Форум на PC Mania
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/

CIV V
https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=63014
Страница 1 от 2

Автор:  Spiridon [ 24 Сеп 2010 18:10 ]
Заглавие:  CIV V



http://zamunda.net/details.php?id=235737&hit=1

Автор:  iddqd [ 24 Сеп 2010 18:17 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Тая игра си плаче за дх 11. Няма да я играя на нищо по слабо затова ще изчака докато си взема ново пц.

Автор:  pcultimate [ 24 Сеп 2010 19:21 ]
Заглавие:  Re: CIV V

iddqd написа:
Тая игра си плаче за дх 11. Няма да я играя на нищо по слабо затова ще изчака докато си взема ново пц.

+1
А как ми се играеееее :(

Автор:  Ic3S [ 24 Сеп 2010 23:01 ]
Заглавие:  Re: CIV V

pcultimate написа:
iddqd написа:
Тая игра си плаче за дх 11. Няма да я играя на нищо по слабо затова ще изчака докато си взема ново пц.

+1
А как ми се играеееее :(

Да ве как така по едно и също време излизат 3 яки игри (другите F1 и Darksiders). Искам всичките да ги играя, но няма време! :x

Автор:  doom123 [ 25 Сеп 2010 00:33 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Играта е толкова е опростена сравнение с civ 4, че и на конзола може да се играе. Дипломацията почти никаква няма - премахнат е researh i map trade. Управлението на градовете е също опростено,а AI-то е скапано. Като цяло е играта ми е доста скучна, а това идва от дългогодишен фен на поредицата.

Автор:  ->Изход<- [ 25 Сеп 2010 01:41 ]
Заглавие:  Re: CIV V

denik написа:
Не зачиташ мнението на дългогодишен фен на поредицата :? И спамиш в собствената си тема, вместо да се опиташ да му отговориш по някакъв начин.


А бе само на мене ли битките в цив 4 (по-точно в цялата поредица) не ми харесаха изобщо? Нямаше никаква тактика, нищо, само мелене. от трейлърите излиза, че тук е по-добре. Споделете впечатление :)

Автор:  Spiridon [ 25 Сеп 2010 01:55 ]
Заглавие:  Re: CIV V

denik написа:
Не зачиташ мнението на дългогодишен фен на поредицата :? И спамиш в собствената си тема, вместо да се опиташ да му отговориш по някакъв начин.

Написал е, че AI-to е скапано. От тва ми стана ясно колко му разбира главата. Пък и е изброил плюсовете като минуси, какво очаквате, да го похваля ли? :arrow:

Автор:  iddqd [ 25 Сеп 2010 02:29 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Селянин ууууууу

Автор:  gogoto [ 25 Сеп 2010 10:18 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Снощи разцъках малко играта и съм доста приятно изненадан. Според мен махането на поредица неща от старата част си е в + защото и без това почти никаква дипломация не се водеше на 4-ката... за един прост рисърч трейд винаги ти одираха кожате, без значение колко приятелски настроени бяха. Най-съм впечатлен от военната част в играта, доста по трудно е да превземиш град, затова си трябва повече тактическа мисъл... а AI-то си е добре като чели,днеска ще играя и ще обърна по голямо внимание.
doom123, доста консервативно гледаш, човек... 5-та си е определено крачка напред за firaxis :)

Автор:  doom123 [ 25 Сеп 2010 18:17 ]
Заглавие:  Re: CIV V

WidowmakeR написа:
denik написа:
Не зачиташ мнението на дългогодишен фен на поредицата :? И спамиш в собствената си тема, вместо да се опиташ да му отговориш по някакъв начин.

Написал е, че AI-to е скапано. От тва ми стана ясно колко му разбира главата. Пък и е изброил плюсовете като минуси, какво очаквате, да го похваля ли? :arrow:

