Форум на PC Mania
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/

XCOM 2
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=72352
Страница 1 от 1

Автор:  AcTivE [ 06 Фев 2016 03:14 ]
Заглавие:  XCOM 2


Steam link: http://store.steampowered.com/app/268500/

Чудя се понякога как игри, правени преди две десетилетия могат да са по-добри от днешните си продължения. XCOM2 е типичен пример затова. Набързо изброявам малко плюсове и минуси.

+ стратегическата част на играта е много комплексна и изисква значителна тактическа мисъл
+ RPG елементът при войниците е застъпен много добре
+ историята си я бива, без да е нещо изумително
+ AI и pathfinding-а не са проблемни

Дотук с плюсовете.

Играта започва с туториъл, който ти припомня най-елементарно как да си движиш героя и как да стреляш. Ето още тук идва и най-грандиозния проблем на тази игра - кътсцените са бъгнати и трябва да се изчакват десетина секунди след всеки диалог.
Отделно анимациите на войниците са изключително мудни - не могат да се скипват и се налага по 10 пъти на мисия да се гледа как войникът спокойно презарежда и потичва напред-назад. Да кажем, че половината геймплей отива в тези анимации на телодвижение. Тъпо. Другото нещо е зареждането преди мисия. Картата се генерира за има-няма 2-3 минути, което мен лично ме подтискаше сериозно, защото след мисия има същия лоудинг, подплътен с няколко повтарящи се кътсцени.

Както казах, началния туториъл дейтално обяснява базовите глупости, но в един момент те оставя да се оправяш сам и възможността да фейлнеш с грешно строителство или грешни ъпгрейди е доста над 50%. Не знам пичовете от Фиксарис дали си правят сметка, че надали някой ще тръгне да им преиграва и без това жестоко еднообразната игра. За мен факторът й преиграване в буквалния смисъл е точно нулев.

Самата кампания можеше да бъде доста интересна, ако не беше така садистична и недомислена, доста повече даже от предишния XCOM. На степен различна от Easy ти се ебава майката, тъй като монстърите са доста небалансирани на по-късен етап.
Другата садистична подробност е, че в почти всички мисии имаш тайминг (имаш 6,7,8,9,10... хода да спасиш цивилните/бомбата/базата данни/да се измъкнеш). На стратегическата карта си постоянно под стрес, тъй като извънземните рисърчват тяхното си Супероръжие на другия край на света и времето непрестанно изтича, докато играта те занимава с някакви дреболии и с всякакви алогични прийоми се опитва да те спре.

Техническото изпълнение на играта е под средното, очаква се яко кърпене. Крашва от време на време, а на две картите с масовки кадрите внезапно паднаха до няколко в секунда. Това се трае, но бъгването с чакането между кътсцените е определено най-големия проблем.

Както по-долу се вижда, поне са си платили добре за PR-a. :D


Цитат:
XCOM 2

Metascore 91
based on 50 Critics

User Score 6.6
based on 69 Ratings

Автор:  Agent [ 10 Фев 2016 14:00 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Голям минус - Michael Mccann не е композиторa на музиката.

От цялата игра имам някъв микс/vibe на незавършеност, липса на direction в дизайна/идеите (thin man са били някви женски рептили? hah) или набързо скалъпена работа.

Като имам време сигурно ще играя...

Автор:  DarkAvenger89 [ 11 Фев 2016 00:27 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

AcTivE написа:

Steam link: http://store.steampowered.com/app/268500/



Самата кампания можеше да бъде доста интересна, ако не беше така садистична и недомислена, доста повече даже от предишния XCOM. На степен различна от Easy ти се ебава майката, тъй като монстърите са доста небалансирани на по-късен етап.
Другата садистична подробност е, че в почти всички мисии имаш тайминг (имаш 6,7,8,9,10... хода да спасиш цивилните/бомбата/базата данни/да се измъкнеш). На стратегическата карта си постоянно под стрес, тъй като извънземните рисърчват тяхното си Супероръжие на другия край на света и времето непрестанно изтича, докато играта те занимава с някакви дреболии и с всякакви алогични прийоми се опитва да те спре.
[/quote]
Хмм на мен това е нещото в играта, което най-ми хареса. Играта никога не е била предназначена да бъде лесна. Всъщност при ХСОМ освен ако не сейфаш на всяка мисия е доста вероятно, че първата си игра ще я загубиш, дори и на нормал. До голяма степен в това се състои и преиграването и - и когато най-сетне победиш просто качваш трудността and hope for the best.
А кампанията на предишният хком беше перфектна. Единствено краят и беше малко глупав.
Иначе за техническите проблеми на играта съм съгласен, но това ще се оправи лесно.
Другото е, че тази поредица никога не се е стремила особено към масовият потребител.

