Форум на PC Mania https://forum.pcmania.bg/phpbb3/ |
|
Дреболии обричат качествените иначе игри.. https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=64034 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | OhMyGosh [ 16 Фев 2011 12:08 ] |
Заглавие: | Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Хората масово затъпяват. Гейм разработчиците се опитват да направят игра, която да казва "Двеста хиляди години еволюция, това сме ние - хомо сапиенсите", че и добри пари да вземат за това, обаче просто не се получава... Повтарят едни и същи грешки, тъй като основните идеи обикновенно са копирани от някъде другаде, и най лошото - не могат да се сетят, че за да се получи интересна игра, трябва да се допитат до тези хора, които се занимават най-сериозно с такива - Pro играчите (говоря за наистина pro, не просто играчи).... Но кой да мисли за това, или ако някои се реши на прослушване на играчи, то ще е абсолютно случаен подбор... А само хората, които са отделили наистина много време играейки, могат да кажат от какво има нужда наистина една игра... Просто, в тази тема не ства въпрос, за това, какво би било най-добро за производителите, как биха могли да печелят най-много пари, ами става въпрос, за нещо, което е единствено във вреда, и на производителите, и на потребителите. Тоест хем производителите не печелят, хем потребителите не са доволни. А начини за взаимно задоволство има. От тези дребни-дребни, вероятно по 5 килобаита грешчици... Ето, примерно, всеки зарибен по ДМ ФПС-и (quake, unreal..) знае, че големия FOV(Field of View) е опция, която не само, че придава поне 2-3 пъти по-широко периферно зрение, а и позволява почти 2 пъти по-бързо и удобно прицелване, много по-реалистично и доближаващо се до истинския ъгъл на зрение на човека. Странно е, че още от първите екшъни, този fov не е бил променян, и на никoй не му е правило впечатление, че се едно гледаш през бинокъл, и че това драстично влошава ФПС битките, и че само една команда може да промени всичко към по-реалистично и виртуално. Ето, примерно новите игри - crysis(2), battlefield, абе която и да земеш, даже и състезателните с коли, всички до една са с ужасно нисък фов ( под 60), все едно гледаш през бинокъл, докато играеш. Това си е чиста грешка, чист пропуск на разработчиците, чиста загуба за тях, от глупост. Айде сега, някой да ми каже, от к'ъв зор ги прават нарочно с нисък фов игрите? Никoй не може да отговори, просто защото няма никаква логика в ниския фов (малък зрителен ъгъл)... Друго, което се сещам, е адски-излишното бавене по менютата, по време на игра, и въобще като цяло. Това може да не е проблем за някой, който е-така просто решил да седне да погледа, да се изкефи как мигат и светкат лъщящите коли по екрана, и да пусне друга, нова игра после, но за някой, който иска изстинско предизвикателство, някои които е взел играта насериозно, тъй като очаква удобен и честен продукт, с които да премери сили с някои, или просто сам да развие малко рефлексите и мисленето си, това е адската загуба на време, а да не говорим за нервите.... Особено когато менютата нарочно са направени да се появяват бавно и бутоните да могат да се натискат само след изчакване по 1 секунда, просто заради естетиката , това със сигурност ще вбеси дори и най-спокойния, единствено въпрос на време е. Този проблем с бавното натискане и зареждане на менютата също е много сериозен, особено при някои игри, в които често трябва да даваш рестарт, или пък се налага да ползваш някакъв вид HUD, които, поради естетически съображения, е направен да ти отнема по 5-6 секунди, докато ти свърши работа. Това е просто абсурдно, и само говори за непрофесионализма на играта, което пък кара pro-играчите да бягат, което обрича играта на по-скорошно изоставяне. Към тази категория с бавните менюта, влизат и цели части от геймплей-а на някои игри, че даже и цели жанрове игри, но тъй като вече си има игров стил, който е синоним на "бавене" и "излишно", както и естетика, наречен "RPG" - там просто всичко е излишно, бавно, ненужно, и всичко това, за да се постигне така нужната "естетика" за да можеш да се филмираш, че верно си някъв герои там, което е така нужна на 16 годишните. А да не говорим пък за видовте откати на оръжията в повечето игри, както и нещата, които могат да те убият, но не зависят от волята на противника. Тоест хвърляне на зарове, а не съревнование кой е по- . И точно в това се крие проблема, че производителите смесват тези два типа игри, за типове хора - едните са просто игри - шарени, безсмислени, се едно филм гледаш, докато другите, "Спортните игри", са лишени от филми, и разни впечатляващи простоватите души ефекти, но пък са едно наистина добро средство за дълготрайно забавление, и развитие в тази посока. В категорията "Спрортни игри", или "Pro-игри" влизат само такива FPS-и, които обикновенно нямат сингълплеър, тоест, съсредоточени са върху стила, които наистина е по-интересен от това да се стреляш в сингълплеър с некви скриптове, а именно - мултиплеър, имащи възможност за финни настройки поне на мишката (Bioshock примерно не влиза в тази категория именно заради това - не може да се изключи mouse acceleration-а, няма смяна на дефолтния FOV 50, та даже и мулти да имаше, никoй нямаше да я играе, това е една истинска lame игра), възможност за поне 90 ФОВ за нормална игра (даже и racing), отката да не е случаен, по възможснот, и най-вече да няма излишни и неудобни пречки, като тегаво, нереалистично движение, а и графиката да е изчистена, за да може прицелването да зависи максимално от skill-а. А пък да не говорим за наблягането върху сингълплеър-а, в игрите, които пък имат добри качества за мултиплаъер революция. Например Crysis, 1 и 2, много добри игри, графика, сичко. Първата част просто и до ден днешен е еталон за игра, която става и за ламерите, и за играчите (истинските). Ем шарена, ем игрална. Обаче втората, като гледам, са и сложили лошия фов 55, което ми говори, че това е поредната игра, правена най-вече за конзола, и самооо тази дреббна опцийка ще спомогне за обричането на играта сред pro-FPS-ите от сорта na quake, ut, hl2dm. Иначе нищо не и пречи да стане новата, най-добра арена deathmatch игра. P.S. Също така невъзможността за фина настройка на клавиатурата в racing игрите, като например ужасно важната за pro играчи полу-автоматична скоростна кутия, и настойка на сенситивитито и линейността на стрелките, правят някои много добри иначе racing игри напълно осакатени за притежател на клавиатура. А клавиатурите, обратно на широкото възприятие, че НЕ стават за racing, всъшност са доста ефективни! |
Автор: | Ред [ 16 Фев 2011 12:22 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
tl;dr игрите са най-голямата заблуда на човечеството ? |
Автор: | vasito [ 16 Фев 2011 12:24 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
OhMyGosh написа: Хората масово затъпяват. Ти си пример с който аргументираш твърдението си. |
Автор: | Dexter [ 16 Фев 2011 12:25 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Офф и тука ли почна да сереш бе, кретеноидна маймуна такава ![]() |
Автор: | Butters [ 16 Фев 2011 12:26 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Butters написа: Колкото по-реалистични и advanced стават игрите, толкова по-малко работи фантазията на геймъра и следователно толкова по-безинтересно и скучно му е това на екрана. Това ще ви каже всеки, който навремето е прекарвал безкрайни нощи пред Doom/Quake/Unreal/Duke3D и т.н. навремето и който респективно се отегчава и заебава поредната лъскава претенциозна мултимилионна бозица след половин час. Да го постна и тука, че другата тема най-вероятно ще я затрият ![]() |
Автор: | Gipo [ 16 Фев 2011 13:29 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Авторът има проблеми със самочувствието в следствие на това, че никой не му обръща внимание, явно. От време на време събира сили и изсира нещо във форума, та ние останалите да му се чудим на разсъжденията. |