Не знам дали на село ви учат какво значи да обориш някого с аргументи, но айде аз ще ти помогна!
1) Дипломацията
Нямаш никаква представа какво мислят другите за теб, как съседите ти ще реагират при дадено твое действие или бездействие. За това и играта ми е толкова скучна, се едно играеш някво RTS - няма нужда изобщо да комуникираш с кой и да е било. Много трудно може да следиш отношенията между различните нации особено като липсва търговия на World map. Явно в миналото великите изследователи са изучавали всеки сантиметър от света тъй като е не е било прието да съставят карти. Освен, че е премахната Рисърч и мап търговията, търговията на ресурсите е изключително скапана. Одират ти кожата за всеки ресурс. Единствената ми успешна транзакция беше да дам злато за сребро.
2) City states - Това е най-голямата шега. Тука липсва каквато и да е дипломация. Трябват само много пари и желание. Даже и да си купиш лоялността на някой полис, тя спада с времето и единствената изгода е ако искаш някакъв + по отношение на ресурси или да ти се дигне малко културата. Недостоен заместител на религията
3) Civiclopedia - пълна трагедия сравнение с Civilization 4
4)AI - На висока трудност такова нещо като характер на дадения лидер няма. Съюзи няма нужда да сключваш, защото рани или късно дори Ганди започва ловния сезон. Дори да си му най - добрия приятел нема значение - мишена си. Това се отанся за сички държави. Заради липсата на World map trade трябва да изпрашташ scouts като ненормален. Ама те обичат да explore там дето не им е работата - най - често в територията на city states, което дори за 1 ход бая проваля отношенията ви. А пък скаутите как обичат да се бутат при варварите не е истина. Работник на autobuild не смея да оставя, защото пощурява. Range атаката е прекалено силна - така си kite-вах войските на противниците ми с няколко chariota, а кретените само след мен вървят.
5) Лаггг - Играта е супер е тежка. Дори в началото само за 1 ход се изискват по едно 30 секунди, а по нататък става неиграемо.
6) Купуването на земя - първо е супер скъпо, а ми се струва, че съседите ми когато построят град до мен и бам изкупиват всичко и ме заклещват. Откъде толкова пари незнам.
7) Военна тактика - тук определено съм съгласен с gogoto, играта доста е напреднала по този параграф.
8) И разбира се на последно, но не по важност интрото - това е феерия на простотията на дизайнерите и бъговете. Толкова ли не можаха да направят с esc да се прекъсват.

Автор:  pcultimate [ 25 Сеп 2010 22:44 ]
Заглавие:  Re: CIV V

doom123 написа:
5) Лаггг - Играта е супер е тежка. Дори в началото само за 1 ход се изискват по едно 30

Хайде другото няма да коментирам, но лаг?
Аз я играя на система ПОД МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ на 1920x1080- Medium-Low и пак си върви добре. Не виждам какъв чак такъв лаг има ходовете ми са по точно 5-6 секунди макс.

Автор:  gogoto [ 26 Сеп 2010 10:54 ]
Заглавие:  Re: CIV V

След повторна игра ще се съглася със доста от думите на doom123 и за което малко ме е яд, защото проблеми от 4-та очаквах да няма на 5-ата, но карай :) дано с пачване оправят положението...

Автор:  Blur [ 28 Сеп 2010 21:16 ]
Заглавие:  Re: CIV V

АБе аз инсталирах играта (тая от замунда) и нямам exe. ....там където съм е инсталирал....баси майката :shock:

Автор:  Zakaza [ 02 Окт 2010 09:59 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Здр. ако може да ми обясните какво значение има "production" ? И какво трябва да направя за да се махне това: "Barracks count still required: 5". На някой градове ми дава 4, а на други 5.

Автор:  asfalot [ 02 Окт 2010 15:11 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Това за barracks сигурно значи, че трябва да имаш казарма във всеки град за да построиш някаква сграда от по-висок ред (военна академия ли беше?). В случая остават още 4 града без казарми. Малко досадно да ги издириш кои са, ако имаш повече градове.

Иначе играта ми е абсолютно стабилна под Уин 7 със CivilizationV_DX11.exe на MAX, но под XP със CivilizationV.exe крашва постоянно.

В тази игра икономиката е опростена и се набляга на тактическата битка - играта навлиза в територията на класически заглавия като Panzer General и Fantasy General с типичната хексагонална мрежа и невъзможносста да се скупчват /stack-ват/ единиците.
Готино е, че някои градове са практически непревземаеми без да имаш флот - както Константинопол едно време. Половината ми армия отиде да обсаждам някакво селце на един полуостров :)

Автор:  radi_bomb [ 02 Окт 2010 17:55 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Production е изобразен от един чук.Като изсичаш гори, строиш сгради в града и правиш подобрения на територията си можеш да увеличиш Production-а.Той се ползва за създаване на Сгради и Единици в градовете.Пресен спомен имам за Manhattan Project(първата атомна бомба).Нуждаеш се от 800 Production за него.Ако градът ти създава 50 Production ще ти отнеме 16 хода да довършиш Проект Манхатан.

Автор:  Zakaza [ 03 Окт 2010 12:51 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Аха, благодаря! :wink: А да питам аз като съм с ДХ9 трябва да инсталирам ДХ11 за да я пусна на ДХ11, но после ще мога ли да играя по-обикновените игри, които изискват ДХ9 ?

