Re: SW: The Old Republic
Публикувано на: 25 Ное 2009 19:36
Вижте, проблемът не е, 90 процента от играчите ще играят с джедаи - това си е ясно още откакто имаше слухове за второ MMORPG по Star Wars, проблемът е, че Bioware започват да се окланят на една пълна баналност в TOR. Защо?
Първо - баналност от към setting - джедаи, джедаи, джедаи и тук-таме някой bounty hunter, smugler или войник. Все едно света не е достатъчно богат, че да има и други неща в тази игра. Играта се казва The Old Republic, а не Knights of the Old Republic, както бяха предишите. Предполага се, че ще засяга много по-голяма част от вселената на Star Wars, а то какво - на преден план пак джедаите и все едно да се отбие номера - някакви други малки персонажи. И директно - класовете не са 8, а са 4. От четири класа два да са ти джедаи е тъпо, абсолютно еднакви по история персонажи, просто е... глупаво. Все едно да направят NWN 3 и изборът на класове да е Paladin, Warrior, Barbarian и Wizard и това да е.
Второ - баналност от към класовете - TOR изпада в положение на "стандартни MMORPG класове без нищо ново". Имаме си melee, stealth, ranged DPS и support класове. Направо да ги бяха кръстили warrior, rogue, archer и priest, а? О, чакай, те почти го направиха - Warrior/Knight, Agend/Smugler, Trooper/Hunter, Consular/Inquisitor. Невероятно! И сега какво, за да спретнем едно хубаво парти ще ни трябват от всичките, така ли? Нямаше ли да е малко по-интересно всеки един от класовете да можеше да се специализира във всяка една роля? Отначало точно така изглеждаше, че ще бъде, но явно на някой му е щукнала гениалната идея, че едно MMORPG по Star Wars не може току-така да бъде оригинално, нали? Все пак е за пари и за нищо друго!
Трето - баналност от към game механика - Дoбре, баналността в механиката на класовете е ясна, но защо трябваше да правят играта напълно предсказуема със заключването на класове и съответно игрови персонажи към дадена фракция? Естествено за това трябва да благодарим на негово величество WoW и да му се кланяме. Интересното е, че с това заключване най-вероятно няма да има и open world PvP, което е голяма глупост, особено що се отнася за игра, която е разположена в Star Wars. А пък и не знам Bounty Hunter-ите или smugler-ите да работят ексклузивно за империята или републиката, нали? Та, защо е тази безсмислица? Явно защото класовете от двете страни си приличат прекалено много, а 8 звучи много по-добре от 4, но... какво по дяволите, не можеха ли просто да направят класовете малко по-различни и да ги пуснат всичките за всички страни? Според мен едно пет класа, които могат да се развиват по множество начини и да изпълняват множество роли в играта, е къде-къде по-добре, от осем класа, два по два заключени в една и съща роля на бойното поле. В на мен един Jedi/Sith клас, един Smugler, един по-различен агент, един войник и един по-различен от него Bounty Hunter щяха да ми допаднат повече отколкото както нещата изглеждат сега. И защо, по дяволите, трябва да има support класове? И без това никой не ги харесва, та не можеше ли да се направи вместо тях нещо друго и да се разпределят различните support роли между другите класове? Не е като в едно sci-fi да не може да се измислят още два уникални класа. От раз се сещам за tech guy - клас, който си прави бойни дроиди, които да се бият за него, и който да поврежда екипировката на враговете, да може да препрограмира защитните системи в някаква сграда, да отваря врати и такива неща. Щеше да е интересно да има и някакъв киборг-тип, който с помощта на машинни импланти да може да се бие в близък бой на равно с джедаите и ситите. Сигурно ако се позамислите малко ще видите колко още много възможности има, но стига за това, че се отклоних. Та... механиките - защо трябва да има target selection, защо трябва да има мана? Ако има и tier-и на екипировката мога директно да се гръмна, честно казано, защото няма нищо по-глупаво от tier-ите. И като гледам как са тръгнали нещата - сигурно ще има tier-и.
Както и да е. Стига толкова за днеска, че някои хора много ще ми се разсърдят. Дано да греша за някои неща от това, което съм написал, но като гледам как е тръгнала работата май ще се окажа прав и това ще е много жалко.
Първо - баналност от към setting - джедаи, джедаи, джедаи и тук-таме някой bounty hunter, smugler или войник. Все едно света не е достатъчно богат, че да има и други неща в тази игра. Играта се казва The Old Republic, а не Knights of the Old Republic, както бяха предишите. Предполага се, че ще засяга много по-голяма част от вселената на Star Wars, а то какво - на преден план пак джедаите и все едно да се отбие номера - някакви други малки персонажи. И директно - класовете не са 8, а са 4. От четири класа два да са ти джедаи е тъпо, абсолютно еднакви по история персонажи, просто е... глупаво. Все едно да направят NWN 3 и изборът на класове да е Paladin, Warrior, Barbarian и Wizard и това да е.
Второ - баналност от към класовете - TOR изпада в положение на "стандартни MMORPG класове без нищо ново". Имаме си melee, stealth, ranged DPS и support класове. Направо да ги бяха кръстили warrior, rogue, archer и priest, а? О, чакай, те почти го направиха - Warrior/Knight, Agend/Smugler, Trooper/Hunter, Consular/Inquisitor. Невероятно! И сега какво, за да спретнем едно хубаво парти ще ни трябват от всичките, така ли? Нямаше ли да е малко по-интересно всеки един от класовете да можеше да се специализира във всяка една роля? Отначало точно така изглеждаше, че ще бъде, но явно на някой му е щукнала гениалната идея, че едно MMORPG по Star Wars не може току-така да бъде оригинално, нали? Все пак е за пари и за нищо друго!
Трето - баналност от към game механика - Дoбре, баналността в механиката на класовете е ясна, но защо трябваше да правят играта напълно предсказуема със заключването на класове и съответно игрови персонажи към дадена фракция? Естествено за това трябва да благодарим на негово величество WoW и да му се кланяме. Интересното е, че с това заключване най-вероятно няма да има и open world PvP, което е голяма глупост, особено що се отнася за игра, която е разположена в Star Wars. А пък и не знам Bounty Hunter-ите или smugler-ите да работят ексклузивно за империята или републиката, нали? Та, защо е тази безсмислица? Явно защото класовете от двете страни си приличат прекалено много, а 8 звучи много по-добре от 4, но... какво по дяволите, не можеха ли просто да направят класовете малко по-различни и да ги пуснат всичките за всички страни? Според мен едно пет класа, които могат да се развиват по множество начини и да изпълняват множество роли в играта, е къде-къде по-добре, от осем класа, два по два заключени в една и съща роля на бойното поле. В на мен един Jedi/Sith клас, един Smugler, един по-различен агент, един войник и един по-различен от него Bounty Hunter щяха да ми допаднат повече отколкото както нещата изглеждат сега. И защо, по дяволите, трябва да има support класове? И без това никой не ги харесва, та не можеше ли да се направи вместо тях нещо друго и да се разпределят различните support роли между другите класове? Не е като в едно sci-fi да не може да се измислят още два уникални класа. От раз се сещам за tech guy - клас, който си прави бойни дроиди, които да се бият за него, и който да поврежда екипировката на враговете, да може да препрограмира защитните системи в някаква сграда, да отваря врати и такива неща. Щеше да е интересно да има и някакъв киборг-тип, който с помощта на машинни импланти да може да се бие в близък бой на равно с джедаите и ситите. Сигурно ако се позамислите малко ще видите колко още много възможности има, но стига за това, че се отклоних. Та... механиките - защо трябва да има target selection, защо трябва да има мана? Ако има и tier-и на екипировката мога директно да се гръмна, честно казано, защото няма нищо по-глупаво от tier-ите. И като гледам как са тръгнали нещата - сигурно ще има tier-и.
Както и да е. Стига толкова за днеска, че някои хора много ще ми се разсърдят. Дано да греша за някои неща от това, което съм написал, но като гледам как е тръгнала работата май ще се окажа прав и това ще е много жалко.