Форум на PC Mania https://forum.pcmania.bg/phpbb3/ |
|
Half-Life: Alyx https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=72796 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | venenum [ 03 Мар 2020 21:51 ] |
Заглавие: | Half-Life: Alyx |
От Valve пуснаха първите геймплейни кадри, с които демонстрират трите начина на придвижваме, които ще ни предлага новият VR халф. Първото клипче показва телепортирането: Това ми е най-неприятният способ за придвижване във VR игрите. Втория клип демонстрира, така наречения ''Continuous locomotion stylе '', сиреч нормалното познато ни от обикновените игри ходене. Като цяло не съм много запален по VR и нямам наблюдения върху най-новите тенденции в тази ниша, но досега не съм виждал добре реализирано нормалното ходене в игра с виртуална реалност и имам съмнения, че точно Valve ще са тези, които ще го сторят за пръв път. Третият клип е за ''Shift style-a" или иначе казано, представлява малко по-плавно телепортиране: Изглежда една идея по-приятно от въпросното телепортиране. EDIT: Иначе впечатленията ми от видяното са, че въпреки кадрите да не са УАУ, определено показват интересни неща. Пъзелът от втория клип буди интерес. Механиките с контейнерчетата ме кефят, въпреки че не разбрах много за какво ще се използват и тн. Атмосферата наподобява доста на втория Half, но има и нещо от първия. НЕ знам какво. Нaчинът по който Valve създават световете си е все така завладяващ, само мога да си представят какво ще е във VR... Освен пистолета, не видяхме други оръжия, а силно се надявам да присъстват други такива в играта. Противниците с хедкрабовете на главите ми изглеждат някак странно. Не мога да си спомня как е било в другите Халфове, тъй като от години не съм ги преигравал, но хрухтящите звуци които издават, силно ми напомнят на прасешките лошковци от втората Амнезия. Другото което е, изглежда имат доста набито телосложение. ( Явно това са телата на войници, което може да обясни нещата.) Най-лошо впечатление от геймплейна страна ми направи един момент от третия клип ( някяде към 0:58), където Alyx хвърля "граната" по един тежкоснаряжен лошковец, стрелящ я отвисоко. Лошковеца не реагира изобщо на подхвърлената граната, сякаш я няма. Това ме кара да се притеснявам доста относно АI на опонентите. Общо взето това са нещата, които ми направиха впечатление от първите гледания. Най-вероятно предстои Valve да ни засипят в следващите дни с подобни видеа, така че ще погледаме, пък ще видим |
Автор: | the_presator [ 03 Мар 2020 21:58 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
Изглежда доста яко, но... има ли хора във форума, които имат възможността да я играят? |
Автор: | venenum [ 03 Мар 2020 22:19 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
На мен ми е крайно интересно да видя как Valve са използвали VR технологията. Това, че няма да мога да играя новия Half е бях кахър |
Автор: | Gen.Toast [ 06 Мар 2020 14:51 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
VR е от един дол дренки с древните motion control и voice recognition които грозяха всяка 3та игра от предишното поколение конзоли. Абсолютно ненужно. |
Автор: | venenum [ 07 Мар 2020 10:35 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
VR-a е много по-напред с материала от колкото бяха недоклатените моушън контролери. Повечето студия имат интерес към използването и развиването на технологията, пък да не говорим, че с такива игри като Alyx-a, ще дръпне още повече |
Автор: | venenum [ 10 Мар 2020 23:43 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
АйДжиЕн хайпват(както обикновено ) за Аликсчето: |
Автор: | venenum [ 23 Мар 2020 19:10 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Днес) |
Rock Paper Shotgun ще разцъкват Alyx-чето на стрийм след броени секунди. ЕДИТ: Преди броени секунди, PC Gamer пуснаха ревю : https://www.pcgamer.com/uk/half-life-alyx-review/ |
Автор: | the_presator [ 23 Мар 2020 22:05 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
