Да започнем със самия герой Arkham Knight:
Първоначално и аз рейджвах като всички – „Please don’t be Jason, don’t be Jason… fuck! Original character my ass!” Всъщност проблемът не беше толкова с избора на Джейсън Тодд за Аркам Найт, а за предсказуемия начин, по който го направиха. Още на 30-тата минута от играта се издадоха с “Time to die, OLD MAN”. Иначе присъствието на самия Тодд много добре пасва на цялата Аркам история и затваря кръга, тъй да се каже. Основният фокус в новата игра е страхът, а най-големия страх на Батман е да загуби близките си така, както е загубил Джейсън, а последният рано или късно трябваше да се появи в игрите. Сцените от „Death in a Family” макар и да издават много, бяха култови и не бих ги махнал за нищо на света. Гледайте този клип и вижте как пичът прекрасно е знаел още преди да излезне Аркам Найт. Много добри аргументи.
https://www.youtube.com/watch?v=9MIKn-4b9Lw
Вкарването на изцяло нови герои не е срещана практика за Аркам игрите, освен може би Куинси Шарп, но той си е маргинален персонаж. Пък и то беше ясно, че Аркам Найта ще е познат герой още като го показаха на геймплей демото от Comic Con миналата година. Модифициран глас от маската, ами много ясно, че се крие познат герой, иначе Батман ще го познае. Ако беше нов, щеше да си е озвучен с нормален глас от който и да е.
Джейсън Тодд може да е стар герой, но образът му на Аркам Найт е нов. В Аркам вселената Жокера е мъртъв и вместо него Тодд тръгва срещу Батман, защото с бруталните мъчения Жокера му промива мозъка и Джейсън е изперква още повече. Тук не го е измъчвал в Сараево или някаква арабска държава (забравих коя), а в изоставено крило на Аркам. Затова Тодд е избрал да се нарича Аркам Найт. И за да троли Батман, защото знае колко зле са му се отразили събитията от Arkham Asylum и City. (ясно е, че са си търсили причина да нарекат новата игра „Аркам нещо си“, за да се продължи бранда, лошо няма).
А помните ли колко яки теории се въртяха в нета за самоличността? Примерно Протокол 11 не е просто взривяване на Wonder Tower, но и активиране на Аркам Найт програмата, която включва създаването на клонинг на Уейн под ръководството на Аманда Уолер. Найс,а?
Но аз не съжалявам толкова за туиста, мен друго ме издразни. Аркам Найта трябваше да е пълния физически и интелектуален антипод на Черния рицар, военен и тактически гений, който да тества възможностите на Батман до краен предел. А вместо това получихме един ревльо с много капитал и дрони, който те хейти по радиостанцията. Очакваш, че това ще бъде оправнано във финалния grande сблъсък, но не би. Надявах се накрая да има епичен boss fist fight 1v1, а в замяна какво получихме?? Boss ТАНКОВЕ (!!!) и Predator сегмент, в който Тодд нищо не прави, а само кемпи горе със снайпера и реве като малка кучка. „Най-трудният злодей, с който се е сблъсквал Батман досега“... Героят на Аркам Найт остана безвъзвратно загубен потенциал.
И защо трябваше точно едни от най-култовите асасини в цялата DC вселена като Red Hood и Deathstroke да ги победиш на престрелка с танкове? ТАНКОВЕ! SERIOUSLY?? Overused Batmobile.
И така за другия проблем в играта. Батмобила. Истината е, че аз нямах чак такъв проблем с него. Да, играта те насилва да го ползваш, но ако не те насилваше, никой нямаше да го ползва, защото придвижването става много по-бързо с дайв бомби, супер грапнели итн. Както казах механиката на извикване и изстрелване е много блага, интеграцията на колата е пипната и всичко става моментално и плавно. Но стрелбите наистина са горница, особено след като феновете масово молеха във форумите да не прекаляват с тях.
Инaче във всяко друго отношение играта си беше чук от-до. Психологическата част беше черешката на тортата в играта. Марк Хамил за пореден път изби всичкото риба с Жокера. Радвам се, че го видях пак... for one last laugh.
За мен тази игра може да стане перфектна по два начина:
1. Rocksteady да махнат ИЗЦЯЛО мисиите с мините. Те са еднотипни и скучни. И без тях в играта има достатъчно дрони, които да чистиш по града. Ако оставят дрон битките само от мейн куеста, Бат-танка няма да е чак толкова дразнещ и тези стрелби ще ги има съвсем символично, колкото за цвят и разнообразие.
2. Rocksteady да добавят истинска босс битка с Аркам Найт. Както предложи Jeremy Jahns: точно преди unmasking-а някакво епично меле и после стелт сегмента с Ред худ.
3. Истинска boss битка с Deathstroke. Присъствието му, представено по този начин в играта е обида за целия образ на Слейд. Заслушава поне истинска меле битка, например след като изскача от танка, а не едносекундна кътсцена. Аркам Ориджинс може и да не беше най-добрата Аркам игра, но поне имаше качествени босс битки.
Само тези 3 неща искам. Не им ща безплатно скапаните ДЛС-та, дето не са истински story DLC-та, а 10-минутни challenge maps.
И последния проблем: PC порта.
Към днешна дата WB излезнаха с ново писмо и казаха, че усилено работят по въпроса и скоро ще пуснат продажбите. С първия пач оправиха водата и някои гъдели. Аз бъзикнах малко ини-то с текстури и фрейм и играта стана съвсем друго тесто! Кеф! И все още нямам нито един краш. Обаче проблемът с текстурите все още го има. Примерно доближите някой обект или герой, текстурите изобщо не се зареждат и изглежда пълно л**но. Целият този рейдж е оправдан, защото се наложи да преглътнем толкова много забавяния на играта и говори за лошо качество на продукцията. Особено когато Сефтън Хилл се кълнеше, че са студио, което не се влияе от големи фирми, издателства и иска феновете да получат един перфектно изпипан продукт.
Сега като ме пусна хайпа, Batman: Arkham Knight едва ли ще измести Witcher 3 моята GOTY класация, но това в никакъв случай не я прави лоша игра. Някъде правилно сравниха Аркам трилогията с филмите на Нолан: Последният беше супер, но не толкова добър, колкото втория.
Дано не съм ви отегчил.