не се измисли нещо при тия компоненти, електромобилът за мен ще си остане просто някаква рекламна изгъзица или играчка за ентусиасти, колкото и модерни материали ,компютри и софтуер да им вкарват
Надявам се да се спре с тая глупост наречена електромобили възможно най-скоро. Дори за скромните възможности на човечеството, електромобилите не са най-доброто, на което сме способни. Има лобизъм, който ги подбутва здраво, за сметка на по-добри решения (като водородните автомобили например), уви.
Аз пък съм фен на електромобилите и не съм съгласен с vanmx, че технологията е остаряла - напротив. До преди 10+ години това може да е било изгъзица, защото колите са изкарвали по 50 км с един заряд, а сега се доближават до пробег подобен на ДВГ. Технологиите се развиват и да - все още го има проблема с бавното зареждане, но щом и това се подобри, мисля че ще станат супер по-практични. На мен ми е интересно да видя как ще се реши проблема с живота на батериите (в момента е 8-10 години май?), дали ще се рециклират, дали автомобилите ще имат втори живот от Германия в Горубляне и т.н.
Колите с водородни горивни ел. клетки също имат голяма перспектива за развитие, но там, доколкото съм чувал го има проблема с трудното и съответно скъпо извличане и транспорт на водорода. Ще видим.
Едно много информативно видео, където Мей сравнява Тесла (ел) с Тойота Мирай (водорна). Интересното по темата започва от 5:20 нататък
[02:11:17] Алминатора: mejdu drugoto sym si mislel [02:11:19] Алминатора: che imam leka forma [02:11:22] Алминатора: na auizym ponqkoga
Че и с домашното зареждане не виждам драма, не целия свят живее в зачукани панелки по столиците. Хората с гаражи и дворове спокойно могат да се зареждат през нощта у тях. Останалите ше чакаме по-добра инфраструктура и технология, но и там нещата са доста различни спрямо преди 10 години, така че аре малко. Целта никога не е била да скочим резко сички изведнъж да караме подвижни батерии, та да си говорим как развитието на тая технология не било оптимално решение докат се давим в лайна в един от най-замърсените градове ми звучи бая слабо, стегайте се.