Форум на PC Mania https://forum.pcmania.bg/phpbb3/ |
|
Време е за сериозна тема(yeah right) https://forum.pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=63715 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | {SuPa-1337-Killa} [ 09 Яну 2011 00:53 ] |
Заглавие: | Време е за сериозна тема(yeah right) |
Значиииииии от каде да започна.... искам да правя игри.... тъй до тук добре ама какво ще рече това "да правя игри" ще питате може да означава много неща от програмиране до звуков дизайнер та дори и менижмент. Аз спецялно не съм много добър в математиката(изобщо дори) за това че програмирането отпада но пък съм доста креативен, музикален и имам развито въображение за това че може би някакъв дизайн... ама и те са много: level, звуков, анимации, 2д, 3д(като той може да се раздели поне на още 3-4 вида), уеб и може би още някои други за които и аз не съм чувал. Разглеждал съм много инфо в нета, влизал съм в саитове на компании които правят игри(Близзард, Баиоуер, ЕА) проблема е че никаде не пише че се иска диплома за завършено више образование(университет) а това ме учудва. Ето нампример какво искат Близз за 3д дизайнер на геройте в WoW: Requirements * 2+ years experience in game development modeling and texturing characters using Maya and Photoshop (or equivalent 3D and 2D programs) * An exceptional understanding of human and creature anatomy and a keen eye toward form, shape, structure, and silhouette in regard to modeling and character design * Superior eye for light, shade, color, and detail in creating texture maps of different material types * Self-motivation, good communication skills, and a great team-player attitude * Skill in one or more of the related creation tasks -- illustration, modeling, texturing, animation, or concept drawing Pluses * Have shipped AAA PC or console titles as a 3D character artist * Experience with Mudbox, ZBrush, (or equivalent modeling program) and the process of converting high-poly sculpted characters into lower-poly game models * Experience with the creation of next-gen shaders and materials * Strong foundation in the traditional arts, including but not limited to figure drawing and illustration * Understanding of Blizzard Entertainment's visual style and a passion to push it to the next level Това е просто пример и както виждате на пръв поглед не е нещо което не може да се научи. Хората по блоговете също казват че за да работиш в тази сфера не се изисква кой знае какво образование един дори беше писал че е работил с човек който е завършил театрално изкуство ![]() На други места пък хората казват че трябва да си на много добро ниво при алгебрата, физиката, компютърните технологии и куп други неща ![]() Колкото повече чета толкова по трудно ми става да стигна до консенсус, не мога да разбера какво трябва да направя за да влезна в тази сфера ПОНЕ на учене пък за работа на края ще мисля. Остават ми още малко и завършвам гимназия а аз от 9-10 клас трябваше да почна да се подготвям за това за което искам да кандидатствам(не че някой който познавам е почнал)ама като не знам за какво да се подготвям кво да правя. Та не мисля че някой тука с изклучение на 1-2 човека може да ми помогне но нали поне всички в форума сме геимъри и може да не съм само аз този който иска да се занимава с това за напред. Аре лека нощ и за да не остана по назад... ![]() |
Автор: | iddqd [ 09 Яну 2011 01:04 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
http://www.traptcg.com/content/intro-building-game-environment-part-1 http://www.traptcg.com/content/intro-building-game-environment-part-2 |
Автор: | wannabe [ 09 Яну 2011 01:13 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Деиствително не е задължително висше, но пък е предимство. А и щом си 12 клас и си нямаш идея от тва нещо, по добре запиши някъде графичен дизайн колкото да се ориентираш, пък ако решиш винаги можеш да прекъснеш. Естествено има си и платени курсове ма нямам инфо за тях |
Автор: | {SuPa-1337-Killa} [ 09 Яну 2011 09:49 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
мерси на Иддяд за пръв път ![]() Ланаби има ли значение каде ще уча защото аз мислех да ходя в САЩ или Великобитания защото съм чувал че спецялно за неща свързани с компютри в другите държави не признават дипломи от тука а аз наистина искам да имам више НАВСЯКАДЕ а не само в тая умрияла държава нашата прекрасна родина България ![]() |
Автор: | Progressor [ 09 Яну 2011 10:44 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
{SuPa-1337-Killa}, и аз съм така, искам да уча и работя нещо свързано по някакъв начин с гейм индустрията, и по специялно в графично отношение. В момента уча Компютърни Медийни Технологии в НБУ което за съжаление е единствената специялност в БГ която има някаква връзка с игрите в смисъл че се учи графика и анимация. Всякакво инфо относно университети и програми в чужбина е добре дошлo. +1 за линка на iddqd, ако ти се занимава с гейм енджини може да пробваш и UDK.. евентуално SourceSDK, в зависимост от предпочитанията ти. |
Автор: | долу_админа [ 09 Яну 2011 11:13 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Гейм дизайнерът трябва да може да рисува, и да разбира в няква степен от програмиране. После идва и скилза с програмите за моделиране и прочее арт. Ако ще залагаш на такова висше, или бегай в чужбина, или учи в художествената академия или НБУ, като междувременно четеш яко книжки по гейм дизайн и се развиваш сам. |
Автор: | wannabe [ 09 Яну 2011 14:51 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
{SuPa-1337-Killa} написа: Ланаби има ли значение каде ще уча защото аз мислех да ходя в САЩ или Великобитания защото съм чувал че спецялно за неща свързани с компютри в другите държави не признават дипломи от тука а аз наистина искам да имам више НАВСЯКАДЕ а не само в тая умрияла държава нашата прекрасна родина България Има значение естествено, САЩ и Великобритания са световно признати като държавите с най-добро образование, но за САЩ трябва да кихаш по 10к долара (минимум) такса годишно...Във Великобритания за почващите 2012 също става 6к-9к паунда годишно така че ако си се запътил на там по-добре кандидатствай тая година когато още са по 3к паунда таксите (които ти ги плаща държавата и после им ги връщаш с минимални лихви). Още повече ако учиш във Великобритания още след първата година можеш да си намериш стаж където ще ти плащат по 200-400 паунда на седмица. Един приятел миналата година започна 3д дизайн в Англия, лятото работи няколко месеца за гугъл, прекъсна обучението и сега ще почва работа в България. Ама той си се занимаваше с 3д още от преди тва де
![]() |
Автор: | iddqd [ 09 Яну 2011 14:57 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
По принцип няма голямо значение къде учиш, понеже в интернет има достатъчно туториали. Университета си го взимаш просто за да имаш тепия и да ти плащат повече пари поне в началото. Това дали ще се научиш да модлеираш добре 3д и дали ще се научиш да боравиш добре с 3д гейм енджините не зависи от университета. Там по скоро общи понятия научаваш теория, а в къщи си практикуваш. Да ти кажа чесно курсовите работи в университа повече ми пречат да нарпедвам в 3д отколкото обратното, но поне за обща култура са полезни. Ако искаш да напреднеш бързо почваш да правиш туториали по цял ден и така ще станеш много по голям спецялист от кокото ако учиш в англия или америка. |
Автор: | {SuPa-1337-Killa} [ 09 Яну 2011 16:17 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Прогресор радвам се че съм успял да ти помогна поне малко ето ти линкове за още инфо по въпроса: http://www.animationarena.com/how-to-be ... igner.html http://www.gamedesignersalarydata.com/e ... -math.html http://uk.answers.yahoo.com/question/in ... 352AA7J0d5 http://answers.yahoo.com/question/index ... 151AAxBcoD http://greensboring.com/viewtopic.php?f=2&t=7285 раце Бийд я кажи някоя книжка по въпроса ![]() Лунаби тва много ме зарадва което ми го написа а аз си мислех да работя поне на 1-2 места задължително сега знам че няма да имам проблеми с парите защото за начало ще си имам спонсор ![]() иддяд мисля да уча защото искам да съм готов за най- лошото(винаги е хубаво да си подготвен)иначе аз от одавна си правя карти и на уаркрафт, старкрафт и в маинкрафт бая яки неща съм правикл ![]() и само още един въпрос някой да знае с каква диплома се средно пирема в такива училища за геим дизаин? защото никаде не намирам инфо за тва |
Автор: | wannabe [ 09 Яну 2011 19:16 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Във великобритания като цяло има специалности за game development . Иначе естествено, всяко нещо можеш да си го научиш сам, без университет. Тва не се отнася само за дизайн... Целта на университета е да ти даде стимул чрез изпитите, иначе самото учене си го правиш ти, никои не може да ти налее знанието с фуния. Ама кандидат за работа с диплома е много по-вероятно да бъде избран пред кандидат без диплома, дори 2рия да е по-добър |
Автор: | Draksis [ 09 Яну 2011 19:43 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Аз в момента уча такава специалност и мога да потвърдя, че не се иска кой знае колко, за да влезнеш в университета с такъв курс, освен добра диплома от гимназията. Единственото условие, което се иска, за да пробиеш и по-нататък - да продължиш да го правиш, е да имаш знание за игрите. И нямам предвид кое заглавие кога е излязло или с какъв енджин е. Трябва да умееш да правиш подробен анализ на игра, да можеш да кажеш кое заглавие точно какво е целяло с определена механика, втъкана в него. Другото, което трябва да умееш, е да се сработваш с хората. Още когато влезеш в курса, те емват с предупреждения, че индустрията е зверски настроена по default срещу тебе, и не умееш ли да вършиш работа акуратно и навреме в екип, директно излиташ. Това ме подсеща - ако наистина си сериозен, и те приемат в курс, направо се отказвай да играеш игри. Количеството работа, което се изсипва върху теб, е чудовищно. Повечето хора, стреснати от този факт, просто напускат, казват си "не е за мен това нещо". Лекторите чак са горди с моя курс, първата година бяхме 62, сега сме 40. Викат, "Имате напредък". ![]() Няма да те лъжа. Наистина си е товар да бачкаш такова нещо, не умееш ли да комуникираш с хората, си аут. Между другото, да споделя. Аз влязох в този курс с надеждите да стана дизайнер, но щом опитах от вкуса на мениджмънта, директно си смених професията на продуцент. Просто от малък съм свикнал да се оправям с проблемите на другите, свикнал съм да организирам и да разпределям работа... ![]() Стана така, че от първата до втората си година бях водач и лидер на осем проекта, всеки от които с... 'айде да не кажа смазващ успех, но бяхме едни от най-добрите, като пет от проектите ми се класираха на първо място в курса, три от тях (които ми бяха адски скучни, между впрочем) се класираха на второ място с три-четири точки зад тези на първо. Късмет, ако наистина си решил да го учиш това, и още по-голям късмет и успех ти пожелавам, ако наистина решиш да се посветиш на него. ![]() EDIT: А, да, не е вярно, че предпочитат повечето кандидати с диплома пред тези с без. Интервюто с работодателя е това, което наистина е важно, и това, което други хора от индустрията казват за тебе. В смисъл отиваш, правиш добро впечатление, работодателя е доволен от тебе, прави няколко обаждания на хората, с които преди си работил, те казват "Забавен човек, точен и готин. Върши страхотна работа" и си уреден. Вярвай ми. Дори и да нямаш диплома. Защото има и случаи, в които ти имаш страшна диплома, с невероятни оценки и т.н., но правиш гадно впечатление на мързеливец. Работодателя се обажда на преподаватели/съученици, пита и когато те разкатаят с "Мързел, едва го накарахме да свърши нещо" и той те отрязва без въобще да му мисли. Сещаш ли се за новината за LEGO: Pirates of the Caribbean? Когато казах, че съм говорил с Луис Андрю, проекто-мениджър и главен художник за TT Fusion? Ти ми отговори с идиотски коментар за Чък Норис. В действителност, когато тя изнесе лекция пред нас и след лекцията, когато се заговорихме, аз я попитах именно горния въпрос - "Предпочитат ли се хора с диплома пред тези с без?" и нейния отговор беше твърдо "Не! Ако си добър, наемаме те, ако не си, оставаш без работа". После я попитах за проекта, който беше "Пиратите", но не му е сега времето да го обсъждаме. Та още веднъж късмет и успех. Ще ти трябва. ![]() |
Автор: | D3v1r0 [ 09 Яну 2011 19:51 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
И аз имам голямо желание да правя игри като цяло. Не, че мога нещо...то ти трябват доста знания...а и в тази държава няма много ресурси и хора на тази тематика. |
Автор: | wannabe [ 09 Яну 2011 20:26 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Draksis написа: EDIT: А, да, не е вярно, че предпочитат повечето кандидати с диплома пред тези с без. Интервюто с работодателя е това, което наистина е важно, и това, което други хора от индустрията казват за тебе. Е ясно ма за да те викнат на интервю нали тряя да ги впечатлиш с нещо
|
Автор: | Draksis [ 09 Яну 2011 21:03 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Wannabe написа: Е ясно ма за да те викнат на интервю нали тряя да ги впечатлиш с нещо Да, с привлекателно CV. В смисъл, подаваш си биографията където трябва, в нея пише "Пет години опит като графичен дизайнер, способен да работи с цифром и словом четиридесет и пет (45) програми за 3D обработка" и вече си грабнал окото на наемателя. Та мисълта ми е, дори и да не запишеш директно този курс, все с уменията си пак ще можеш да пробиеш, ако ти сече пипката. Да си завършил Бизнес Мениджмънт, пак ще можеш да си продуцент в компания за игри, стига да докажеш, че можеш умело да управляваш ресурсите, които ти се дадат. Та тъй. |
Автор: | Draksis [ 09 Яну 2011 21:33 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
High_voltage написа: woah, Draksis е пичага; не подозирах ![]() КАКВО?!?! Мъртъв си за мен. ![]() |
Автор: | wannabe [ 09 Яну 2011 21:57 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Draksis написа: В смисъл, подаваш си биографията където трябва, в нея пише "Пет години опит като графичен дизайнер Е тея 5 години къде си ги направил ? ![]() |
Автор: | ->Изход<- [ 09 Яну 2011 22:10 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
браво на драксис за включването обаче. {SuPa-1337-Killa} Обаче колкото изказвания съм чел гейм дизайнерите/разработчиците не са много доволни от условията на работа. Бизнесът е изключително сериозен и жесток, определено не е за всеки, така че си в лека заблуда. Значи в България ли ще учиш? Щото за САТ/Тойфел ти е малко късно, не виждам как тая година ще се подготвиш. |
Автор: | Draksis [ 09 Яну 2011 22:15 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
WannaBe: Навсякъде. Реклами, малки любителски клипчета за YouTube, филми и кино... Да вземем за пример Идяд. Той се занимава с 3D, и базирано на някои от рендерите му, бих се замислил дали наистина да не го взема на работа. Затова ще го извикам на интервю, ще видя дали ми е от полза и тогава ще реша дали да го назнача. Лесно и просто. Единствените изисквания са да си добър (duh), да умееш да вършиш работа навреме, и да работиш в екип. Защото дори и да си смазващо добър, и аз да виждам, че умееш да се справяш като БОГ с работата си, няма да има значение, ако я вършиш в продължение на месеци и не се харесваш на екипа. Излиташ и аз почвам да търся друг човек. Затова индустрията е просто плашеща. Има още един изнервящ фактор. По-скоро като правило, де. Никога не дразни програмистите. Способни са да направят живота ти ад. Те са тези, от които зависи крайният продукт, затова колкото по-малко взаимодействие имаш с тях, толкова по-малък е шансът да ги раздразниш. Единственият, който всъщност има право да ги пришпорва е продуцентът/лидерът на проекта. Лекторът ми по Дизайн веднъж разказа как едва не го изритали от работата му, защото имал спречкване с един от програмистите. Ужас и тормоз, казвам ти... |
Автор: | Маце Борко [ 09 Яну 2011 22:23 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
High_voltage написа: woah, Draksis е пичага; не подозирах ![]() Ама защо си се съмнявал? ![]() |
Автор: | Draksis [ 09 Яну 2011 22:30 ] |
Заглавие: | Re: Време е за сериозна тема(yeah right) |
Моридин написа: High_voltage написа: woah, Draksis е пичага; не подозирах ![]() Ама защо си се съмнявал? ![]() Защото през годините не сме имали много вземане-даване с него. Затова преди ме мразеше. ![]() |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ Лятно време ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |