Чета някакви мнения, че в играта нямало нищо ново и се хващам за главата =) Явно всичко зависи от гледната точка. Аз като закоравял BroodWar играч намирам толкова, ама толкова много разлики...то всъщност приликите са само в цялостната динамика, атмосферата и това, че все пак става дума за една и съща игрална вселена. Геймплеят е много по-различен и ако някой каже противното, значи просто не е запознат или не е фен на нито една от двете игри.
Преведох две интервюта от тези дни с хора от Близард за сайта ни, но защо да пък да не ги постна и тук.
Близард чат в twitterЦитат:
Много хора в battle.net форума се оплакват от липсата на чат канали. Истина ли е, че няма да има такива? Надявам се, че не.
Планираме да има чат канали. По-точно искаме да организираме каналите според интересите на играчите, които ще участват в тях, за да знаеш какъв тип разговор да очакваш, когато влезеш там. Това е едно от нещата, които няма да могат да се видят в Бетата. За момента планът е да добавим опцията с пач малко след официалното излизане на играта.
Ще можем ли да играем с приятели от други континенти така, както можеше в СтарКрафтския Battle.net?
Засега не можете да добавяте приятели от други региони. В дългосрочен план имаме намерение да предоставим такава възможност.
Мислите ли, че High Templar и Colossus изпълняват една и съща роля в протоската армия?
Colossus-а и High Templar-а са силни срещу малки единици и им нанасят големи щети. High Templar може да бъде използван както по земя така и по въздух, но е по уязвим, а може да бъде повлиян и от умения като EMP. Colossus може да прави много демидж, но е много уязвим от въздушни единици. Протосът трябва да избира по време на играта си на кой от tech вариантите си да разчита и ние вярваме, че има нужда от различни видове splash демидж.
Логването в Battle.net 2.0 ще бъде ли задължително и за Single-Player игрите?
Да. StarCraft II изисква да сте онлайн и да се логнете, когато пускате играта за първи път. В процес на добавяне на офлайн опция сме, която ще ви позволи да играете дори да нямате интернет достъп, като в случаите, когато пътувате например. Ако играете онлайн, ще можете да запазвате напредъка си в кампанията, а това означава, че ще можете да я продължите, когато и от който компютър си поискате.
Съгласни ли сте, че зергите нямат възможност за голям избор що се отнася до това от какво ще се състои войската им?
Да, в момента работим по този въпрос. Искаме да направим Infestor-а по-важна част от зергските мачове. Ще наблюдаваме използването на Baneling, Roach, Hydra, Zergling, Mutalisk и Corruptor, за да сме сигурни, че расата има възможност да използва различни ефективни комбинации от единици.
Планувате ли да намалите лейтънсито (latency) в StarCraft II през Battle.net 2.0?
В следващите седмици ще експериментираме с това. Искаме да сме сигурни, че бойното поле ще е добре балансирано за всички, доколкото го позволява скоростта на връзката между играчите. От друга страна интернет скоростта и качеството на връзката между хората се повишиха значително през последните години, така че сегашните ни настройки може би са прекалено завишени като лейтънси. (250ms)
Чудих се кога ще представите двете нови раси, които ще добавите с експанжъните на StarCraft II?
Няма да добавяме нови раси с експанжъните. Всеки експанжън ще включва 20-30 мисии, нови единици и умения за трите раси.
Mothership-а прилича на бавен и безполезен арбитър. Какви са плановете ви за тази единица и доволни ли сте от нея?
Ще продължим да пресмятаме използваемостта на Mothership-а. Не съм съгласен, че е безполезен, но ако се наложи, ще направим промени по него в бъдеще.
Вярвате ли, че ще успеете да издадете играта през средата на лятото?
Да. Целта ни все още е да издадем играта в средата на годината.
Има ли стратегии, с които играчите успяха вече да ви изненадат?
Бяхме изненадани от прокси пилоните в първите дни на Бетата. Използвали сме ги, когато играехме помежду си, но не толкова често и така агресивно, както го правят играчите сега. Стратегията с три Гейтуея в игрите протос срещу протос също не я очаквахме. Planetary Fortress ръшът беше хубав =)
Очаквам още много изненади в следващите месеци.
Как така не се изкушихте да добавите четвърта раса?
Поради няколко причини:
- чувствахме, че с трите, които имаме сега, можехме да направим още много
- всяка раса и всяка единица в StarCraft трябва да бъде максимално различна от останалите и си мислехме, че ако добавим нова раса, вероятността някои неща да започнат да се повтарят е голяма. Това щеше да отнеме от разнообразието в играта, а именно то я прави толкова велика.
Беше споменато, че Archon-а не се ползва много-много в момента. Така ли е все още?
Archon е единица, от която е предвидено да се възползвате, когато High Templar-а ви остане без енергия. В StarCraft II той няма да е основен начин за контриране на стратегии. За момента единицата се справя добре с ролята си, но ние постоянно си събираме данни и проверяваме дали предварителната ни преценка наистина е правилна.
Още въпроси, но на английски:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=23767157319Превода е от
http://psistorm.eu/news-504StarCraft 2 Beta интервю с Дъстин Браудър - главният дизайнер на StarCraft 2Цитат:
Забелязват ли се някакви специфични тенденции в бетата?
Получаваме най-различни отзиви. Голяма част от тях приемаме много на сериозно; други, разбира се, не чак толкова. В момента много играчи минават през етапите на научаване на играта, през които минахме и ние, докато я разработвахме. Това, което виждаме от статистиката към момента е слабост на тераните в мачовете им срещу зерг и протос. Най-много ни учудва факта, че засега хората се оплакват от по-малко неща, отколкото ние всъщност сме доказали за себе си, че са грешни.
Статистиката, с която разполагаме, ни показва, че тераните изостават като резултати във всичките си мачове, което важи и за отборните игри, когато и двамата партньори са терани. Вярваме, че основна причина за това е дизайна на картите. Тераните просто не са толкова мобилни, колкото останалите раси и им е по-трудно да се защитават и да помагат на съотборниците си в ранните етапи на игрите. Има няколко 2v2 карти в бетата, на които, ако сте терани и не сте близо един до друг, става много трудно, да не кажем невъзможно да си помагате.
Ще променим малко картите, за да видим дали това ще повлияе на резултатите, но изоставането на тераните е нещо, с което сме на нясно и по което ще работим в идните седмици.
Отразява ли се начина, по който върви Бетата, на датата на излизане на играта? Ще има ли забавяне?
За момента данните, които получаваме от Бетата, са обнадеждаващи. Близо сме до това всяка раса да закрепи процента на победите си на 50. Сега искаме да видим дали това ще се промени, след като феновете посвикнат с играта и открият нови неща в нея. Разбира се, все още отстраняваме и проблеми с най-различни единици, главно зергските такива. Нямаме големи проблеми обаче и нещата изглежда вървят доста добре.
Бетата е важен тест за Battle.net 2.0. Как се справя инфраструктурата ви с трафика от играчи към момента?
Всичко е наред. Пуснахме нова серия Бета ключове и натоварването нарастна осезателно. Получихме много мнения по въпроса с използваемостта на някои от функциите на новия Battle.net и сигурно ще позволим използването на част от заключените в момента такива със следващите пачове.
Възможно ли е да ни разкриеш какво можем да очакваме в идните пачове?
Не съм сигурен. Честно казано, бих ви казал с удоволствие. Ще изчистим много бъгове, ще оправим много неща. Аз например искам, след като съм играл с някой, да мога да видя от кого съм загубил или пък кого съм победил. Това и в момента е възможно, но не е много лесно - трябва да се премине през серия от поредни стъпки: да го добавиш в приятелите си, да отидеш на страницата му и т.н. Ще добавим функции, които да направят това много по-лесно.
Ще променим и начина, по който се правят мачовете и автоматично се намират опонентите. Това го знам със сигурност. Не съм убеден обаче точно кое кога ще бъде направено. Работи се по въпроса, но кое ще бъде включено в следващия пач, не знам.
До какво ниво искате да достигнете преди края на Бетата?
