Форум на PC Mania
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/

Сенки.
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=64863
Страница 1 от 1

Автор:  Danisimo [ 06 Юни 2011 15:24 ]
Заглавие:  Сенки.

Какво мислите за сенките в новите игри? Като цяло идеята не е лоша. Опитват се да ги направят по реалистични и красиви, но ми се струва, че се справят доста зле. В 90% от новите игри които твърдят, че имат страхотна графика има огромни бъгове със "страхотните" им сенки. Спомям си още ГТА 4, която вече е старичка. Там сенките на неподвижни предмети бяха доста добре, но започне ли да се движи нещо ситуацията ставаше плачевна. Сега наскоро ми се наби в очите същото нещо в вещера 2. Играта има много хубава графика някакви уберсамплинги, за които ти трябват 2 видео карти и тнт(аз лично с моя 460 изкарвам 10ФПС с уберсамплинг), но сенките пак са много зле. Може да го видите дори и в трейлъра на играта. http://www.youtube.com/watch?v=QTHnjePQHPo Отидете на 1:00 и гледайте сенките на рамото на дрънкащия пич. Премигват като коледни лампички. Така е в цялата игра. За жалост не само в нея... Повече ми харесваха сенките в по старите игри... Те поне не се сбъгясвап постоянно.

Автор:  Serious Sam 1.0 [ 06 Юни 2011 15:52 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Римейк проектите на Quake и Quake 2 имат готини сенки.

Автор:  Danisimo [ 06 Юни 2011 16:16 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Serious Sam написа:
Римейк проектите на Quake и Quake 2 имат готини сенки.


Това са шуутъри там нещата са доста по добре. Аз говоря главно за стратегии и 3рд пърсън игри.

Автор:  The Chameleon [ 06 Юни 2011 16:22 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Винаги са ме дразнели сенките и никога не съм им обръщал внимание. :roll: Обикновено дори си ги изключвам да не ми бави играта. :lol:

Автор:  Frosty. [ 06 Юни 2011 16:31 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Аз в стратегиите изобщо не им обръщам внимание на сенките.

Автор:  Serious Sam 1.0 [ 06 Юни 2011 16:32 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

The Chameleon написа:
Винаги са ме дразнели сенките и никога не съм им обръщал внимание. :roll: Обикновено дори си ги изключвам да не ми бави играта. :lol:

Ти просто не разбираш колко съществен елемент от изграждането на атмосфера в играта са сенките!

Автор:  The Chameleon [ 06 Юни 2011 17:07 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Явно. :? :roll:

Автор:  Danivanov [ 06 Юни 2011 17:07 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Ето ви реалистични сенки:
http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

DooM 3, също имаше забележителни динамични сенки за времето си(2004). Засенчването беше на 95% и имаше една джаджа, наречена Flashlight, с която си правехме пътека от светлина :D

Интересно е да се види, как ще изглежда Вещерът 2 без сенки. Дано да пуснат пач и за това.

RPG-тата и стратегиите, не са жанровете в които трябва да търсиш реалистични сенки.
Поради големите терени и широката гледка с която разполагаш, е хубаво, да се правят икономии и да се лишиш от някои екстри за да играеш на по-висок фрейм.
Темата за оптимизацията няма да я засягам, защото е банална.

Автор:  долу_админа [ 06 Юни 2011 17:44 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Тренда в новите игри е сенките да представляват сивото сред преобладаващото кафяво. :roll: Мисля, че F.E.A.R. имаше добри сенки.

Автор:  iddqd [ 06 Юни 2011 18:17 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Ами правят ги с шадоу мапове повечето на ниска резолюция тои изглежда така грозен и не точен, но поне не натоварва толкоз машините. Вече за по качествена сянка се ползват рей треис сенки, но разбирасе натоварва много повече хардуера ето гледаи разликите та иначе е лесно да ги направят такива като на втората снимка, но просто не може да си ги позволиш това са едни много скъпи сенки

Автор:  vanmx [ 06 Юни 2011 19:26 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Да, точно като на първата картинка са сенките в повечето игри.

Автор:  Danisimo [ 06 Юни 2011 19:36 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

iddqd написа:
Ами правят ги с шадоу мапове повечето на ниска резолюция тои изглежда така грозен и не точен, но поне не натоварва толкоз машините. Вече за по качествена сянка се ползват рей треис сенки, но разбирасе натоварва много повече хардуера ето гледаи разликите та иначе е лесно да ги направят такива като на втората снимка, но просто не може да си ги позволиш това са едни много скъпи сенки



Да като се замисля 1вия шот представлява сенките в 90% от игрите единствената разлика е, че им слагат малко анти алиасинг. Пак не ми стана ясно защо правят "убер"самплинги, които редндърват моделите 3 пъти и ги наслагат един в/у друг за "много" по реалистично изображение.(споредм мен тва си е чиста измама). Аз се дзверих като идиот 30 мин за да видя разликата със и без тоя уберсамплинг и ясна разлика не видях... а ми намаля пърформънса с 50-60%. Същото се отнася и за тъпия депт оф фиелд(при него има разлика обаче за едното блърване на камерата да пожертвам 40 фпс? Гтфо. Мен даже ме дразни ефекта.) За сичките тия глупости ми трябват 8 процесора, 12 видео карти и един АЕЦ, който да ми захранва ПЦто а не могат просто да сложат по-хубави сенки? Нищо не пречи сегашните сенки вместо да носят "готиното" име "ултра" да ги направят медиум и просто да инвестират в подобряването на ефекта и чак наистина качествените сенки да са "ултра". Или може би го правят за да могат 10 годишните да се фукат, че са подкарали играта на "макс"? Иначе може би ще ревнат, че трябва да се задоволят с медиум.

Автор:  iddqd [ 06 Юни 2011 19:45 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Ми аз го играя с ултра сенки, ама пак изглеждат зле. Става дума на точки са по краищата и когато паднат върху чарактер го правят да зглежда на точки и преебават картината тези сенки в уичера, сякаш играеш на 16 битов цвят.

Автор:  Danisimo [ 06 Юни 2011 19:59 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Те самите сенки не са лоши. А до колкото мисля(не съм програмист нито разбирам от това, ако греша поправете ме.) точките се получават от анти алиасинга. Мен ме вбесяват бъговете. Няма да забравя как имаше някаква сцена в която имаше някакви греди над нас и слънцето ги осветяваше под такъв ъгъл, че сенките се виждаха на стената. Понеже гредите бяха доста близко една до друга сенките на отделните греди се сливаха на моменти и крайния резултат беше, че сенките приличаха на коледна окраса. Постоянно се сливат и разделят и тнт. Просто явно модата сега е да играем игри с много детайл и много бъгове от колкото семпли, но по добре изпипани игри. Звуча дребнаво ама кажете ми как да се насладя на някоя гледка, когато сенките пред мен треперят, има бъгъви текстури, и въобще всички модели с по голям детайл от далече сбъгясват. Под това имам предвид, че малките детайлчета по дрехите и тнт от далече не изглеждат добре и треперят все едно има земетресение.
За жалост навсякъде е така. Няма да забравя и АЦто... Разхождам се из някакъв площад когато съм далече от сградата сенките и всичите детайли липсват. Когато започна да се доближавам сенките започват бавно да се изрисуват и 2д вратата изведнъж става релефна... Draw distance FTW.

Автор:  iddqd [ 06 Юни 2011 20:23 ]
Заглавие:  Re: Сенки.

Ми след 10 години няма да е така

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/