Иди на:  
търсене   регистрация   чат   помощ   правила   влизане в сайта
Автор Съобщение

The King of Kings
Аватар
Регистриран на:
26 Дек 2002 14:16
Мнения: 3480
Заглавие: XCOM 2
Публикувано на: 06 Фев 2016 03:14



Steam link: http://store.steampowered.com/app/268500/

Чудя се понякога как игри, правени преди две десетилетия могат да са по-добри от днешните си продължения. XCOM2 е типичен пример затова. Набързо изброявам малко плюсове и минуси.

+ стратегическата част на играта е много комплексна и изисква значителна тактическа мисъл
+ RPG елементът при войниците е застъпен много добре
+ историята си я бива, без да е нещо изумително
+ AI и pathfinding-а не са проблемни

Дотук с плюсовете.

Играта започва с туториъл, който ти припомня най-елементарно как да си движиш героя и как да стреляш. Ето още тук идва и най-грандиозния проблем на тази игра - кътсцените са бъгнати и трябва да се изчакват десетина секунди след всеки диалог.
Отделно анимациите на войниците са изключително мудни - не могат да се скипват и се налага по 10 пъти на мисия да се гледа как войникът спокойно презарежда и потичва напред-назад. Да кажем, че половината геймплей отива в тези анимации на телодвижение. Тъпо. Другото нещо е зареждането преди мисия. Картата се генерира за има-няма 2-3 минути, което мен лично ме подтискаше сериозно, защото след мисия има същия лоудинг, подплътен с няколко повтарящи се кътсцени.

Както казах, началния туториъл дейтално обяснява базовите глупости, но в един момент те оставя да се оправяш сам и възможността да фейлнеш с грешно строителство или грешни ъпгрейди е доста над 50%. Не знам пичовете от Фиксарис дали си правят сметка, че надали някой ще тръгне да им преиграва и без това жестоко еднообразната игра. За мен факторът й преиграване в буквалния смисъл е точно нулев.

Самата кампания можеше да бъде доста интересна, ако не беше така садистична и недомислена, доста повече даже от предишния XCOM. На степен различна от Easy ти се ебава майката, тъй като монстърите са доста небалансирани на по-късен етап.
Другата садистична подробност е, че в почти всички мисии имаш тайминг (имаш 6,7,8,9,10... хода да спасиш цивилните/бомбата/базата данни/да се измъкнеш). На стратегическата карта си постоянно под стрес, тъй като извънземните рисърчват тяхното си Супероръжие на другия край на света и времето непрестанно изтича, докато играта те занимава с някакви дреболии и с всякакви алогични прийоми се опитва да те спре.

Техническото изпълнение на играта е под средното, очаква се яко кърпене. Крашва от време на време, а на две картите с масовки кадрите внезапно паднаха до няколко в секунда. Това се трае, но бъгването с чакането между кътсцените е определено най-големия проблем.

Както по-долу се вижда, поне са си платили добре за PR-a. :D


Цитат:
XCOM 2

Metascore 91
based on 50 Critics

User Score 6.6
based on 69 Ratings

___________________________________
Цитат:
az se nadqvam planeta turneto da e ludnica taq godina!


Профил ICQ

Аватар
Регистриран на:
14 Юли 2008 14:51
Мнения: 774
Местоположение: Hyperion
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 10 Фев 2016 14:00


Голям минус - Michael Mccann не е композиторa на музиката.

От цялата игра имам някъв микс/vibe на незавършеност, липса на direction в дизайна/идеите (thin man са били някви женски рептили? hah) или набързо скалъпена работа.

Като имам време сигурно ще играя...

___________________________________
HolyCrusader написа:
Острова е корк ясно, но това го прави по-скоро космически кораб.