Автор: | долу_админа [ 16 Фев 2011 17:07 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
хохо някой е модерирал темата ![]() |
Автор: | jaeger [ 16 Фев 2011 20:44 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
пак ли ти е... tl;dr |
Автор: | OhMyGosh [ 20 Фев 2011 08:04 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Ей, престанете да ми усирате темата, като не искате да покажете разсъждение, просто не пишете бе! Аз ли имам проблеми със самочуствието, или вие? Па земете поне напишете с какво не сте съгласни, бе мама му стара! Стига сте хиенствали! Точно като хиените, ебаси! Зъбят се, ама само до там. Ще престанете да ми усирате темите! Искам да се запозная с хора, които са истински геймъри, и да обменяме полезна информация, за да си улсеним живота. А не да ви слушам едно и също ууу пак ли тоя, уу колко е зле, ууу иска да го еба. Земете поне се обосновете! Нямам нищо против, ако сте прави, ама само да ви слушам полу-сънените безсмислици.... Може да звуча като злобар, но ако прочтете всички редове, ще установите, че го правя само, за да привлека вниманието, и за да се асимилира лесно. Нито псувам някои на майка, нито го еба. В добавка, понеже тези дни са дните на тестване на новата игра, която съдържа всичко най-най-хубаво, от всички игри досега (без quake естествено, но това е нормално, все пак quake е съвършенството:)), наречена "кризата втората", та доста добре я изтествах, и се сетих за още един мноооого голям, на пръв поглед дребен минус, но реално е голям. Знаете предполагам, че speed enhancement е функция, която е правена най-вече за RUN фазата от HIT-N-RUN действието, само дето разработчиците не са наблегнали много на тази част... Тоест не са се допитали до pro-гамери, както би било редно, ако наистина имаха за цел не просто бързи пари. Защото обикновено, когато се бяга от битка, се презарежда, за да може да бъде посрещнат евентуалния следващ враг, и вследствие бързо елиминиран. Само дето тук, в кризата втората, можеш да правиш почти всичко с този костюм, обаче най-важното не - да презареждаш докато тичаш, било то и просто тичане без enhancement. Но не може. Което просто канализира всички тактики или до invisibility tactic (всеки n00b и кашон би трябвало да я знае, и в същото време е най-скучната тактика за "протосите"(pro-геймърите)), или до "tank mode", което представлява армор моде + директно челно посрещане на противниците, смесено със speed mode, което неминуемо източва енергията на костюма, и следовалтелно умираш, ако не си имал късмета да изтребиш ВСИЧКИ врагове, за тези 10-ина секудни, за които имаш заряд. Тоест, най-предпочитаната тактика, от нас, "протосите", а именно - "THE TACTIC WAY", я няма. Дано го оправят за финалната верися, защото тези уж дребни неща могат много да повлияят на геймплея! Ще го повторя, но съкратено - тази игра няма да бъде от МП игрите като quake и ънреал, които и до ден днешен са най-добрите игри за най-зарибените и с най-нормални желания геймъри (желанието за предизвикателство + желание за физическо-рефлексно-тактическо съревнование)(а не желание за мокри сънища в някое РПГ на живо, с единствена цел визуално и атмосферно пренасяне бхахах). Което означава, че скоро кризата ще е от категорията на "по-скоро конзолен хит" игри, а това са именно игрите, които са за най-широката публика - нищо сериозно и претенциозно, просто начин да убиеш час-два. Което не е лошо, не - напротив, нека да има такива игри, че да не би да сме само "твърди геймъри" на този свят,не ,ние сме малцинство, нека има за народа. Но когато се присетим, че всъшност кризата е била правена с цел не само за широка публика, ами и с цел да стане новата супер-игра, която даже ще даде нещо ново и на "твърдите" като мен, ми става горчиво, все пак щом crytek не успяха, няма кой да успее вече. Едно време