Искаме да имаме постоянно наличие на 10 000 играча онлайн. Това ни е целта и към момента почти сме я постигнали. Точно в този момент има около 9 000 човека онлайн, а пък на нас ни трябват 10 000. Това направо прави системата ни за автоматично намиране на противник щастлива и всичко работи идеално. Ако броят на играчите онлайн расте, няма да пипаме нищо, но ако намалеят, ще пуснем още бета ключове.
Работи ли добре ladder системата? Питам понеже за един мой познат, който играе доста на Бетата, му е трудно понякога да намери противник от своя ранг.
Ами, ще е интересно да видим. Разбира се, по време на Бетата ще е по-трудно. Когато пуснем играта, ще сме ОК, нали? Тогава ще играят повече хора. Липсата на противници на високите нива е нещо, което ме притеснява малко, понеже е трудно да си намериш противник в два през нощта. Има варианти или да няма опоненти на твоето ниво или просто да не им е до игра в този час на деня. Говорих с хора в офиса по въпроса, но те ми казаха, че е рано да се притесняваме за такива неща и че трябва първо да видим каква популярност ще набере играта, когато излезе. Може пък да подценявам феновете ни и StarCraft 2 да набере скорост по-бързо отколкото си мисля. Ще имам едно на ум обаче със сигурност.
Как реагират хората на скоростта в играта? Повечето модерни стратегии са по-бавни като действие от StarCraft. StarCraft беше и все още е, много бърза. Вие явно искате да запазите това усещане и в новата игра. Как се справят феновете със скоростта?
Виждаме два типа играчи. Закоравелите геймъри, който са с нас от преди 12 години, се справят чудесно и се радват много на играта. Новаците, навлизащи в Бетата, имат проблеми да свикнат със скоростта и геймплея, който им представяме. Много от тях ни пращат съобщения с текстове подобни на "Това е наистина трудно. Какво правите, бе, хора". На тези хора искам да им кажа, че Бетата не е Демо. Тя не е направена, за да се учат новите играчи на StarCraft. Това е все едно да се учите на WoW и ние да ви пуснем на арена за герои от 80 левел. С Бетата целим да видим как се държат сървърите ни по време на натоварване, как върви 1v1 и до някъде 2v2 мача. Тя е за хората, които искат да ни помогнат да тестваме играта. Ако искате да "скочите" в играта и да се забавлявате все едно, че е Демо версия, съветвам ви да не мислите по този начин.
Когато играта излезе, ще има около 20 часа сингъл плейър кампания, която да изиграете преди да пристъпите към онлайн гейминга. Ще можете да играете срещу пет различни по сила "компютри", за да свикнете с играта преди да започнете да играете онлайн. Ще има дори карти, които ще симулират онлайн игра, за да добиете предварително представа за какво става дума. Ще можете дори да играете в отбор с други играчи срещу "компютри". При това ще има и опция да си намирате случаен съотборник. Това прави 30-40 часа подготовка за всеки, който иска да добие StarCraft 2 игрален опит, преди да навлезе в 2v2 и 1v1 мачовете.
Това обаче очевидно го няма в Бетата. Надявам се новите StarCraft играчи все пак да се опитат да достигнат някакво ниво и да ни изпратят мненията си за играта от своя гледна точка. От добрите играчи получаваме много коментари за баланса и всичко останало. Ако отворя някой StarCraft сайт, веднага ще разбера какво мислят те, нали? Но играта трябва да е забавна и балансирана и за по-обикновения играч. Така че искам да посъветвам хората, които губят много, да продължат да опитват, да играят в часове на деня, когато могат да си намерят подходящи противници за тяхното нивото и да ни изпращат своите мнения за играта.
Можете ли да засичате APM?
Да, можем.
Забелязва ли се покачване на числата с напредването на Бетата?
Съжалявам, но разполагаме само с данни за отделните игри. Нямаме глобални такива. Но това е страхотен въпрос и в последно време ни се иска да имахме такава статистика. В момента имаме много данни и ни е трудно да обработим всичко. До голяма част от данни очакваме да получим достъп. Засега мога да разглеждам статистиката за картите, за победите на расите според нивото на играчите, за някои единици, но за APM като цяло не мога да ви кажа. Не мога да кажа със сигурност, че се покачва, но най-вероятно е така.
Впечатлението ми от Call of Duty, когато излезе, беше ужасно. Бях вече трийсетгодишен и няколко дни под ред просто ме смазваха. Докато още бях на двайсет и няколко, успявах да съм в челните позиции на Counter-Strike сървърите без проблеми, а той е бърза игра. В Modern Warfare губех от начало, но след седмица се нагодих към играта. Така че вярвам, че след като хората свикнат с играта, бързината на играта им ще се повиши, но конкретни данни не мога да ви дам. Съжалявам.
Battle.net 2.0 опциите за общуване са заключени в по-голямата си част към момента. Притеснени ли сте за пускането на тези опции? Мислите ли, че ще шокирате общността с тях?
Честно казано, притеснявам се за всичко, което правим. Предполагам питате дали се притеснявам повече от обикновено. Знам, че ни предстои още много работа по Battle.net. Мултиплейъра изглежда много добре и играчите ще могат да го тестват за нас. Там всичко май е наред.. Battle.net от друга страна има много функции, които ще бъдат активирани с пачове и по които ще се работи до самия край. Още в първия ден след пускането на играта ще има пач - той ще е необходим. Това ще ни даде повече време да приведем всичко в ред.
Този път гледаме на Battle.net повече по начина, по който гледахме към него във WoW. Желанието ни е постоянно да добавяме нови неща там - добавки за турнири, електронен спорт - такива неща се планира да бъдат добавяни малко по малко след излизането на играта. Очевидно е обаче, че мнението на феновете е изключително важно за нас и целта ни е именно те да са доволни от услугата. Ще работим, докато не постигнем това.
Спомена за пач в първия ден след излизането на StarCraft. Това сигурна информация ли е?
Не знам дали е обществено достояние.
Стандартна процедура е. Всички го правят.
Ако не друго, то поне, за да променим някои неща по баланса.
Смятате ли да променяте или добавяте единици преди официалното пускане на играта?
Не знам дали ще добавяме или махаме нещо. Лесно е да се направи, но се надявам да не се налага. Не виждам нещо, което да има нужда от премахване. Промени или добавяне на нещо са по-вероятните варианти, ако се наложи. Засега всичко изглежда наред, но играчите неведнъж са ни изненадвали с нещата, които откриват докато играят, така че не се знае. Ако се наложи в последния момент да правим голяма промяна или да премахваме единица, можем да го направим.
Готова ли е кампанията?
Не. В момента играя на висока трудност и съм изписал доста бележки с неща, на които трябва да се обърне внимание. Но, да, всички мисии са готови, играта работи, а аудиото е записано. В момента доизпипваме нещата и сме в процес на усърден "тунинг". Имаме няколко групи от служители, които играят на различните трудности и докладват забележките си. Поканихме и нови играчи, които да изпробват мисиите и да видим къде срещат затруднения. Като цяло, да, всички мисии са готови в една или друга степен.
Какво е усещането най-накрая всичко да си идва на мястото?
Много се вълнувам. Но ще се вълнувам дори още повече, когато играта излезе на пазара. В момента работим усърдно, за да я довършим, да я доизпипаме. Доста е изморително. Ще се радвам и всъщност ще си отдъхна, когато я сложим в кутията й.
Целта е играта да излезе през първата половина на годината, нали? Ще успеете ли да се впишете в този срок?
Не знам. (смее се). Ще ми се да кажа "ДА", но да ти кажа, никога не знаеш какво ще се случи. Не се знае кога нещо ще изскочи от там, където най-малко си очаквал. Да, днес изглежда страхотно, но кой може да каже какво ще е положението утре. Ще се радвам да си остане така. Не мога да ви опиша с какво нетърпение чакаме да пуснем играта. Не само, за да я дадем на феновете, но и за да си починем и да се приберем у дома. Всяко закъснение ще предизвика праведната ни ярост, но в момента никой не може да каже какво ще се случи.
Превода е от
http://psistorm.eu/news-500Автор:
http://www.vg247.com/2010/03/09/interview-starcraft-iis-dustin-browder-on-the-beta-gdc-and-finally-going-home/