Профил

Аватар
Регистриран на:
01 Мар 2014 12:54
Мнения: 307
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 11 Фев 2016 00:27


AcTivE написа:

Steam link: http://store.steampowered.com/app/268500/



Самата кампания можеше да бъде доста интересна, ако не беше така садистична и недомислена, доста повече даже от предишния XCOM. На степен различна от Easy ти се ебава майката, тъй като монстърите са доста небалансирани на по-късен етап.
Другата садистична подробност е, че в почти всички мисии имаш тайминг (имаш 6,7,8,9,10... хода да спасиш цивилните/бомбата/базата данни/да се измъкнеш). На стратегическата карта си постоянно под стрес, тъй като извънземните рисърчват тяхното си Супероръжие на другия край на света и времето непрестанно изтича, докато играта те занимава с някакви дреболии и с всякакви алогични прийоми се опитва да те спре.
[/quote]
Хмм на мен това е нещото в играта, което най-ми хареса. Играта никога не е била предназначена да бъде лесна. Всъщност при ХСОМ освен ако не сейфаш на всяка мисия е доста вероятно, че първата си игра ще я загубиш, дори и на нормал. До голяма степен в това се състои и преиграването и - и когато най-сетне победиш просто качваш трудността and hope for the best.
А кампанията на предишният хком беше перфектна. Единствено краят и беше малко глупав.
Иначе за техническите проблеми на играта съм съгласен, но това ще се оправи лесно.
Другото е, че тази поредица никога не се е стремила особено към масовият потребител.


Профил

The King of Kings
Аватар
Регистриран на:
26 Дек 2002 14:16
Мнения: 3480
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 12 Фев 2016 09:52


За мен тази игра няма абсолютно никаква стойност на преиграване. До края на кампанията си с 50+ еднотипни битки, при които единствено е заменена настилката пясък/асфалт/ливада. Малко е странно как първия XCOM (този от 1994) слага в джоба си всички свои продължения :lol:

___________________________________
Цитат:
az se nadqvam planeta turneto da e ludnica taq godina!


Профил ICQ

Аватар
Регистриран на:
09 Яну 2015 18:55
Мнения: 121
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 14 Фев 2016 12:00


Без да съм играл старите XCOM, тази ми хареса много. Освен нея съм играл само Enemy Unknown и е много добро надграждане спрямо него.
Таймингът на мисиите е добра хрумка, защото иначе може много лесно да експлоатираш играта с кемпене, овъруоч и готови формации. А така всяко движение го обмисляш и същевременно гледаш да прогресираш възможно най-бързо напред. Макар че играта пак може да я "лъжеш". Има мисии без тайминг, при които враговете не се генерират или разкриват, докато не стигнеш до определено квадратче от картата. А през това време можеш да рефрешваш по няколко пъти врътките, докато направиш хубава формация, презаредиш оръжията итн.
Зареждането на играта преди и след мисия наистина дразни. Опитали са се да го направят без loading екрани като в Аркам Найт, но се точи доста и е досадно. Кефи ме иначе след мисия, докато пътуваш в совалката, ако мисията е била успешна, всички са ухилени, но ако си загубил войници, всички са кисели. :)
Колкото до еднотипността, като изключил мисиите от основното стори, действително има около 7-8 типа от страничните партизански мисии, които се повтарят, но това е компенсирано с генератор на карти, който прави всяка мисия с различен дизайн.
Иначе аз особени бъгове с играта не съм имал, освен един и то какъв... На последната мисия ми остана един последен Аватар, който трябваше да убия, обаче той изчезна от картата и реших, че това е скриптирано. През това време безкрайни орди се spawn-ваха от порталите и не свършват, а аватара никъв го няма. По едно време реших да презаредя по-стар сейв, където аватара си го имаше още, убих го за нула време и мисията свърши. Три часа циклих на тази босс битка, заради този бъг...


Профил

Аватар
Регистриран на:
01 Мар 2014 12:54
Мнения: 307
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 16 Фев 2016 09:39


FUCK
THAT
SHIT
Пропуск със снайпер при 95% ...


Пуснах се на classic и след 10~ч плача :cry: :cry: :cry:


Профил

Аватар
Регистриран на:
09 Яну 2015 18:55
Мнения: 121
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 17 Фев 2016 11:06


http://9gag.com/gag/a57XP9O


Профил

Аватар
Регистриран на:
17 Дек 2009 15:12
Мнения: 27
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 19 Фев 2016 20:55


Колеги, останал ми е един код за играта, ако имате интерес моля да ми пишете на лично съобщение, ще се радвам някой да се изкефи на тази готина игра.

___________________________________
Time is inconsistent when you are waiting for the end


Профил

Аватар
Регистриран на:
11 Окт 2001 20:18
Мнения: 1122
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 21 Фев 2016 13:39


Не съм я превъртял още, някъде по средата съм да кажа предварително.

Въобще не мога да разбера защо всички реват колко била зле играта. Ама изобщо...

Дори няма да обсъждам customization-a защото са ъпгрейднали ВСИЧКО възможно което може да се ъпгрейдне от характера на героя, до цвета на очите до белези и тн. Евалата просто. Цветове на брони, на оръжия, направо приказка.

Геймплея си е добрия стар XCOM: Enemy Unknown (Within) само че на стероиди, което за мен си е супер. Общо взето отново всичко което е можело да подобрят са подобрили, а други неща са заменили по интересен начин.

Адски зверски ме кефи т'ва, че терена се чупи и не само се чупи но афектира и т'ва което се случва. Чувството да стреляш с базука по най-горния етаж, където седят три Мека и те се потрушават три етажа щото етажа пропада по долу е особено задоволително. Отделно ми се е случвало Evac Zone-a да ми пропадне и да трябва да се смени което също е супер яко измислено.

Лично мен адски много ме кефи feature-a да можеш да носиш тела, дали ще е VIP или войник изпаднал в безсъзнание. Случвало ми се е да си плюя на петите докато 3-мата ми носят другите ми 3-ма на гръб и едвам стигам до evac-a.

Infiltration system-a e супер, точно т'ва си липсваше, пак евалата. Отделно презареждането вече не взима целият ход, нещо което зверски ме дразнеше в предната част.

Реално единствените ми оплаквания са, че не ме кефят на power armor-ите опциите за шлем, как изглеждат. И т'ва, че в Proving Grounds проектите са много vague, демек нямаш представа какво ще се появи. Тоест имах си базучка, ама от проекта излезна flamethrower, и ако знаех че т'ва ще е да е experimental weapon-a, нямаше да си хабя парите щото базучката повече ме кефи. Но т'ва са минимални проблемчета.

Не виждам к'во можеш да сбъркаш в билда при положение, че всичко ти е обяснено и е супер подобно на предния ХСОМ, първата ти сграда е тая с ъпгрейдите за войниците естествено. Ако говориш за Psi класа, него дори още не съм го пробвал. Общо взето ти трябва да прочетеш description-a за да ти стане ясно кое к'во е.

За alien event-a не знам, или играеш на висока трудност или просто съкваш яко 'щото аз без проблеми си минавам всичко странично и си бутам страните и общо взето даже си оставям таймера да се включи и да остане на 2 дена преди да загубя и тогава си пускам мисия да върне с няколко квадрата назад евента. (ако случайно не знаеш, като се напълнят всички квадрати се включва таймет от 20 дена) Timing мисиите внасят супер разнообразие според мен и те стимулират да действаш бързо и ефикасно. Реално така и трябва да бъде предвид, че се биеш guerrilla style. Пасва си, точно на атмосферата. Би било нелогично да не бъде така.


А да, кефи ме и баланса между класовете, реално няма клас за момента (Psi класа не ми е ясен още, не съм го пробвал дори) от нормалните, който да е имба или да е ненужен. Общо взето всеки клас си има ниша и определена функция. Не е като преди 2 снайпера и 4 съпорта и мачкаш.

За момента според мен от мойте наблюдения (сигурно до края на играта ще се промени), бих казал че оптималния squad build са две хевита (едното с всичките скилове на единия суб-сет, другия със всичките скилове на втория суб-сет), два съпорта (единия медик, другия хакер), снайпер (obviously със снайпер скиловете, а не gunslinger) и една нинджа. На нинджата и даваш "стероид" за по далечно тичане и скаутиш с нея.

Реално първо си позиционираш снайпера на най-близкия elevated position, останалите следват нинджата до толкова, че да могат с един dash да стигнат до нея ако things go south. С нинджата скаутиш и стигаш до objective-ите. Убиваш objective-a, хващаш ВИП-а и после fall back-ваш в predetermined ambush location от останалите и voala. Aко има и Мекове още по добре, хакваш ги с хакерчето и медика и ги пращаш по другите гадове. Въобще бол стратегии.

Просто булшинството от хора според мен са саднали, че съкват и аре да дадем ниска оценка :)

___________________________________
Though they sink through the sea they shall rise again; Though lovers be lost love shall not; And death shall have no dominion.


Профил

Аватар
Регистриран на:
01 Мар 2014 12:54
Мнения: 307
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 22 Фев 2016 12:35


Главните оплаквания от хора, които поне са играли малко преди ХСОМ преди това(другите изобщо не ги считам)са заради таймерът на мисиите. Предполагам защото просто е нещо ново и не са свикнали. Да си призная в началото и аз хич не харесвах идеята постоянно да съм притиснат от времето, но с течение на времето започна да ми харесва и особено това как променя цялостното усещане на играта. Докато предишните ХСОМ игри можех да се отпусна и да си ги играя спокойно, независимо колко бой ям, докато в същото в време се тъпча с рандом джънк храна, сега цялото ми внимание е насочено в самата игра през цялото време.

След две превъртания единствените ми оплаквания са това, че в началото, докато не напреднеш в технологията противниците ти са много небалансирани.Първата ми игра за малко да я изгубя след като за кратко бях останал без здрави войници и пари, за да купя нови след първият ми сблъсък с muton-ите.
Също така за олеснение наистина можеха да направят така, че месечните ти ресурси да ги получаваш директно или да чакаш един ден само. Не веднъж, в критично състояние, докато чакам да си събера ресурсите играта ме праща на майка си Цензурата да се бия(докато някоя супер важна технология и остава още един ден да се изпълни GOD DAMNED !).

А основното ми парти се състои винаги от 2 снайпера, 1 хеви, 1 специалист(хийлър) и 2 нинджи или 1 нинджа и 1 специалист да чупи роботи.


Профил

Аватар
Регистриран на:
11 Окт 2001 20:18
Мнения: 1122
Заглавие: Re: XCOM 2
Публикувано на: 22 Фев 2016 14:21


Не знам, но почти счупих играта. :D

Sniper със всички леви скилове + tracing rounds + моднато оръжие с повече патрони и по добра оптика е направо holy shit. Имам 130+ aim i общо взето под 95% шанс не падам никога. Т'ва със killzone и Serial направо кърти. Общо взето обикновено имам 4-5 гарантирани кила на ход.

Към по горното като прибавиш Specialist със Guardian и оръжие с модификация за повече aim и патрони и редовно правя по 3-4 overwatch шота един след друг. Общо взето пак имам към 3-4 кила на ход. Отделно хаквам роботи или stun/damage в голям радиус.

Две хевита със самонасочваща се базучка + 3 гранати на всеки (+ Salvo) и просто ако случайно нещо е живо след по горните двама, тези двамата задължително довършват всичко.

Общо взето само тия 4-мата ми трябват, другите са ми филър. 5-ия ми е медик случайно ако някой рейндомли ми прасне критикъл, я poison, я нещо друго. Нинджата я ползвам за да минава по фланговете и да хаква/убива/носи objectives/VIP-ове. Ама реално мога просто да steamroll-на с другите и да не се занимавам.

Иначе рекорда ми за момента:

http://imgur.com/Do1NyAQ
http://imgur.com/RRn7HVA

___________________________________
Though they sink through the sea they shall rise again; Though lovers be lost love shall not; And death shall have no dominion.


Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
 
Иди на:  
© 2025 PC Mania | Реклама | Контакти Хостинг от Actiefhost