Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 10:47


NhazUl написа:
Не съм съгласен, Стийл, поне не напълно. Зависи от учителя. Имам някои учители от "старата школа", които са на и отвъд пенсионна възраст, ама пък обясняват кристално ясно. Има пък други, техни връстници, с наистина остарели разбирания и за преподаване, и за отношения. Всичко е относително.

Да, трябваше да поясня - разбира се, че не говоря да всички учители, винаги има и изключения.

___________________________________
Стилян.

http://en.wikipedia.org/wiki/Autism


Профил Skype

Eroguro Lolies FTW!
Аватар
Регистриран на:
18 Апр 2004 19:14
Мнения: 16351
Местоположение: くそくらえ、やりまんめ!~
В момента играе: しんじまえ、でぶぶす!~
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 11:16




??

ЕДИТ : Впрочем не всеки би схванал поста ми, та с други думи : "защо толкова сериозно." :)

___________________________________
天皇陛下万歳。。!

Serious Sam написа:
Бих ебал японка с кеф... Но с къса подстрижка... Нито дибидюс, нито джунглясала...


Цитат:
iskam nqkoq bipolqrna s koqto da ne znam dali 6te se sybudq 6toto mi duha ili mi e otrqzala huq


Профил WWW

Аватар
Регистриран на:
10 Юли 2004 06:39
Мнения: 6843
Местоположение: София
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 11:33


В България средното образование е загубена работа. Моето даскало (НПМГ), което уж било елитно е адски зле. Почти всички даскали са или пълни откачалки или им е през оная работа за нас. Купуват се бели дъски пък няма пари за маркери, бе просто ненормална работа. Езиците се учат толкова несериозно, че просто няма накъде. Представям си в кварталните училища какво е положението. Сега понеже ще кандидатствам ходя на курсове и осъзнавам каква огромна разлика има между даскалото и тях. По-добри преподаватели от тези на курсовете не съм виждал. Просто безплатното винаги е по-зле от платеното. Истината е, че трябва до осми-девети клас да се учи, за да имаш някаква обща култура и после да си учиш само по това, с което ще кандидатстваш. Другите предмети просто не ти трябват пък и след време всичко ще си забравил, тъй че няма смисъл от тях. Те само пречат да учиш за кандидат-студентските изпити. И матурите също така. Сега не стига, че ще ходя на сто изпита ами и трябва да се занимавам с няква литература, която не ми трябва и няма да кандидатствам с нея заради шибаната матура.

Едит: Забравих да добавя, че просто в гимназиите трябва да се учат само предметите, с които ти е профила (и евентуално езици, че без тях за къде). В моя случай не стига, че не е така ами и при самия ми профил (география) е адски несериозно положението. Защо 11. и 12. клас примерно учим световна география при положение, че тя се учи и 9. клас и при положение, че в СУ и в УНСС изпитите са на география на България, а нея я учихме само 10. клас? Защо учим 6 часа математика и някакви лайняни предмети (като Свят и личност) като съм профил география? Пълни глупости. Образователната система куца много здраво.

Едит 2: Не съм чел всички постове и съжалявам ако мнението ми се припокрива с нечие друго.

Едит 3: И последно да добавя, че се надявам в СУ поне в хубавите специалности (дано вляза в някоя такава) ще е наистина добре положението, не като средното образование.


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
01 Окт 2005 20:03
Мнения: 6143
Местоположение: Sofia/Bulgaria/EU
В момента играе: League of Legends
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 11:39


NhazUl само да те предупредя, че ако мислиш да влезеш Молекулярна биология те чакат два семестъра висша математика. Мнозина се справиха със знанията си от гимназията.

А сега по темата. Не съм съгласен с повечето изразени мнения в темата. Истината е, че българската образователна система от 1-ви до 12-ти клас в последните десетилетия ни накара да се гордеем, като една от най-интелигентните нации в света. И до днес са налице множество победи на международни олимпиади и т.н. И въпреки всичко се вижда, че в последно време нещата вървят на зле. Променила ли се е образователната система толкова много? Ами според мен не и не би трябвало. Причина за упадъка не е в учителите (които са си същие като преди 10 години) нито в учебния план. Причината са все повечето зле възпитани деца. Липсата на родителски контрол е нещо, което съсипва нацията. Наскоро слушах по радиото един дебат за образованието. Някаква патка обясняваше как нещата не вървели защото на децата не им било интересно в училище. По телефона се обади един нехранимайко, който обясни как от две седмици не бил стъпвал в даскало, щото не му било интересно :shock: Въпросната патка пък, с много авторитетен тон започна да му обяснява, как вината не била в него, а в лошата система, която не била направила часовете достатъчно интересни за децата :shock: Първо целта на училището никога не е била да забавлява децата. Те винаги ще си намерят по-забавни неща за правене. Напротив, една от целите на училището е да накара децата да отделят част от времето си за да праят това което трябва, а не това което им се ще, защото за да постигнат нещо по-нататък в живота непрекъснато ще им се налага да правят това което трябва, а не това което им се прави в момента. И второ за да може един ученик да не стъпва две седмици в училище, значи родителите му напълно са го изпуснали. Когато бях ученик и се прибирах с час или два по-рано, наще винаги ме питаха защо аджеба се връщам толкова рано. Не е допустимо родителие да не са наясно какво правят децата им по цял ден. И последно по въпроса за интереса в училище, на мен лично ми беше интерсно в повече от 50% от часовете. Но за да ти бъде интересно в училище трябва да му дадеш шанс, а това става само, ако имаш подходящо възпитание, което е работа на родителите.

Дади написа:
Цитат:
Реално обаче, ако образователната система беше на ниво - майната им на родителите, те даскалите принципно могат да се опитат от теб човек да направят.

Напълно не съм съгласен. С много малки изключения, даскалите са напълно безпомощни, ако родителите не са си свършили работата. Навремето учителят е можел да налага учениците с линията и така да изгражда свой собствен авторитет. В днешно време учителят може да пише забележки, отсъствия или оценки, като се надява, че родителят своевременно ще им обърне внимание и ще предприеме нужните действия. Когато обаче все повече родители не се интересуват, това си остава като вопъл в пустиня. Учениците напълно губят всякакъв респект и се държат като олигофрени или пък изобщо не стъпват в час. И понеже беше засегнат въпроса за мотивацията на учителите, имам много близки приятели в Биологическия факултет, които учат в педагогически профил. Те вече ходят да преподават отвреме на време в училища. Мотивацията на преподавателя в голяма степен зависи от материала с който разполага. Когато са в добър клас, с въспитани и будни деца, които ги слушат и дори взимат участие, мойте колеги споделят, че е истинско щастие да пеподаваш. Когато обаче децата са зле възпитани, неизбежно се налага да се превърнеш в падарин, което убива цялото удоволствие.
Като обобщение ще кажа, че не можем да разчитаме децата ни да бъдат възпитавани от институции, освен ако не са сираци. При липса на родителско възпитание дори и най-добрата образователна система е безпомощна.

Накрая бих искал да коментирам и мнението на Omega-x. Аз лично изобщо не съм привърженик на профилираните гимназии, при все че аз самият съм учил в такава. Идеята, че трябва да решиш какъв ще бъде пътя ти на развитие в 7-ми клас (на 13 години) и в 12-ти да излезеш като специалист е напълно погрешна и бих казал, че осакатява младите хора. За да избере пътя си на развитие, човек трябва да намери себе си. Нещо изключително трудно и определено непосилно за дете на 13 години. Не може на тази възраст да решиш какъв да си (или поне да си отрежеш половината от възможностите като избереш хуманитарна или природоматематическа гинмазия). В училище трябва да се учи всичко и като казвам всичко имам предвин наистина всичко. Да вземем например изкуствата-Литература, Музика и Изобразително изкуство. Едното се смята за топ предмет и се учи сериозно, а другите две са напълно пренебрегнати (освен в специализираните гимназии). Учлището трябва да е място където човек да намери себе си, за целта трябва да се обръща внимание на всички дисциплини. Разбира се това не е възможно в момента тъй като учебните планове са твърде натоварени и учениците са принудени да обръщат внимание на "сериозните" предмети и да пренебрегват "несериозните". Това общо взето е единствената образователна промяна, която аз бих предложил.

___________________________________
http://www.divinitas-crew.com
Ghost reporting!


Профил ICQ

Eroguro Lolies FTW!
Аватар
Регистриран на:
18 Апр 2004 19:14
Мнения: 16351
Местоположение: くそくらえ、やりまんめ!~
В момента играе: しんじまえ、でぶぶす!~
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 11:47


С две ръце подкрепям мнението ти. :)

___________________________________
天皇陛下万歳。。!

Serious Sam написа:
Бих ебал японка с кеф... Но с къса подстрижка... Нито дибидюс, нито джунглясала...


Цитат:
iskam nqkoq bipolqrna s koqto da ne znam dali 6te se sybudq 6toto mi duha ili mi e otrqzala huq


Профил WWW

Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:06


High_voltage написа:
Суров си. :)
Баш най-важното нещо в живота е да правиш това, което ти се прави, стига да не преебваш другите.

Верно, училището не е за забавление. Но ако то успее да се пригоди, ако успее да предложи забавление И обучение И възпитание едновременно, то нека бъде така. Със сигурност децата не са виновни за това, че им е скучно в училище!

Забавлението , в очите на днешните ученици , няма никва връзка с училище .. ама по никъв начин. Който иска да учи - учи , никъде не е казано , че училището трябва да бъде интересно за всеки .. просто няма как да стане на практика.
А оправданието , че на някой не му е било интересно и не е ходил 2 седмици .. е къде отиваш ти , може би ? :) Т'ва е просто оправданието на некво тревоманче или аморко , на когото поради липсата на гореспоменатия родителски контрол е дадена такава свобода , че да прави квот си иска и когат си иска. Не случайно е измислено , че до 18 години родителите носят пълна отговорност за тебе , 'щото масата келеши на по 15 не могат да решат кое е по-добре за тях - да пушат в градинката или да учат. Училището - забавление .. тва да не е лунапарк , братле. Т'ва е училище - то трябва да бъде такова , каквото е. Интересни го правят хората , с които си .. приятели , т.н. , секви връзки , които завързваш там .. а не материяла по литература. Просто не е нужно.

___________________________________
остарехме


Профил

Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:13


High_voltage написа:
Абе друг вид забавление имам предвид. Просто да се променят нещата така, че да се предава материала по по-интересен начин. Т'ва е. :)

Не знам , аз не мисля , че ше има особена промяна .. както казах - който му се учи - учи .. който не му , нема да учи ако ще голи мацки да преподават. :)
Най-много да дойде да ги гледа 2 часа .. после ше му омръзнат и пак ше бега у градинката.

;)

___________________________________
остарехме


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Юли 2004 06:39
Мнения: 6843
Местоположение: София
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:16


Andrey358 написа:
Накрая бих искал да коментирам и мнението на Omega-x. Аз лично изобщо не съм привърженик на профилираните гимназии, при все че аз самият съм учил в такава. Идеята, че трябва да решиш какъв ще бъде пътя ти на развитие в 7-ми клас (на 13 години) и в 12-ти да излезеш като специалист е напълно погрешна и бих казал, че осакатява младите хора. За да избере пътя си на развитие, човек трябва да намери себе си. Нещо изключително трудно и определено непосилно за дете на 13 години. Не може на тази възраст да решиш какъв да си (или поне да си отрежеш половината от възможностите като избереш хуманитарна или природоматематическа гинмазия). В училище трябва да се учи всичко и като казвам всичко имам предвин наистина всичко. Да вземем например изкуствата-Литература, Музика и Изобразително изкуство. Едното се смята за топ предмет и се учи сериозно, а другите две са напълно пренебрегнати (освен в специализираните гимназии). Учлището трябва да е място където човек да намери себе си, за целта трябва да се обръща внимание на всички дисциплини. Разбира се това не е възможно в момента тъй като учебните планове са твърде натоварени и учениците са принудени да обръщат внимание на "сериозните" предмети и да пренебрегват "несериозните". Това общо взето е единствената образователна промяна, която аз бих предложил.

Тука донякъде си прав, но донякъде. Наистина на 13 години е трудно едно дете да определи с какво иска да се занимава (макар че аз още тогава си знаех, че географията е моя предмет), но вече 11. и 12. клас всеки много добре е преценил с какво ще се занимава, а пак се учат много предмети. За целта може би трябва кандидатстването в гимназии да не е след 7. клас, а по-късно. То ако 12. клас още не си решил с какво ще кандидатстваш за ВУЗ, кога?

Едит:
Random Idiot написа:
High_voltage написа:
Абе друг вид забавление имам предвид. Просто да се променят нещата така, че да се предава материала по по-интересен начин. Т'ва е. :)

Не знам , аз не мисля , че ше има особена промяна .. както казах - който му се учи - учи .. който не му , нема да учи ако ще голи мацки да преподават. :)
Най-много да дойде да ги гледа 2 часа .. после ше му омръзнат и пак ше бега у градинката.

;)

Не е баш така. Ако един учител не някакъв злобен, не преподава монотонно, има чувство за хумор, забавен е, разведрява от време на време обстановката, но в същото време е сериозен и строг по отношение на ученето децата ще имат повече стимул да учат. Ако е обратното - не (достатъчно такива примери има в моето даскало). Просто учителя не трябва само да е вещ в науката, която преподава ами и да има подход как точно да обясни дадено нещо, че на децата да им е интересно. Това вече си зависи конкретно от учителя, образователната система няма общо.


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
28 Юли 2001 17:23
Мнения: 4390
Местоположение: Sofia
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:23


`FairY`
Цитат:
Баба Илийца , бялата лястовица и най-малко Дон Кихот са ми помогнали да си изградя това , което съм ... В училище можеш да се развиеш само в две страни или си вечния натегач или си вечния непукист. Не можеш да лежиш на кълката, че защото ходиш на училище, а не седиш само в къщи да ядеш и сереш , то ти няма да се превърнеш в лайно. Защото има много лайна и от тези,които ходят на училище... Училището те учи на лицемерие и гъзолизане. В това ли ще се превънем след време?


Такааа...аз пък мисля, че точно "Баба Илийца" е един от най-точните примери за смисъла на държавното образование.
Според мен самият разказ...или пък беше новела, е слаб, изнасилен и позьорски...това в светлината на други, доста по-качествени неща на Вазов, де...
Фрашкан е с клишета, псевдо национални символи и фалшиво преклонение пред женското тегло, в условията на тогавашния примитивно-патриархален български свят.
Тук идва даскала по литература и ти казва - "Така е, ама не е така, защото...". Всяко слабо произведение от голям автор е голямо, защото критиците са казали така.
Всяка некадърна проява проява на патриотизъм е признак за добър патриотизъм, защото истински патриот, е безрезервният патриот.

Т.е. едно нещо е самото произведение и какво е искал да каже автора му, съвсем друго нещо е, как обществото иска да се тълкува това това произведение.

Цитат:
Училището те учи на лицемерие и гъзолизане.

Всъщност това са страшно полезни умения. Много удобни неща в живота могат да се постигнат само с такива методи.

Цитат:
...са ми помогнали да си изградя това , което съм

Муахахахаха...целта на общественото образование не е да те изгражда. Целта му е да бъдеш така интегриран в обществото, че да си му полезен. Твоите лични нужди и желания са на последно място. Училището трябва да те научи, какво обществото смята за правилно и неправилно, какви са законите му и какви са последствията от неспазването им. Т.е. ако обявиш "Баба Илийца" за слабо произведение, без да съобразиш, че от гледна точка на обществото това не е така - чиста двойка на класното.
Някои от изискванията за обществена интеграция са полезни лично за теб: примерно знанията по математика, физика, химия и география, но други са в разрез с твоето удобство/възгледи и те учат, че в обществото трябва да се съобразяваш с чужди и дори неправилни мнения: примерно българската литературата или уроците по история на България.
Всъщност не виждам нищо лошо в това. Полезно е да приемеш, че хората ОЧАКВАТ от теб да си лицемер.
Човекът е обществено животно...изпадне ли извън него - без храна, дрехи, подслон, ток, комуникации, интернет и пр...той е загубен...затова му се налага поне малко от малко да спазва обществените правила или поне да знае за съществуването им и как да ги нарушава най-изгодно за него.

ПП Основниата причина за "спада на интереса" към учебния материал са личните наблюдения на учениците...за тях е очевидно, че в сегашното ни общество няма правила, че в него прогресират точно тези, които не ги спазват...
Т.е. едно от изискванията на сегашното общество е - образован или прост, няма значение, важното е да можеш да лъжеш и крадеш, без да те хванат...а това не се учи в училище...или поне не на достатъчно високо ниво... :lol:

___________________________________
Stop the bats! Stop the bats!
Make them go and not come back!


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Юли 2004 06:39
Мнения: 6843
Местоположение: София
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:34


High_voltage написа:
Der Meister написа:
То ако 12. клас още не си решил с какво ще кандидатстваш за ВУЗ, кога?


Вземи си една година почивка между 12-ти клас и висшето, за да решиш.

Аз така съм направил. :Р

Това също е вариант, но тъпото е, че губиш цяла година. Аз примерно не искам да бездействам толкова време. Е вярно е, че сигурно много хора, които така правят работят нещо през това време, но според мен е тъпо да се работи някаква скапана работа за малко пари вместо да учиш (освен ако нямаш някаква голяма нужда от пари).


Профил Skype

Аватар
Регистриран на:
04 Юни 2004 15:50
Мнения: 4407
Местоположение: Taina
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:41


Еми съгласен съм от една страна.Училището толкова ми е втръснало че информацията която дават в часовете просто ми влиза в едното ухо и излиза през другото.Верно до 6-7 клас ми беше интересно и наистина научавах нови неща,ама ся иам чувството че ако прочета една книга получавам повече полезна информация от колкото за цяла година в училище.И все пак не си длъжен да си пълниш главата с ненужна информация.Аз лично повечето предмети одавна съм ги забеал.Уча сериозно само по предметите с които ще кандидатствам,по останлите просто правя пищови или преписвам по контролни колкото да си изкарам оценката.За университета все още не мога да говоря,до година


Профил ICQ Skype

Аватар
Регистриран на:
21 Мар 2002 19:51
Мнения: 10955
Местоположение: София
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:43


Какво научих аз от училище:
- да ставам рано. Нещо, което е нужно за напред :lol:
- да съм социален човек. Познавах много хора, които предпочитаха да седят вкъщи и да играят CS(примерно), вместо да идват на училище. Сега те са социални инвалиди, някои от тях и наркомани/алкохолици.
- до някаква степен да разбера хората. Съученици, учители... Училището представлява голямо скупчване на тълпи, което те среща с всякакви хора.
- научих се да преписвам като най-големия непукист... ама до такава степен, че дори учителите не си правеха труда да ме гледат по време на контролно, защото не им се вярваше да преписвам с такова самообладание :lol:.
- разбрах, че е тежко да имаш гадже от класа... разбрах също, че да имаш повече от едно гадже от класа е още по-тежко ахахахах :o
- определено най-ценния дивидент, който съм извлякъл от у-ще са приятелите. Попаднах на невероятен клас, в който винаги се случваше нещо, което да не позволи скуката да се прокрадне и за миг. И до този момент (около 6 години след завършването) се виждам с тези хора всяка седмица.
- незабравими спомени!
- Да, наистина половината неща, които се преподават в у-ще са напълно ненужни и скучни. В живота обаче се налага да правим и помним също скучни неща... При всички случаи за човешкия мозък е по-полезно да седи в час по някаква си химия, отколкото като някакъв търтей да си седиш вкъщи пред компа и да стреляш зомбита (или пък да пушиш трева зад блока).
- научих се да се бия :lol:
- училището изгражда някакви навици.

Приемете училището не толкова като "ей вече знам как се размножават водните кончета", колкото като чиста проба полезна гимнастика за мозъка.

И според мен основната причина за ниската обща култура на децата не са училищата, а родителите. В момента тия хора се борят с такива комплекси изградени от немотията, че в повечето случаи тотално забравят за възпитанието и културата на децата си.

___________________________________
Гипчо ( ◕ Y ◕ )


Профил

Аватар
Регистриран на:
04 Юни 2004 15:50
Мнения: 4407
Местоположение: Taina
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 12:53


Общо взето гипо е прав.Училището е по скоро мястото което ти изгража личността,а не толкова мозъка.


Профил ICQ Skype

Аватар
Регистриран на:
13 Дек 2003 12:57
Мнения: 5225
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 13:01


В тая тема и много хубави неща се казаха, и много глупости. Аз лично ще се опитам да си изложа всичко, което мисля, в един пост, не много малък при това. Така, откъде да започна...

За образованието

Както доста пъти се каза - то е каквото си го направиш. Никой не може да ти набие в главата какво да учиш, от какво да се интересуваш, какво да запомниш и как да го направиш. Не е лесно да си ученик, нито студент, обаче, както и да го погледнеш, не е и прекалено трудно. Ако искаш да научиш нещо - ще го научиш. Ако не искаш - няма. Не е толкова трудно да се мине от 10 в 11 клас в училище с тройки, а честно казано точно това се иска от учениците. Виж, ако си амбициозен, ако се интересуваш от нещо, то е вероятно да имаш по-добри оценки, но като цяло... няма ли натиск от родителите - иска се малко.

За учителите

Всичко зависи от това на какви хора си попаднал. Има и млади и стари некадърници. Аз лично съм учил в заведение, в което имаше 50/50 млади и стари даскали. Честно казано от възрастта не зависеше много. Имаше и млади идиоти и стари готини хора. Ако се интересуваш от нещо и наистина питаш, то тогава ще ти бъде обяснено от почти всички. Е, естествено това трябва да стане когато трябва, а не по средата на нищото, не трябва да се прекъсва учителя докато ти обяснява нещо и т.н. Има и задници, които няма да ти го обяснят, но тогава почти винаги има някой, който вече го е разбрал, или пък е възможно да намериш информация и другаде, стига да не те мързи.

За предметите и ученето

Както казах вече, по повечето предмети можеш да минеш с тройка доста лесно, материалът, който се иска да знаеш за толкова е оскъден. Това и наличието на много предмети ти дават възможност да се изявиш, в каквото и да се интересуваш без да има какво толкова да прецакаш. Ако имаш по-големи амбиции дори може да се опиташ и да учиш сериозно. Уловката е, че понякога е по-лесно да изкарваш много шестици, отколкото да изкарваш много тройки. Материалът в училище, или поне част от него е свързан. Когато си разбрал и запомнил по-предна част от него, е много по-лесно да разбереш и запомниш следващата част. От това идва фактът, че хората, които учат редовно, в крайна сметка учат по-лесно, отколкото тези, които учат през седмица или през месец или само за контролните.

За профилите

Не знам при вас какво е било, но при мен предметите яко се влияеха от тези неща и то не само като брой часове. Аз бях в математическа гимназия и като се замисля какво беше положението в езиковата... ами много точно си ми беше профилът информатика, английски, математика и физика. Предполагам, че и на повечето други места е така. Просто стравнете познанията си по профилираните си предмети, с това, което знаят другите класове по тях. Ще се забележи разликата веднага. Аз най-ясно се усетих за това в 12 клас, в който ми навлезе четвъртия профил - физика. През тази година учехме разликата между обикновената и профилираната подготовка за предишните четири години. Честно казано не съм имал по-отвратително училищно преживяване от физиката в 12 клас.

За дисциплината

1 дума преди всичко - lame. Едно от най-противните неща в даскалото беше дисциплината. Тя сега още повече е пропаднала и сигурно повечето, които четат това, си я нарушават яко, ама... Аз бях от другите. Тези, които често се маркират с етикети "зубърчета", "книжни червени" и като цяло "отрепки". Седях на първия чин в даскало и общо взето се опитвах да слушам. Понякога беше невъзможно. Понякога и аз спомагах да е невъзможно де. Но, както и да е. Принципно ще ефектът е много добър, когато учителят има уважението, или поне смирението на учениците и часовете протичат доста добре. Естествено, тишината, или поне привидната такава, може да се постигне по два начина - или те е страх от даскала, или се кефиш на него. Попадал съм и на двата типа учители и при двата типа действа. По-добрият вариант е това с уважението. Не е трудно, просто някой трябва да извади коловете от гъзовете на учителите и все пак да имат твърдостта да се разпореждат с това, което става в стаята. Другия вариант е да имат закален стоманен бастун в задника и изключително много твърдост... аз лично съм го виждал веднъж... издържа три години и половина като учител. При другите случаи учителите се разпадат като лекета, въпреки, че може и да не са лоши като знания. Трябва да има малко повече толерантност към учителите като цяло. Тези, които я проявяват - знаят го. Тези, които не го правят, те ще кажат, че това са пълни глупости.

За бягането от час

Ако си избягал - твоя работа. Хората те искат на училище, не защото им е приятно да те държат вързан там, а за да слушаш какво ти приказват. Ако не ти е интересно - или слушай за да запомниш поне нещо, или изчезвай, защото не е яко, за тези, които се опитват да запомнят.

За разделението

На кратко - не е лесно да си зубър, така че не им се подигравайте, прави ви да изглеждате злобни и завистливи. Не е лесно и да не си отличник, не ги съдете, хората си имат най-различни проблеми, които не са свързани с училището. Мързелът може да е, но може и да не е един от тях. Това разделение е най-често срещаното. В края на краищата може да поизчезне, но... не напълно. Поне не и до университета, където всички са в кюпа :) Другите разделения - моди, музика, манталитет и най-различни простотии - те не са от даскалото и, честно казано, са просто тъпи.

За кандидат-студентските курсове

Честно казано е възможно да се мине и без такива, познавам не един и двама човека, които са се справили без тях, но естествено като са си скъсали задниците от учене и в училище и в тях. Ако нямаш волята - отивай на курсове. Ако си добър в училище по даден предмет, пак ще ти свършат работа. Обикновено там се дават не само обикновените неща, които се учат в училище, но и някои полезни трикове и методи, които трябва иначе да откриеш сам(трудно, но възможно). Естествено и даскалите ви в училище знаят тези трикове, но ще ги покажат само на тези, които им отидат на частните уроци. Един съвет - изберете си други частни учители, но не казвайте на тези в училището ви, кои са те.

За матурите

Задължителната матура по какъвто и да е предмет е най-тъпото нещо, което може да ти се случи. Не е лошо да има такива изпити, но те трябва да бъдат избрани изцяло от учениците като предмети, в които са най-добри и могат да се представят най-добре. Абсурдно е да има матура по български в математическите гимназии и такива по математика в езиковите и най-вече да са едни и същи, тъй като нивото на преподаване в различните училища на тези предмети е различно.

За литературните анализи

Много хора се оплакаха, че трябвало да зубкат литературни анализи за даскало. Ами... това са пълни простотии. Съвсем спокойно един ученик е възможно сам да напише темата си по литература за контролно или домашно като разсъзждава над текста и знае историята на писателя... чакай малко, това не се ли прави в часовете по литература? О, да, вие сте били на кафе по това време и понеже е по-лесно да се зазубри един литературен анализ - това и правите. Не ме разбирайте грешно, нямам нищо против това да не се внимава или влиза в час, но това си има и последствия и е глупаво да се оплаквате от тях.

За университета

На никого не му трябва да влезе там, няма да научи кой знае какво, което не може да научи и сам в период на четири години... но издават диплома за това. Така че ако имате нужда от диплома за професията си(учители, лекари, адвокати), тогава се бъхтайте, ако ли не(счетоводители, програмисти, секретари) - може и да го пропуснете, въпреки че ще научите доста за професията си(но няма да го осъзнавате докато не започнете да работите). Професорите в университетите са като различните даскали - има и добри, има и лоши. Въпреки това тук има и още едно звено - асистенти. Повечето асистенти са сравнително млади и биха ви обяснили каквото и да е, ако ги попитате. Основният материал, който трябва да се учи... ами задължителен е за всички, има малко важно, но пък то е наистина важно и общо взето то остава в главата ти, като си научил всичко и си си взел изпита. Има и изборни дисциплини, които те оформят по твое желание, така че там работата е по-либерална, отколкото в училище.

За 'FairY'

Говориш наизуст за неща, до които не си се докосвала. Българската образователна система не е най-добрата, но не е и най-лошата. Тя си е на средно ниво, на достатъчно ниво, което предоставя възможност на всеки да стане, какъвто си иска. Ако не искаш да изучаваш някои от предметите - лесно е, просто недей. Не е нужно да знаеш географията или историята или каквото и да е на изуст. Трябва само да седнеш и да прочетеш някакви основни неща по веднъж, койтото да ги запомниш бегло и да можеш да ги възпроизведеш, отново бегло, пред даскал, който ще ти пише тройка ей така. Трябва да си много малоумен за да не можеш и това. Обаче на други ще им са интересни тези предмети. Как би могъл един човек да стане адвокат без да може да разсъждава, как е възможно да стане археолог, ако не знае история, или икономист, ако не знае нищо за икономическата част на географията? И нима наистина от 6ти до 12ти клас се повтаря всичко? Да не би преподаваното по физика, химия и биология да е напълно същото, което учат децата по природознание? Или историята и географията да са напълно същите, които ги има в родознанието? Училищните предмети могат да подготвят човек не само професионално, но и също за това да се справя в различни ситуации. Помисли си и сама прецени, дали не си порастнала от малък изрод, който не се възползва от училището, в голям изрод, който просто си се оплаква за глупости и пропуснати възможности от самия него.

___________________________________
We're nothing like God. Not only do we have limited powers, but sometimes we're driven to become the devil himself. What's your answer this time?
Repeat carefully after me! This world is made... This world is made of... made of... LOVE AND PEACE!


Профил

Аватар
Регистриран на:
28 Юли 2001 17:23
Мнения: 4390
Местоположение: Sofia
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 13:16


Jorix
Цитат:
Училището е по скоро мястото което ти изгража личността,а не толкова мозъка.


Ъъъ...че тя личността ти, не се ли намира точно в мозъка...или обществените представи за това, вече са различни :lol: :lol: :lol:

___________________________________
Stop the bats! Stop the bats!
Make them go and not come back!


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5115
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 13:33


не бе то нестава дума че ще научиш нещо практично като четеш тези неща или изчисляваш някви глупости. Просто това помага да ти се развива начина на мислене много ясно че баба илиица няма нищо общо с теб, ама в даскало няма да те научат да правиш свирки нали се сещаш. Пък свирките по твойта логика са доста по важни за научаване, докато литературниа анализ кой как какви терзаниа и нз си кво може да ти послужи като пораснеш да се научиш да правиш анализ на хората с които разговаряш и да знаеш кои защо се държи еди как си и какво цели с това, просто сте малки и още несте осъзнали, че начина по които мсилите зависи от това което сте учили чели видяли и правили точно затова се четет и се анализират класически творби които са се доказали в времето

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
01 Апр 2003 11:41
Мнения: 1578
Местоположение: Hashburry
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 14:08


Мързи ме да ви чета всичките глупости (съмнявам се да си заслужава). Направи ми впечатление само заглавния пост на Fairy (щот горе долу само него прочетох)

Момиченце-кокиченце, къде се буташ да анализираш образователни системи и полезност на наученото в гимназията, когато още и бала ти не е минал ? В твоя пост прочетох най-концентрираната малоумщина която съм намирал скоро ... Наученото в гимназията нямало практическо приложение... Как по дяволите разбра, като си на некви келави 18 години ? Било се повтаряло едно и също след основното ... ОМГ!!! Ти изобщо влизала ли си на час по математика в гимназията ? Литература, биология, химия ? Аз в НПМГ-то 5 години си пълнех лимита на отсъствията и "топлех столовете по кафетата" и пак не съм толко заблуден че да цепя такива простотии ... А после зубърчетата са и виновни че не може да влезе в хубава специалност :lol: :lol: :lol: С умиление си спомням как учех "Илиада" в 3ти клас, Данте в 6ти и "Тютюн" ми беше темата на кандидат-гимназиалния изпит. А па тригонометрични функции решавам от 2ри клас, взехме ги след таблицата за умножение :lol: Мноо си зле.

В общи линии - мегатъпа си, разсъжденията и наблюденията не ти се отдават ... На тебе работата ти в живота ще е да чистиш и да ми правиш салата, защото както голяма част от твоя пол, просто за друго не ставаш :stooped: Ако решиш можеш да си дигаш краката една идея повече, тогава може и някой да си направи труда да ти запомни името ...

ЕДИТ - Бъртвежите ти за университета са още по жалки ... Ти изобщо влизала ли си някога на лекция, че да обясняваш къде кви комунисти били и кой колко ти кряскал ? Кофти преподаватели винаги ще има, но ако отиваш с желание винаги има какво да научиш. Останалото са 90% оправдания на лентяи (към които се причислявам и аз).

___________________________________
http://wkoz.net - rap shit 24/7


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5115
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 14:38


еи голем мъж тоя бе

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
30 Юли 2005 19:49
Мнения: 6073
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 14:54


`FairY` написа:
триста тона лайна


Аре обясни ми геометричния и физичния смисъл на първа производна като си толкоз отворена.


Профил

Аватар
Регистриран на:
10 Май 2004 11:40
Мнения: 5115
Заглавие: Re: „Какво ли ти разбира главата?” или изповед за образованието
Публикувано на: 28 Ное 2008 14:55


мога да ти обясна геометричната зависимост на анала ти спрямо моя пенис

___________________________________
Птеродактили пред него летят. И колесница им е луната червена.


Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
cron
© 2009 PC Mania | Реклама | Контакти web by: ilyan.com