Автор: | indigo [ 23 Мар 2020 23:49 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
Ми аз имам въпросния хардуеър, и играх 1-2 часа. Бавна игра е, повече като хорър отколкото като Quake. Което е супер за VR. Има тръпка. Доста красива, града пак напомня на София, копирани са контейнери, панелки, надписи ВИСОКО НАПРЕЖЕНИЕ. Абе депресарска дистопия, както си я знаем. "Разказвача" дето ти е в ушето, умник пред компютър някъде който ти говори какво да правиш, е като изваден от Марвел филм. На който му харесва, и това е плюс. Навсякъде малки споменчета от предните Half Life игри, пълно е с такива, пак като в Марвел филм. Като я довърша, ще пиша пак, ако се сетя. Но предвид че работя, и други неща цъкам, може да не е веднага. |
Автор: | venenum [ 24 Мар 2020 00:17 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
indigo, имаш Valve Index или друг VR headset? Другото което ми е интересно е, че от написаното звучи сякаш ти е скучно и не си заинтригуван от това, което си видял засега. |
Автор: | Omega-x [ 24 Мар 2020 06:45 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
Погледах стриймче вчера, indigo доста добре е нацелил. Определено е хубава игра, но не OMG; WTF, 10/10, 5/7, OMG GOTY GOAT VR.. |
Автор: | Маце Борко [ 24 Мар 2020 09:05 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
^Нямам VR вкъщи, но на работа една седмица се занимавахме с Oculus Rift S и това, което научих е, че със стрийм не става. Това нещо или си го играл, или не си. Цялата история покрай VR-a е малко като със секса - едно е да го гледаш, съвсем друго да го практикуваш. Дори най-малките и на теория смотани интро дема, които бяха туториъл за ползването на хедсета, бяха всъщност доста интересни. Пускам тук поста на Stormheim от forplay по темата: Цитат: Момчета, искам само да кажа, че това е най-великото нещо, което съм преживявал изобщо някога свързано с игрите, в геймърската ми кариера. Изобщо не искам да си мислите, че преувеличавам, Брейн ще го изпита скоро. Реално не съм напреднал много, че трябва да се спи, минах точно до където е видеото, само че ми отне почти с трийсет минути повече, защото обикалям и разглеждам като ненормален. Още в началото като хвърлиш поглед от терасата към City 17 и видиш gunship-a, разни страйдъри, дрони... Страйдъра дето те погледна от високо долу на улицата, докато мъкнеше някакъв кабел. Софийската обстановка (макар че има и много надписи на руски също) е толкова впечатляваща, на места имам чувството, че съм в България .
Изключително впечатлен съм от решенията свързани с интерфейс. Ръкавиците на Аликс са видни от видеотата, дето ти показват здравето и амунициите, обаче не бях видял как презареждаш (или съм видял,а ма съм го забравил, това видео от анонса не го бях гледал от тогава, Ноември месец). Събираш си ги в раницата. Намираш пълнител, мяташ го в раницата (като го метнеш през рамо). Изпразни се пълнителя, трябва да натиснеш копче да изпадне от пистолета, да вземеш от раницата друг и с движение на ръката да го поставиш в пистолета. После да щракнеш да го зареди. Шибано като в истинския свят. Защото ние сме свикнали да натискаме "R" и понеже в игрите аз поне съм свикнал да презарежда след всеки енкаунтър за да ми е пълен пълнителя, но куршумите магически си ми седят в бройката долу в интерфейсчето... Тук, ако имаш 2-3 куршума и извадиш пълнителя, куршумчетата са фира. (като в истинския свят, дееба). Барнъкълите, зомбитата... Ама най-голям кеф е City 17 и Combine trooper-ите. Абсолютен оргазъм. Две думи за техническата част и VR в частност. - Фиделитито на Odyssey е мега. Звук и картина са прекрасно. Единствената забележка е, че понеже всичко е плътно прилепено към лицето и от време на време се запотява, трябва да свалям и да подсуша стъклата. Това лятото на жегите ще е невъзможно да се играе, освен, ако не си набримчил някакъв климатик. - Придвижвам се предимно с нормално ходене и от време на време с телепортация (тя е задължителна на места). Брейн беше прав, че с нормално ходене както се движиш във всяка игра, има малко проблем. Не започна да ми се гади, но определено започна да ми се вие свят с почти всяко движенийце, в началото поне. После се свиква до голяма степен,а съм играл само час и четиресет минути. Ако не може да подкарате играта с поне 90 кадъра на теория може да имате по-големи проблеми. На мен ми вървеше със стотина кадъра. Казват, че колко по-ниски кадрите толкова повече може да ти стане лошо. - Естествено, ако имаш стандартен video game мерник хиксче в центъра на екрана или нещо от сорта, всичко щеше да отиде подяволите. Прицелваш си се през мерника на пистолета. Като в истинския свят :rofl2: - Дадох на жената да сложи в началото, уплаши се да не падне от терасата на сградата qxq: - Valve са направили някакъв особено сексуален енджин, който при това е супер оптимизиран. Евала Габен. - Най-много ме кефи интеракциите, инвентара, как се катериш по стълба и отваряш неща и тн. Това е нещо, което без VR просто няма да го изпиташ. Така че се убедих, че това наистина е VR killer app поне от технологична гледна точка и като експириънс, обвиъзли имам още доста от играта за да видя натам как са нещата. - Атмосферата е веднъж. Мисля, че към този етап да кажа колко е имърсив всичко с тоя VR ще е равностойно на някакъв тъп pun. - Колкото и да се мъчи човек да описва неща, колкото и да гледате видеота, докато не го пробвате, няма как да разберете каква кефара това, ако не сте пробвали VR преди. Просто видео от играта не е и на една стотна от това, което ще усетите във VR. Утре продължавам. :hb: Едит: Горе във видеото от първия час на играта се виждат UI показващ със жълти символи здравето и мунициите с които разполагаш. Make no mistake, това в играта го няма, гледаш си ги тея неща по пистолета и ръкавиците. Пуснат е spectator mode за да може стрийм чата да следи тази информация. Брейн даде на предната страница повече инфо за това. |
Автор: | indigo [ 24 Мар 2020 09:30 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
venenum написа: indigo, имаш Valve Index или друг VR headset? Другото което ми е интересно е, че от написаното звучи сякаш ти е скучно и не си заинтригуван от това, което си видял засега. Имам Oculus Rift, тоест не мога да ползвам индивидуалното тракване на пръстите (което досега не е и трябвало в играта). Самата игра е доста компетентна и не съжалявам, че я купих. Но от мнооооого отдавна не съм бил шашнат от игра. Всъщност когато за пръв път ползвах VR, в демото което Рифт-а демонстрира, една караванка където слагаш различни дискети, стреляш балончета, други такива измишльотини за 10 минути, тогава не можеше да ми падне усмивката от лицето, от ухо до ухо. Това ме шашна, самата технология да видя за пръв път. Half Life Alyx не ми показва никаква иновация, просто по-добре направени неща, които съм виждал в друи игри. А и аз съм станал доста циничен с годинките... Ако сте играли Boneworks, там всичко беше физика, всичко се прави с тялото ти. Докато в тази игра има доста помагане от системата. Катериш се по стълба, и последната стъпка леееко те телепортира нагоре. През прозореца не се набираш с ръцете, а лееееко те телепортира от другата страна. Не може да хванеш една тухла и да пребиеш зомби с нея, докато в Boneworks можеш. Та Half Life Alyx не се възползва на 100% от всички gimmicks които сме виждали, а е един по-консервативан, но по-ошлайфан ААА продукт. И бих казал играта разчита поне 50% на история и презентация. Голяма част от времето ти в играта е ходене, разглеждане на града, слушане на експозиция. Другото е разделено на стреляне, промъкване, пъзели. Абе доста добра игра ми се струва, но няма да има ефекта който Half Life имаше върху FPS жанра, да вкара сюжети и истории толкова силно, че всички да копират; и няма да има ефекта който Half Life 2 имаше, и всички почнаха да слагат физика и пъзели в игрите. Този Half Life следва повече, отколкото води. Но е добра игра и си струва. VR като цяло си струва, ако имаш 2х2 метра пред бюрото и хиляда лева в банката. Първата ти среща с технологията е магия, 15 минути на нов свят. А пък след това има дузина добри игрички. |
Автор: | venenum [ 24 Мар 2020 12:32 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март |
Императора написа: т.е. не HL игрите не могат да се считат за революционни За пръв път чувам някой да казва такова нещо. |
Автор: | Sentry [ 24 Мар 2020 13:15 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
indigo написа: Сингълплей кампанийте в FPS жанра може да се разделят на 2 периода: преди и след Half Life. Там се показа как може да имаш скриптната, подобна на филм кампания с дебела история. Това бързо замести предишния вариянт, който беше арени свързани с коридори, и ли просто бот мач. Същото може да се каже за физиката като механика, особено за пъзели, и Half Life 2. Направо създаде нов под-жанр, physics puzzle, който избухна скоро след това. Portal съществува само в свят с Half Life 2. Преди това имахме физически пъзели от сорта на Лара Крофт скача върху люлка, което изпраща 2х2 метра куб мрамор да лети 50 метра във въздха, което удря пещера, което срутва планина, което отваря тунел. Та и двете ги смятам за революционни. HL относно скриптнатата сингълплейър кампания за шутъри, и HL2 относно физиката в пъзели и други шутър механики. Може би и лицевите изражения, това беше също доста революционно. Ъм... не. Dark Forces/Jedi Knight поредицата бие Half-Life по всички показатели що се отнася за сюжет и physics базирани бъзели. За лицеви анимации - също не. Soul Reaver 2 има доста добри лицеви анимации за игра от 2001ва. Може да се спори, че първия Half Life популяризира липсата на cut сцени като вместо това се разчита повече на случващото се наоколо в gameplay-а и интеракцията с NPC-та, но пак не е съвсем първата такава игра, въпреки че го прави най-много от игрите в този период. |
Автор: | Serious Sam [ 24 Мар 2020 14:39 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
Автор: | Serious Sam [ 24 Мар 2020 15:06 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
Half-Life 1 е революция. Half-Life 2 е еволюция, но революционния компонент отсъстваше. |
Автор: | iddqd [ 24 Мар 2020 17:48 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
Абе халф лайф 1 според мен не показа нищо ново. Кое му е толкоз револиционното което го е нямало в друга игра? |
Автор: | indigo [ 24 Мар 2020 17:58 ] |
Заглавие: | Re: Half-Life: Alyx - 23март (Вчера) |
@Сентри За Dark Forces/Jedi Knight не знам, тях съм ги играл пиратски от разни РИП-ове които нямаха кътсцени, за да са по-малки и да се събират на диск. Един вид не съм имал пълното изживяване. Но със сигурност, поне за мен, каквото е било моето пътуване в гейминга, Half Life беше първия шутър който ми приличаше на екшън филм, със смислен сценарии, със смислени сцени, а не просто поредица от арени. @Императора Примера с кака Лара който дадох е анти-физика. Half Life 2 предостави взаимоотношения между предмети в игра, които имаха истинска логика, а не измислена гейм логика, от типа на куест игрите - използвай чук за да счупиш прозореца, но не може с камък, не може с брадва, не може с дърво. Само с чук. Физиката в HL2 беше интуитивна, за разлика от физиката в други игри, където, както дадох пример, 50 килограмов човек може да изхвърли на люлка няколко тонен камък. За лицата, сега се сещам че Vampire The Masquerade: Bloodlines май излезе първа, и там има също доста динамични емоции по лицата на моделите. Но това е същата технология, просто друга имплементация. Та ще го приема, като революционно. Общо взето, според мен, както аз помня, както аз съм го изживял и в какъвто ред аз съм играл игри, шутърите преди Half Life бяха всички като Serious Sam като изживявания, а след Half Life всички гледаха да сложат подобна на филм скриптирана кампания. Даже наемаха Холивудски кадри, мисля че Спилбърг писа за Medal of Honor? Мисля, че доста сцени от Call of Duty бяха взимани директно от филми, спомням си една от Enemy at the Gates (Враг пред портата)? |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |