добре, пичове, но аз имам фундаментален въпрос, с който вероятно ще нагазим в турбо нърд neckbeard средите
повреден вече от ПоЕ, където ако не си разбирам билда и нямам 5 екселски таблици и поне няколко теми в реддит и 1 видео от Zizaran или някой там от другите математици или бивши кодери и инженери ( щот тая игра май само такива пушват яките билдове ), ще удари стена на т16 и първите по-сериозни бенчмаркове кат убери, pinnacle босове и invitations, се ПОБЪРКВАМ от факта, че не разбирам как работи демиджа в тая игра
в смисъл, или не разбирам щот е 200 IQ , или просто е толкова елементарно, че търся имагинерното 
и няколко справки в гугъл не дават резултат, пък и то няма още много биг брейн неща по темата
и не съм попадал на коментари от други ютубъри 
имаме weapon damage на оръжието, имаме и някакви вариращи стойности на самия скил, имаме и увеличение от мейн стат-а
в диабло 3 беше малоумно - weapon damage отиваше директно в скил демиджа и скила увеличаваше с 300% примерно и бла-бла
в диабло 2, ПоЕ и други нормални арпг-та имаме логични неща като - тоя меч е меле, увеличава ти меле умението, ако ползваш магия с него няма да стане
ОСВЕН ако не дава флат fire dmg, и не ползваш огнена магия и тн, но няма да навлизам в такива подробности 
тука в д4 имаме физикал, шадоу, колд, бла-бла
по оръжията няма класификация какъв е демиджа, предполагам всичко е физикал или поне това дето е WEAPON DAMAGE най-отгоре е физикал
виждал съм афикси на sorcerer staff с %cold, %fire, ок
това, което ме нервира мега много е че мога да сложа two handed sword на некрото с голяма цифра weapon damage, и това да увеличи dmg range на умение като blood surge, или corpse explosion или каквато и да е магия, и реално това да е upgrade спрямо 1 хендър + оффхенд на които имам ЛОГИЧНО смислени статове за caster 
и няма cast speed, бтв, що за варварщина и липса на естетика  
 
 
поне аз не видех, има само атак спийд
и в смис, уменията са мега глупаво описани и makes no sense
общо взето излиза, че всичкото реване на реддит и фийдбека дет пращахме години наред с тия дев ъпдейтове е фира, щото те пак са направили същото дет ревийлнаха на онзи близзкон дет се насрахме на яката синематика, и там нещата бяха с ATTACK / DEFENSE - green arrow - good, само че са го замазали с няколко по-различни термина ... като - bruh, we wanted to make defense mitigate some spell damage as well so we renamed it to ARMOUR and gave it 30% spell dmg mitigation bruh so now it's different 
деейба ваща мама 
да не говоря че неща като резисти и то на самите мобове, и неща като res penetration или намаляне на въпросните изобщо няма изгледи да съществуват
всичко е просто отново - green arrow = good
и общ стат за survivability
и койт му се занимава, да ходи да си чупи главата на ПоЕ  
 
 
малко съм на 1 кана вино, не знам успях ли да предам мисълта си кохерентно, но накратко - как работи демиджа и как скейлват шибаните магии в тая игра ?