Автор:  AcTivE [ 12 Фев 2016 09:52 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

За мен тази игра няма абсолютно никаква стойност на преиграване. До края на кампанията си с 50+ еднотипни битки, при които единствено е заменена настилката пясък/асфалт/ливада. Малко е странно как първия XCOM (този от 1994) слага в джоба си всички свои продължения :lol:

Автор:  Corvo [ 14 Фев 2016 12:00 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Без да съм играл старите XCOM, тази ми хареса много. Освен нея съм играл само Enemy Unknown и е много добро надграждане спрямо него.
Таймингът на мисиите е добра хрумка, защото иначе може много лесно да експлоатираш играта с кемпене, овъруоч и готови формации. А така всяко движение го обмисляш и същевременно гледаш да прогресираш възможно най-бързо напред. Макар че играта пак може да я "лъжеш". Има мисии без тайминг, при които враговете не се генерират или разкриват, докато не стигнеш до определено квадратче от картата. А през това време можеш да рефрешваш по няколко пъти врътките, докато направиш хубава формация, презаредиш оръжията итн.
Зареждането на играта преди и след мисия наистина дразни. Опитали са се да го направят без loading екрани като в Аркам Найт, но се точи доста и е досадно. Кефи ме иначе след мисия, докато пътуваш в совалката, ако мисията е била успешна, всички са ухилени, но ако си загубил войници, всички са кисели. :)
Колкото до еднотипността, като изключил мисиите от основното стори, действително има около 7-8 типа от страничните партизански мисии, които се повтарят, но това е компенсирано с генератор на карти, който прави всяка мисия с различен дизайн.
Иначе аз особени бъгове с играта не съм имал, освен един и то какъв... На последната мисия ми остана един последен Аватар, който трябваше да убия, обаче той изчезна от картата и реших, че това е скриптирано. През това време безкрайни орди се spawn-ваха от порталите и не свършват, а аватара никъв го няма. По едно време реших да презаредя по-стар сейв, където аватара си го имаше още, убих го за нула време и мисията свърши. Три часа циклих на тази босс битка, заради този бъг...

Автор:  DarkAvenger89 [ 16 Фев 2016 09:39 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

FUCK
THAT
SHIT
Пропуск със снайпер при 95% ...


Пуснах се на classic и след 10~ч плача :cry: :cry: :cry:

Автор:  Corvo [ 17 Фев 2016 11:06 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

http://9gag.com/gag/a57XP9O

Автор:  dogma [ 19 Фев 2016 20:55 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Колеги, останал ми е един код за играта, ако имате интерес моля да ми пишете на лично съобщение, ще се радвам някой да се изкефи на тази готина игра.

Автор:  Rico [ 21 Фев 2016 13:39 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Не съм я превъртял още, някъде по средата съм да кажа предварително.

Въобще не мога да разбера защо всички реват колко била зле играта. Ама изобщо...

Дори няма да обсъждам customization-a защото са ъпгрейднали ВСИЧКО възможно което може да се ъпгрейдне от характера на героя, до цвета на очите до белези и тн. Евалата просто. Цветове на брони, на оръжия, направо приказка.

Геймплея си е добрия стар XCOM: Enemy Unknown (Within) само че на стероиди, което за мен си е супер. Общо взето отново всичко което е можело да подобрят са подобрили, а други неща са заменили по интересен начин.

Адски зверски ме кефи т'ва, че терена се чупи и не само се чупи но афектира и т'ва което се случва. Чувството да стреляш с базука по най-горния етаж, където седят три Мека и те се потрушават три етажа щото етажа пропада по долу е особено задоволително. Отделно ми се е случвало Evac Zone-a да ми пропадне и да трябва да се смени което също е супер яко измислено.

Лично мен адски много ме кефи feature-a да можеш да носиш тела, дали ще е VIP или войник изпаднал в безсъзнание. Случвало ми се е да си плюя на петите докато 3-мата ми носят другите ми 3-ма на гръб и едвам стигам до evac-a.

Infiltration system-a e супер, точно т'ва си липсваше, пак евалата. Отделно презареждането вече не взима целият ход, нещо което зверски ме дразнеше в предната част.

Реално единствените ми оплаквания са, че не ме кефят на power armor-ите опциите за шлем, как изглеждат. И т'ва, че в Proving Grounds проектите са много vague, демек нямаш представа какво ще се появи. Тоест имах си базучка, ама от проекта излезна flamethrower, и ако знаех че т'ва ще е да е experimental weapon-a, нямаше да си хабя парите щото базучката повече ме кефи. Но т'ва са минимални проблемчета.

Не виждам к'во можеш да сбъркаш в билда при положение, че всичко ти е обяснено и е супер подобно на предния ХСОМ, първата ти сграда е тая с ъпгрейдите за войниците естествено. Ако говориш за Psi класа, него дори още не съм го пробвал. Общо взето ти трябва да прочетеш description-a за да ти стане ясно кое к'во е.

