Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

Заглавие: Един ефектен и ефективен трик
Публикувано на: 31 Авг 2011 06:56


ЗВЕЗДАТА


През 1930 година „Red Rock Cola” за първи път наема спортист за реклама на продукта си- това бил бейзболистът Бейб Рут.
Формулата се оказала успешна и от тогава насам, много фирми наемат известни личности - спортисти, певци и актьори, за да рекламират продуктите им. Някои спортисти дори печелят повече от договори за реклама, отколкото от състезания.

Когато компаниите избират звездата, която ще рекламира продукта им, те вземат под внимание много фактори като атрактивния външен вид, интелигентността, имиджа.

Изследвания показват, че цената на акциите на една компания се увеличава средно с 1% на тримесечие, след като е обявен договор с известна личност, а продажбите скачат със средно 4%. Последните нарастват още повече, ако спортистът междувременно постигне успех като олимпийска титла и пр.

Има знаменитости като Том Ханкс и Дензъл Уошингтън например, които почти всеки харесва, а в общественото мнение не съществуват негативни нагласи за тях. Те са златна мина за компаниите, защото всеки иска те да рекламират неговия продукт. Други като Линдзи Лоън, Парис Хилтън и напоследък Тайгър Уудс не се славят с много добро реноме и компаниите не искат да рискуват с тях.

От Investopedia посочват 6 известни личности, които бяха избрани от големи компании и това се оказа много печеливш ход:

Майкъл Джордан

През 1984 г. Nike подписва договор с Майкъл Джордан, което се оказва най-успешната рекламна кампания в историята. Те подписват преди Джордан да започне да играе в NBA. Той току ще е излязъл от колежа и Nike му предлага 500 000 долара плюс собствена линия маратонки.
The Jordan Brand днес е дъщерна компания на Nike, която донесе печалба от 1 милиард долара за 2009 г. Тази сума представлява около 5% от всички приходи на компанията.

Мария Шарапова

Тя за първи път прикова вниманието към себе си, когато беше само на 17 години и победи Серена Уилямс във финала на Уимбълдън. Шарапова е спечелила 16 млн. долара в кариерата си от тенис и много повече от реклама.
През януари 2010 г. тя поднови контракта си с Nike, който е на стойност от 70 млн. долара за следващите 6 години. Това е най-печелившият договор за жена- спортист.
Тя е най-добре платената спортистка в света вече 7 поредни години. За 2010 г. Шарапова е заработила 25 милиона долара, докато номер 1 в тениса в момента Каролин Вознячки е спечелила 12.5 милиона.
Освен Nike, Шарапова рекламира още Canon, Motorola, Colgate, Palmolive, Prince, Tiffany и Evian.

Уилям Шатнър

Канадският актьор е рекламно лица на Priceline. Компанията бе изправена пред трудни времена след терористичните атаки от 11-ти септември, но реши да промени имиджа си, като наблегне на хотелите, вместо на самолетните пътувания. Говори се, че Шатнър е направил стотици милиони долари от сделката си с Priceline от тогава насам.

Джъстин Бийбър

Между май 2010 и май 2011 Джъстин Бийбър е спечелил 53 милиона долара. От тях 40 милиона долара са от турнето му, а 13 милиона идват от реклами и продажба на музика. Той рекламира лак за нокти One Less Lonely Girl - марка, която се продава само в Walmart. Няколко седмици след като Бийбър стана рекламно лице, лакът бе изкупен в над 3000 магазина.

Той рекламира и Proactiv, която произвежда продукти срещу акне. За тези реклами той е получил между 12 и 15 милиона долара за година. В първия ден на сделката клипът на Бийбър за Proactiv бе свален 125 000 и гледан 500 000 пъти в YouTube. Марката се рекламира и от други известни музиканти като Джесика Симпсън, Кейти Пери и Аврил Лавин.

U 2

През 2004 г. група U2 станаха рекламни лица на iPod. Продуктът бе рекламиран още от Black Eyed Peas и N.E.R.D.
72 часа след обявяването на привличането на U2 акциите на компанията достигнаха 52-седмичен пик. Сингълът на U2 Vertigo бе пуснат първо на iTunes. U2, които рядко стават рекламни лица, не са получили пари за песента, но са получили достъп до нова, по- млада публика.

Анджелина Джоли

Джоли е най-високоплатената актриса в Холивуд. По-рано тази година, в луксозната модна къща на Louis Vuitton тя стартира кампанията Core Values. Джоли ще спечели 10 милиона долара за кампанията, която ще продължи 18 месеца.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

___________________________________
****************

Апостол Апостолов

www.SuperAstro.net


Профил WWW

Заглавие: Re: ЕДИН ЕФЕКТЕН И ЕФЕКТИВЕН ТРИК
Публикувано на: 31 Авг 2011 09:35


Здрасти, Апостол, дърт мошенико.


Профил

Аватар
Регистриран на:
21 Мар 2002 19:51
Мнения: 10955
Местоположение: София
Заглавие: Re: ЕДИН ЕФЕКТЕН И ЕФЕКТИВЕН ТРИК
Публикувано на: 31 Авг 2011 10:08


Здравей Апостол, набий си го отзад и не ни занимавай с глупости.

___________________________________
Гипчо ( ◕ Y ◕ )


Профил

Заглавие: Re: Един ефектен и ефективен трик
Публикувано на: 31 Авг 2011 14:34


Апостоле, като малък четох една "твоя" книга с някакъв, дето очите му са червени на корицата :arrow:

___________________________________
Нещо остроумно

Sturm написа:
къв ханс бе...


Профил

Аватар
Регистриран на:
05 Юли 2006 13:52
Мнения: 8122
Заглавие: Re: Един ефектен и ефективен трик
Публикувано на: 31 Авг 2011 21:08


52 седмичен пик не прави ли една година :?:


Профил

Шефа на Кенефа
Аватар
Регистриран на:
30 Ное 2003 14:14
Мнения: 7917
Местоположение: Троянски манастир
В момента играе: на троянска чушка
Заглавие: Re: Един ефектен и ефективен трик
Публикувано на: 31 Авг 2011 22:55


Като видях, че е поредната простотия на Апостол Апостолов -
TL;DR

Човека откри маркетинга.
Да те изселят в Кавказ, педераст спаружен.

___________________________________
a.k.a. ЧУПЕН ЧАЙНИК


Профил ICQ

Eroguro Lolies FTW!
Аватар
Регистриран на:
18 Апр 2004 19:14
Мнения: 16351
Местоположение: くそくらえ、やりまんめ!~
В момента играе: しんじまえ、でぶぶす!~
Заглавие: Re: Един ефектен и ефективен трик
Публикувано на: 03 Сеп 2011 17:59


защо ги поства тези неща? и защо тук ? ? ?

___________________________________
天皇陛下万歳。。!

Serious Sam написа:
Бих ебал японка с кеф... Но с къса подстрижка... Нито дибидюс, нито джунглясала...


Цитат:
iskam nqkoq bipolqrna s koqto da ne znam dali 6te se sybudq 6toto mi duha ili mi e otrqzala huq


Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
cron
© 2009 PC Mania | Реклама | Контакти web by: ilyan.com