Всъщност фентъзи и фантастиката са най-трудните за пресъздаване жанрове, но и най-успешните и доходоносни като цяло.
Те са нещо като солта в едно ястие... Всичко трябва да е в умерени дози иначе се превръща в негледаема пародия.
Когато четем книга, въпросната само ни нахвърля "щрихите" от там нататък собственото ни въображение пресъздава и "рисува" световете.
Във филмовата/телевизионна екранизация е много по-сложно защото въображението на всеки работи по различен начин и да прекрачиш границата, ( "да пресолиш манджата" ) и продукта ти да се превърне в нелепица, фантасмагория е твърде лесно. Всъщност малцина са режисьорите, сценаристите, авторите които могат да изградят правдоподобни светове. И докато на тема фантастика имаме почти всяка година добро попадение, от страна на фентъзито е точно обратното...
GoT е един от малкот които успяваше в това отношение и точно затова се превърна в световен хит.
След първият епизод HotD затвърди правилната посока според мен и искрено се надявам да запазят и дори надградят нивото до края. Големи надежди имам вече и заради това, че виждам имената на Martin в creators параграфа на (IMDB)
Иначе стандарта в 90% от случаите е клас "marvel popcorn production"...
според мен сцената с раждането е доста актуален и уместен социален коментар, предвид ситуацията по темата в някои щати в САЩ. В патриархалната пропаганда, сцени като тази неизменно се романтизират - жената винаги самоотвержено настоява да жертва живота си за малкия нероден боклук, а мъжът по-скоро настоява да съхрани жената.. все пак може да му роди още 10. Реалността обаче, особено в ситуации като тази в която мъжът Е въплъщение на държавата, в едно патриархално общество животът на жената е абсолютно второстепенен, колкото и горните прагматични съображения да са все така валидни. Това е било реалността на неизброими жени през по-голямата част от човешката история, включително до неотдавна, и е горчива ирония че в някои части на западната цивилизация anno 2022 автономията над телата на жените е деградирала до Викториански и пре-Викториански стандарти.
То проблема не е в самата сцена, а в бруталното и пресъздаване...Даже като се замисля не е и чак толкова в нея като цяло, а в гадното очакване, HBO да ни посрещанат с някаква гнусотия в най-неочакваният момент в който и да било епизод, без какъвто и да било смисъл...
Веднага се сещам за сценката с Ария, театралните артисти и как в следващия момент ни навират в близък план, как някъв си мачка ташаците ... WTF, HBO, кому беше нужна тая сцена с какво обогати продукцията, ебати!?
Или к'во, търсите Гери-Никол viral teen ефекта:
- "
Абе ти видя ли в оная серия на оня сериал как еди кой си....? хъ хъ хъ" (аутистичен, приматски смях

)"
Даже съвет ще им дам:
Сложете камера в дупата на кенефа и ни покажете как някой се изсира отгоре... Ще избиете рибата, честно! хъ хъ хъ
Същата простотия като Netflix с тяхното продуктово позициониране на LGBT
или пък оскаровата "мечта" на филмовата академия, синопсис:
Пуснете си някой път и Cartoon Network, и се опитайте да си спомните какво гледахте на тая възраст и направете съпоставка какво гледат днешните деца...
Ама айде, че почнах да звуча поучително/назидателно като дедковците от пенсионерския клуб в квартала...
