WRX STi

(6MT, AWD)
Размери: L x W x H: 4,465 x 1,740 x 1,440 мм.
Двигател: Хоризонтално разположен, 4-цилиндров, 4-тактов, турбокомпресорен бензинов двигател с вътрешно охлаждане, DOHC, 16-valve
Обем: 2,457 cc.
Максимална мощност: 206 kW (280 PS) / 5,600 rpm
Американският клон на Субару и лидер на пазара 4х4 отвъд Атлантика представи рестилизираната и преоборудвана версия на Импреза носеща обозначение "2006". За целта са добавени някои новости за модела WRX, повече сигурност и модифицирана симетрична система 4х4, която е запазена марка на фирмата. В случая тя ще се предлага само в изпълнението STi с двигател 300 к.с. На първо място при нововъденията може да бъде спомената двустепенната система за надуване на въздушните възглавници.
Следвайки подобренията в интериора през тази година, всички варианти на японския дяволвече са с променена външност.
Обновената визия на тежкоатлета е въплътена предимно в предницата на рали-резачката с новата трикомпонентна решетка. Не на последно място STi получава и няколко значителни промени в окачвнето, включително и по-широки колела. През новата година водачите ще разполагат и с един сензор в главния диференциал, който ще се грижи за по-прецизното разпределяне на въртящия момент в завои.

WRX STi е базиран на платформата на рали-автомобила, но тя е преработена с оглед по-добро ускорение, пътно поведение и спирачни времена. този модел се задвижва от "боксер"ен турбодвигател с междинен охладител и обем 2,5 литр. Газоразпределението е DOHC, а мощността 300 к.с. при 6000 об/мин. Въртящият момент е 407 Нм при 4000 об/мин. Прецизно свързан с 6-степенна механична предавателна кутия, двигателят може да изстреля шофьора от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 сек. Мощността се предава към четирите колела чрез усъвършенстванасиметрична система 4х4 с контролен център.Спортната модификация се възползва от технологиите в моторните спортове, директно взети от експертниет центрове на фирмата, подготвящи моделите за световния рали-шампионат. Съкращението STi означава Subaru Technica International и всъщност е поделението, подготвящо най-спортните модификации на колата.
Външността
Новите глани фарове са смело стилизирани и са със затъмнени лещо. Седаните са с преоформени калници(станали са по-широки), а комбитата имат малко по-различен дизайн точно при тези лементи, както беше ситуацията с предишния модел. Всички модификации за следващата година получават нови задни светлинни групи.
Външно Impreza WRX STi не оставя съмнение за динамичния си потенциал. Въздухозаборникът в алуминиевия преден капак захранва със свеж въздух междинния охладител, който от своя страна е значително по-голям от събрата си в бившите състезателни модеи. Двойният заден спойлери, който очевидно е заимстван директно от спорта, помага за ре-
дуциране на лифт-ефекта и за подобряване на стабилността при високи скорости, каквато е задачата всъщност на абсолютно всеки спойлер. Аеродинамичното подподово покритие и новият спойлер на поквира също допринасят за подобрената стабилност. Въздушнитя поток се обхваща и в зоната на предните спойлери на бронята и страничните прагове, които също функционират, като аеродинамични подобрители.
Предната маска включва четиристепенни осветителни тела с висока мощност на къси светлини. Отличителните STi лепенки на местата за фаровете против мъгла добавят истински спортен вид на колата. Спирачните дискове с голям диаметър са дело на Brembo и се виждат ясно през отворита на летите джанти BBS я размер 17 цола.
Турбо-легенда с 300 к.с.
2,5 литровият 4-цилиндров "боксер" е базиран на специално подсиленият агрегат с лети бутала от алуминий и мотовилки от високовъглеродна стомана. Изпускателниет клапани са с натриеви запълнители за по-добър топлообмен. Вариативното газоразпределение при Suabru се нарича AVCS(Active Valve Control System) и помага за осигуряване на оптимални характеристики на въртящия момент из целия оборотен диапазон. турбокомпресорът доставя цяла единича по-високо надналягане в сравнение с агрегата от предишния WRX.
Симетричната система 4х4 система с контролин диференциал
WRX STi е оборудван с традиционната система 4х4 на фирмата, която разпределя 35% от въртящия момент на предните колела и 65% на задните. Разпределението може да става автоматично - зависещо от пътните условия и реакциите на водача. По друг начин стоят нещата, когато управлението се предостави на водач. Тогава контролираният диференциал позволява разпределението да се прецизира до нива 50/50.
Шаси за състезания
Изключително твърдата рама и каросерийна структура с хидрообработка осигуряват основата за завършеността на автомобила. В сравнение със стандартните WRX модели STi еи по-близо до пътното платно с 1 см. Независимото окачване на четирите колела е заимствано от състезателната версия, но е стриктно оптимизирано за нуждите на новия модел. Дбърнатите амортисьори повишават устойчивостта на накланяне на каросерията при по-рязко влизане в завои. Те функционират като обикновени амортисьори, монтирани на обратно, разположени в допълнителен стоманен цилиндър, който понася цялата тежест, освобождавайки основния амортисьор при резки завои. Така основният амортисьор действа в долната часта на окачването и стабилизира колата.
Спирачната система е е дело на Brembo, като производителите обещават, че тома е една от най-добрите уредби на пазара в момента. Вентилираните дискове са предпочетени и за четирите колела, а спирачните цилиндри са по 4 на апарат отпред и по 2 отзад. В кобминация с електронното разпределения на спирачната сила и суперспортната ABS разстоянията до установяване на колата в покой са значително намаление. Системата използва намесата на т.нар. д-сензор, който определя сцеплението на задните колела и насочвасилата към едното от тя, а не както е при обикновените ABS, контолиращи задните колела като двойка. Със суперспортната уредба създателите обещават, че са изключени проблеми при едновременно рязко завиване и рязко спиране. Губите са размер 225/45ZR17
Цената е 65000 лв без ДДС...