Автор:  Радостин Стефанов [ 03 Окт 2010 16:45 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Личи си колко е разбрал doom123 щом се е заял за най-дребните работи а изобщо не е обърнал внимание на смислените промени.
По играта е мислено доста и си личи каква е била идеята.
Най-важната промяна е че не можеш да експандваш до безобразие или да превземаш докато станеш толкова нагрухтян че вече си безсмъртен. Просто с новите правила за култура, издръжка и хепинес ако се опиташ да експанднеш прекомерно се оказваш преебан.
Втората голяма промяна е начина на бой - край на жалкия варварин който сам ти завзема град , край на експлойтите с които с бърз блиц превземаш, край на грамадните безмъртни стакове. В момента войската се строи по бавно , по-малко на брой е но стратегическото придвижване е в пъти повече от преди. Пък и морските войски най-сетне правят нещо докато преди бяха крайно безмислени с невъзможноста си да стрелят по земни цели.
Дипломацията която се оплю по-горе всъщост Е по-добра от преди. Компютъра вече е склонен да размени и по-едри цели или дори да отстъпи градове ако види че го натискаш.- нещо което никога не ставаше преди. А за търговията с науки - само може да ме радвали че са махнали този експлойт който позволяваше на 2-3 гъсти държави да изпреварят другите с много. Сега всъщност пак има пакт за рисърч който обаче струва пари изисква време. За търговията с карти - премахната е с балансираща цел по същата причина . За одирането на кожата - пълни глупости - играя на 5 степен на трудност и не забелязвам никакво одиране - даже печеля добри пари от търговия. б.т.в Досега от трите ми игри се забелязва очеизвадна разлика в отношението към мен в зависимост как играеш - С Японците всички ме мразеха след като завземах и не ми се доверяваха дори да им замазвах очите с подаръци (дори като натрупаш армия по границите ти натрупват ответна). Докато с Александър бях в защитен пакт с всички без да имам никаква армия.

Градовете държави са съвсем нова степен на геймплей - първо на първо - спадането и вдигането на рейтинга далеч не зависят само от парите а от много други фактори като политиките в дървото на развитие, зависимистта им от други държави (ако са зависими от друга държава дори и даваш пари не стига), има значение куестовете които ти дават - има някои искат да им откриеш чудо, други да прокараш път, трети искат специфичен ресурс, четвърти искат нещо друго. Каква е ползата - ОГРОМНА. Освен че ти дават ресурси безплатно без които е НЕВЪЗМОЖНО да имаш стабилен хепинес при правилно развитие можеш да имаш не само двоен хепинес и двойни ресурси но дори да вземаш 33% от науката която произвежда градът държава. В цифри казано ако твоята наука е 50 на ход може да стане 200 при правилна политика. Но дори това не е най-важното. Един maritime city state на съюзник ти дава чист бонус храна за ЦЯЛАТА ти империя. Два -три такива съюзника и изобщо няма нужда да правиш и една ферма а можеш да вложиш всичко в търговски постове и пари. Припомням и че за разлика от преди сега науката идва от популация а не от парите което значи - повече храна, повече популация - повече наука.
Цивилопедията е същата като преди - не видях нещо супер решаващо да го няма.

За автоуправлението на работниците и скаутите подчертавам че съм съгласен - работниците са особено ужасни и имат навика да изпадат в берсерк по строеж на пътища и железници което съсипва икономиката или пък да ти развалят вече направеното за да сложат нещо безмислено.
По отношение на лага - при мен е напълно играемо на едноядрен процесор и 1.5 гб рам , ходовете са ми по 6-7 секунди максимум. Все пак сме към края на 2010 година - очаква се да имаш поне що годе добър компютъра и няма да залагва.
Купуването на земя което се спомена е чисто опционално - цената принципно зависи от развитието и стойсноста на хекса, но ако имаш култура няма никакъв смисъл да хвърляш пари на вятъра. Има смисъл да хвърля пари за сгради и армия което вече е реална опция особено пък като откриваш нова колония.
Цитат:
Здр. ако може да ми обясните какво значение има "production" ? И какво трябва да направя за да се махне това: "Barracks count still required: 5". На някой градове ми дава 4, а на други 5.

Всеки град обработва хексовете около него в зависимост от популацията си - 5 популация обработват 4 хекса, 10 популация 9 хекса и т.н. (1 популация е самия град). От всеки хекс се добиват 3 вида ресурс - храна (вдига популацията от която зависят обработваемите хексове и науката), пари (вдигат парите които се използват за издръжка на сградите, армиите, инфраструктурата и за други цели) и най-накрая продукция която се използва само за едно нещо - строеж на сгради в града и армия. Продукция дават мини построени на хълм и дъскорезници построени в гора. Затова ако искаш град силен с продукция трябва да си го направиш в средата на много гора или хълмове като на останалото място направиш само ферми за да издържаш популацията.
Едни такъв град се ползва за помпане на войски, за правене на чудеса - и оттам ти става главния източник на култура, или за бърза конструкция на сгради за щастие (екстремно важни). Един съвет - не си строй всички сгради във всички градове - първо така нищо няма да направиш защото не може да се насмогне с продукция, и второ издръжката става непосилна.


А между другото който ви казва че не пишело никъде какво имат противниците като ресурси - не му вярвайте , има такъв екран
http://www.garath.net/Sullla/Civ5/Immor ... ypt-16.jpg

Автор:  Въртолета [ 03 Окт 2010 20:20 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Много ми е интересно,дали радела "Компютърни игри" е направен само за могат банда кретени да пускат линкове към пиратски версиѝ.

Автор:  Anon [ 03 Окт 2010 22:24 ]
Заглавие:  Re: CIV V

Тая игра е гей. Тая тема не заслужава да е в раздел Компютърни игри. Дори за О/б/щ е прекалено низка.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/