За alien event-a не знам, или играеш на висока трудност или просто съкваш яко 'щото аз без проблеми си минавам всичко странично и си бутам страните и общо взето даже си оставям таймера да се включи и да остане на 2 дена преди да загубя и тогава си пускам мисия да върне с няколко квадрата назад евента. (ако случайно не знаеш, като се напълнят всички квадрати се включва таймет от 20 дена) Timing мисиите внасят супер разнообразие според мен и те стимулират да действаш бързо и ефикасно. Реално така и трябва да бъде предвид, че се биеш guerrilla style. Пасва си, точно на атмосферата. Би било нелогично да не бъде така.


А да, кефи ме и баланса между класовете, реално няма клас за момента (Psi класа не ми е ясен още, не съм го пробвал дори) от нормалните, който да е имба или да е ненужен. Общо взето всеки клас си има ниша и определена функция. Не е като преди 2 снайпера и 4 съпорта и мачкаш.

За момента според мен от мойте наблюдения (сигурно до края на играта ще се промени), бих казал че оптималния squad build са две хевита (едното с всичките скилове на единия суб-сет, другия със всичките скилове на втория суб-сет), два съпорта (единия медик, другия хакер), снайпер (obviously със снайпер скиловете, а не gunslinger) и една нинджа. На нинджата и даваш "стероид" за по далечно тичане и скаутиш с нея.

Реално първо си позиционираш снайпера на най-близкия elevated position, останалите следват нинджата до толкова, че да могат с един dash да стигнат до нея ако things go south. С нинджата скаутиш и стигаш до objective-ите. Убиваш objective-a, хващаш ВИП-а и после fall back-ваш в predetermined ambush location от останалите и voala. Aко има и Мекове още по добре, хакваш ги с хакерчето и медика и ги пращаш по другите гадове. Въобще бол стратегии.

Просто булшинството от хора според мен са саднали, че съкват и аре да дадем ниска оценка :)

Автор:  DarkAvenger89 [ 22 Фев 2016 12:35 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Главните оплаквания от хора, които поне са играли малко преди ХСОМ преди това(другите изобщо не ги считам)са заради таймерът на мисиите. Предполагам защото просто е нещо ново и не са свикнали. Да си призная в началото и аз хич не харесвах идеята постоянно да съм притиснат от времето, но с течение на времето започна да ми харесва и особено това как променя цялостното усещане на играта. Докато предишните ХСОМ игри можех да се отпусна и да си ги играя спокойно, независимо колко бой ям, докато в същото в време се тъпча с рандом джънк храна, сега цялото ми внимание е насочено в самата игра през цялото време.

След две превъртания единствените ми оплаквания са това, че в началото, докато не напреднеш в технологията противниците ти са много небалансирани.Първата ми игра за малко да я изгубя след като за кратко бях останал без здрави войници и пари, за да купя нови след първият ми сблъсък с muton-ите.
Също така за олеснение наистина можеха да направят така, че месечните ти ресурси да ги получаваш директно или да чакаш един ден само. Не веднъж, в критично състояние, докато чакам да си събера ресурсите играта ме праща на майка си Цензурата да се бия(докато някоя супер важна технология и остава още един ден да се изпълни GOD DAMNED !).

А основното ми парти се състои винаги от 2 снайпера, 1 хеви, 1 специалист(хийлър) и 2 нинджи или 1 нинджа и 1 специалист да чупи роботи.

Автор:  Rico [ 22 Фев 2016 14:21 ]
Заглавие:  Re: XCOM 2

Не знам, но почти счупих играта. :D

Sniper със всички леви скилове + tracing rounds + моднато оръжие с повече патрони и по добра оптика е направо holy shit. Имам 130+ aim i общо взето под 95% шанс не падам никога. Т'ва със killzone и Serial направо кърти. Общо взето обикновено имам 4-5 гарантирани кила на ход.

Към по горното като прибавиш Specialist със Guardian и оръжие с модификация за повече aim и патрони и редовно правя по 3-4 overwatch шота един след друг. Общо взето пак имам към 3-4 кила на ход. Отделно хаквам роботи или stun/damage в голям радиус.

Две хевита със самонасочваща се базучка + 3 гранати на всеки (+ Salvo) и просто ако случайно нещо е живо след по горните двама, тези двамата задължително довършват всичко.

Общо взето само тия 4-мата ми трябват, другите са ми филър. 5-ия ми е медик случайно ако някой рейндомли ми прасне критикъл, я poison, я нещо друго. Нинджата я ползвам за да минава по фланговете и да хаква/убива/носи objectives/VIP-ове. Ама реално мога просто да steamroll-на с другите и да не се занимавам.

Иначе рекорда ми за момента:

http://imgur.com/Do1NyAQ
http://imgur.com/RRn7HVA

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/