игрите се правеха само с желание, като quake например. Но сега, при всички тези скъпи "технологии", за да се направи една игра, тя трябва да има спонсори, а за да ги има, трябва тези парични спонсори да спонсорират и с тяхното виждане за една игра. А шанса тези спонсори да разбират от pro-игри, или да се интересуват поне от мнението на pro-геймърите е нищожен. Затова аз, с невероятна мъка, казвам: PRO MP GAMING IS DEAD FOREVER Духа му ще остане само и единствено под формата на quake live и няки други там, евентуално нови, но евтини игри. Btw намерих за кризата-двойката много важни команди за промяната на 3-те фова!! cl_fov = ** pl_movement.power_sprint_targetFov = ** - ъгъл на виждане при тичане r_DrawNearFoV = 75 ; ** това е опционално, променя единствено fov-а за изгледа на оръжието + за хората с мишки с висок ДПИ - командата за сенситивитито e cl_sensitivity i_mouse_smooth = 30 а тази команда премахва mouse smoothing-a, понеже 0 не го премахва напълно а ако има желаещи да поиграем бетата в мулти през някоия virtual networkинг програма, то това са командите, за премахване на логин screen-а, и разрехсение за игра в ЛАН g_enableInitialLoginScreen = 0 g_gamespy_loginUI = 0 net_lanbrowser = 1 net_initLobbyServiceToLan = 1 sv_lanonly = 1 Btw пренастройването на контроли е навъзможно в бетата, единствено сенстивитито е опция. И ситга сте търсили за коя моя дума да се хванете бее, не разбрахте ли, че всички от форума вече знаят, че само се чудите за кво да се хванете, щото сте безделни и заразени с цялта злоба на човечеството! ![]() И не се заблуждавайте, че като изразявате мнение, побиращо се в един ред, ще изглеждате печени, или хладнокръвни, че се излагате.. ![]() И да се оправяте по-скоро:) |
Автор: | Harcort [ 20 Фев 2011 09:20 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Цитат: PRO MP GAMING IS DEAD FOREVER Не е - просто света върви напред и не тъпче на едно място. Дядо ми да знаеш, че е по олдскул и от тебе. Като цяло на него компютрите са му доста лейм. |
Автор: | OhMyGosh [ 20 Фев 2011 09:36 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Е стига са, лъжи ли ще си говорим:)... Просто днешните мултиплеър игри не са като тези от типа "quake/ънреал", където трябва да вложиш всичко, и да надминеш себе си, за да победиш! Днешните игри са просто релакс.. Halo, malo, всички 3rd person игри, че даже и новите 1st person-kи, независимо pc или конзола. Само стратегиите са все така достойни и трудни като едно време. Мисълта ми е, че ако си ФПС играч (имам предвид това да ти е основно хоби), вече просто нямаш какво да правиш, освен да си играеш quake live или HL2DM най-много, може и ЦС ако си малко по-ретард. ![]() |
Автор: | Hurricane922 [ 20 Фев 2011 09:39 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Quake Live 4ever,само дето вадя по 50-80 латенси и ми пръскат гъза протата ![]() |
Автор: | Гост [ 20 Фев 2011 10:56 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
OhMyGosh написа: Днешните игри са просто релакс.. Само аз ли не виждам лошо в това? П.С. Играя веднъж в месеца за половин час някоя пуцалка, don't mind me. |
Автор: | OhMyGosh [ 23 Фев 2011 07:24 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Не, аз нямам в предвид, че е лошо, напротив, то това е и главната цел на игрите, да релакснеш, просто имах в предвид, че това малцинство, което по-скоро спортува, отколкото играе (тоест хората, които най-много обичат игрите, и наистина ги цени), започва да остава ощетено, с развитието на конзолите. И никoй не е виновен, не, просто е тъжно, че сме малко. Ако е поради причината, че хората просто нямат време да "играят игри по цял ден" като нас, хардкор феновете, звучи разумно, но аз се притеснявам, че е заради спада на културата... Не знам, не мога да говоря за това със сигурност, но забелязвам ужасни, но дребни пропуски в игрите, които иначе биха могли да задоволят и просто играчите, и "спортистите"... Неща