Досега не бях писал, защото съм прекалено тъп, за да изразявам мисли, в повече от 2 прости изречения, но ще се пробвам, понеже се получава интересна дискусия, а и мисля, че мога да изясня някои неща
Предварително се извинявам, ако не ми разбирате глупостите...
Spoilers!
• Историята на LotV за мен е пълна каша. Може и да ви хареса (както беше за мен), но въпреки всичко си остава каша. Сякаш няколко различни човека с различни идеи са писали сценарият и накрая когато са събрали всичко някои неща яко са си противоречели. Нещата тръгнаха на зле още oт HotS и продължиха така и в последната част.
Кампанията започна доста силно (не броя пролога) и доста мрачно. Буквално в първите 1-2 часа се изсипаха повече яки работи, отколкото имаше в останалите 90%.
След това... нещата започнаха да се сбозват.
• Artanis донякъде ми хареса, но беше скучноват. Никога не му се наложи да направи някакъв труден избор, да избира едно нещо за сметка на друго. Всичко което направи винаги беше правилното и се осъществяваше със 100% успех. Нямаше никаква тръпка, нямаше нищо, за което да ни пука особено. Не казвам, че трябваше да направят няколко различни избора като в RPG (подобно на WoL, въпреки, че там винаги имаше 1 избор който е канон и втори, който не е), но според мен щеше да е много по-интересно (+ би изградило персонажа на Артанис много по-добре), ако сценаристите бяха допуснали той да направи някаква грешка и след това да се наложи да се оправя с последствията (това с пренебрегването на предупреждението на Зератул в началото не го броя, защото Амон можеше да вземе контрол над Калата г/д по всяко време след WoL) . Вместо това имаме перфектният млад лидер, който въпреки, че е неопитен гази всичко наред и обира овациите от всички...
• Oсвен началото кампанията беше брутален 1-sided steamroll, всичко живо успя някак си да се обедини срещу Амон и хибридите му (cough, Warcraft 3, cough) и всяка мисия беше победа над лошковците.
Краят на кампанията беше изненадващ (поне за мен) happy end, с връщането на Aiur под контрола на протосите, без почти никакви загуби. Липсата на Калата не мисля, че е толкова голям проблем, колкото се мъчеха да го изкарат, и съм сигурен, че ще може да се върне по някакъв начин.
• Второстепенните персонажи ми харесаха адски много. Това е може би играта от SC 2 трилогията с най-силни такива.
Не разбирам защо толкова много хора се оплакват от
Fenix/ Talandar. Да, в началото появата му изглежда яко като fan service, но с времето в него настъпва осъзнаване и развитие, което го превръщат в отделен персонаж.
Alarak къртеше отвсякъде и отново не разбирам хората, които казват, че е клиширан лошко. Поведението и сарказмът му си бяха точно на място, в пълен контраст на останалите протоси.
Rohana също беше интересен персонаж и ни предостави (недостатъчна за жалост) информация за културата на протосите. Но не бях впечатлен от телепатичната й връзка с Amon (cough, Harry Potter, cough).
Vorazun е един от персонажите, които не ми харесаха особено. Струва ми се, че единствената причина, поради която я имаше, беше за да оспорва всяко решение на Артанис, но в крайна сметка да се съгласи с него или да го остави да парви каквото си иска. Отношението й към Zeratul беше толкова променливо, че накрая забравих дали все още го мрази, или не
Karax запълни клишираната роля на tech guy, който през цялата игра ни обяснява работи, които дори самият той не разбира

Макар и да се опитаха да разчупят персонажа му не мисля, че беше особено ефективно.
Никой не може да надмине Abathur
• И сега за главният лошко-
Amon.
Тук някак си и не знам защо, но изглежда е имало някакъв брутален реткон или просто самите Blizz не са знаели какво точно да правят.
Преди години (някъде около WoL) беше представен нов персонаж-
Voice in the Darkness,
който е различен от Amon! Не съм сигурен дали се споменаваше в предните игри, но дори и да не това няма значение. Ta идеята беше, че именно това същество е виновно за покварата на Amon и нали оттам Amon> The Fallen One/ The Fallen Xel'naga. Нещо подобно на ситуацията с Neltharion<-> Old Gods от Warcraft. Всичко това беше потвърдено от Blizz
Но ето, че стигнахме до Lotv и няма нищо такова

Отново никакво споменаване на Voice in the Darkness. Не знам дали е умишлено и го пазят за евентуално продължение, или просто са си казали fuck it и са зарязали половината неща.
И сега имаме само Amon, който... е слаб злодей. През цялата игра (включително епилога) той не направи почти нищо и се бихме само срещу хибридите му. Беше супер клиширан с това, че (както сте написали в предните постове) само отправя празни заплахи и след това изчезва.
При положение, че Аmon успя без проблеми да контролира тялото на Artanis и сума ти други протоси и да направи поразии с тях, очаквах да се случи нещо подобно и с Rohana. Вместо това трябваше да фейспалм-вам всеки път, когато се появи, защото подобни срещи, в които лошкото ти обяснява колко е зъл, как добрите нямат никакъв шанс и е по-добре да се предадат.
Всичко това болезнено ми напомни за Azmodan от Diablo 3, който трябваше да е супер зъл гений, но въпреки това в подробности обясняваше плановете си и след това се чудеше как героите успяват да му се противопоставят
В LotV уж имаше врътката, че Rohana успява да надникне в съзнанието на Amon и оттам да разбере тайните му, но беше същата глупост в крайна сметка.
Mисията на Aiur, в която се унищожава тялото на Amon беше пълна шега. Очаквах нещо, което да успее да надмине битката с Zurvan oт Hots, но такова нещо нямаше. За мен това е една огромна пропусната възможност и мисля, че това трябваше да е последната мисия, а не тази която получихме (почти същата с краят на WoL).
Относно това защо Amon иска да унищожи всичко- не помня къде беше споменато, но когато той се превръща в Xel'naga започва да се чувства по различен начин, като измамен, а превръщането му в Xel'naga- насилствено. Нищо не е било така, както той е очаквал, а сега и самият той е пряко въвлечен в The Infinite Cycle.
Тук можеха спокойно да намекнат за The Voice in the Darkness, но нямахме такъв късмет.
• Епилога беше едно голямо WTF, и все още не съм сигурен какво да мисля за него, но мисля че ми харесава. Трябваше да е или това (с което един вид сценаристите се отървават от вероятността за сигурен провал) или нещо, което трябваше да е супер специфично и имащо смисъл.
Оставяйки сума ти неща ,без ясно обяснение и отворени за интерпретация, като че ли, Blizz ще успеят да предоставят завършек на една поредица, харесващ се на възможно най-много хора.
При положение, че историята се пише (поне в някаква степен) от Chris Metzen се очакваше накрая 2-та главни персонажа (Kerrigan, Jim) на да получат своят happy ending
Аз съм Ok с това, но мисля, че щеше да е много по-добре с един bittersweet завършек, в който Jim да умре или нещо подобно.
Прекалено малко персонажи умряха в LotV
• В завършек- краят на LotV (кампанията с протосите) ми се стори недостатъчен, а този на епилога можеше и да е по-добре, но въпреки това минават I guess... Винаги можеше и да е по-добре.
И сега да отговоря на няколко отделни неща, че вече се чудя къде да ги сложа:
• Kerrigan - изключително удобно за сторито се случи, че точно тя можеше да стане Xel'naga
Цялата врътка беше, че нали за да се получи нов Xel'naga трябва първо да се слеят 2 вида- един притежаващ purity of essence и друг, притежаващ purity of form, и след това някой от старите Xel'naga-и да даде своята есенция/ живот на хибрида. Не съм сигурен от тези сметки (2+1= 1) как (ако изобщо) успява да се увеличи бройката на Xel'naga-ите, но кой пък знае, може би просто си остават фиксиран брой индивиди, без промяна.
Та Kerrigan
първоначално е притежавала purity of form (някак си), което си личи от огромните й psionic сили, които проявява още като ghost. След това няколко пъти минава през zerg трансформации като
последният, на Zerus, и придава purity of essence.
И така вече имаме кандидат за нов Xel'naga
(Другата врътка беше, че протосите не е възможно да бъдат Xel'naga заради намесата на Amon в развитието им

)
Доста неща са обяснени в играта и определено получаваме отговори, но понякога доста замъглено или доста набързо ни се предоставя информацията и това води до доста неяснотии.
• Cinematics- това за мен също беше голям проблем. Не разбирам защо Blizz развалят традиция, с която се отличават от други студия. Яките синематикс винаги са били един вид "черешката на тортата" в игрите им и са предоставяли невероятни моменти и емоции, които ни карат и до днес да гледаме кътсцените им и да се удивяваме.
Последното нещо което виждаме в епилога е-
SLIDESHOW!!! Holy fuck....?!
И преди да ми кажете- "Да, но преди това получихме един куп яки кътсцени..."- да, но кътсцените не бяха от лъскавите и полирани
fully CGI, а вместо това имаше само от онези ъм... "второкачествени" кътсцени, за които не съм сигурен, но май по някакъв начин се правят с енджина на играта или нещо подобно. Определено има разлика между двете.
Вземете за пример Intro Cinematic-a, който пуснаха преди играта и която и да е друга кътсцена в играта.
Изключително съм разочарован.
Първо това се случи с D3: RoS (който все още не съм играл), но знам, че и при него накрая има една от кътсцените с качество на тези по време на самите актове, вместо някаква бруталия подобна на Intro Cinematics, които правят.
Blizz pls...
• Също така искам да вметна, че с изключение на "The Stars Our Home" (Main Theme),
саундтрака на играта ми се стори изключително слаб. През повечето време изобщо не ми правеше впечатление и дори по време на кътсцените не успя да провокира някаква емоция в мен. Жалко Blizz, много жалко!
Не разбирам как компания с невероятно огромни ресурси може да си позволи такъв спад на качеството, за неща, които по подразбиране трябва да са 10/10
Има и още неща които бих искал да кажа, но ще напиша друг пост по-късно, че ми писна.
Еdit: Fuck, има 3 нови поста откакто започнах да пиша това чудо и някои неща се повтарят
