Форум на PC Mania https://forum.pcmania.bg/phpbb3/ |
|
MMORPG дискусия https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=59639 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | Sidhe [ 02 Сеп 2009 22:26 ] |
Заглавие: | MMORPG дискусия |
Така, в chat-а на форума се зароди интересна дискусия за MMORPGтата, която би било интересно да се разрасне. Какво точно ще се дискутира - какво ви харесва в жанра, кои са най-добрите му представители според вас, на къде отива, какви нововъведения искате да видите, кои игри очаквате и защо, и т.н. Какво не искам да се дискутира - WoW vs Нещо си, WAR vs Нещо си, AoC vs Нещо си... схващате картинката. |
Автор: | Steel [ 02 Сеп 2009 22:32 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
А сте споменали WoW, а съм ви наврел нещо дебело и дилго там, където не искате да ви се навре |
Автор: | Минотавъра [ 02 Сеп 2009 22:33 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
[RANT] Когато Рагнарос се изправи пред теб за първи път, това ти изглежда величествено. Когато го биеш "по задължение" за 99-и път, с цел да ти пусне "оня як предмет", това е досадно и глупаво. Играта трябва да доставя удоволствие, а не да бъде "работа", която вършиш само по навик и от желание да не изостанеш от другите. Когато една игра се превърне в от забавление в професия, тя губи цялото си очарование. Ако толкова искам да кибича, извършвайки едни и същи втръснали ми монотонни действия - имам си работа в реалния живот. В нея поне ми плащат за усилията. Иначе степента на затъпяване и чувството за напразно пропиляно време са си същите. Ениуей... да не се впускам в лирически отклонения... Работил съм върху онлайн игрови сървъри и мога да ти кажа от опит, че гриндингът и power leveling-ът не могат да се избегнат изцяло (даже и отчасти не може). Това, което може да се направи обаче, е да се увеличат останалите елементи - изследванията на нови територии, куестовете, "цикличните" инициативи (PvP arenas, anyone?), както и начинът за алтернативно натрупване на предмети и опит - например при решаването на куестове. Това което сега обещават BioWare не е игра без фарминг и гриндинг - такава няма - а игра, в която тези елементи се балансират от социална игра, интересни story-driven куестове и алтернативни начини на завършване на мисиите. Жанрът е построен така, че без известно количество мелета и айтем хънтинг няма как - игровата икономика се движи от тях. Проблемът е, че трябва да направят тези сложни и засукани куестове доста привлекателни, иначе средностатистическият тъп УоУ-аджия веднага ще се откаже от толкова комплексна игра. Всъщност и в УоУ има някои доста интересни куестове, но мислиш ли, че някой им чете дескрипцията? Ама йок! Играчът просто си цъка "Accept" и гледа къде на картата му има златна топчица, указваща мястото на куеста. [/RANT] P.S. Дадох WoW само за пример, това се отнася за всички MMORPG-та на пазара. Очаквайте още рант по-късно |
Автор: | wannabe [ 02 Сеп 2009 22:41 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Sidhe написа: Какво не искам да се дискутира - WoW vs Нещо си Успех
|
Автор: | Sidhe [ 02 Сеп 2009 22:56 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Minotaur King написа: Tова се отнася за всички MMORPG-та на пазара. За повечето - да, съгласен съм, но според мен в момента целта е да се изградят нов тип игри, които предлагат удоволствие от самия геймплей, от самите битки, от правенето на куестове и така нататък. За пример мога да дам Age of Conan и The Chronicles of Spellborn, които са с доста уникални бойни системи или Mabinogi, в която акцентът не е толкова в битките, колкото в цялостното излъчване на света. Grind-ът наистина не може да се избегне напълно, но когато правиш нещо - следваш история или убиваш по време на разкриването на различни територии, тогава той се усеща много по-малко, особено ако битката не е просто цъкане на врага и чакане(и натискане на две копчета, докато чакаш), а нещо много по-активно. |
Автор: | Omega-x [ 02 Сеп 2009 22:56 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Свобода. Ето това ми липсва. Писнало ми е да почвам, като "войн/магьосник/етц" искам сам да изградя кариерата си. Искам сам да решавам, да виждам плодовете на моя труд, как се натрупват бавно и постепенно, а не видя ярка светлина и некви хора да ми викат "gratz m8". Искам къщи. искам реална симулация на живота. Искам шивача да е също толкова важен, колкото дърводелеца, колкото магьосника, колкото рибаря. Ultima, защо умря? |
Автор: | wannabe [ 02 Сеп 2009 23:04 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Omega-x написа: Ultima, защо умря? Ми заради графиката може би
|
Автор: | Минотавъра [ 02 Сеп 2009 23:31 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Wannabe написа: Ми заради графиката може би Че ти една игра по графиката ли я съдиш? Ултима е единственото ММО пред което благоговея. Ине забравяй, че ако нямаше Ултима, нямаше да има и УоУ и Линейдж и всичко модерно. Омега, Ултима тази година се сдоби дори с нов експанжън, далеч е от умиране |
Автор: | DJ Cat [ 03 Сеп 2009 11:51 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Ahriman написа: А сте споменали WoW, а съм ви наврел нещо дебело и дилго там, където не искате да ви се навре Така ли ве ? Аре ве ? Ще се бием ли ве? |
Автор: | Алми [ 03 Сеп 2009 11:56 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
А бе малко грешите за WoW. Бойната система не е чак толкова повърхностна и скучна, колкото я изкарвате. Проблемът е, че повечето хора не знаят какво да правят с геройте си. Не се интересуват нито от тактика, нито от историята. Има леки проблеми с баланса, но не са чак толкова сериозни, колкото е прието да се мисли. А и да кажете, че цялостното усещане от играта не е приятно ще бъде лъжа.Определено играта си има атмосфера. Сред куестовете им и добри попадения, но са редки. Чак да е съсипала историята на Warcraft... по-скоро позволява да се хвърли поглед от близо върху по-известните местности от стратегията.УСпява да те накара да се почувстваш като малка част от един голям свят.Нима е чак толкова лошо? Саунтрака има добри попадения. И каквото и да си говорим атмосферата на Warcraft е пресъздадена успешно. WoW в никакъв случай не е лоша игра. Просто повечето хора, които я играят са... не толкова интелигентни, колкото трябва. Точно те печелят лошата слава на играта. Ето затова се дразня когато някой каже, че WoW е велика защото 12 милиона я играят, а щом 12 милиона я играят значи е велика. Моето скромно мнение е, че ако ще се прави продължение на Wacraft, то неговата история не трябва да е съобразена с тази на WoW. Просто двете са насочени към различна аудитория. Това е моето обобщение на WoW темата. И нека да не прераства в конфликт. Просто WoW е най-популярното MMO и заслужава да му се обърне внимание. Според мен развитие в MMORPG жанра не може да се очаква щом никой не експериментира. Високобюджетните игри залагат на печелившата формула на WoW и не вкарват почти никакви иновации. Това е главният проблем на жанра. |
Автор: | Finito [ 03 Сеп 2009 12:12 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Emanuil написа: Според мен развитие в MMORPG жанра не може да се очаква щом никой не експериментира. Високобюджетните игри залагат на печелившата формула на WoW и не вкарват почти никакви иновации. Това е главният проблем на жанра. SWtor / TERA / Blade&Soul мисля че ще имат доста по-различен геймплей от ссегашните ММО-та. |
Автор: | Sidhe [ 03 Сеп 2009 12:22 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Emanuil написа: Според мен развитие в MMORPG жанра не може да се очаква щом никой не експериментира. Високобюджетните игри залагат на печелившата формула на WoW и не вкарват почти никакви иновации. Това е главният проблем на жанра. Това е много невярно. По-новите печеливши MMORPGта, било те Free To Play или Pay To Play винаги имат нещо, което коренно ги отличава от World of Warcraft, било то бойната система или ориентация на играта като цяло. WoW си е WoW, ако някой иска да я играе - тогава той ще играе нея. За пример за другите игри ще посоча следните: Age of Conan и The Chronicles of Spellborn имат своя уникална екшън ориентирана бойна система, Warhammer Online е развита на идеята за lvling чрез PvP, Mabinogi, Shin Megami Tensei: Imagine и Free Realms залагат на free developement на скиловете, различна бойна система и уникален начин на напредване на героя. SMT: Imagine също така залага на разнообразието на компаньоните, които се мъкнат с теб и смесването им. Free Realms и Mabinogi пък имат много mini-игри, втакани в геймплея им. Perfect World и AION залагат пък на кустомизацията и летенето. Дори Runes of Magic, която я изкараха невероятния WoW clone, което е абсолютно невярно, не би била толкова известна ако не бяха feature-ите, която я отличават от WoW - Dual Class системата и Housing-ът за всеки. Според мен в момента не може да се каже по-грешно мнение от това, че никой не експериментира в MMORPG жанра. Игри като Tera, Continent of the Ninth, Mabinogi: Heroes, Puppeteers, Butterfly Blade, Last Online, APB, CrimeCraft и много други, вкарват в жанра неща, които от известно време се срещат в single player RPG-тата, а от още повече - в други жанрове - Action Adventure, Shooter, Platformer, Puzzle, дори един от Feature-ите на Earthrise(който не знам дали вече са го разкрили) е строене на guild база по начин подобен на RTS-ите. |
Автор: | Алми [ 03 Сеп 2009 17:01 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Експерименти правят, но основата е все същата. Разликите не са чак толкова големи, колкото би ми се искало. Освен в Earthrise елементът за строене на градове на гилдийте застъпен и в Darkfall, а съм чувал, че такова нещо има и в AoC и Linage. Повечето MMORPG-та нямат достатъчно силна quest система, а гриндът винаги ми се е струвал безсмислен. За жалост не съм играл повечето от игрите, които изброи. Обаче изрично опоменах, че става дума за високобюджетните MMORPG-та, които, каквото и да си говорим, не внасят някакви чак толкова уникални иновации. Няма жанр в който да не се внасят нови елементи. Въпросът е темпото, с което това става. |
Автор: | Sidhe [ 03 Сеп 2009 17:13 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
За куест системата... идват ми на ум отново The Chronicles of Spellborn и Phantasy Star серията. В първата ако играеш за история - наистина можеш да я намериш, защото горе-долу сам си строиш такава. В играта има 5 High House-а, всяка от които има различна роля в света - има войници, дипломати, търговци, шпиони и изследователи. Още повече че дори да се присъединиш към една от High House-овете това не значи, че си ограничен до една история, която можеш да изпълняваш. Напротив, още от началото има няколко истории, които можеш да следваш в дадена област. Не твърдя, че е нещо кой-знае какво, но просто не са стандартните куестове, или поне не са поднесени като такива. Във вторите - Phantasy Star сериите - при избиране на какъвто и да е куест ти си избираш малка история, по която да тръгнеш. Тя може да е наистина малка, или наистина голяма история и обикновено завършва с boss battle или дори няколко такива. Лошото и в двете игри е, че почти нямаш избор как точно да завършиш историята, която си започнал и изборът е просто дали да я приемеш, както е и в много други игри. А за Earthrise - просто споменах. Мисля, че единствените две MMORPGта, които съм играл и в които има реален избор какво да правиш са Shin Megami Tensei: Imagine и Fallen Earth... хм... като се замисля може би и Project Entropia, която наскоро беше преименувана на Planet Calypso, но не съм сигурен. |
Автор: | Минотавъра [ 03 Сеп 2009 17:15 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Комплексните, некомерсиални игри рядко хващат голяма аудитория, тъй като повечето играчи мразят да четат и мислят. Виж какво стана с Age of Conan и Tabula Rasa. |
Автор: | Sidhe [ 03 Сеп 2009 17:20 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Според мен Tabula Rasa си заслужаваше съдбата. Играх играта малко време и не видях нищо, което реално да ми привлече вниманието, а интерфейсът, поне за мен, беше ужасен. Age of Conan, от друга страна, мисля, че ще се задържи повечко. |
Автор: | Минотавъра [ 03 Сеп 2009 17:24 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Age of Conan още отначало замря с тези чудовищни, неоптимизирани системни изисквания и множеството бъгове. Чак сега хората взеха да я играят, но хайпът вече премина... |
Автор: | Side [ 03 Сеп 2009 17:36 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Засега играя ЛОТРО и играта ми харесва,не мисля,че сгреших като си я купих.Гипо къв ти е ника,ако се засечем и ако някой друг я играе героя ми е Bahl lvl 15 Rune-Keeper |
Автор: | Side [ 03 Сеп 2009 17:54 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
Бтв сентри исках да те питам тва ROSE Online добро ли е?Играл ли си го,кво представлява |
Автор: | Tiny [ 03 Сеп 2009 18:07 ] |
Заглавие: | Re: MMORPG дискусия |
No Life Baby написа: Засега играя ЛОТРО и играта ми харесва,не мисля,че сгреших като си я купих.Гипо къв ти е ника,ако се засечем и ако някой друг я играе героя ми е Bahl lvl 15 Rune-Keeper Нали се сещаш, че и име на сървъра трябва а rose online е сравнително старо заглавие. Гледах за него по sport.net по канал 3 преди доста години. Иначе, ако харесваш 'детска' графика и нямаш нищо против да грайндиш феички и гъбки може и да ти хареса. |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |