Като човек, който е играл(всичките на офи сървъри):
- Lineage 2
- WoW
- City of Villains
- Aion
- LOTRO
- Age of Conan
- Eve Online
- Warhammer Online
Мога да кажа следното - фаворитът ми за Open World PvP са Lineage 2 и Eve, и донякъде AoC.
Lineage 2 - от ден първи, та до последния, който съм прекарал в играта, бях в кланове, които са фактор на сървъра. Под фактор разбирайте сила в ПвПто, което автоматично го прави сила и в райдовете. Какво е общото между тях ли? Ами в L2 не можеш да пречукаш някой Epic бос, без да си събрал стотина човека, с които преди това да пречукате друг клан/алианс, който също иска въпросния бос. Няма как просто, битка до последната минута. Обикновенно победител е този, който е жив при боса, когато той се респаунне
. Двучасовите сийджове - безпощадна битка за контрола на замък/зона. Едни от най-яките изживявания в ММО кариерата ми
. Присъствах и на официално потвърдения от NCSoft рекорд по брой на играчите на сийдж на съвръра - над 350 срещу над 350. ПвП партитата, които целят ежедневен тормоз над противниковите кланове. Фактът, че се биеш с някой поради някаква "политическа"(сървърна) причина, а не защото той е орк, а ти гном
.
Тук говорим за ПвП, за това и споменах Л2, няма нужда да подхващаме темата за гринда в ПвЕто, всички знаем за него. Истинско Open World PvP.
Смешното е, че примерно в AION на сървъра, на който играех - организираното пвп се водеше основно от няколко клана, които се познават от Lineage 2
. Знаеш, че ако видиш масово нахълтване на "лоши" в твоята територия, 90% това е някой от познатите ти от Л2
. AION има потенциала да стане добра ПвП игра, но на мен лично разделението на фракции не ми допада от ПвП гледна точка.
Eve - Изключително добре организирани военни кампании. Също има масовки. Възможност за Free For All или с други думи - с компанията ти да изчекнете всичко по пътя. Ако изгубиш битката, губиш кораба си. Ако спечелиш, печелиш наистина. Една от най-добрите игри в отношение Risk vs. Reward. Какво повече да казвам? Истинско Open World PvP.
Age of Conan - любимата ми като геймплей игра(заради комботата на мелетата)
. Играта, която ме е карала да си умирам от кеф - логвам се на някоя полянка, случайно виждам, как двама играча се бият... давам hide и ги изколвам и двамата с assassin'а ми
. Не случайно наричат AoC - gankland. Местата, на които си на safe са много малко. Във всеки един момент си нащрек, защото е много малко вероятно някой да мине покрай теб и да не те почне. Игра, в която се биеш заради удоволствието да прецакаш някого и след това да четеш "@#$@##@$@#" на whisper
. Проблемът идва от това, че физически не си облагодетелстван от ПвПто. Ако в Л2 и Eve то може да ти донесе огромни икономически(ingame разбира се) благодетелства, то в AoC не. Биеш се от любов към простото ПвП. Истинско Open World PvP.
Warhammer Online? Хмм... Нека разкажа за моето няколкомесечно WAR преживяване.
Фракции, до тук зле, в моите очи това е огромен минус, защото нямаш възможност да пречукаш около 50% от сървъра
. Редовно ми се случваше като се мотаех по териториите да видя някой лош около моя лвл и да го погна. А той, вместо да се бие, бяга към някой противников камп. След това обаче го виждах по Сценариите, което значи, че за него ПвПто е само exp. RvR? Попадаш в една голяма тълпа хора, която ходи и превзема кули. Ние превземаме противникови кули, те превземат наши. Знае се, че те имат голяма група, но двете групи сравнително рядко се срещат, за да премерят сили. В WAR не съм качил и 1exp от PvE, всичките 40лвла съм ходил само на RvR и когато такова не е имало - Scenario. Големи битки се случваха веднъж до два пъти седмично. Крайно недостатъчно предвид броя на хората, които иначе участват активно в сценариите. Големите сийджове бяха добре подкрепени от error'и на играта и 1fps спайкове
. Там най-облагодетелствани бяха нюкерите. Не виждайки нищо, просто трябваше да натискат клавишите с aoe магии, с което борещите се със зверския лаг мелета, нямаше как да се преборят. Сега не знам как е, може да са оправили стабилността. Но дали са оправили манталитета на хората, които правят пвп само под формата на сценарии? Аз от позицията на хилър, не се чувствах особено комфортно да хийлвам в масово ПвП и лаг. Тук ще спомена, че не съм виждал друго ММО с по-куца healing система. До определен левъл имаш някакви слаби хийлчета, които що годе вършат работа. След това взимаш Мега-супер-ултра ХИЙЛА, който автоматично прави героя ти 1 button character/heal bot
. Хилъра ми е най-любимия клас. Е, освен в WAR
. Дали две RvR групи се срещат по-често, вместо само да обикалят и да взимат точките от завзети кули?
Open World PvP, изразено в RvR? Спорно, аз лично му дадох няколко месеца време, единствено, защото бях в процес на изчакване да оправят бъговете в AoC
.