като липса на настойка на мерника, както е в Half life 2 deathmatch (тънко полу-прозрачно кръстче, жълто на цвят, какъвто е и цвета на експлозиите, които не спират, и няма никаква възможност дори да се удебели), направо убива играта, или липсата на опция да скипнеш даден loading, или интро, но най-вече липсата на възможност да спреш презареждането, ако някои ти изскочи (crysis2, killing floor, и много други от новите игри)... това последното всъщност е може би наай-сериозната неосъзната грешка на разработчиците.... А като се прибави и малко дисбаланс, то всеки би се отказал.. ![]() Конзолите предлагат абсолютна визуална революция в момента, и хората се насочват към релакс gameplay-а... И когато някои се опита да направи игра, която да става и за по-hardcore феновете, и не се получава, защото са малко хората, които знаят какво искат те. Просто се опитвам да разбера откъде идва причината, дали е защото някой е нехаел, или е с цел.. Crysis2 има шанса да рулира, ще направят и модове, които да оправят нещата за хардкор феновете, но е тъжно, че повече няма да усетим тръпката от времето на кварталните компютърни клубчета, в които се играеше само quake 2 и half life, след клоето и УТ и Quake4, и любовта към игрите изпълваше атмосферата, както и почти цялата част от времто ни. А това беше най-доброто време, защо тези заглавия бяха нещо много повече от игри, защото бяха изпипани. По-евтино се правеха игрите, мисля, и повече хора можеха да опитат. Затова имаме сега quake-ове и унреал-и. Но скоро - не:( кризата втората има най-голям шанс, за мое учудване, тъй като има почтии всичко от нещата, за които един hardcore фен иска - няма нищо random в играта, в смисъл всичко зависи от тебе, графиката върви леко, има скорост, следователно това отваря повече възможности, и остава и оръжията да са добре балансирани - абсолютно със спокойствие бих преминал на нея, като главна арена фпс игра. Просто дрееебни нещица, неща, които от конзолата могат да се направят по прицнип. Направо да те хване яд. ![]() |
Автор: | Гост [ 23 Фев 2011 09:24 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Малее, цяла стена от текст в отговор на един мой ред ![]() Ще го прочета, само да си принтирам едни работи тука... |
Автор: | Gipo [ 23 Фев 2011 09:25 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Ти нещо... училище, университет, работа... ? |
Автор: | thewhitestig [ 01 Юли 2011 23:05 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
OhMyGosh написа: Айде сега, някой да ми каже, от к'ъв зор ги прават нарочно с нисък фов игрите? Никoй не може да отговори, просто защото няма никаква логика в ниския фов (малък зрителен ъгъл)... Проблемът със високия Field Of View е че нещата изглеждат разтеглени и неестествени. Да имаш повече периферно зрение не винаги е добра идея, особенно когато целият свят около теб е адски неприятен за наблюдение. FOV над 90 е просто ненужен. Решението на проблема ти (нуждата от повече периферно зрение) е закопуването на по широк монитор. Така гейм света ще изглежда естествено и няма да страдаш толкова от хора промъкващи се в слепите ти места. |
Автор: | ->Изход<- [ 01 Юли 2011 23:39 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
ПРЕЗ ХУЯ МИ Е. |
Автор: | vanmx [ 02 Юли 2011 00:03 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Забавни ги къдреше тоя OhMyGosh. Що ли избега от тука... ![]() |
Автор: | Tiny [ 02 Юли 2011 00:09 ] |
Заглавие: | Re: Дреболии обричат качествените иначе игри.. |
Точно пък про мултиплейъра да запада... В starcraft 2 за няма и една година се наляха милиони като печелби от турнири. League of legends наскоро 200 000 + гледаха наведнъж някакъв мач (100к долара награден фонд btw) и общо над 950 000 уникални ип адреса, което счупи някакви рекорди. едит: Цитат: едновременно с това ще се проведе CoD турнир с награден фонд 1 млн. щатски долара.
|
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |